Janneke2 schreef:Hm, volgende vraag: waarom geldt beelddenken bij sommigen als een probleem.....?
Wanneer mensen een spreekwoord zeggen en ze het niet letterlijk voor zich zien en jij doet dat wel levert soms wel wat miscommunicatie op :p
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Knert schreef:Hoe het kan dat wij mensen tegen vlees kunnen.
Dat je een stuk vlees ziet, net geslacht en heel herkenbaar als dier. Vinden wij normaal. En misschien zelfs vol bloed en loshangende ingewanden.
Terwijl als je een 'net' mensen lijk ziet van bijvoorbeeld een onbekende dat menigeen slachtofferhulp nodig heeft. Of een bloederige plek.
hannahaapje schreef:Janneke2 schreef:Hm, volgende vraag: waarom geldt beelddenken bij sommigen als een probleem.....?
Wanneer mensen een spreekwoord zeggen en ze het niet letterlijk voor zich zien en jij doet dat wel levert soms wel wat miscommunicatie op :p
Tigress schreef:amkeVH schreef:Nee joh! Algemeen Neschaafd Bederlands. Kennen jullie dat niet dan?
Hebben jullie onder een steen geleefd ofzo? Dat is het nieuwe ABN
Nederlands voor mensen met een typgeblek
LisannePruts schreef:Tigress schreef:
Nederlands voor mensen met een typgeblek
Gaat wel goed hier![]()
Ik denk omdat je dat op de middelbare eigenlijk nauwelijks meer krijgt op de basisschool had je nog vaak een dictee maar op de middelbare alleen zinnen ontleden (tenminste ik want wij kregen niet veel Nederlands op school)
amkeVH schreef:Dat gezin van de jumbo reclames, is dat een echt gezin? Of zijn in iedergeval de kinderen broers en zus?
Of zijn ze alle 5 apart gecast?
hannahaapje schreef:Janneke2 schreef:Hm, volgende vraag: waarom geldt beelddenken bij sommigen als een probleem.....?
EskeGirl schreef:Nu vraag ik me af wat ijken is(ijklijn staat me nog vaag bij van natuurkunde 3 jaar geleden)
mick75 schreef:Je kan niets ijken zonder een punt waarnaar je toe moet ijken. Je hebt dus altijd iets nodig met een vaste en gecontroleerde ijkwaarde waarmee je het te ijken ding kan vergelijken.
Je kan een personenweegschaal dus zeker niet ijken zonder tweede weegschaal, en dat kan alleen enigszins goed als je ook heel zeker bent dat de tweede (controleweegschaal) ook daadwerkelijk ongeveer het juiste gewicht aangeeft (of in elk geval binnen vastgestelde marges daarvan zit). Je ijkt immers altijd ten opzichte van een product dat gegarandeerd binnen de ijkwaarden valt.
Een thuisoven kan geijkt worden. Kost je alleen een boel centen. Een nieuwe oven kopen is zeker goedkoper als je twijfelt aan je huidige.