Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Konstantine
Berichten: 12246
Geregistreerd: 19-04-09
Woonplaats: Dat witte huis

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 19:45

Ik weet heel zeker dat ik het niet zou kunnen. :')

Optiwolk

Berichten: 4787
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 20:04

Ik was een heel klein beetje met verstomming geslagen, maar uiteindelijk is een betalende klant een betalende klant en die verdient een brede glimlach.
Om daarna naar de bazin te hollen en volledig geshockt verhaal te doen _O-

MarvanTom

Berichten: 4253
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 18:16

En ja hoor!
Wij hadden van de week weer een beller aan de kassa!
Voor ons dus; wij onze boodschapjes op de band leggen, hij aan de beurt, foon gaat en ipv zeggen dat ie terugbelt: nee, gewoon een gesprek gaan voeren.
Wij stonden al zo naar elkaar en de kassajuf te kijken van: mja...
Ventjelief kon zich niet inhouden en begon een heel luidruchtig en geanimeerd gesprek met de kassajuf, die direct de bedoeling begreep: foongesprek storen.
Man werd er idd door afgeleid, maar bleef aan de foon.
Als er iets is wat asociaal en respectloos is, is dat wel bellen als je aan de beurt bent.
Nou, dat weet die man nu, want dat heeft ventjelief zeer hoorbaar gezegd.
En de kassajuf? Die lag in een deuk...

Ik was ook zo toen ik nog in de winkel werkte: als er een klant binnen kwam met een foon aan het oor en aanwees wat er nodig was, trok ik mijn schouders op en liet ik die staan en hielp de volgende klant.
Dan schreeuwde zo'n kakmadam wel eens: maar ik ben aan de beurt!
Ik: Ik heb niet geleerd voor gebarentaal. Maak je gesprek af, dan heb ik ook aandacht voor jou.
En echt! Het werkte! ;)
Ze kwamen toch terug na mijn uitbrander, maar zonder foon aan het oor.

Konstantine
Berichten: 12246
Geregistreerd: 19-04-09
Woonplaats: Dat witte huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 18:26

Ik vind dat ook uiterst asociaal... Van de week had ik er ook eentje, die had knallende bonje aan de telefoon! Nouja... Dat doe je toch niet in een winkel? En dan zeker niet aan de kassa...
Het is dat je zo iemand ook gewoon zo snel mogelijk weg wilt hebben, maar ik zeg dan verder niks hoor. Het was de pinkassa, dus ik heb zelfs het bedrag niet genoemd. Heb de volgende klant wel uitbundig begroet en een babbeltje mee gemaakt en ook hij vond het uiterst asociaal.
Serieus, ik ben "de jeugd van tegenwoordig", maar ik zou het niet in mijn hoofd halen. :n Ik doe zelfs m'n oordopjes uit en begroet de chauffeur als ik in de bus stap, niet meer dan fatsoenlijk toch?

eclair98

Berichten: 11687
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 18:39

Mijn moeder en ik hebben wel eens gehad, was de dame voor ons aan de beurt, ging ze haar saldo tjekken 8)7 Doe dat dan AUB eerder....

Dooortje
Berichten: 3370
Geregistreerd: 14-12-05

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 19:18

Of als mensen met elkaar in gesprek zijn bij de kassa, en dan niet naar mij luisteren als ik wat zeg. Je kan toch wel een paar seconden niet met elkaar praten? :+

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 19:26

Nee dat kan niet hoor! Stel je voor dat je 5 seconde je mond moet houden :+

Ik erger me er ook kapot aan. Of wanneer je een bestelling hebt gemaakt voor een klant en die vervolgens met de bestelling wegloopt zonder af te rekenen (werk bij een bakkerij waar je ook kunt zitten om te eten) we zijn geen restaurant en moeten gelijk afrekenen aangezien het anders heel onoverzichtelijk wordt. Sta ik ook de longen uit mijn lijf te gillen om maar contact met de klant te krijgen en deze aan te sporen tot betalen. Dan zijn er af en toe ook nog mensen die zeggen: ja straks oke? NEE niet oke.

Samiyah

Berichten: 5867
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 19:30

eclair98 schreef:
Mijn moeder en ik hebben wel eens gehad, was de dame voor ons aan de beurt, ging ze haar saldo tjekken 8)7 Doe dat dan AUB eerder....


Toen ik nog als cassiere werkte had ik een keer een klant die haar boodschappen wilde pinnen. Ding begon te piepen: saldo niet toereikend. Zegt ze: 'oh wacht even, ik bel even naar huis'. Dus ik had al zoiets van, uuhm oke? Maar het was rustig dus ik liet haar dr gang maar gaan. Ging ze naar haar huisgenoot bellen om te vragen of ze even snel geld wilde overmaken :') vond het wel grappig.

