Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:17

Natuurlijk mag ze bellen.
Initiatief tonen is geen enkel bedrijf vies van.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:23

Free2 schreef:
http://www.nu.nl/buitenland/4865846/oud ... straf.html

Waarom worden deze mensen ruim 70 jaar na de oorlog pas gestraft? Komen ze er echt nu pas achter dat deze mensen in concentratiekampen hebben gewerkt, of waar ligt dit aan?

Ja, dat is een goede vraag.

Feit is wel, dat deze man weliswaar ss'er was (vaak is dat een keuze geweest, maar soms ook een bevel waarbij op weigeren de doodstraf volgde)
...maar geen kopstuk.

De kopstukken zijn grotendeels in Nurenberg (tribunaal) veroordeeld en een deel van hen is opgehangen.

Het Nurenberg tribunaal was beter dan niets, maar wel overwinnaars- rechtspraak. (Een soort van tegenstrijdigheid.)

Deze man wordt onder duits recht veroordeeld - het heeft voeten in de aarde gekost voordat dat kon (...oej...) maar het is uiteindelijk wel het beste. ("Duitsland maakt zelf schoon schip".)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:31

Free2 schreef:
http://www.nu.nl/buitenland/4865846/oud ... straf.html

Waarom worden deze mensen ruim 70 jaar na de oorlog pas gestraft? Komen ze er echt nu pas achter dat deze mensen in concentratiekampen hebben gewerkt, of waar ligt dit aan?

Dit vind ik een hele goede vraag en begrijp ik ook totaal niet.
Ook vind ik de gezondheid geen issue. Wanneer een dergelijke oorlogsmisdadiger veel gezondheidsproblemen heeft dan kunnen ze hem toch in een gesloten inrichting plaatsen? Waar hij wel de nodige medische zorg krijgt, maar voor de rest gewoon opgesloten zit.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:59

Britta31 schreef:
Zou mijn dochter het misschien toekomstige stage adres kunnen bellen of ze mag komen.Ze is maandag komen meedraaien en zou nog gebeld worden.Maar als ze het niet wordt moeten we snel op zoek naar iets anders.

Ja hoor ik zou haar gewoon even laten bellen, om te vragen of ze al wat weten aangezien ze anders verder moet zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 13:26

Gewoon bellen ja!

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 13:44

Bouwen ze treinen op het spoor? Of worden die erop gezeg met een hijskraan of iets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 13:50

Of is er een soort beginpunt waar je de trein op de rails kan schuiven?

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 17:12

Britta31 schreef:
Ik vraag alleen maar of ik de mentor daar in zijn vakantie mee kan lastig vallen.Heb nog geen email gestuurd.

Bij ons op de middelbare school was het zo dat je tot 3 weken na aanvang van het nieuwe schooljaar van klas kon ruilen als je dat écht heel graag wou. Zelf ben ik van de tweede naar de derde als enige van klas veranderd, de rest van de klas bleef letterlijk intact en ik kwam ook terecht in een klas die gewoon intact was gebleven. Toen mocht ik gelukkig na 3 weken weer naar m'n oude klas, wat een verschrikkelijke tijd was dat. Pubers zijn echt niet lief tegen elkaar :Y) .

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 19:26

Waarom voetbalt Engeland nog mee in het EN terwijl ze niet meer bij Europa willen horen? Dan horen ze toch ook niet op een Europees kampioenschap?

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 19:37

Engeland is uit de Europese Unie gestapt, niet ineens uit het continent. :D

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 19:38

Froukje schreef:
Waarom voetbalt Engeland nog mee in het EN terwijl ze niet meer bij Europa willen horen? Dan horen ze toch ook niet op een Europees kampioenschap?

Omdat het gaat om een kampioenschap tussen landen die op het continent Europa liggen en niet om landen die bij de EU horen. Als het een kampioenschap zou zijn voor alleen EU landen zou Zwitserland bv ook niet mee mogen doen met het EK.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 19:48

Ah! :)* Logisch natuurlijk! Bedankt :)

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 20:36

Wat ik me nu afvraag.
Nu er zo'n heibel is over mogelijk giftige eieren en deze uit de schappen van de supermarkten worden/zijn gehaald. Hoe zit het dan met de producten waar ei in is/wordt verwerkt?
Zijn daar dan geen mogelijk giftige eieren in verwerkt?

