Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 12:38

Ja samen met mijn vader zeer waarschijnlijk (die is namelijk zelf slager en weet precies hoe het moet).

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 12:40

Janine1990 schreef:
Marcella schreef:
Dat mijn kippen voor het eind van dit jaar in de vriezer eindigen. :=

Hele brutale vraag, en in het kader van het internet; je hoeft geen antwoord te geven hoor...

Ga je dat zelf doen?

Wat maakt dat uit? In het kader van het internet.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 12:41

Ik heb ook geen kinderen, maar zou mezelf geen kind vrije noemen. Net of het ongedierte is ofzo. Of een ziekte. Moet vermoeiend zijn zoveel negatieve energie in iets te steken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 12:43

Marcella schreef:
Ja samen met mijn vader zeer waarschijnlijk (die is namelijk zelf slager en weet precies hoe het moet).

Wat stoer zeg! Vind ik echt knap...
Ik ben daar veel te mieterig voor :') Maar als ik bij de slager sta vind ik ALLES lekker... :')

Sureido, ik vind het niet nodig dat iemand zich verplicht voelt om mijn vraag te beantwoorden terwijl het een vraag is die voor sommige mensen wel eens veroordelend kan werken wat het antwoord betreft.
We weten toch hoe groot de bekjes op het internet zijn? ;)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 12:48

Tja word ook niet eerste keer dat ik help. :+

Enige verschil met nu is dat het mijn eigen kippen zijn, maar wel daarvoor aangeschafte dubbeldoel kippen (en dus voor eieren als vlees). Maar dan hoef ik van de winter niet iedere dag speciaal voor de kippen naar de moestuin. En dan volgend voorjaar nieuwe kippen en een volledig ontsmet hok ook weer.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 12:54

Ik vind het ook knap :j Ik zou dat niet kunnen, maar het is wel een fijn idee dat je precies weet hoe ze geleefd hebben. Nu lust ik geen kip, dus hoef ik die keuze ook nooit te maken, haha!

Zou je het met andere dieren ook doen/kunnen, Marcella?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 12:56

:j

Heb ook aan het houden van slacht konijnen gedacht. De kippen hebben het voordeel dat ze ook eieren kunnen leggen. En ik eieren ook lekker vind. Ben trouwens verzot op kip als vlees als in de soep. :9
Laatst bijgewerkt door Marcella op 22-09-19 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 12:56

Nabster schreef:
Ik heb ook geen kinderen, maar zou mezelf geen kind vrije noemen. Net of het ongedierte is ofzo. Of een ziekte. Moet vermoeiend zijn zoveel negatieve energie in iets te steken.

Het kan ook negatief zijn om over een term te struikelen die iemand snel heeft neergetypt omdat dat op dat moment even de beste term was waarmee die persoon zich dacht uit te drukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 12:57

MyWishMax schreef:
Janine1990 schreef:
Ik zie dit vraagstuk eerlijk gezegd wat anders.

Mannen aan de top vind ik logisch, van nature de jagers en gaan recht op hun doel/prooi af. Daarom geschikt voor besturingsfuncties.
Vrouwen zijn de verzorgers, de verzamelaars. Die hebben van nature hele andere kwaliteiten.

Vooroordelen zijn er ongetwijfeld, maar we moeten niet doorslaan in het voorhouden van die vooroordelen, daarmee maken we dingen JUIST ongewoon (die vrouw aan de top bijvoorbeeld).

We denken tegenwoordig veel te veel naar mijn idee. Sommige dingen moet je accepteren; de vrouw die vecht voor een topfunctie, de vrouw die graag bij haar kinderen thuis is. En hetzelfde geld voor de mannen die vechten voor die topfunctie of graag huisvader willen zijn.
Het rare is dat we alles voor iedereen moeten/willen bepalen... Zonder die rare eigenschap van de mens was het nu ook lang zo onrustig niet in het midden oosten.

Heel duidelijk en helder. Ik heb vanaf de zijlijn het een en ander gezien/gehoord waardoor ik het niet meer ongewoon vind. Maar ik ben het met je eens. Die kwaliteiten zijn belangrijk, niet het geslacht waar die kwaliteiten in te vinden zijn. En accepteren inderdaad, niet bij alles meteen twijfels hebben. Aan de ene kant menselijk, maar het gevaar is dat je dus met die vooroordelen een mening ergens over vormt die helemaal niet klopt.