Anoniem

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 19:38

Oh daar had ik dan altijd weer niet zo veel problemen mee. Liever dat iemand even z'n saldo checkt en misschien nog wat kan overmaken van een andere rekening dan dat ik m'n bon moet annuleren. Vind dat soms mensen in de rij ook echt ontzettend weinig geduld hebben, even je saldo checken kost nog geen minuut..

Samiyah

Berichten: 5867
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Groningen

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 19:41

haha ik vond het ook niet erg hoor, maar vond het wel apart :)) mijn verhaal is van zo'n 6-7 jaar geleden trouwens, nog voor de apps om geld over te maken/saldo te checken :P

maralyn

Berichten: 11214
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 19:48

Laatst ook een grappige gehad:

Hebben jullie dolo bio kcal?

Geen idee meneer, ik zal mijn collega vragen die daarvoor is opgeleid, om u te helpen.

Meneer was geholpen komt aan de kassa:

Jij MOET dit weten, want JIJ werkt hier!
--Sorry meneer, dat is mijn taak niet.
Dan NOG vind ik dat jij dat MOET weten.
-- Eigenlijk is het enigste wat ik moet is, ontspannen achter de kassa staan, klanten vriendelijk hun producten scannen, vragen om de klanten pas, en laten betalen.
Maar dan NOG moet JIJ het weten jij WERKT hier
--Nee meneer, nogmaals, om duidelijk te maken, mijn baas heeft mij aangenomen als caissière en niet als verkoper, daarvoor zijn mijn collega's die u vriendelijk verder willen helpen.
Ik mag eigenlijk maar 15 meter van mijn kassa weg, want de kassa is mijn verantwoordelijkheid.

Allemaal prima en duidelijk.
Mijn baas had het wel gehoord want het kantoor stond open.
Man was pissig weg gegaan.

Ja, van sommige dingen mag ik inderdaad wat weten, zoals konijnenvoer, hondenvoer, en hoe een schoffel werkt. Maar dei gespecialiseerde dingen, die horen mijn collega's onder woord te brengen.

Vandaag eerst een vrouw, we hadden een bonnetjes actie van het krantje, en dan kreegn je 20% korting op 1 artikel.

Had ze eerst een terras vijver gekocht. Maar miste nog wat plantjes.
Ze had geen bonnetje en gaf ook niets aan. (volgens stond het ook VOOR de winkel op een grote vlag?? Maargoed!) Kwam ze met haar plantjes, en zag ze een man een bonnetje geven aan mij.
Ik gaf korting en ze werd boos!
"En waarom heb ik geen korting?"
-- Nou mevrouw, dit is een bonnen actie, deze man heeft dit bonnetje gegeven en daarom mag ik korting geven.
"En ik heb dat bonnetje niet?"
-- Die zat in de folder die u zondag ontvangen heeft, of via internet als u bij ons een klantenpas heeft lopen.
"Ja maar ik wil ook korting! En wel op MIJN terras vijver"
--Sorry mevrouw, dat mag ik niet doen, regels zijn regels.

Mevrouw boos, en liep na het betalen weg, maar ze kwam terug, naar mijn nieuwe collega die het nog niet wist, dat je zonder bonnetje geen korting kreeg. Moest die arme vrouw die het nog maar net kende, alles terug slaan en opnieuw aanslaan.

Mijn baas legde mijn collega het later uit. Ze vond het erg vervelend, maar het is niet anders.

MyLittleLove

Berichten: 4179
Geregistreerd: 21-08-10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 20:13

Ik vond het ook best apart dat een mevrouw met 2 albert heijn kortingsbonnetjes bij de kassa van de efteling zelf aan kwam zetten in plaats van bij de AH, waar je ze in moet leveren :+

Vjestagirl

Berichten: 26947
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 20:14

MyLittleLove schreef:
Ik vond het ook best apart dat een mevrouw met 2 albert heijn kortingsbonnetjes bij de kassa van de efteling zelf aan kwam zetten in plaats van bij de AH, waar je ze in moet leveren :+


Ja, dat vind ik dan weer niet zo raar...

MyLittleLove

Berichten: 4179
Geregistreerd: 21-08-10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 20:15

Omdat..? :P Staat duidelijk achterop dat je ze moet verzilveren bij de AH. Maar mevrouw flipte nogal uit omdat ze geen korting kreeg, daarom

moonie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 03-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 20:45

Vandaag eerst een vrouw, we hadden een bonnetjes actie van het krantje, en dan kreegn je 20% korting op 1 artikel.

werk je bij boerenbond of welkoop toevallig

maralyn

Berichten: 11214
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 20:58

Moonie......:D

Ja...Bij een welkoop :D

moonie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 03-04-05

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 21:00

nee nee 3 jaar bij een boerenbond gewerkt

maralyn

Berichten: 11214
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 21:13

ooow jij....

