Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 11:47

Froukje schreef:
Officieel is het leveren tot de voordeur dus hij doet niks verkeerd.
Daarnaast, als je 200 adressen op een dag moet doen is 'even naar de postkamer' gewoon zonde van je tijd.

Elke andere postbezorger van DHL of een andere dienst brengt het bij ons naar de postkamer.

capopjekop

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 11:49

Dat is dan netjes van ze. Maar dan kun je het toch niet van iedereen verwachten?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 11:52

Als ze in dienst zijn van PostNL of DHL krijgen ze gewoon betaald voor de tijd.. Die zelfstandige krijgt alleen betaald voor het geen hij aflevert op adres. Als hij telkens over naar binnen moet om iets te bezorgen bij een specifiek kamertje kan hij aan het eind van de dag zomaar 50 adressen minder doen wat hem gewoon geld kost dan.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 11:57

purny schreef:
Froukje schreef:
Officieel is het leveren tot de voordeur dus hij doet niks verkeerd.
Daarnaast, als je 200 adressen op een dag moet doen is 'even naar de postkamer' gewoon zonde van je tijd.

Elke andere postbezorger van DHL of een andere dienst brengt het bij ons naar de postkamer.

Dat is stukje service. Dat hoeft niet.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 12:01

Hier een kleine irritatie. Gisteren avond met bestellen op bol.com gekozen voor levering vandaag overdag ipv avond levering wat in eerste instantie aangevinkt stond. Krijg ik vanmorgen een mail van DHL dat ik alsnog in de avond ingepland ben. Niet helemaal de bedoeling zeg maar van zelf een bezorgtijd kiezen tijdens de bestelling.

Nu hopen dat ik dan nog wakker ben, want val altijd vroeg in slaap en dit pakket wil ik niet missen.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 12:03

MerelV schreef:
Omdat er hier veel PostNl kenners zitten stel ik hier mijn vraag.

Ik heb een deken verkocht en verzonden met PostNl. Afmetingen nagemeten en paste binnen regulier pakket. Nu krijg ik een mail dat ik het verkeerde verzendlabel heb gekocht of ik het verschil (eigenlijk gewoon het dubbele van de originele prijs) wil bijbetalen.

Wat kan ik hier tegen doen? De afmetingen zijn volgens PostNl 60x50,5x19. Die 50,5 is dus het probleem, want dat mag max 50 zijn. Ik heb hem zelf gemeten op 45, maar als je het pakket helemaal indrukt (een deken is immers zacht) kun je vast op 50,5 komen. Ik vind dat best wel een beetje belachelijk, maar weet niet of het zin heeft hier iets aan te doen.

Hoe is het bij jou uiteindelijk opgelost? Heb hier hetzelfde probleem, maar dan met een dekje. Moet ook €6,75 bij betalen volgens Postnl. Maar als ik dat ga doen heb ik er verlies op.. Dekje was maar €5.

Heb geen bewijs van de afmetingen helaas.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 12:37

purny schreef:
Irritatie van DHL. Elke pakketbezorger op mijn werk brengt de pakketten naar de postkamer maar eentje vertikte het om naar de postkamer te brengen. Omdat meneer voor zichzelf werkt

Aardig van de rest. Maar ik had het ook bij de voordeur afgegeven. Als ik dat bij al m’n adressen moet gaan doen ben ik savonds nog niet klaar :') als het niet word geaccepteerd gaat het gewoon retour als geweigerd. Zeker de grote bedrijven willen nog wel eens weigeren bij de receptie omdat het naar een speciale plek(lees ;ergens achter op het mega bedrijf waar je een routebeschrijving voor zou moeten krijgen )geleverd worden.
dit is de ingang, hier of niet.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 14:37

Ik heb dus al 2x ruzie met Budbee. Zij flikkeren gewoon m’n pakketje in m’n portiek ipv bij m’n voordeur boven. Je meldt in de app dat je op de 2e verdieping woont, breng t daar dan ook. Nu was ik er de tweede keer op bedacht nadat t de eerste keer zo lang duurde voor ie boven was. In de app stond bezorgd dus ik op m’n sokken maar naar beneden. Ja hoor…

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 20:16

Hier in BE circuleren weer foto's op FB van een GLS-bezorger die vermoedelijk langs de regenpijp omhoog klimt om pakketten op de vensterbank van de eerste verdieping te leggen. Of misschien gooit hij het, één van onze PostNL chauffeurs is zo ook ooit op het nieuws geweest. Rijdt niet meer voor PostNL, mss werkt hij nu voor GLS :)

