Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 12:22

wimmus schreef:
Saskiaatje schreef:
Of om half 12 bellen:
> Zijn jullie nog open?
< Nee, meneer, wij zijn dagelijks open van 4 tot 10.

Dat is toch niet zo moeilijk? :=

open van 4 tot 10?
Rare tijden houden jullie er op na.

idd ! :D

NieneWiep

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 12:32

Vind van 4 tot 10 geen rare tijden voor een pizzeria?..

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 12:41

Ow, 's avonds.. nu heb ik hem door ! (ik dacht, huh... zo vroeg... Maar er bestaat ook nog een avond.. Duh !)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 14:28

Judith_ schreef:
Wij mogen geen mensen vangen na sluitings tijd... :=
Door de weeks sluiten wij om negen uur, en dat gaat meestal goed. Maar zaterdag sluiten wij om zes uur, waar ik helemaal geen problemen mee heb. Dan heb ik tenminsten nog een beetje weekend. Het komt bijna nooit voor dat wij voor 18:10 kunnen sluiten, maar laatst was toch wel heel erg:

Paar weken terug was er voor de zaterdagmiddag een sneeuwstorm voorspelt, die was dan ook al bezig vanaf vier uur. We waren niet stipt om zes uur klaar maar twingtig minuten laten wouden we onze eigen afdeling afsluiten, winkel zou al dicht zijn. Komen er nog twee mensen of ze nog asjeblieft eventjes wat boodschapen mochten doen want ze hadden vertraging dankzij de sneeuw. Naja die sneeuw was al een paar uur bezig dus niks onbekends maar goed. Ze hebben meer dan een half uur in de winkel rond gesnuffelt terwijl het complete personeel op hen moest wachten. ;(

Ook zo leuk:
'Hoe laat sluiten jullie?' (als het tien voor zes is)
'Om zes uur meneer/mevrouw'
'Niet waar!'

Naja dan niet, sluiten toch al minstens zes jaar om die tijd op zaterdag, maar ach.

Dan hebben jullie het ook niet echt handig aangepakt moet ik heel eerlijk zeggen :P. Bij ons komen die mensen namelijk al niet eens meer binnen :n. Wij zijn geopend van 8 tot 20.00 en op donderdag en vrijdag tot 21.00, zaterdag ook gewoon tot 20.00. Als het 20.00 is gaat er gewoon iemand bij de deur staan en mag niemand meer naar binnen. Werkt heel doeltreffend :j

Overigens denk ik wel dat je in dit soort dingen een onderscheidt kan en moet maken tussen plaatselijke supermarkten en de grotere supermarkten. In een dorp gaat het vaak wat gemoedelijker en kan er veel meer. Maar als ik om 8.10 nog mensen binnen laat of ik roep niks om of ik zet niemand bij de deur, dan kan ik net zo goed tot 24.00 openblijven :j.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:17

Ik heb een tijdje achter de kassa gezeten en toen had ik ook een leuke :P

Was een mevrouw aan de kassa en ik wou dus gaan afrekenen, maar mevrouw kwam erachter dat ze haar pasje niet had. Ze dacht dat hij misschien in de auto lag dus nou prima karretje opzij gezet en mevrouw ging even naar de auto...
Ik de bon geannuleerd en ging verder met de volgende klanten.

Even later ben ik een meneer aan het helpen en wil gaan afrekenen. Vroeg een vrouw van kan ik pinnen. Ik dacht dat die vrouw bij die man hoorde dus ik zeg ja hoor u mag het pasje doorhalen, waarop die man zegt oh mag ik daarna dan pinnen? Dus ik denk huh? Kijk die vrouw nog eens aan en zeg. Oh u bent die vrouw van het karretje dat daar nog staat? Waarop ze zegt ja.

Die vrouw dacht dus dat ze wel even tussendoor kon pinnen :')
Dus ik zeg oh ik moet eerst even deze klant af laten rekenen en dan kan ik uw wagentje scannen. Zegt ze, oh? ik dacht dat je dat al gedaan had?

Nou ik zat daar echt zo van, is dit nou serieus _O-
Moest er stiekem toch wel om lachen :')

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:38

Het is niet geheel ontopic, maar toen ik nog achter de kassa zat, was het jarenlang gebruikelijk dat we op vrijdag tot 21.00 uur open zouden zijn. Het was dan namelijk koopavond.
Toen er een nieuwe werkgever kwam, wilde hij de winkel om 20.00 dichtgooien.
Natuurlijk snapten de mensen dat niet ( begrijpelijk! ) en we hadden dan ook een ieniemienie klein bordje met openingstijden.

