[FOTOVERZ] post je outfit topic 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Re: [FOTOVERZ] post je outfit topic 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-19 10:16

Ik zou het echt niet tof vinden als er mensen met hun spijkerbroek op mijn bruiloft zitten.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 10:18

Nee, ik ook niet.
Maar gelukkig ga je vaak om met mensen waarmee je op hetzelfde level zit/gelijkgestemden. Ik kan me iig niet voorstellen dat mijn familie en vrienden denken "nou, schone spijkerbroek aan, t-shirt erop, we kunnen" :+

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 10:19

wiebke schreef:
Ik vind dat jurkje prima kunnen voor een bruiloft!

Magda, mooie combi, ik hou van een donkere rok met leuk shirtje erop! En het gaat goed, Julian slaapt heel veel en word eigenlijk alleen wakker om te eten. Of ik maak m wakker.. is dan een uurtje wakker en is dan weer moe en gaat weer te bed

Bedankt, ja dito! Zwart combineert gewoon goed.
Leuk om te horen, makkelijk ventje zo.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 10:34

Doubtless schreef:
Nee, ik ook niet.
Maar gelukkig ga je vaak om met mensen waarmee je op hetzelfde level zit/gelijkgestemden. Ik kan me iig niet voorstellen dat mijn familie en vrienden denken "nou, schone spijkerbroek aan, t-shirt erop, we kunnen" :+

Dat denk ik ook niet dat dat bij mij gebeurt. (Al vind ik n nette spijkerbroek met een leuke blouse en nette schoenen bij n man echt niet raar)
Maar ik geef alleen aan dat ik ze er wel vrij in laat.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 10:39

Doubtless schreef:
Nee, ik ook niet.

Mijn vader was in de veronderstelling dat hij naar mijn bruiloft volgend jaar wel zijn zwarte pak uit de jaren '90 kon aantrekken - wat hij had gekocht voor het overlijden van zijn vader >;). Ja pap. Maar nee :D

Checken bij het bruidspaar vind ik wel een goede. En het maakt in mijn ogen ook nog verschil of je dag- of avondgast bent.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 10:39

Needje schreef:
Dat denk ik ook niet dat dat bij mij gebeurt. (Al vind ik n nette spijkerbroek met een leuke blouse en nette schoenen bij n man echt niet raar)
Maar ik geef alleen aan dat ik ze er wel vrij in laat.

Mee eens. Maar dat vind ik al een heel ander beeld dan gecombineerd met een t-shirt en sneakers.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 10:52

Er zijn veel ingeschreven regels, maar uiteindelijk moet je doen waar je jezelf het beste bij voelt.
Even checken bij het bruidspaar is altijd handig ja!
Heb ik ook gedaan, bruid vond mijn jurkje leuk gelukkig :) .

Ik vind het erg leuk om me af en toe op te doffen. Zal proberen er aan te denken om nog een foto van de complete look te maken :) .
Dit jurkje loste trouwens nog geen 50 euro ;) . Qua schoenen ben ik niet 100% tevreden maar ze lopen heerlijk en als daggast is dat wel handig.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 10:57

magda_90 schreef:
[ [url=m/HYaVRF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze ballerina's heb ik wel. Gaat ook niet denderend qua steun maar zou kunnen voor een avondje.

Ik denk dat die prima kunnen :j.

Josien_ schreef:
Over bruiloften gesproken. Ik heb er vanmiddag ook een. Super leuk jurkje maar wat een hel om er passend ondergoed onder te vinden!

[ [url=m/xn0rlx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die kleur staat je echt heel goed! Mooi model ook. Ik kan me voorstellen dat passend ondergoed lastig is, heb je rood in je kast? Dat schijnt het minste door.

sans6 schreef:
Wat een leukerd Josien!

Vandaag mijn stippels weer aan!
Verder heb ik een paar vd jurkjes van San hier overgenomen, dus daar ben ik héél blij mee, kan niet wachten tot ik ze heb!

[ [url=m/wxORCa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit: ik heb echt 2 benen hoor!

Yes yes yes, blijft een supertoffe jurk :+:.

MarliesV schreef:
Die hier boven strapless onderjurk met ingenaaide BH onder doen, dan ben je klaar.

Of een nette huidkleurige body zou ook prima kunnen.

Geen kant en behalve rood, geen kleur er onder. Ik heb ook iets licht roze, daar kan rood (niet te fel) of huidskleur onder.
Zelfs wit ga je zien.

Goede tip, de bovenste.

wiebke schreef:
Wat denken jullie hier van? Kan dit op een jeans of zou een zwarte broek beter zijn?

[ [url=m/VC2jmX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik weet trouwens niet wat Julian hier dacht, maar ik geloof dat hij er behoorlijk klaar mee was

[ [url=m/1UY4dL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kan heel erg goed op een jeans, juist leuk :j. Mooie kleur.

_sharonnn schreef:
Ik ga door de reacties hier twijfelen of het jurkje dat ik op een bruiloft aan wil (ik ben avondgast) wel geschikt is := kan deze volgens jullie?

[ [url=m/tRJJWb.png]Afbeelding[/url] ]

Vind ik wel, leuk jurkje :j.

magda_90 schreef:
Wiebke, ik vind het zo wel kunnen. En wat is Julian toch een mooie man. :+: Hoe gaat het met jullie?

Sharon, ik denk het wel. De bruiloften die ik bezocht hebben waren qua kleding allemaal luchtig en waar jij je goed bij voelt.

Ik ben momenteel niet thuis ivm renovatie van mijn huis. Deze spiegel werkt wel geloof ik. :+ Maar nu mis ik dus precies die shirtjes die ik niet ingepakt heb. :')

[ [url=m/vC08hY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuke outfit +:)+.

