Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie18x

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:48

Ik heb de afgelopen 5 nachten bij mijn schoonmoeder geslapen en kreeg net te horen dat er allemaal gelige vlekken in het hoeslaken zitten.

Wat zou dit kunnen zijn? Ik zweet thuis snachts nooit (veel) , urine lijkt me sterk en kwijlen doe ik ook niet

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 15:15

Wat heb je met je man/ vriend gedaan? O:)

Anders een crème oid?

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 15:17

Riddershow schreef:
Wat heb je met je man/ vriend gedaan? O:)

Anders een crème oid?

:') :') creme zou idd kunnen!

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 16:11

Nathalie18x schreef:
Ik heb de afgelopen 5 nachten bij mijn schoonmoeder geslapen en kreeg net te horen dat er allemaal gelige vlekken in het hoeslaken zitten.

Wat zou dit kunnen zijn? Ik zweet thuis snachts nooit (veel) , urine lijkt me sterk en kwijlen doe ik ook niet

Huh, heeft je schoonmoeder gevraagd hoe die vlekken daar komen, want dat zou ik echt extreeeeem ongemakkelijk vinden.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 16:15

Nee ze heeft het tegen mn vriend gezegd, en die kwam bij mij verhaal halen :+

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 16:26

Is er een verschil tussen een passief en naamwoordstijl of is het allebei hetzelfde? Ik kom er maar niet uit en vind er ook niets over op het internet :?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 16:27

Nathalie18x schreef:

Gelukkig is dat niet ongemakkelijk...

Heb je daar thuis geen last van? (van vlekken?) Lijkt me dat een creme die je gebruikt niet alleen schoonmoeders lakens verkleurd, maar ook je eigen? Tenzij zij echt heel teer materiaal gebruikt?

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 16:33

Riddershow schreef:
Nathalie18x schreef:

Heb je daar thuis geen last van? (van vlekken?) Lijkt me dat een creme die je gebruikt niet alleen schoonmoeders lakens verkleurd, maar ook je eigen? Tenzij zij echt heel teer materiaal gebruikt?

Nee thuis heb ik er geen last van. De hoeslakens daar zijn wel een stuk dikker, dus misschien dat al het vocht langer blijft hangen.

Ik heb nieuwe creme gekregen van mn schoonmoeder :+ ( hoe ironisch)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 17:06

CalipsoLover schreef:
Is er een verschil tussen een passief en naamwoordstijl of is het allebei hetzelfde? Ik kom er maar niet uit en vind er ook niets over op het internet :?

Het is iets totaal anders. Naamwoordstijl is een schrijfstijl waarin de schrijver heel veel naamwoorden gebruikt, met name naamwoorden die van werkwoorden zijn afgeleid en waar je ook een werkwoord had kunnen schrijven.

Passieve zinnen zijn zinnen met het hulpwerkwoord 'zijn' erin, waarin het onderwerp iets ondergaat in plaats van iets doet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 20:12

Riddershow schreef:
Nathalie18x schreef:

Nou echt he... Jeeeutje... :')

Zou het prettiger vinden als ze zou zeggen: Prima als jullie hier slapen, maar je beddengoed was je zelf maar...

Moest ik sowieso vanaf een zekere leeftijd :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 21:59

Bij welke supermarkt kan je lege flessen inleveren ongeacht het merk?

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 22:01

Janine1990 schreef:
Bij welke supermarkt kan je lege flessen inleveren ongeacht het merk?

Die van de Poiesz doet hier nooit moeilijk. Kunnen alle flessen in, van Jumbo en Lidl eigen merk tot aan Pepsi flessen.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 09:06

Janine1990 schreef:
Riddershow schreef:

Nou echt he... Jeeeutje... :')

Zou het prettiger vinden als ze zou zeggen: Prima als jullie hier slapen, maar je beddengoed was je zelf maar...

Moest ik sowieso vanaf een zekere leeftijd :')

Nouja, zelfs zweten en kwijlen zijn normale zaken die in bed kunnen gebeuren. Dus als je iemand laat slapen weet je dat dat kan gebeuren. En als ze met zijn tweeen zijn weet je ook dat andere dingen kunnen gebeuren.

Niks wat de wasmachine er niet uit kan halen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 09:10

Natuurlijk... Maar zo'n vraag is gewoon mega awkward.

Maar op een bepaalde leeftijd moet je toch zelf wel je kamer opruimen en beddengoed wassen lijkt me?

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 09:13

Janine1990 schreef:
Natuurlijk... Maar zo'n vraag is gewoon mega awkward.

Maar op een bepaalde leeftijd moet je toch zelf wel je kamer opruimen en beddengoed wassen lijkt me?