Dan kunnen een aantal voorbeelden die vooroordelen nog meer bevestigen, terwijl er daar helemaal geen sprake van hoeft te zijn. Ja, het kan natuurlijk nog beter. Maar dat gaat ook beide kanten op, als ik hier op bokt sommige topics lees zijn mannen de meest vreselijke figuren en wordt er in situaties ook vreselijk gediscrimineerd. Het werkt echt beide kanten op, er is niet overal gelijkheid en ook mannen hebben daar last van.

Vetgedrukte zijn dus vooroordelen in mijn ogen. Gelukkig zijn niet alle mannen jagers. De eigenschapppen die wij bij een jager vinden passen worden wel bij de opvoeding van jongetjes veel meer aangemoedigd dan bij meisjes. Antropologen denken overigens dat de huidige rolverdeling tussen man en vrouw pas na de landbouwrevolutie is ontstaan.

En ook het idee dat de kwaliteiten die bij een 'jager' horen, de kwaliteiten zijn die we nodig hebben in de top van het bedrijfsleven vind ik een vooroordeel. In verschillende situaties waarin een bedrijf kan verkeren zijn verschillende types leiderschap gewenst. Dat kan soms een jager zijn, maar soms heb je iemand nodig die de rust bewaart en verbindt. In bijvoorbeeld een raad van commissarissen van een beursgenoteerd bedrijf, waarvoor nu een vrouwenquotum is voorgesteld, wil je toch helemaal geen zogenaamde jagers hebben zitten, maar wijze ervaren mensen met kennis van zaken.
De 'jagers' hebben bij banken bijvoorbeeld flink bijgedragen aan de financiële crisis...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 13:14

Marcella schreef:
Dat mijn kippen voor het eind van dit jaar in de vriezer eindigen. :=

Heerlijk! Mijn oom heeft vroeger ook nog zelf geslacht. Delicious. :9

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 13:15

Marie_Anne schreef:
Vetgedrukte zijn dus vooroordelen in mijn ogen. Gelukkig zijn niet alle mannen jagers. De eigenschapppen die wij bij een jager vinden passen worden wel bij de opvoeding van jongetjes veel meer aangemoedigd dan bij meisjes. Antropologen denken overigens dat de huidige rolverdeling tussen man en vrouw pas na de landbouwrevolutie is ontstaan.

En ook het idee dat de kwaliteiten die bij een 'jager' horen, de kwaliteiten zijn die we nodig hebben in de top van het bedrijfsleven vind ik een vooroordeel. In verschillende situaties waarin een bedrijf kan verkeren zijn verschillende types leiderschap gewenst. Dat kan soms een jager zijn, maar soms heb je iemand nodig die de rust bewaart en verbindt. In bijvoorbeeld een raad van commissarissen van een beursgenoteerd bedrijf, waarvoor nu een vrouwenquotum is voorgesteld, wil je toch helemaal geen zogenaamde jagers hebben zitten, maar wijze ervaren mensen met kennis van zaken.
De 'jagers' hebben bij banken bijvoorbeeld flink bijgedragen aan de financiële crisis...

Is het een vooroordeel? Of is dit wat we hebben geleerd omdat wetenschappers tot deze conclusie kwamen op basis van toen gedaan onderzoek?

Want ik weet eigenlijk niet beter, en op basis van die kennis kan ik met logisch beredeneren wel redelijk begrijpen waarom je meer mannen in de top ziet.
Ben ik dan aan het bevooroordelen? Naar mijn idee niet...

Dat iemand een jager is, betekent natuurlijk niet dat hij onervaren is... Als ik jouw bericht zou lezen zoals ik vermoed dat jij mijn bericht leest, dan vind ik het dikgedrukte ook wel neigen naar een vooroordeel.

Het jagers-verzamelaars principe gaat natuurlijk om veel meer, het uiteindelijke doel is blijven leven... En daar heb je gewoon diverse typen mensen voor nodig. Iets wat natuurlijk al tientallen jaren bekend is. Wie heeft er op school niet moeten uitzoeken wat voor type hij/zij binnen een groep is?