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 20:49

Seventje schreef:
Wat ik me nu afvraag.
Nu er zo'n heibel is over mogelijk giftige eieren en deze uit de schappen van de supermarkten worden/zijn gehaald. Hoe zit het dan met de producten waar ei in is/wordt verwerkt?
Zijn daar dan geen mogelijk giftige eieren in verwerkt?

Mogelijk wel, maar wat ik begreep uit de berichten is de concentratie van dat spul zodanig laag is dat er (afgezien van dat ene nummer) geen gevaar is bij het eten van een ei.

Als je bekijkt hoe weinig ei er per gereed eindproduct in zit, is de concentratie van dat spul zo laag dat het al te verwaarlozen is.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 20:54

leintje_ schreef:
Omdat het gaat om een kampioenschap tussen landen die op het continent Europa liggen en niet om landen die bij de EU horen. Als het een kampioenschap zou zijn voor alleen EU landen zou Zwitserland bv ook niet mee mogen doen met het EK.

...laat geen Brit dit horen!
Qua werelddeel hoort de voormalige supermacht wel bij Europa - maar men spreekt over 'Brittain and the Continent'...!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 17:44

Als ik zoute popcorn heb gegeten, zetten mijn lippen aan de onderkant altijd op en worden ze een beetje rimpelig, heel gek om zo te zeggen :'). Ze zijn niet droog oid, er komt een randje onder mijn lippen uit met rimpeltjes er in. Hoe kan dat? Komt het door het zout of heb ik stiekem een allergie voor popcorn :))?

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 17:47

Zout droogt uit, misschien dat het daardoor komt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 17:49

Nissima schreef:
Zout droogt uit, misschien dat het daardoor komt?

Daar dacht ik ook al aan, maar zouden m'n lippen dan niet moeten verschrompelen ipv uitzetten en voller worden? Ze zijn ook niet droog oid, heel vreemd.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 17:58

Wij hebben een eindstation van de metro. Maar die loopt parallel. En hij hangt boven de grond met een hek achter de uiteinden dus kan ie er ook niet af etc. En je kan op de rails een stuk terug niet wisselen van rails. Dus hoe kan het dan dat rechts toch de ene richting op gaat en dan andere de andere kant op zonder dat ze van rails wisselen? Ik hoop dat je me snapt haha

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 17:58

Over de popcorn. Ik ben allergisch voor fruit en groente en heb hetzelfde vaak als ik appel eet! (Waar ik het meest allergisch voor ben)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 18:02

Trui schreef:
Wij hebben een eindstation van de metro. Maar die loopt parallel. En hij hangt boven de grond met een hek achter de uiteinden dus kan ie er ook niet af etc. En je kan op de rails een stuk terug niet wisselen van rails. Dus hoe kan het dan dat rechts toch de ene richting op gaat en dan andere de andere kant op zonder dat ze van rails wisselen? Ik hoop dat je me snapt haha

Ze gaan gewoon weer de kant op waar ze vandaan kwamen, metro's (althans de RandstadRail iig) kunnen twee kanten op als ik me niet vergis.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 18:47

Anoniem schreef:
Trui schreef:

Ze gaan gewoon weer de kant op waar ze vandaan kwamen, metro's (althans de RandstadRail iig) kunnen twee kanten op als ik me niet vergis.

Maar dan zouden ze op het linkerspoor terug rijden (datgene wat de andere kant op nog het rechter was). Denk dat er voor het station een wissel zit.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 19:28

Wat voor soort kever of tor is dit?

Afbeelding

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 19:44

Groene schildwants. Heel mooi vind ik ze!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 21:00

Hoe krijg ik oogpotloodvlekken uit het tapijt, laminaat en zeil? := ben er blijkbaar op gaan staan en er zitten nu overal vlekken door het huis ;(