paasei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 08:39

Pff geen zin in hoor. Gisteren was het inderdaad erg benauwd.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 08:45

Bah bah weer die hitte. Ik vroeg me al af of ik de enige ben die depressief wordt van de weersverwachting. Ik kom het liefst helemaal niet meer buiten, maar uitgerekend volgende week moet ik mijn man naar afspraken brengen en in de auto wachten tot hij klaar is.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 09:31

Hier staat alweer 30-31-30

bleef het maar bij die 28

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 15:30

Jup, er wordt blij 'echt zomerweer' afgekondigd na het weekend. Daar komen de muggenbeten weer. Deed vannacht al amper een oog dicht vanwege allergie.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 15:32

Depressief word ik er niet van, ik baal van de warmte, maar ik ga me er ook niet door laten leven. Dan ga ik binnen in huis dingen doen, en in dit topic lekker van me af zeiken hihi. Ik kan het toch niet veranderen en het leven is echt veel te kort om te gaan chagrijnen over het weer. Dus airco aan en lekker dingetjes in huis doen.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 16:36

Ik vind het irritant dat het weer met een waardeoordeel gebracht wordt.
Buienradar vertelt in een soort jubelstemming over de hitte van volgende week.
Vertel gewoon wat voor weer het wordt, ik bepaal zelf wel of ik er blij van word of niet :evaw:

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:31

Dat heb ik heel erg met de tv en radio. Hoezo eindelijk mooi weer? :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:34

Weer krijgt een 10 op maandag en dinsdag, echt waarom?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 21:52

nevica schreef:

Ik met mijn buurvrouw die de hele dag in de brandende zon op haar balkon ligt te bakken en steeds roept dat het zoooooo zaaaalig weer is :r

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 22:09

nevica schreef:

:+

Ik ben al bijna 2 weken op vakantie in NL en vind het echt een fantastische zomer. We zitten altijd buiten, kunnen lekker zwemmen, af en toe heel warme dagen, dan weer wat koeler, buitje af en toe maar nooit de hele dag. En dan kan je gewoon een uitje overdekt plannen.
En anderen vragen zich klagend af wanneer de zomer nou eens begint :?

Het lijkt idd alsof het pas zomer is als we een 6 weken durende hittegolf hebben, maar dat is niet eens origineel Nederlands weer :=

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 01:30

Suzanne F. schreef:
Weer krijgt een 10 op maandag en dinsdag, echt waarom?

-10 toch? :')

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 09:32

Temeraire schreef:
Ik vind het irritant dat het weer met een waardeoordeel gebracht wordt.
Buienradar vertelt in een soort jubelstemming over de hitte van volgende week.
Vertel gewoon wat voor weer het wordt, ik bepaal zelf wel of ik er blij van word of niet :evaw:

Daar erger ik me ook altijd aan.

Voor mij is dat 30 graden ook een -10 en zo ken ik wel meer mensen die het verafschuwen.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 12:49

Pff ik vind het nu alweer warm!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 13:13

ik ook, zit alweer bij de ventilator te zweten...... ben naar de bakker gefietst vanmorgen om 11 uur, dat was wel weer genoeg buitenlucht voor de komende dagen

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 13:20

Ik moet zeggen dat ik het gisteren en vandaag ietsje beter kan hebben, het is niet zo smerig benauwd nu. De airco helpt ook zeker, niet de hele dag oververhit zijn doet een heleboel en dan kan ik wel even buiten kort wat doen zonder beroerd te worden.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 13:31

Ik heb vanmorgen de boodschappen gedaan voor de komende dagen.
Nu kan ik morgen en woensdag overdag zoveel mogelijk binnen blijven en als een soort zeester voor de ventilatoren liggen met Netflix, audioboeken, podcasts of gewoon dutjes doen. :+

Deze vond ik wel veel te herkenbaar trouwens:
Afbeelding

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 19:04

Het is wel warm maar op zich goed te doen ivm lage luchtvochtigheid.

Deze dorpsgek is vandaag nog naar Ikea geweest op het heetste moment van de dag. Vraag me alsjeblieft niet waarom, ik vermoed dat mijn brein uitschakelt met deze warmte? Normaal zie ik de webshop van Ikea als 's mans beste uitvinding ever. Nu is Ikea sowieso al een uitputtingsslag maar op zo'n warme dag, in de schoolvakantie is het echt hel op aarde. Alle huismoeders met kinderen gingen op zomervakantie uitje naar de Ikea. Maar ik heb niemand vermoord dus heb ik mezelf getrakteerd op een hotdog aan het eind van deze helse attractie. Overigens niet nadat ik eerst aan twee van die krijsende, vakantievierende mormels heb moeten uitleggen dat ik softijs niet lekker vind en zeker niet op mijn dure jurk en daarna de mosterd kon ontwijken omdat pa vijf hotdogs wilde en dacht dat hij het talent bezat om die vijf hotdogs in één hand te houden terwijl hij ze zeer ruim voorzag van zo ongeveer elke saus die Ikea bezit. Daarna heb ik Piet en Annie nog net aan kunnen ontwijken op de parkeerplaats want dat is blijkbaar dé aangewezen plaats om een potje ongegeneerd ruzie te gaan staan schoppen terwijl je niet oplet wat er aan verkeer de hoek om komt. Kortom, ik was blij dat ik thuis was. En nu blijf ik dat ook de komende dagen. De AH mag de boodschappen lekker komen brengen, ik doe de deur open en daar blijft het bij. Ik ga de komende dagen mijn boek uitlezen en wellicht even worstelen met mijn nieuwe gelli plate.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 19:09

