Jeetje, echt respect voor hoe jij het steeds op de rit houd!
Esmeralda
Geplaatst: 24-01-13 13:45
MarlindeRooz schreef:
kan niet anders zeggen, wat een bewondering voor jou zeg
Gemmeke
Geplaatst: 24-01-13 14:33
Esmeralda schreef:
MarlindeRooz schreef:
kan niet anders zeggen, wat een bewondering voor jou zeg
Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten!
Moosje
Geplaatst: 24-01-13 14:36
En hoe is het met jou zelf?
Samiyah
Geplaatst: 24-01-13 14:47
Wat fijn om weer een update te lezen. Ben al een meelezer vanaf het begin, zat net eens terug te lezen en was verbaasd dat het topic al ruim 2 jaar loopt!
MarlindeRooz schreef:
Wauw, echt knap hoe je het allemaal doet! Denk wel aan jezelf hè
betadine
Geplaatst: 24-01-13 14:59
Dappere vrouw ben jij seg. Hopelijk komt er toch wel een eind aan die problemen die je moet trotseren, want op dit niveau meedraaien, dat je dit al zo lang volhoudt...
Jeetje wat een update weer, wat balen dat je zoontje toch een beetje wordt geplaagd en van die hypotheek, en dan ook nog die nachtmerries! Gelukkig blijft je man gewoon doorvechten en is hij wel lekker bezig met zijn bedrijfje. Ook fijn dat je moeder weer wat aankomt, 45 kilo is echt eng weinig!
Knap Knap Knap! Diep respect voor jou! Hier op de basisschool hebben ze het project KIVA, antipesten. Misschien is zoiets te opperen in je gesprek met de juf? www.kivaschool.nl Op deze basisschool schijnt het erg goed aan te slaan en vinden de leerlingen het echt een leuk project.
Jeetje wat een situatie waar jij in zit. Ik ben net aan het begin van je topic begonnen en heb heel wat gelezen. Toen ik naar de jaartallen keek zag ik hoe lang jullie al aan het vechten zijn. Heel veel sterkte en zorg goed voor jezelf !
Wat heb ik een respect voor jou hoe jij dit al zolang volhoud! Petje af. Wat betreft jouw zoontje: afschuwelijk, hopelijk grijpt de school in en gebeurd er wat aan de situatie. Wat betreft judo, heb je wel eens aan aikido gedacht. Die doen ook heel veel aan t zelfbeeld.
Francis
Geplaatst: 24-01-13 16:18
Tjongejonge meis, je blijft al die ballen maar in de lucht houden hé... hier en daar nog een bal d'r bij. Pas je op en neem je tijd voor jezelf? Niet weer zelf er aan onderdoor gaan hoor!
Wat pesten op school, kaart eens een workshop van Apemanagement bij de lerares aan. Patrick van Veen heeft een leuk boek geschreven hierover en geeft workshops in dit kader, met het thema Pestkop-Apenkop: http://www.apemanagement.nl/index_bestanden/Pesten.htm Leerzaam en heel bruikbaar, maar op een leuke positieve manier. Het boekje is gewoon via de boekhandel te bestellen en kost maar 10,50 maar de workshop is ook zéker een aanrader. Hopelijk weten ze het op school te reguleren en uit te roeien en idd. judo of aikido voor wat meer weerbaarheid, maar je zou es kunnen kijken of er bij jou in de buurt Defense for you gegeven wordt of iets in die strekking. Dat is een weerbaarheidscursus voor kinderen vanaf 5 jaar, waarbij ze zowel fysiek als mentaal weerbaarder gemaakt worden. http://www.defenseforyou.nl/
Rots en Water is ook zo'n programma waar kinderen weerbaarder van worden. Wordt op vele plaatsen gegeven.
Lasorda
Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-13 21:40
Bedankt voor alle tips, ik ga er even induiken.
Ik let goed op mezelf hoor, heb m'n lesje wel geleerd inmiddels. Vanmiddag de hele middag naar mijn knollie geweest, heerlijk die paardentherapie.
Op school gebruiken ze de Kanjertraining, maar kennelijk letten niet alle kinders even goed op. Eerst dat gesprek maar even afwachten, juf is ziek dus we moeten een nieuwe afspraak maken.
Een onderwijzeres in New York onderwees haar klas over de gevolgen van pesten. Ze gaf hen de volgende opdracht. Ze gaf alle kinderen in de klas een stuk papier en zei hen het te verfomfaaien, het te verkreukelen, er een prop van te maken, het op de grond te gooien en er op te stampen. Kortom er echt een puinhoop van te maken, maar het niet te verscheuren. De kinderen vonden dat wel een leuke opdracht en deden hun best het blad zo veel mogelijk te verkreukelen. Toen kregen ze de opdracht om het papier voorzichtig weer open te vouwen, zodat het niet scheurde en het weer glad te strijken. Ze liet hen zien hoe vol littekens en vuil het papier was geworden. Toen zei ze de de klas dat ze het papier moesten zeggen dat het hen speet dat ze het zo verkreukeld hadden. Maar hoe vaak ze ook zeiden dat het hen speet en hoe ze hun best ook deden om de kreukels weer uit het papier te halen, het lukte hen niet om het blad in de vorige gladde staat terug te krijgen. Ze wees haar leerlingen op alle littekens die ze achterlieten. En dat die littekens nooit meer zullen verdwijnen, hoe hard ze ook probeerden ze te repareren. Dat is wat er gebeurt als een kind een ander kind pest. Je kan zeggen dat het je spijt, je kan proberen het weer goed te maken, maar de littekens zijn er en die blijven. Mensen van 80 kunnen nu nog navertellen hoe ze op de lagere school gepest werden. De kreukels gingen er niet meer uit. De gezichten van de kinderen in de klas vertelden haar dat haar boodschap was overgekomen."
vergelijkbaar verhaal stond laats ook op FB, dat zijn idd mooie voorbeelden die visueel maken wat je bedoelt, werkt bij kinderen denk ik heel goed omdat ze het zien en niet alleen horen.
Lasorda, ik heb echt zo enorm veel respect voor jou! Je bent er voor de volle 1000% voor iedereen, maar heb ik af en toe wel het idee dat je jezelf een beetje vergeet. Denk goed aan jezelf hoor!!! Nogmaals, ik vind het echt enorm knap van je hoe je het doet. Topper!