Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Marcella schreef:Ja samen met mijn vader zeer waarschijnlijk (die is namelijk zelf slager en weet precies hoe het moet).
Nabster schreef:Ik heb ook geen kinderen, maar zou mezelf geen kind vrije noemen. Net of het ongedierte is ofzo. Of een ziekte. Moet vermoeiend zijn zoveel negatieve energie in iets te steken.
MyWishMax schreef:Janine1990 schreef:Ik zie dit vraagstuk eerlijk gezegd wat anders.
Mannen aan de top vind ik logisch, van nature de jagers en gaan recht op hun doel/prooi af. Daarom geschikt voor besturingsfuncties.
Vrouwen zijn de verzorgers, de verzamelaars. Die hebben van nature hele andere kwaliteiten.
Vooroordelen zijn er ongetwijfeld, maar we moeten niet doorslaan in het voorhouden van die vooroordelen, daarmee maken we dingen JUIST ongewoon (die vrouw aan de top bijvoorbeeld).
We denken tegenwoordig veel te veel naar mijn idee. Sommige dingen moet je accepteren; de vrouw die vecht voor een topfunctie, de vrouw die graag bij haar kinderen thuis is. En hetzelfde geld voor de mannen die vechten voor die topfunctie of graag huisvader willen zijn.
Het rare is dat we alles voor iedereen moeten/willen bepalen... Zonder die rare eigenschap van de mens was het nu ook lang zo onrustig niet in het midden oosten.
Heel duidelijk en helder. Ik heb vanaf de zijlijn het een en ander gezien/gehoord waardoor ik het niet meer ongewoon vind. Maar ik ben het met je eens. Die kwaliteiten zijn belangrijk, niet het geslacht waar die kwaliteiten in te vinden zijn. En accepteren inderdaad, niet bij alles meteen twijfels hebben. Aan de ene kant menselijk, maar het gevaar is dat je dus met die vooroordelen een mening ergens over vormt die helemaal niet klopt.
Dan kunnen een aantal voorbeelden die vooroordelen nog meer bevestigen, terwijl er daar helemaal geen sprake van hoeft te zijn. Ja, het kan natuurlijk nog beter. Maar dat gaat ook beide kanten op, als ik hier op bokt sommige topics lees zijn mannen de meest vreselijke figuren en wordt er in situaties ook vreselijk gediscrimineerd. Het werkt echt beide kanten op, er is niet overal gelijkheid en ook mannen hebben daar last van.
Marie_Anne schreef:Vetgedrukte zijn dus vooroordelen in mijn ogen. Gelukkig zijn niet alle mannen jagers. De eigenschapppen die wij bij een jager vinden passen worden wel bij de opvoeding van jongetjes veel meer aangemoedigd dan bij meisjes. Antropologen denken overigens dat de huidige rolverdeling tussen man en vrouw pas na de landbouwrevolutie is ontstaan.
En ook het idee dat de kwaliteiten die bij een 'jager' horen, de kwaliteiten zijn die we nodig hebben in de top van het bedrijfsleven vind ik een vooroordeel. In verschillende situaties waarin een bedrijf kan verkeren zijn verschillende types leiderschap gewenst. Dat kan soms een jager zijn, maar soms heb je iemand nodig die de rust bewaart en verbindt. In bijvoorbeeld een raad van commissarissen van een beursgenoteerd bedrijf, waarvoor nu een vrouwenquotum is voorgesteld, wil je toch helemaal geen zogenaamde jagers hebben zitten, maar wijze ervaren mensen met kennis van zaken.
De 'jagers' hebben bij banken bijvoorbeeld flink bijgedragen aan de financiële crisis...
Marcella schreef:Tja word ook niet eerste keer dat ik help.
Enige verschil met nu is dat het mijn eigen kippen zijn, maar wel daarvoor aangeschafte dubbeldoel kippen (en dus voor eieren als vlees). Maar dan hoef ik van de winter niet iedere dag speciaal voor de kippen naar de moestuin. En dan volgend voorjaar nieuwe kippen en een volledig ontsmet hok ook weer.
Sizzle schreef:Het zou al een flink pak helpen als mensen eerst eens met elkaar gingen praten voordat ze reproduceren en dan pas erachter komen dat ze niet dezelfde verwachtingen hebben.
Verder moet men gewoon niet zo in hokjes denken. In mijn vorige team verdiende de 2 vrouwen beduidend meer dan de mannen omdat ze keihard waren in hun eissen (scheelde rustig 15.000 per jaar met sommige mannen).
Ik weet dat ik heel slecht ben in onderhandelen, mijn man nog veel slechter.
Avalanche81 schreef:Marcella schreef:Tja word ook niet eerste keer dat ik help.
Enige verschil met nu is dat het mijn eigen kippen zijn, maar wel daarvoor aangeschafte dubbeldoel kippen (en dus voor eieren als vlees). Maar dan hoef ik van de winter niet iedere dag speciaal voor de kippen naar de moestuin. En dan volgend voorjaar nieuwe kippen en een volledig ontsmet hok ook weer.
Zulke kippen eten heb ik dus geen moeite mee
Gini schreef:Nabster schreef:Ik heb ook geen kinderen, maar zou mezelf geen kind vrije noemen. Net of het ongedierte is ofzo. Of een ziekte. Moet vermoeiend zijn zoveel negatieve energie in iets te steken.
Het kan ook negatief zijn om over een term te struikelen die iemand snel heeft neergetypt omdat dat op dat moment even de beste term was waarmee die persoon zich dacht uit te drukken.
LadyMadonna schreef:Tja, het blijft moeilijk te bevatten dat niet iedereen kinderen geweldig vind, of er zelfs een gruwelijke hekel aan heeft.....
(Kennelijk)
Toevoeging: vroeger zei ik gewoon: nee, ik heb geen kinderen.
Vaak volgde dan de vraag: wil je niet of kan je niet?
Toen ben ik de term “bewust kindloos” gaan gebruiken. Kreeg ik voor op m’n flikker, want: kwetsend voor mensen die geen kinderen kunnen krijgen...
Toen werd ik gewezen op “bewust kindvrij”, maar dat mag nu kennelijk ook niet meer?