Ja ik woon op mezelf en was mijn eigen spullen, maar als ik daar slaap wil m'n schoonmoeder per se de was doen. Ik ben er bijna nooit, dus dat is prima. Ik heb ook al vaak genoeg aangeboden om het beddengoed zelf af te halen etc.

Maargoed, ik vroeg me gewoon af wat het allemaal kon zijn. :+

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 09:22

Dat is zeker. Ik heb thuis (bij mijn ouders) nooit zelf hoeven te wassen. Ook mijn man hoefde thuis echt niet zijn eigen wasgoed te doen. Hoeven mijn kids ook niet als ze ouder zijn (al mogen ze boven bepaalde leeftijd wel meehelpen :) )

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 13:42

Ik vind het ook niet raar hoor, dat schoonmoeder wast. Alleen maar super onhandig als je zelf wast, en de machine moet dan een extra was draaien. Ook niet zo goed voor het milieu.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 13:47

Sheran schreef:
Ik vind het ook niet raar hoor, dat schoonmoeder wast. Alleen maar super onhandig als je zelf wast, en de machine moet dan een extra was draaien. Ook niet zo goed voor het milieu.

Hier was het gewoon standaard een moment waarop we ons beddengoed in de wasmachine moesten stoppen. Ging m'n moeder echt niet afhalen in die tyfustroep op mijn kamer :')

Plus het lijkt me wel goed om iets mee te krijgen van huishoudelijke regelmaat.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 14:37

Ik moest sowieso in mijn puberjaren mijn eigen beddengoed wassen, al helemaal toen ik een lits jemeaux kocht :')
Vooral om de reden die Janine aan geeft en omdat de wasmachine toch vol zat als eenmaal alle 60 graden was uit mijn kamer kwam _O-

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 19:03

Janine: hangt er denk ik ook vanaf met hoeveel je thuis bent. Ik was de enige, dus daar raakt een wasmachine nooit vol van. Iets meekrijgen van huishoudelijke regelmaat geloof ik niet zo in eigenlijk. Je pikt het toch wel op, ook als je het zelf niet doet. Of je krijgt er zo'n hekel aan dat je nooit meer iets aan je huishoudelijke regelmaat doet :P Mijn mening hoor, ik zeg niet dat het waar is.

Een heel ander soort vraag. Beetje raar misschien.
Ik had hele leuke schoenen gezien en wat betreft de maat naar de verkoopster geluisterd. Ze zijn helaas echt, echt te klein en lopen niet uit. Ik zit nu een maand in het buitenland en neem ze liever niet mee naar Nederland. Mijn kennissen hier passen ze niet. Nu vroeg ik me af... er zit hier altijd zo'n mevrouw op de hoek van de straat. Dakloos. Meestal geen schoenen aan. Gene idee wat ze voor maat heeft trouwens. Is het raar/onbeleefd/onwenselijk om mijn schoenen aan haar aan te bieden?

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 19:29

Tsja dat ligt er een beetje aan. Hier zijn de daklozen / bedelaars bij de supermarkten niet écht dakloos en worden 's avonds allemaal met een gigantische bus opgehaald door hun mannen om weer terug naar huis te gaan. Weer of geen weer (-15 dus in de winter hier!) ze zitten altijd buiten in oude dekens en kleding, maar ze hebben luxe busjes en hun mannen lopen met chique kleding en tech rond. Het is hier dus gewoon een spelletje om makkelijk wat geld te verdienen. Ik vind zelf dat je dit soort dingen dus niet moet 'sponsoren'.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 19:33

Ja ik weet dat ook nooit. Ze zit er al minstens een jaar, elke avond, en is geloof ik geestelijk niet helemaal in orde, want ze wiegt steeds heen en weer. Vind het altijd erg lastig. Ik geef sowieso nooit geld, heb wel eens wat eten gegeven.

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 19:38

Iemand een tip hoe je spiegelfolie van een muur krijg? Het is een flink stuk waar ook spiegeltegels dubbelzijdig met tape opgeplakt zit. Ben bang dat als ik kracht in een hoekje zet dat de spiegels breken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 20:41

Sheran schreef:
Ja ik weet dat ook nooit. Ze zit er al minstens een jaar, elke avond, en is geloof ik geestelijk niet helemaal in orde, want ze wiegt steeds heen en weer. Vind het altijd erg lastig. Ik geef sowieso nooit geld, heb wel eens wat eten gegeven.

Als je niet het idee hebt dat ze aggresief is gewoon geven, zie je de reactie dan wel, als ze geen schoenen aan wil kan ze ze gewoon weigeren. Ik vind het wel een lief idee van je.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 00:25

Knipt iemand wel eens de stofzuigerzak open om te kijken of de spinnen die je hebt opgezogen er nog in zitten? :')