Het domme was, dat we wel om 20.00 de winkeldeur dicht moesten doen, maar de mensen die in de winkel waren mochten zo lang als ze wilden boodschappen doen. 8)7
Ik mocht namelijk niet gaan zeggen dat we om 20.00 sloten, dus als ze naar de kassa liepen (vanuit een compleet verlaten supermarkt, er gaat ook geen belletje rinkelen, ofzo) dan vroegen ze altijd standaard aan mij: ohhhh zat je op mij te wachten??
Dus ik zo: ja, we sluiten eigenlijk om 20.00 uur.
Dan voelden die klanten zich altijd opgelaten dat ze op hun gemak boodschappen zaten te doen.

Lady_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:04

Volgens mij maakt het ook niet uit tot hoelaat je open blijft, de mensen komen toch wel..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 11:20

Ik werk op het moment voor een festival voor traditionele Ierse muziek. Kom je ook gekke dingen tegen.
-Mensen die op vrijdag bellen voor kaarten voor de show die woensdag is geweest. En het raar vinden dat je ze er niet voor terug haalt.
-Mensen die vragen 'hebben jullie ook Ierse muziek?' Ik heb geantwoord: 'nope, alleen HipHop.' Was niet waar ze naar opzoek was.
-Mensen die halverwege een concert weg gaan en verwachten dat ze de helft van hun geld terug krijgen.
-Mensen die vinden dat ik niet een flesje cola mag dragen, want dat is niet traditioneel.
-Mensen die te laat aankomen bij een concert. Nou heeft die zaal bankjes ipv stoelen. En dus gaan mensen in groepjes zitten, laten gaten open, mikken jassen neer. Dus de zaalwacht uitgelegd dat ze omdat ze te laat waren niet meer naar binnen konden voor de pauze. Mensen werden compleet furieus. Helemaal uit hun dak...

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 20:19

Vandaag belde een mevrouw:
''Ik was laatst bij jullie in de winkel, en toen stond daar zo'n paars vierkantje. Hebben jullie die nog?''

uuuhh? ^)
Tging uiteindelijk om een hocker!

Of ze die boven of beneden had gezien wist ze niet meer..
En misschien was het ook wel in de winkel naast ons.. dat wist ze eigenlijk ook niet meer.. :=

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 20:20

Nu ben ik misschien blond, maar wat is een hocker?

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 20:48

friendly schreef:
Nu ben ik misschien blond, maar wat is een hocker?

Een soort vierkante poef..

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 20:51

Ooooooh oke..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 20:54

Vandaag een mevrouw aan de telefoon met de mededeling dat er zomaar 10 euro van dr rekening is afgehaald door super de boer....yeah....... of ze daarover even een brief kon schrijven, het bewijs van de afschrijving uitprinten en meesturen was wat ingewikkeld :j

Een mevrouw die een zegeltje wilde en daarom zei dat een collega had gezegd dat ze met de bon van gister en vandaag wel even bij de balie langs kon en dan een zegel kreeg (zo blijven we zegels uitgeven natuurlijk :P). De naam was ze even kwijt toen ik ene Wilma niet kende en ze wilde dat ik een paar namen noemde (kon zij mooi jaaa!! die!! roepen natuurlijk...)... en dan was ik flauw....

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 18:59

Ook zo vaak, zit je even niks te doen achter de kassa komt er iemand aan. ´Ooh, jij zit niks te doen, laten we jou maar eens even hard aan het werk zetten.´ ´Jij zit vast op mij te wachten he?!' 'Ben je open??' (Nee ik zit hier voor mn lol...)

Of, 'Wilt u het bonnetje erbij?' 'Nee, krijg ik toch niet terug van de Belastingdienst.'

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:33

BSensation schreef:
Ook zo vaak, zit je even niks te doen achter de kassa komt er iemand aan. ´Ooh, jij zit niks te doen, laten we jou maar eens even hard aan het werk zetten.´ ´Jij zit vast op mij te wachten he?!' 'Ben je open??' (Nee ik zit hier voor mn lol...)

Of, 'Wilt u het bonnetje erbij?' 'Nee, krijg ik toch niet terug van de Belastingdienst.'