IKEA doe ik maandag- of zondagochtend meteen bij open gaan en al wetende waar de dingen liggen die je hebben wil (en dat ze er zijn). Op dat punt is die website ideaal.
Wel eten gemaakt voor komende paar dagen, want moet uitmesten en zeker met de warmte wil ik dan verder lekker niet hoeven nadenken.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 20:02

Ik heb oa 2 bakken salade gehaald, 1 ga ik met een stokbroodje/pistolets besmeerd met zeezoutboter eten, de ander met (eerder/later die dag) makreelfilet. :9
En heb nog een pizza en een quiche uit het versvak gehaald met 35% korting, die liggen nu in de vriezer voor later vd week.
En met wat ik verder nog in huis heb zou ik t/m zaterdag vooruit moeten kunnen zonder boodschappen te doen.
En als ik nog wat aanvullingen haal zou ik t/m volgend weekend vooruit moeten kunnen. :')

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 20:06

Tazzey schreef:
Het is wel warm maar op zich goed te doen ivm lage luchtvochtigheid.

Deze dorpsgek is vandaag nog naar Ikea geweest op het heetste moment van de dag. Vraag me alsjeblieft niet waarom, ik vermoed dat mijn brein uitschakelt met deze warmte? Normaal zie ik de webshop van Ikea als 's mans beste uitvinding ever. Nu is Ikea sowieso al een uitputtingsslag maar op zo'n warme dag, in de schoolvakantie is het echt hel op aarde. Alle huismoeders met kinderen gingen op zomervakantie uitje naar de Ikea. Maar ik heb niemand vermoord dus heb ik mezelf getrakteerd op een hotdog aan het eind van deze helse attractie. Overigens niet nadat ik eerst aan twee van die krijsende, vakantievierende mormels heb moeten uitleggen dat ik softijs niet lekker vind en zeker niet op mijn dure jurk en daarna de mosterd kon ontwijken omdat pa vijf hotdogs wilde en dacht dat hij het talent bezat om die vijf hotdogs in één hand te houden terwijl hij ze zeer ruim voorzag van zo ongeveer elke saus die Ikea bezit. Daarna heb ik Piet en Annie nog net aan kunnen ontwijken op de parkeerplaats want dat is blijkbaar dé aangewezen plaats om een potje ongegeneerd ruzie te gaan staan schoppen terwijl je niet oplet wat er aan verkeer de hoek om komt. Kortom, ik was blij dat ik thuis was. En nu blijf ik dat ook de komende dagen. De AH mag de boodschappen lekker komen brengen, ik doe de deur open en daar blijft het bij. Ik ga de komende dagen mijn boek uitlezen en wellicht even worstelen met mijn nieuwe gelli plate.

_O-

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 07:09

Afgelopen 3 weken in Zuid-Afrika geweest, overdag was het zo'n 26 tot 34 graden, 's nachts 7 tot 12. In de ochtend warmt het dan op en na 1 uur 's middags is het dan ongeveer de maximale temperatuur.
34 is wel erg warm, maar er is een hele lage luchtvochtigheid. Denk dat we maar twee dagen hebben gehad waarbij we erg gezweet hebben.
27 graden is hier goed te doen. Helaas vliegen we vandaag weer terug. Had gehoopt op 20 graden in NL, maar nee. Pff.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 08:01

Supervixen schreef:
Afgelopen 3 weken in Zuid-Afrika geweest, overdag was het zo'n 26 tot 34 graden, 's nachts 7 tot 12. In de ochtend warmt het dan op en na 1 uur 's middags is het dan ongeveer de maximale temperatuur.
34 is wel erg warm, maar er is een hele lage luchtvochtigheid. Denk dat we maar twee dagen hebben gehad waarbij we erg gezweet hebben.
27 graden is hier goed te doen. Helaas vliegen we vandaag weer terug. Had gehoopt op 20 graden in NL, maar nee. Pff.

Ja daar is die warmte prima te doen. Ook omdat de nachten zo koud zijn. Dan koelt het lekker af. En hier is de warmte inderdaad zo klam. Bah. Er staan ons een paar nare dagen te wachten. Heb nu alles open maar het moet zo al dicht voel ik.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 11:21

ik heb ook alles alweer dicht, zit gewoon hele dagen in het donker. Bij oostenwind trekt de airco in de slaapkamer het niet, pas tegen 6 uur vanmorgen werd het rond de 18 graden. Ik ben mijn bede uit gedreven vannacht en rare dromen van de warmte. Zag dat het volgende week weer 30 graden wordt.
Het is jammer dat het in de garage (onder het gebouw) zo naar benzine stinkt, anders zou ik daar gaan zitten, daar is het heerlijk koel

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 17:43

Volgende week weer? In mijn weerapp niet.. maar bah bah. Hopelijk niet, ik vind het nu al veel te warm. Ik kan ook echt niet goed functioneren in die hitte.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 17:45

Volgende week 1 dag 29 graden geeft hij aan.

Maar donderdag gaan we weer verzuipen 43mm