[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 17:38

Ja ik begrijp dat ze niet proberen te redden als het niet veilig is en mensen eerst. :j
Maar of ze dan ook daadwerkelijk gaan kijken, mits veilig, of er een cavia kooi staat.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 17:47

Zijn die bordjes/stickers niet meer een waarschuwing voor het overige verkeer? "Let op, ik ben waarschijnlijk afgeleid en doe domme dingen."
Als ik sporadisch met de katten naar de dierenarts ga zou ik zo'n bordje ook bijna gebruiken, maar dan meer met de gedachte van: ik heb dieren in de auto en daarom rijd ik als een bejaarde O:)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 18:17

maaikemuis schreef:
Ach, zo heb ik gisteren tijdens mijn avonddienst weer het een en ander geleerd over het studentenleven. En ik kwam tot de conclusie dat mijn groep echt onwijs braaf en verstandig was en dat ik onwijs oud aan het worden ben. Een kleine bloemlezing (echt, hoe later op de avond, des te meer kom je te weten :wow: ):

- Er heerst op dit moment een uitbraak van schurft in Leiden. Wassen is iets dat in sommige kringen niet al te vaak gebeurd en iedereen kruipt bij elkaar in bed.
- Chlamidya is niet erg en dat is ook een soort uitbraak te noemen. Een condoom is uit en je doet gewoon een testje en slikt even een kuurtje.
- in de gay-scene zet je op je profiel dat je 'on prep' bent en zo ben je extra veilig (om het mee te doen) zonder condoom.

Kennen jullie het moment dat je beseft dat je mond openstaat en dat je hem nodig dicht moet doen. Ik ben soms zo blij dat ik een mondmasker voor heb en mijn gezichtsuitdrukking voor de helft wordt gemaskeerd.

Kom ik aan, ik ga voor het eerst in 2 jaar naar een concert. Een theaterconcert in een zaaltje waar 12,5 paardenkop in kunnen. Raad eens wie er COVID heeft?!?!

Dit is echt al jaren een groot probleem in de bewuste stad := .
Dat er veel soa's rond gaan is ook niet nieuw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 19:00

Als die stickers bedoeld zijn om voorzichtig rijden aan te manen mogen de moeders/vaders toch zelf wel eerst terug examen afleggen. Het rijgedrag dat daar vaak door getoond wordt? Vooral de hele straat blokkeren, alle deuren open en rustig de kinderen eruit laten met kus en knuffel zien we hier dagelijks. Voor garagepoorten parkeren, dubbel parkeren, andere geparkeerde auto's klem zetten, vol overtuiging de deur open gooien zodat je haast KO gemept wordt of van een fiets gekatapulteerd. Vaste prik. En altijd dat gezeik dat de ander niet op de toeter moet rammen, geduld het zijn kinderen, rot op mijn kind moet erlangs...

Ook bekende sticker: bij een jongensnaam staat er een kroon boven de naam en bij een meisje een tiara.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 19:13

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 19:14

De hond en de kat vind ik wel schattig <3.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 19:15

Ja, eens :D

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 19:18

Ik heb zoiets bij de voordeur met 2 honden en 2 katten := super leuk vind ik m <3

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 19:24

Die kende ik nog niet.
Maar vind die dan stiekem toch wel leuk.
Ook omdat ook de ouders en de dieren er op staan denk ik.
Vind de poppetjes ook wel leuk.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 19:26

Ik vind het altijd een beetje sneu van de baby. En nou komt dat misschien dat auto's bij mij blijven tot hun dood. En dan is 10 jarige Storm nog steeds een baby op de auto :')

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 20:17

Eretria schreef:
Oh, welke ik echt niet aan kan horen: ‘mn moederhart huilt’. Nee karen, het is een verdrietige situatie. Klaar.

Ik vind het inderdaad ook stom klinken maar denk dat je je dit niet voor kan stellen als je zelf geen kinderen hebt.

Ja het is een verdrietige situatie maar als je zelf kinderen hebt(en ze lief vind :x ) komen tragedies met kinderen 100x harder binnen. Die bezorgdheid en angst dat ze ooit hetzelfde zou kunnen overkomen kan echt extreem heftig zijn.

Bovenstaande is voor mij één van de weinige redenen die ik kan bedenken om niet aan kinderen te beginnen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 20:19

Verkeerde topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 20:24

En waarom zouden wij ons dat niet voor kunnen stellen? Is het verlies van een ouder, broer/zus of ander gezinslid, of je partner waar je zielsveel van houdt dan minderwaardig? Alsof het niet 100x zo hard kan binnenkomen bij iemand omdat die zich daarmee kan in dezelfde situatie stellen?

Ik ben mijn vader heel abrupt verloren toen ik 23 was, hij was 58 en had nog een heel leven voor zich. Wanneer iemand dan verteld over een plots verlies van een ouder, of ik hoor een soortgelijk verhaal, geloof me. Dat komt keihard binnen. Elke keer opnieuw.