Die zijn echt zooo standaard .. :Z

Lady_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:53

BSensation schreef:

Daar zakt bij mij nou echt de broek vanaf :')
Ik moet dan echt op mijn tong bijten om niet een of andere rare opmerking te maken haha :+

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:55

Lady_Kelly schreef:
BSensation schreef:

Ik moet dan echt op mijn tong bijten om niet een of andere rare opmerking te maken haha :+

das knap als je zit _O-

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:04

Margoot schreef:
Lady_Kelly schreef:

das knap als je zit _O-

Haha Drooooog! :P

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:16

Nou...bij mcdonald's doen we staand kassawerk.. Dus daar kan het :P En zo bij meer bedrijven, hahaha!

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:37

BlackEyed schreef:
Het is niet geheel ontopic, maar toen ik nog achter de kassa zat, was het jarenlang gebruikelijk dat we op vrijdag tot 21.00 uur open zouden zijn. Het was dan namelijk koopavond.
Toen er een nieuwe werkgever kwam, wilde hij de winkel om 20.00 dichtgooien.
Natuurlijk snapten de mensen dat niet ( begrijpelijk! ) en we hadden dan ook een ieniemienie klein bordje met openingstijden.

Het domme was, dat we wel om 20.00 de winkeldeur dicht moesten doen, maar de mensen die in de winkel waren mochten zo lang als ze wilden boodschappen doen. 8)7
Ik mocht namelijk niet gaan zeggen dat we om 20.00 sloten, dus als ze naar de kassa liepen (vanuit een compleet verlaten supermarkt, er gaat ook geen belletje rinkelen, ofzo) dan vroegen ze altijd standaard aan mij: ohhhh zat je op mij te wachten??
Dus ik zo: ja, we sluiten eigenlijk om 20.00 uur.
Dan voelden die klanten zich altijd opgelaten dat ze op hun gemak boodschappen zaten te doen.

Kreeg je ook doorbetaald dan? :P

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:04

BSensation schreef:

Die komen me bekend voor :)) toen ik nog bij de AH werkte kreeg ik die minstens 5x op een avond.. Om gek van te worden :P

Wat ik ook vaak had was als ik aan klanten vroeg of ze de bon mee wilden, dat ze dan als antwoord gaven: "Neehoor, het gaat zo wel mee!" :')

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 15:12

zap schreef:
Vandaag een mevrouw aan de telefoon met de mededeling dat er zomaar 10 euro van dr rekening is afgehaald door super de boer....yeah....... of ze daarover even een brief kon schrijven, het bewijs van de afschrijving uitprinten en meesturen was wat ingewikkeld :j

Misschien was ze wel geskimpt?

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 15:44

Sophie_midas schreef:
BSensation schreef:

Die komen me bekend voor :)) toen ik nog bij de AH werkte kreeg ik die minstens 5x op een avond.. Om gek van te worden :P

Wat ik ook vaak had was als ik aan klanten vroeg of ze de bon mee wilden, dat ze dan als antwoord gaven: "Neehoor, het gaat zo wel mee!" :')

Of als je vraagt; Wilt u er een een tasje om? en dan gewoon keihard geen antwoord geven..
Ook al vraag je het soms 3 keer.. En dan willen ze weg; Waar liggen de tasjes? _-:(

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 15:58

Ik word echt hopeloos van klanten en dan vooral bij degene die gaan vragen of de korting er wel afgetrokken is.
Bijv. 1+1 gratis, dan zien ze dat ik het tweede artikel ook scan en dan gaan vragen: Heb je het er wel afgetrokken?
En dat de hele dag door, sjongejonge :Z Pak je zooi in en kijk achteraf op de bon als je zo wantrouwig bent!!

(En dan nog presteren ze het om terug te komen en niet goed onderaan de bon kijken waar heel duidelijk staat dat de korting eraf getrokken is!!) :+

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:07

Debbie schreef:
Of als je vraagt; Wilt u er een een tasje om? en dan gewoon keihard geen antwoord geven..
Ook al vraag je het soms 3 keer.. En dan willen ze weg; Waar liggen de tasjes? _-:(

Ja dat had ik ook vaak toen ik nog bij de Zeeman werkte :P (ja, ik heb nogal wat baantjes gehad, haha :') )

Ik had dan echt zoiets van: 'Dan niet hoor' -O-