Uiteindelijk is het vooral waardevol om te weten welke eigenschappen je hebt, kunt gebruiken en wie je daarnaast nodig hebt. Soms is dit een vrouw, soms is dit een man. Het een kan simpelweg niet zonder het ander. En wat daarbij heel erg belangrijk is naar mijn idee is de frustraties over vooroordelen (zowel naar mannen ALS naar vrouwen toe!) los te laten. Want juist het vasthouden van vooroordelen houdt ze in stand en geeft mensen gelegenheid gebruik te maken van. Dat is gewoon zonde.

Zelf ben ik een van de weinige vrouwen bij het bedrijf waar ik werk. Volgens mij werken er in totaal 250 mensen, als 15 daarvan vrouw zijn is dat heel erg veel. Ik vind dat helemaal geen enkel probleem... In mijn functie ben ik gewoon one of the guys.

Overigens hebben banken zelf zeker fouten gemaakt in en rond 2008, maar met name in Europa werd alles opgeblazen door de media. De financiële crisis betrof namelijk nauwelijks privaten, maar de media heeft het wel zo gemaakt dat het slechter ging (ofwel, het hele zootje had veel eerder over kunnen zijn, maarja, newton's cradle...). Het doodsimpele principe waarbij mensen geen geld meer gaan uitgeven als ze ergens een klokje hebben luiden over sores bij banken. Dé manier om de economie vast te zetten. En vervolgens moeten overheden weer to the rescue door grote wegenbouwprojecten te starten of dijkverstevigingen. Zo gaat het al tientallen, misschien wel honderden jaren.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 13:37

Marcella schreef:

Enige verschil met nu is dat het mijn eigen kippen zijn, maar wel daarvoor aangeschafte dubbeldoel kippen (en dus voor eieren als vlees). Maar dan hoef ik van de winter niet iedere dag speciaal voor de kippen naar de moestuin. En dan volgend voorjaar nieuwe kippen en een volledig ontsmet hok ook weer.

Zulke kippen eten heb ik dus geen moeite mee :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 13:47

Het zou al een flink pak helpen als mensen eerst eens met elkaar gingen praten voordat ze reproduceren en dan pas erachter komen dat ze niet dezelfde verwachtingen hebben.

Verder moet men gewoon niet zo in hokjes denken. In mijn vorige team verdiende de 2 vrouwen beduidend meer dan de mannen omdat ze keihard waren in hun eissen (scheelde rustig 15.000 per jaar met sommige mannen).
Ik weet dat ik heel slecht ben in onderhandelen, mijn man nog veel slechter.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 14:15

Sizzle schreef:
Het zou al een flink pak helpen als mensen eerst eens met elkaar gingen praten voordat ze reproduceren en dan pas erachter komen dat ze niet dezelfde verwachtingen hebben.

Verder moet men gewoon niet zo in hokjes denken. In mijn vorige team verdiende de 2 vrouwen beduidend meer dan de mannen omdat ze keihard waren in hun eissen (scheelde rustig 15.000 per jaar met sommige mannen).
Ik weet dat ik heel slecht ben in onderhandelen, mijn man nog veel slechter.

Hier hou ik van, lekker realistisch! _/-\o_

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 14:16

Avalanche81 schreef:
Marcella schreef:

Zulke kippen eten heb ik dus geen moeite mee :)

Ik ben hier echt belachelijk hypocriet in :')

Was ooit bij een vriendinnetje op de boerderij aan het spelen. Superleuk... tot we onze stokpaarden kwijt waren, alle 'stallen' nagekeken... Niets te vinden...
Mijn laatste optie was de garage, daar stonden ze, ik draaide me om om weer naar buiten te gaan, hing daar een kop zonder kip :')

Ik hoefde de dag er op geen kippensoep :Y) Zo stom :')

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 14:18

Gini schreef:
Nabster schreef:

Het kan ook negatief zijn om over een term te struikelen die iemand snel heeft neergetypt omdat dat op dat moment even de beste term was waarmee die persoon zich dacht uit te drukken.

