Baby en kinderkleding #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 17:43

Ik bedoelde het niet zo hoor Lautje! Weet je best, toch!
Ik vind je kleren echt prachtig en ben jaloers op je style.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 17:44

Nee maar ik wil je niet mijn wil opleggen hoor. Dit werkt voor mij het beste.

Verder ben ik overal op bokt het kreng dat ik altijd ben.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 17:45

Ik vind jouw avatar gruwelijk giolli |( best sielughhhh.

Tja macro dat noemen ze leven in de brouwerij..... anders word suf Tina-forum
Laatst bijgewerkt door tita op 10-02-19 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Giolli schreef:
Ik bedoelde het niet zo hoor Lautje! Weet je best, toch!
Ik vind je kleren echt prachtig en ben jaloers op je style.

RAUS RAUS RAUS

Nee grapje, maak je niet druk. Ook niet om Lau en jaloers zijn is niet nodig want je kleedt haar prachtig <3

dromertje2

Ik bedoelde er ook niets verkeerd mee. Wou gewoon zeggen dat het niet uitmaakt hoe duur of goedkoop iets is, het altijd mooi kan zijn.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 17:48

tita schreef:
Ik vind jouw avatar gruwelijk giolli |( best sielughhhh.

Tja macro dat noemen ze leven in de brouwerij..... anders word suf Tina-forum

|( Zó veel negatief commentaar op mijn ava gehad. :')

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 17:49

tita schreef:
Smallheal schreef:
Maar als je iets niet mooi vind hoef je dat ook niet perse te zeggen toch :+

Nee maar als iemand paar keer post en geen enkel reactie krijgt is ook zo wat -O-

Ik zeg of niks of goed geslaagd of mazzeltje als iemand toch nog wat vind wat hij graag wil. Een reactie krijgen is toch leuk :j

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 17:49

Vind hem wel grappig :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 17:53

dromertje2 schreef:
Ik bedoelde er ook niets verkeerd mee. Wou gewoon zeggen dat het niet uitmaakt hoe duur of goedkoop iets is, het altijd mooi kan zijn.

Tuurlijk ik snapte jouw punt ook wel...... alleen kon je je zin wel dubbel opvatten.
Maar we hebben allemaal goedkope items in de kast omdat ze goed zijn.

En niet elk duur merk is altijd goed en niet elk goedkoop merk is altijd slecht.
Maar kwaliteit heeft zijn prijs, is alleen jammer dat als een merk gaat lopen dan ook stukken duurder wordt en opeens betaal je meer aan de naam dan kwaliteit.

Je ziet ook in de FB-groep ..... heel langzaam wordt TAO onbetaalbaar en bobo gaat ook die kant op.
Nu vind ik BOBO een geweldig merk en ik heb zeker 20 items in huis maar niet elk item is mooi, of geld waard.
Is ook niet erg....verschillende mensen, verschillende stijlen en dankzij deze groep heb ik bobo en TC leren kennen en ben ik blij mee
En LH natuurlijk

Maar ook geef ik nu meer geld uit, das weer wel minder

dromertje2

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 18:02

Achteraf gelezen kan je inderdaad die zo'n anders opvatten. Daarmee dat ik al meermaals mijn excuses heb gemaakt en gezet heb dat ik het zo niet bedoelde....

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 18:03

simongek schreef:
Ik zeg of niks of goed geslaagd of mazzeltje als iemand toch nog wat vind wat hij graag wil. Een reactie krijgen is toch leuk j

Zo doe ik t ook want anders reageer ik alleen op dezelfde mensen steeds en das ook niet leuk. EM bovendien vind ik t oprecht leuk als mensen mazzeltjes scoren en happy zijn met hauls :D

Vind kleding overigens niet onbetaalbaar worden maar ik denk dat we moeten accepteren dat dat gewoon de waarde van kleding is. En dat je dus niet 20 truien uit de nieuwe collectie in je kast kunt hebben.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 18:04

Monnies _O-

Wij proberen de kleding wat duurzamer en meer verantwoord te maken. Wel lastig want Zara heeft een tè leuk hoedje dit seizoen maar goed, ik kan het voor mezelf eigenlijk niet meer verantwoorden om HMtjes en Zara te shoppen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 18:11

Ik probeer idd ook steeds meer duurzame en biologische kleding te kopen. Gelukkig kan dat ook bij de Hema en de H&M op zijn tijd :) Want dure merken kopen voor de volle mep ben ik toch nooit zo goed in :o

Heb bij Vente gisteren nog 3 truien en een broek van LH besteld, blijft toch wel echt zo’n fijn zacht spul!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 18:14

Hema is voor de jongste ook een topper, buiten een paar merkjes uit solden, bestaat zijn garderobe helemaal uit Hema.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 18:20

Ik houd van aparte spullen, slaag bij HEMA vaak wel voor rompers maar kleding koop ik er niet

Of wacht jawel. De joggingbroekjes voor in de nacht haal ik er ook.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 18:24

Was het nog wat die aanbieding bij vente?

