Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 17:03

In navolging van mijn ergernis over zelfs willen zakken bij al echt lage prijzen; Veel berichten gestuurd over een artikel. Ik blijf beleefd maar intussen was ik er wel klaar mee omdat er steeds maar geen concrete afspraak kwam om af te halen.

Vanmiddag was ik op stal en ik had toevallig het artikel bij mij. Had het in de auto gelegd alvast zodat ik het niet zou vergeten bij een eventuele afspraak.
Vlak voor ik naar huis ging vroeg ineens mijn stalgenoot of ik het artikel nog had en dat zij het wel wilde. Niks afdingen van de prijs. Hoppa in 2 minuten verkocht klaar :D

Mando

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 17:06

Dat is ideaal.
Ik gisteren op die manier mijn s9.
Geen gezeur, bekijken, betalen en weg.

Nu op zoek naar die kickbike _O-

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 17:10

Ideale deals.

Hier een oude iPad te koop.
1 waarvan het scherm kapot was, zonder gezeur zo verkocht.
Nu dus een normaal werkende te koop.
Deze is reeds door ons terug gezet op fabrieksinstellingen, is er iemand daarover aan het zeuren dat hij hem dan niet voldoende kan testen.
Ik ga echt dat ding niet weer volledig installeren om hem na het testen in bijzijn van de koper terug zetten naar fabrieksinstellingen wat een half uur duurde. Je kan het scrollen testen, de knoppen en algemene conditie bekijken.
Ik kan mij niet voorstellen dat veel zo'n ding verkopen zonder hem terug te zetten op fabrieksinstellingen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 18:47

cobiie schreef:
Ideale deals.

Deze is reeds door ons terug gezet op fabrieksinstellingen, is er iemand daarover aan het zeuren dat hij hem dan niet voldoende kan testen.
Ik ga echt dat ding niet weer volledig installeren om hem na het testen in bijzijn van de koper terug zetten naar fabrieksinstellingen wat een half uur duurde. Je kan het scrollen testen, de knoppen en algemene conditie bekijken.
Ik kan mij niet voorstellen dat veel zo'n ding verkopen zonder hem terug te zetten op fabrieksinstellingen.

Nee joh, dan mag ze ter plekke haar account er op zetten en dan testen, mocht het niet goed zijn, dan neem je het terug. Ik zou echt niet mijn eigen account er op laten staan.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 19:16

Ik wil iets verkopen op MP en heb een betaalverzoek gestuurd maar nu zegt ze dat het het niet doet.

Klikt niet door?

Iemand ervaring mee?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 19:23

Amber_anne schreef:
Ik wil iets verkopen op MP en heb een betaalverzoek gestuurd maar nu zegt ze dat het het niet doet.

Klikt niet door?

Iemand ervaring mee?

Even annuleren en opnieuw verzenden.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 19:30

Daphara schreef:
Amber_anne schreef:

Klikt niet door?

Iemand ervaring mee?

Even annuleren en opnieuw verzenden.

Gelukt dankjewel, dacht altijd dat je het maar 1 keer kon verzenden :Y)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 22:46

Daphara schreef:
Ik heb trouwens ook een leuke, ik verkoop momenteel weer wat dressuur dekjes van goede kwaliteit, waaronder één van mijn LeMieux dekjes die ik nooit gebruik, dat ding is in perfecte staat en nog maar 1x uitgewassen. Over het algemeen worden ze voor €45 tot €50 aangeboden in deze staat, dus voor €45 er op gezet.

Krijg ik een bericht met de vraag of ik van dekje zou willen ruilen, dus ik vraag wat ze aan wil bieden. Bied ze een oud HKM dekje aan dat nieuw misschien €25 kost en zij zelf te koop heeft staan voor €15. Echt ik viel nog net niet van mijn stoel. Niet geschoten is altijd mis, maar elk enigszins logisch denkend persoon kan toch bedenken dat ik daarmee niet akkoord zou gaan.

Nou ja, ik heb het aanbod vriendelijk afgewezen en kan er nu wel weer om lachen.

Vanavond een advertentie voor alle overgebleven dekjes samen aangemaakt en wat denk je, weer een berichtje van dezelfde persoon “wil je van dekje ruilen?” Ik heb geantwoord met “Nee”
Echt wonderbaarlijk!

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 16:18

Vraagje aan de ervaren Mp-ers hier... ik verkocht een product en iemand stuurde mij een bericht om er iets over te vragen maar aan haar heb ik het NIET verkocht. Na het verwijderen van de ad vraagt MP om een beoordeling, zij gaf mij 1 ster (en ik haar 5 omdat ze een berichtje stuurde met de vraag om een goede recensie)... ennnn bedankt. Kan ik hier iets mee? Of moet ik maar hopen dat 15 goede tegen 1 slechte zwaarder weegt voor nieuwe kopers?

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 16:20

Ryder schreef:
Vraagje aan de ervaren Mp-ers hier... ik verkocht een product en iemand stuurde mij een bericht om er iets over te vragen maar aan haar heb ik het NIET verkocht. Na het verwijderen van de ad vraagt MP om een beoordeling, zij gaf mij 1 ster (en ik haar 5 omdat ze een berichtje stuurde met de vraag om een goede recensie)... ennnn bedankt. Kan ik hier iets mee? Of moet ik maar hopen dat 15 goede tegen 1 slechte zwaarder weegt voor nieuwe kopers?