Je kunt ook dingen zoeken natuurlijk. De term kindvrij is volgens mij een hele normale term hier op het forum. En als je het kindvrij topic leest weet je precies wat ik bedoel. Wordt bijna met haat over koters gesproken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 14:31

Tja, het blijft moeilijk te bevatten dat niet iedereen kinderen geweldig vind, of er zelfs een gruwelijke hekel aan heeft.....
(Kennelijk)

Toevoeging: vroeger zei ik gewoon: nee, ik heb geen kinderen.
Vaak volgde dan de vraag: wil je niet of kan je niet?
Toen ben ik de term “bewust kindloos” gaan gebruiken. Kreeg ik voor op m’n flikker, want: kwetsend voor mensen die geen kinderen kunnen krijgen...
Toen werd ik gewezen op “bewust kindvrij”, maar dat mag nu kennelijk ook niet meer?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 14:51

Ik heb dat altijd onzin gevonden. Je krijgt geen kinderen voor een ander hoor.......

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 15:00

Vind het vrij brutaal dat mensen ook gewoon vragen of het bewust is of medisch... :o

Mijn collega zegt altijd: Wij hebben bewust geen kinderen.
Punt, als in punt... Niet dat hij punt zegt... Maar hij hoeft er verder geen woorden over vuil te maken. Ik weet dat hij kinderen verder helemaal geen probleem of ergernis vind.

Persoonlijk val ik niet over bewust kinderloos. Kindvrij vind ik wat minder...
Maar de interpretatie volgt meer aan de hand van de manier waarop er verder over kinderen wordt gesproken gerelateerd aan dit onderwerp. Alsof kinderen een carrière bij elke vrouw in de weg zitten. Terwijl er gewoon heel veel vrouwen zijn die met alle liefde van de wereld een stapje terug zetten. Omdat ze kinderen belangrijker vinden.

Ik vermoed dat er heel veel mensen zijn die mij als carrièretijger zien... Laatst op de verjaardag van m'n moeder een vriendin van haar nog. Of ik niet nog weer ging studeren, was goed voor m'n carrière...
Waarom? Kennelijk omdat ik HBO niveau heb ofzo. Want mijn zusje vragen ze het nooit, ook al heeft ze een kind is zwanger van de tweede en een prima baan en is ze veel verder opgeklommen dan ik gezien vanaf de basisschool. Van LWOO naar HBO zeg maar... En ik ging van Gymnasium naar HBO :+

Anyhow, voor mij telt mijn carrière helemaal niet. Ik doe 'gewoon' werk wat ik leuk vind en toevallig verdient het ook nog heel erg goed. Vele malen belangrijker vind ik het om te genieten van het leven en lekker mijn ding doen in mijn spaarzame vrije uurtjes...

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 15:09

Nabster schreef:

Ik vind kinderen gelijk aan ongedierte en enge ziektes. :+
Hou mezelf dus bewust kindvrij. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 15:15

LadyMadonna schreef:
Tja, het blijft moeilijk te bevatten dat niet iedereen kinderen geweldig vind, of er zelfs een gruwelijke hekel aan heeft.....
(Kennelijk)

Toevoeging: vroeger zei ik gewoon: nee, ik heb geen kinderen.
Vaak volgde dan de vraag: wil je niet of kan je niet?
Toen ben ik de term “bewust kindloos” gaan gebruiken. Kreeg ik voor op m’n flikker, want: kwetsend voor mensen die geen kinderen kunnen krijgen...
Toen werd ik gewezen op “bewust kindvrij”, maar dat mag nu kennelijk ook niet meer?

Mijn reactie is meestal; nee ik heb geen kinderen. Sommige zijn best leuk hoor, maar dan wel van een ander. :D met een dikke glimlach beantwoordt dat heel veel vragen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 15:21

Ik zeg meestal "oke". En daarna gaan we drinken. Het leven kan zo makkelijk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 15:29

MarcoBorsato schreef:
Ik zeg meestal "oke". En daarna gaan we drinken. Het leven kan zo makkelijk zijn.

Ja. Die goedkope slurpiewijn waar jij nu aan vast zit. := Proost.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 15:36

Nee waren jägerbombs gister. Toevallig. Trut :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 15:40

MarcoBorsato schreef:
Nee waren jägerbombs gister. Toevallig. Trut :')

Whoeeeee wilde avond jij! *\%/*