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 20:42

Wait.. Whut? :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 22:26

hwn schreef:
Hier in BE circuleren weer foto's op FB van een GLS-bezorger die vermoedelijk langs de regenpijp omhoog klimt om pakketten op de vensterbank van de eerste verdieping te leggen. Of misschien gooit hij het, één van onze PostNL chauffeurs is zo ook ooit op het nieuws geweest. Rijdt niet meer voor PostNL, mss werkt hij nu voor GLS :)

Heeft hij roetvegen op zijn gezicht en een mutsje op?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 12:13

25 en 26 november wordt er gestaakt bij de postnl. Dat hebben ze goed gekozen.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 12:26

Black Friday weekend.. Blij dat ik weg ben uit de pakkettenwereld :=
Wat een chaos gaat dat geven zo vlak voor de drukke periode.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 12:36

Blij dat ik alle kerstcadeautjes eind oktober al in huis had :+

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 15:52

Goed nieuws!! Net inklaringskosten betaald voor mijn medicijnen pakketje, dus hij komt eraan binnen 4-6 dagen *\%/* *\%/*

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 17:18

Fijn Sodeletuut! Ik hoop dat het helpt voor je kat :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 18:53

friendly schreef:
Ik heb dus al 2x ruzie met Budbee. Zij flikkeren gewoon m’n pakketje in m’n portiek ipv bij m’n voordeur boven. Je meldt in de app dat je op de 2e verdieping woont, breng t daar dan ook. Nu was ik er de tweede keer op bedacht nadat t de eerste keer zo lang duurde voor ie boven was. In de app stond bezorgd dus ik op m’n sokken maar naar beneden. Ja hoor…

Dat is afhankelijk van de voorwaarden van het bedrijf. Bij mijn ex werkgever was leveren op verdieping een plusdienst waar de afzender meer voor moet betalen. Zo niet, was het leveren aan de voordeur van de inkomhal. Dus als een ontvanger klaagt, mocht hij of zij dat mooi gaan uitknokken met de afzender en niet met de klantenservice van de transporteur.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 19:35

Suzanne F. schreef:
hwn schreef:

Heeft hij roetvegen op zijn gezicht en een mutsje op?

Was blijkbaar ook de reactie van afzender Bol.com: "Sinterklaas is al druk aan het werk" :)

Veulen84, alle PostNL, dus ook vrachtwagenchauffeurs en sortering, of enkel de bezorgers? Benieuwd of we het hier in BE ook gaan voelen dan. Onze chauffeurs zullen niet staken (zijn onderaannemers) maar de pakjes moeten natuurlijk wel aankomen in ons depot.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 19:41

Veulen84 schreef:

Ja, omg... ik werk bij de klantenservice van Bol.com. That's gonna be fun :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 21:36

Staking is voor alle medewerkers van Postnl, het is niet dat iedere afdeling onder een andere CAO valt. :) Nu zal alleen niet iedereen staken, als je lid bent van de vakbond krijg je een stakingsvergoeding, zonder lidmaatschap is het onbetaald verlof.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 21:37

cursebreaker schreef:
Veulen84 schreef:

Tijd om je "ziek" te melden :') _/-\o_

Ik erger me aan mn schoonmoeder. Die heeft vorige week zondag gevraagd waar ik een bepaald knuffeltje vandaan had wat ik aan mn vriend zn nichtje had gegeven. Ik heb gezegd dat ik zou kijken of ik dat knuffeltje nog kon vinden bij een specifieke winkel. Appt ze me nu al of ik t al heb want ze heeft t nodig. Nee sorry,ik werk meer dan fulltime en precies dan zijn de winkels open. :roll:

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 21:50

Eilish schreef:
Fijn Sodeletuut! Ik hoop dat het helpt voor je kat :)

Dank je wel! <3

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 22:15

cursebreaker schreef:
Veulen84 schreef:

Ik zou meestaken of vrij nemen :')

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 23:01

hwn schreef:
Veulen84, alle PostNL, dus ook vrachtwagenchauffeurs en sortering, of enkel de bezorgers? Benieuwd of we het hier in BE ook gaan voelen dan. Onze chauffeurs zullen niet staken (zijn onderaannemers) maar de pakjes moeten natuurlijk wel aankomen in ons depot.

Als ik mijn bron goed begrijp heeft PostNL 2 Cao's. Een algemene en 1 voor postbezorgers. Het dispuut gaat nu over de algemene cao. Iedereen die daaronder valt is opgeroepen voor staking. Overigens is dat dus pakketjes en post.https://www.fnv.nl/nieuwsbericht/sector ... ctievoeren

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 00:20

Waarom kan ik nooit de tijd wijzigen voor mijn pakketten? Kan alleen kiezen uit bezorgen op post nl punt of op afgesproken plaats.