Ik heb soort joggingbroekjes van de Lidl daar slaapt N altijd in, probeer die te verwassen of te laten krimpen.
Maar nee hoor leggings en broekjes van de Lidl geven geen sjoege

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 18:27

MarcoBorsato schreef:
Monnies _O-

Wij proberen de kleding wat duurzamer en meer verantwoord te maken. Wel lastig want Zara heeft een tè leuk hoedje dit seizoen maar goed, ik kan het voor mezelf eigenlijk niet meer verantwoorden om HMtjes en Zara te shoppen.

Oja jij was milieu/bio mevrouwtje hè?
Knap van je!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 18:27

Pantykous schreef:
simongek schreef:
Ik zeg of niks of goed geslaagd of mazzeltje als iemand toch nog wat vind wat hij graag wil. Een reactie krijgen is toch leuk j

Zo doe ik t ook want anders reageer ik alleen op dezelfde mensen steeds en das ook niet leuk. EM bovendien vind ik t oprecht leuk als mensen mazzeltjes scoren en happy zijn met hauls :D

Vind kleding overigens niet onbetaalbaar worden maar ik denk dat we moeten accepteren dat dat gewoon de waarde van kleding is. En dat je dus niet 20 truien uit de nieuwe collectie in je kast kunt hebben.

Goed dat ik dit weet. _O-

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 18:28

Ik gebruik de broekjes bij [naam] die in de lengte te kort zijn maar voor de rest nog passen als pyamabroek, dus ik gebruik de kledij wel helemaal tot ze op zijn of echt niet meer passen.
Ik koop ook geen overdreven aantallen kledij maar ze doen hun kleding heel veel aan.
Is denk ik ook een verantwoordelijke manier om met kleding om te gaan. Ieder op zijn manier, of helemaal niet, dat mag ook natuurlijk.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 18:30

tita schreef:
Was het nog wat die aanbieding bij vente?

Ik heb soort joggingbroekjes van de Lidl daar slaapt N altijd in, probeer die te verwassen of te laten krimpen.
Maar nee hoor leggings en broekjes van de Lidl geven geen sjoege

Irritant dat dat niet lukt he. Is ook een tactiek die ik soms gebruik.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 18:37

Owh dames wat een discussie. Ik betaal voor duurzaamheid, niet voor het merk en ja dat heeft z'n prijs, maar ik kan gewoon echt echt niet blij zijn met iets nieuws van de zara wibra of h&m en niet omdat ik het niet mooi of te min vind, maar omdat als ik naar dat kledingstuk kijk ik gewoon heel verdrietig word van het leed dat er aan kleeft. Alle zara hema enzovoort hier in de kast komen van de kringloop of marktplaats, omdat ik dan de schakel tussen consument en afvalberg ben hoef ik me niet schuldig te voelen zolang er geen microplastics in verwerkt zitten en een 2e hands hema katoenen shirt net zo duurzaam als een 2e hands katoenen shirt van bobo choses.

Ook koop ik bijna alles 2e hands, en ja dus ook voor 2e hands prijsjes, iréne loopt in dure duurzame merkjes voor hema prijsjes, dat is niet pronken maar slim inkopen. En nee wij zijn echt niet rijk, leven net ietsje boven bijstand dus iemands inkomen hoeft mijn inziens helemaal niets te maken te hebben in wat voor kleding het kind loopt. Misschien geen populaire mening maar iemands inkomen hoeft nooit een excuus te zijn om bij te dragen aan de fast fashion industrie.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 18:40

Ieder zijn mening hier in. Ieder doet het ook op zijn eigen manier. Ik koop geen 2dehandse merkkleding maar doe het dan weer op een andere manier. En dat heeft ook niets met budget te maken.
Maar heel veel merken vind ik ook gewoon niet mooi, al hadden ze gratis geweest. De merken die ik koop, koop ik nieuw aan 70 procent korting ofzo, even goedkoop als 2dehands maar ongedragen.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 10-02-19 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 18:43

Dat heb ik met giolli’s ei....zou bijna veganistisch worden.

Word zo verdrietig als ik er naar kijk.

Litilaura ik ben niet geheel met je eens hoor, voor sommige items betaal je nog steeds flink pak geld wat niet goedkoop is.
Nah kan niet goed verwoorden, maar 2-hands is wel goedkoper dan nieuw maar niet perse goedkoop

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 18:49

Giolli schreef:
MarcoBorsato schreef:
Monnies _O-

Oja jij was milieu/bio mevrouwtje hè?
Knap van je!

Neeeuuuh, valt ook wel weer mee.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 18:51

Hier van alles wat. Nieuw, 2ehands, merk, Hema. Gewoon wat wij leuk vinden. :-).
Maar een trui voor haar voor 80,- vind ik dan wel te gek hoor.. daar doe ik niet.
Van de week weer 2 echt nog mooie truien van Flo van mp af.
Zijn wij hartstikke blij mee!

@Lautje, deze broek past Julia mooi!