Wat raar zeg

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 16:21

Je kunt er niks mee, behalve in de toekomst niet ingaan op zulke verzoeken.

Maar die beoordelingen zijn echt echt willekeurig...

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 16:24

Mja, dat verzoek stuurde ze pas toen ze mij al beoordeeld had, dus genaaid was ik toch.

Terwijl ik echt altijd (sowieso al) heel braaf snel reageer, snel verzend etc... gelukkig heb ik deze week ook 3 5-sterren beoordelingen erbij.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 16:29

Ik neem de beoordelingen met een korrel zout in elk geval en ga ook af op mijn gevoel tijdens een gesprek. Klik ook niet op onbekende linkjes e.d.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 17:13

Ik verkoop best wat via marktplaats, maar er is eigenlijk nooit iemand die de moeite neemt om me te beoordelen.. :+

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 17:14

Ryder schreef:

Wat triest van die persoon.

Je kan proberen om jullie gesprek door te sturen naar marktplaats en vragen of zij het willen aanpassen, maar ik denk niet dat je veel kans hebt.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 17:15

Daphara schreef:
cobiie schreef:
Ideale deals.

Nee joh, dan mag ze ter plekke haar account er op zetten en dan testen, mocht het niet goed zijn, dan neem je het terug. Ik zou echt niet mijn eigen account er op laten staan.

Nu verkocht voor meer aan een ander persoon die niet moeilijk deed. :Y)

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 17:16

Ik heb 6 beoordelingen, alle 6 een 5 :D

Maar er hoeft inderdaad maar zo een tussen te zitten als hierboven en daar gaat je nette lijstje :D

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 17:21

Ik heb 30 5 sterren en 2 4 sterren beoordelingen.
1 van die 4 sterren heeft iets van 8 positieve punten aangevinkt en geen enkel negatief punt. :o? :') Zal wel een persoon zijn geweest die nooit een 10 geeft omdat het altijd beter kan ookal weet ze op dat moment niets te benoemen.

Wanneer ik weet dat ik met mensen een minder fijn gesprek hebt gehad bij een product, dan geef ik bij verwijderen van het product aan dat de verkoop niet via marktplaats heeft plaatsgevonden als dat kan. Dan krijg ik nooit de vraag om iemand te beoordelen en andersom. O:)

xLovesPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 17:28

Als je een advertentie verwijderd en aanvinkt verkocht via marktplaats. Dan kan de laatste persoon waarop jij gereageerd hebt je beoordelen, ook al is dit niet de persoon waaraan je verkocht hebt. Het systeem gaat er dus automatisch vanuit dat je het product verkocht hebt aan de persoon waarmee je het laatste contact had.
Ik vink hierdoor zelf aan niet verkocht via marktplaats als het laatste contact van een product niet met de koper was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 17:45

Nee klopt niet. Het systeem kiest automatisch iemand. Heb al vaak niet kunnen beoordelen omdat ik enkel iemand kan beoordelen van enkele dagen/weken daarvoor.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 18:44

Ik googlede en blijkbaar kiest ie de eerste waar je meer dan 2x contact mee hebt gehad. Je kunt onzinbiedingen dus beter verwijderen dan erop reageren...

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 19:04

Ik had een goede ervaring via een Facebook marktplaats. Er kwam een boek op wat ik al lange tijd wilde hebben, maar wat best duur is en iemand bood hem aan voor 12 euro. Ik reageerde als eerste, heb hem vandaag opgehaald en hij was nog gewoon gloednieuw. Zij had hem dubbel gekregen voor haar verjaardag. Geen gedoe met beoordelingen, al is me bij marktplaats ook nog nooit gevraagd om een beoordeling. Ik heb er wel 2 zag ik net terwijl ik al jaren actief ben.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 19:23

Ryder schreef:

Dat is zo irritant. Ik heb dat ook ooit gehad hoor.. Maar inmiddels wel zo veel beoordelingen ( goede ) dat die 1 Ster inmiddels onderaan staat. Mensen die zn zin niet krijgen die dan kinderachtig 1 ster geven.. flauw

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 19:50

Ik kijk er wel naar, maar bij 1 enkele mindere beoordeling op de 10-20 goede doe ik er niet zoveel mee.
Maar het is zeker wel nuttig, achteraf gezien had die verkoper van die vieze rijbroek, die zogenaamd nieuw moest zijn, ook een aantal mindere beoordelingen er tussen staan. Als ik daar dus beter op had gelet, dan was ik er zelf misschien niet ingetrapt.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 20:27

Ryder schreef:

anca schreef:
Nu ben ik dat rare mens :+

Ik had iets op mp gezet en een snelle reactie van nr 1 . Reactie gegeven . Prima . Even later nr 2 . Netjes gezegd dat ik het in principe rond had met nr 1 maar zou laten weten als het toch niet door zou gaan. Ook goed. En de adv op gereserveerd gezet.

Nu heeft hij , nr 2 , toch beoordeeld met sterren. Genoeg sterren maar een opmerking erbij van product niet geleverd :( .
Nee natuurlijk niet dat was ook helemaal niet afgesproken toch.

En dan bij navragen zeggen sorry , verkeerde knopje gedrukt. T blijft wel staan helaas

Bijna dezelfde ervaring -O- en wat ik ook nog steeds raar vind dat ik niet degene die het kreeg kan beoordelen of andersom