wimmus schreef:Saskiaatje schreef:Of om half 12 bellen:
> Zijn jullie nog open?
< Nee, meneer, wij zijn dagelijks open van 4 tot 10.
Dat is toch niet zo moeilijk?
open van 4 tot 10?
Rare tijden houden jullie er op na.
idd !

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Judith_ schreef:Wij mogen geen mensen vangen na sluitings tijd...![]()
Door de weeks sluiten wij om negen uur, en dat gaat meestal goed. Maar zaterdag sluiten wij om zes uur, waar ik helemaal geen problemen mee heb. Dan heb ik tenminsten nog een beetje weekend. Het komt bijna nooit voor dat wij voor 18:10 kunnen sluiten, maar laatst was toch wel heel erg:
Paar weken terug was er voor de zaterdagmiddag een sneeuwstorm voorspelt, die was dan ook al bezig vanaf vier uur. We waren niet stipt om zes uur klaar maar twingtig minuten laten wouden we onze eigen afdeling afsluiten, winkel zou al dicht zijn. Komen er nog twee mensen of ze nog asjeblieft eventjes wat boodschapen mochten doen want ze hadden vertraging dankzij de sneeuw. Naja die sneeuw was al een paar uur bezig dus niks onbekends maar goed. Ze hebben meer dan een half uur in de winkel rond gesnuffelt terwijl het complete personeel op hen moest wachten.![]()
Ook zo leuk:
'Hoe laat sluiten jullie?' (als het tien voor zes is)
'Om zes uur meneer/mevrouw'
'Niet waar!'
Naja dan niet, sluiten toch al minstens zes jaar om die tijd op zaterdag, maar ach.
BSensation schreef:Ook zo vaak, zit je even niks te doen achter de kassa komt er iemand aan. ´Ooh, jij zit niks te doen, laten we jou maar eens even hard aan het werk zetten.´ ´Jij zit vast op mij te wachten he?!' 'Ben je open??' (Nee ik zit hier voor mn lol...)
Of, 'Wilt u het bonnetje erbij?' 'Nee, krijg ik toch niet terug van de Belastingdienst.'
BSensation schreef:Ook zo vaak, zit je even niks te doen achter de kassa komt er iemand aan. ´Ooh, jij zit niks te doen, laten we jou maar eens even hard aan het werk zetten.´ ´Jij zit vast op mij te wachten he?!' 'Ben je open??' (Nee ik zit hier voor mn lol...)
Of, 'Wilt u het bonnetje erbij?' 'Nee, krijg ik toch niet terug van de Belastingdienst.'
Lady_Kelly schreef:BSensation schreef:Ook zo vaak, zit je even niks te doen achter de kassa komt er iemand aan. ´Ooh, jij zit niks te doen, laten we jou maar eens even hard aan het werk zetten.´ ´Jij zit vast op mij te wachten he?!' 'Ben je open??' (Nee ik zit hier voor mn lol...)
Daar zakt bij mij nou echt de broek vanaf![]()
Ik moet dan echt op mijn tong bijten om niet een of andere rare opmerking te maken haha
BlackEyed schreef:Het is niet geheel ontopic, maar toen ik nog achter de kassa zat, was het jarenlang gebruikelijk dat we op vrijdag tot 21.00 uur open zouden zijn. Het was dan namelijk koopavond.
Toen er een nieuwe werkgever kwam, wilde hij de winkel om 20.00 dichtgooien.
Natuurlijk snapten de mensen dat niet ( begrijpelijk! ) en we hadden dan ook een ieniemienie klein bordje met openingstijden.
Het domme was, dat we wel om 20.00 de winkeldeur dicht moesten doen, maar de mensen die in de winkel waren mochten zo lang als ze wilden boodschappen doen.![]()
Ik mocht namelijk niet gaan zeggen dat we om 20.00 sloten, dus als ze naar de kassa liepen (vanuit een compleet verlaten supermarkt, er gaat ook geen belletje rinkelen, ofzo) dan vroegen ze altijd standaard aan mij: ohhhh zat je op mij te wachten??
Dus ik zo: ja, we sluiten eigenlijk om 20.00 uur.
Dan voelden die klanten zich altijd opgelaten dat ze op hun gemak boodschappen zaten te doen.
zap schreef:Vandaag een mevrouw aan de telefoon met de mededeling dat er zomaar 10 euro van dr rekening is afgehaald door super de boer....yeah....... of ze daarover even een brief kon schrijven, het bewijs van de afschrijving uitprinten en meesturen was wat ingewikkeld
Sophie_midas schreef:BSensation schreef:Ook zo vaak, zit je even niks te doen achter de kassa komt er iemand aan. ´Ooh, jij zit niks te doen, laten we jou maar eens even hard aan het werk zetten.´ ´Jij zit vast op mij te wachten he?!' 'Ben je open??' (Nee ik zit hier voor mn lol...)
Die komen me bekend voortoen ik nog bij de AH werkte kreeg ik die minstens 5x op een avond.. Om gek van te worden
Wat ik ook vaak had was als ik aan klanten vroeg of ze de bon mee wilden, dat ze dan als antwoord gaven: "Neehoor, het gaat zo wel mee!"
Debbie schreef:Of als je vraagt; Wilt u er een een tasje om? en dan gewoon keihard geen antwoord geven..
Ook al vraag je het soms 3 keer.. En dan willen ze weg; Waar liggen de tasjes?