Josien_ schreef:
Er zijn veel ingeschreven regels, maar uiteindelijk moet je doen waar je jezelf het beste bij voelt.
Even checken bij het bruidspaar is altijd handig ja!
Heb ik ook gedaan, bruid vond mijn jurkje leuk gelukkig :) .

Ik vind het erg leuk om me af en toe op te doffen. Zal proberen er aan te denken om nog een foto van de complete look te maken :) .
Dit jurkje loste trouwens nog geen 50 euro ;) . Qua schoenen ben ik niet 100% tevreden maar ze lopen heerlijk en als daggast is dat wel handig.

Wat voor schoenen heb je en waarom ben je niet tevreden?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 11:15

Bedankt San!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 11:30

Even de stad in naar de boekenwinkel en daarna omkleden voor werk helaas. Wel nieuwe broek en nieuwe riem.

Afbeelding

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 11:32

Riempie <3

Ik heb vandaag mijn mooi van lelijkheid schoenen aan :D

Afbeelding

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 11:39

Vandaag touren in de cabrio door Friesland :D
Afbeelding

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 11:42

Bedankt voor de reacties :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 11:43

MarlindeRooz schreef:
Even de stad in naar de boekenwinkel en daarna omkleden voor werk helaas. Wel nieuwe broek en nieuwe riem.

[ [url=m/8wETob.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuke riem :D.

Doubtless schreef:
Riempie <3

Ik heb vandaag mijn mooi van lelijkheid schoenen aan :D

[ [url=m/z4NyDi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Omg, die zijn gaaf _O-. Die kleur ook <3.

Yvankaxx schreef:
Vandaag touren in de cabrio door Friesland :D
[ [url=m/WOA5kt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een mooie jurk :+:. Waar heb je die gekocht?

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 11:45

Bedankt sans :) Hij is van Orsay, ik kende het niet, was een winkel in Duitsland!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 11:47

x_Rebecca schreef:
Eerder maakte ik me altijd heel erg druk om de dresscode op een bruiloft. Sinds mijn eigen bruiloft niet meer zo. Ik weet amper nog van mensen hoe ze er uit zagen, echt wit-wit op een bruiloft blijft volgens mij een no-go. Het enige wat ik verder nog van een van de gasten weet is dat diegene iets aan had wat voor haar leeftijd gewoon niet oké was. Echt zo'n minijurkje terwijl ze al bijna 50 is. Prachtfiguur en ze kan het hebben, maar niet gepast. Maar verder.....

Ik denk dat de meeste mensen zich drukker maken over wat wel of niet oké is dan dat daadwerkelijk opvalt bij een bruiloft.

Oh enne, naar mijn mening kunnen All stars overal onder :D. Ik ben er op getrouwd.

Nou, dit dus! Sinds ik zelf getrouwd ben heb ik gezien dat mensen er aandacht aan besteedde. En dat was het belangrijkste! En bij ons hadden ze jeans aan, maar het was gewoon netjes!

Spoiler:
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 11:48

Ik vind dat dus echt niet netjes :=. Maar het is jullie bruiloft en als jullie er gelukkig mee zijn/waren is dat het belangrijkste :j.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 12:00

Wat is er niet netjes aan? In combi met een net overhemd toch niets mis mee?
Het zijn geen afgetrapte gaten-jeans. Dus snap het punt niet zo?

Het is een feestelijk iets, een bruiloft, geen kak-bezoekje aan de koning.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 13:26

Er is niks mis mee, maar ik vind het niet netjes en niet passend op een bruiloft, helemaal die half vale verwassen spijkerbroeken niet. Dat jij daar anders over denkt, helemaal prima :D.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 13:30

Ik heb me er al lang bij neergelegd dat wat ik 'netjes' vind, een heel ander begrip is dan voor veel anderen, zeker in NL. Voor mij boeit het op een bruiloft niet zo (al pak ik zelf graag uit), maar op het werk kijk ik wel vaak mijn ogen uit haha.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 13:34

Maar waarom is het toch zo'n ding dat een bruiloft "netjes" moet zijn?
Het is toch gewoon een feest?! Een gezellig samenkomen met mensen waar je om geeft om te vieren dat je je leven met een persoon wil delen.
Feestjes zijn leuk om een beetje uit te pakken qua kleding hoor. Maar ik voelde me doodongelukkig in m'n pastel outfitje op een bruiloft in november. Dat zou ik voor mijn vrienden niet willen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 13:40

Waarom is het zo moeilijk te accepteren dat er mensen zijn die netjes wel leuk vindt op een bruiloft :=. Er wordt toch nergens veroordeeld?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 13:43

Nou bij elk beetje casual outfitje wordt meteen geroepen dat dat écht niet kan....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 13:48

Blijkbaar vinden de meeste mensen dus dat je je voor een bruiloft wat netter kleedt dan casual :P. Wat iemand doet moet ie zelf weten, maar als er meningen worden gevraagd dan kan de mening idd zijn dat men zelf die outfit niet zou kiezen en waarom.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 13:49

Needje schreef:
Maar waarom is het toch zo'n ding dat een bruiloft "netjes" moet zijn?
Het is toch gewoon een feest?! Een gezellig samenkomen met mensen waar je om geeft om te vieren dat je je leven met een persoon wil delen.
Feestjes zijn leuk om een beetje uit te pakken qua kleding hoor. Maar ik voelde me doodongelukkig in m'n pastel outfitje op een bruiloft in november. Dat zou ik voor mijn vrienden niet willen.

Traditie, ingebakken in de cultuur.
Er is een behoorlijke afname zichtbaar overigens, vroeger waren kleding etiquette veel strenger. Op een bruiloft, maar ook op het werk of op zondag naar de kerk.