3 jaar, dat jij dat dan nog mocht.

Hier krijg je nu 3 x een halfjaar contract en kun je een andere baan gaan zoeken...
Vind t wel jammer, mag er erg graag werken.

eclair98

Berichten: 11687
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 21:15

Emmaa_ schreef:
Oh daar had ik dan altijd weer niet zo veel problemen mee. Liever dat iemand even z'n saldo checkt en misschien nog wat kan overmaken van een andere rekening dan dat ik m'n bon moet annuleren. Vind dat soms mensen in de rij ook echt ontzettend weinig geduld hebben, even je saldo checken kost nog geen minuut..

Bij haar dus wel -O-

Mintgroen

Berichten: 3529
Geregistreerd: 28-08-09
Woonplaats: Westland

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 11:38

Ik stond van de week in de rij bij de boekenwinkel.. Stond een vrouw voor me die boos was teruggekomen, want het boek sat ze had gekocht kon niet geloofwaardig zijn! Het boek (kinderboek) ging over de Middeleeuwen en de schrijver was in de 20e eeuw geboren, dus hoe kon ze dit haar kleinkind laten lezen, want het kon echt niet geloofwaardig zijn! Die vrouw vond het echt belachelijk.. Tsja..

En van de week had ik 2erg aangeschoten mensen bij mijn afhaal.. Vooral mevrouw vond zichzelf erg leuk. Eerst: "sorry hoor dat ik zo vervelend ben! Nouja, eigenlijk spijt het me helemaal niet!" En later: "kijk, dit is mijn broer en die doet het met mijn vriendin! Nouja, ik doe het ook met mijn vriendin hoor. Eigenlijk doen wij het allemaal met elkaar!" Waarop ik antwoordde dat het dan vast erg gezellig zou zijn in het vakantiehuisje... Zij: "neee, want mijn ouders zijn er deze keer bij! Dat de kinderen erbij zijn maakt niet uit, maar mijn ouders hè... Ik ben ze nu al zat!"
Gelukkig kwam mijn collega al snel met de bestelling...

BonteLisa

Berichten: 1068
Geregistreerd: 01-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 13:19

Gisteren was ik ook weer aan het werk. 1 klant werd heel boos op andere klanten omdatze haar niet voorlieten. Oké heel vervelend voor mevrouw ( ze was trouwens zwanger). Maar ze zat zich zo overdreven te gedragen aan de kassa dat ik geen medelijden kon tonen voor haar zeker niet toen ze ging schreeuwen tegen een klant voor haar.

En er was ook een man en daar hingen echt flinke snottebellen uit zijn neus. Bah bah :(

Eind van dedag: klant kwam een paar minuten voor sluitingstijd binnen om even rond te snuffelen. Had ze iets gevonden. Loopt ze naar de kassa. Heeft ze een product die al in actie is,waardoor ik er geen 20% korting opgeven. Ik aangeven oké dan ging zowel naar een collega van mij. Of die s anders zegt als ik... Mijn collega wilde toch wel sluiten volgens mij en heeft haar alsnog de 20% kortinggegeven

_Denise_

Berichten: 5631
Geregistreerd: 05-02-06

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 18:49

Niet zozeer een rare opmerking dit, maar toch valt het me steeds op.
In de drogist waar ik werk (kleinschalige adviesdrogist, oud bedrijf), komen vooral veel oudere mensen. Kennelijk heb ik een bordje op mijn hoofd met 'praatpaal', aangezien zoveel oudjes hun hele levensverhaal altijd aan me vertellen :') Meestal vind ik het lief en ga ik rustig verder met het gesprek, maar het is zo moeilijk om af te kappen als er 3 mensen achter ze staan!

PocoGauchaJarig

Berichten: 3683
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 20:04

gisteren heb ik zoo gelachen, een collega van mij stond achter te service balie. En was een oudere man aan het helpen, vraagt een vriend van haar:'kom je vanavond ook naar de kroeg'. _> 'nee, ik moet morgen al om 8 uur werken'... zegt die man:'tja, dan had je maar een vak moeten leren!', waarop mijn collega zei:'meneer, ik studeer rechten op de universiteit'... stond die man even mooi met een mond vol tanden!

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 20:22

Opvallend hoeveel mensen denken dat al het personeel niets anders doet dan daar werken :P

c_esther

Berichten: 1237
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 20:23

Marit schreef:
Opvallend hoeveel mensen denken dat al het personeel niets anders doet dan daar werken :P



Ja inderdaad, vooral voor supermarkt personeel valt mij op.
Ik heb zoiets nog nooit gehoord bij de Hema waar ik werk.