Dus voor mijn part? Nee. Het is niet "meer bijzonder" omdat het kinderen zijn. Pak je kompas, geef er een goeie zwier aan en volgt het pijltje. Richting uitgang voor mijn part.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 20:26

Nee, je moet kinderen hebben om je te kunnen voorstellen hoe erg het is mogelijk iemand op een zelfde manier te verliezen.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 20:32

Ja dat is minderwaardig en kun je je pas voorstellen als je kinderen hebt inderdaad.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 20:33

Oh daar is ze weer.
Liggen de kinderen op bed en verveel je je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 20:34

Ik maak me toch altijd een beetje zorgen over kinderen van ouders zonder empathisch vermogen. :(:)

Anoniem

_San87_ schreef:
Nee, je moet kinderen hebben om je te kunnen voorstellen hoe erg het is mogelijk iemand op een zelfde manier te verliezen.

En we weten allemaal dat dat gel*l is, je weet pas hoe het is om een kind te verliezen als je dat hebt meegemaakt..
Net als dat ik niet weet hoe het is om mijn ouders te verliezen, terwijl ik gewoon ouders heb :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

corinep schreef:
Ja dat is minderwaardig en kun je je pas voorstellen als je kinderen hebt inderdaad.

Ik hoop van harte dat je sarcastisch bent :)).

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 20:37

Weet je welke ik slecht kan hebben:
Wacht maar als je kinderen hebt, dan weet je pas wat slecht slapen is.
En alles in die trend.

Ik vind het zo irritant als mensen vinden dat ze op moeten bieden op persoonlijke verhalen en gevoelens.
Het zelfde geld voor verlies trouwens, waarom moet een ouder toch even doordrammen dat je dat pas echt snapt als je kinderen hebt?
Want wie ben jij om te bepalen dat dat zo is?

En zo komt er dus ook een ontzettende taboe op het bespreken van psychische problematiek en gevoelens. Want er zijn constant mensen die vinden dat ze het slechter hebben, dat je de wereld nog niet goed genoeg begrijpt of het verkeerd ziet.
Ik zie zooo vaak op mijn werk mensen die door hun omgeving weggevuifd zijn bij de eerste signalen dat er hulp nodig was ( psychiatrisch verpleegkundige). Zo ikke ikke ikke..

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 20:48

smurffie schreef:
Weet je welke ik slecht kan hebben:
Wacht maar als je kinderen hebt, dan weet je pas wat slecht slapen is.
En alles in die trend.

Ik vind het zo irritant als mensen vinden dat ze op moeten bieden op persoonlijke verhalen en gevoelens.
Het zelfde geld voor verlies trouwens, waarom moet een ouder toch even doordrammen dat je dat pas echt snapt als je kinderen hebt?
Want wie ben jij om te bepalen dat dat zo is?

En zo komt er dus ook een ontzettende taboe op het bespreken van psychische problematiek en gevoelens. Want er zijn constant mensen die vinden dat ze het slechter hebben, dat je de wereld nog niet goed genoeg begrijpt of het verkeerd ziet.
Ik zie zooo vaak op mijn werk mensen die door hun omgeving weggevuifd zijn bij de eerste signalen dat er hulp nodig was ( psychiatrisch verpleegkundige). Zo ikke ikke ikke..

Ik ben het voor het grootste gedeelte helemaal met je eens. Mijn reactie was ook gericht op een (in mijn ogen) begetaliserende post.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 20:50

Relaxed schreef:
_San87_ schreef:

En we weten allemaal dat dat gel*l is, je weet pas hoe het is om een kind te verliezen als je dat hebt meegemaakt..
Net als dat ik niet weet hoe het is om mijn ouders te verliezen, terwijl ik gewoon ouders heb :+

Dat ben ik helemaal met je eens. Als alleen de gedachte eraan al zulke gevoelens teweeg brengt hoop ik er nooit achter te komen hoe het echt is...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 20:51

Ik denk idd niet dat ik weet wat het is om een kind te verliezen.

Zo weten vele gelukkig ook niet hoe het is om een ouder te verliezen als je een klein kind bent.

Dat zal ik dus ook nooit zeggen ik weet wat je voelt als ik het niet mee heb gemaakt.
En al heb ik het wel meegemaakt is het nog voor iedereen anders.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 21:57

Roosch schreef:
We hebben er weer een in het kader van "mooi weer, lekker in de tuin zitten".

Ik lag geconcentreerd naar mijn laptop te turen aan de andere kant van de schutting was kruisgespuis aan het klooien blijkbaar. Had ik niet eens door. Totdat ie het op een brullen zet, echt krijsen zeg ik je.

Ik hoor moeders naar hem toelopen. "Het is maar een vlinder!"

Ik dacht op zn minst dat ie al zn tanden uit zn bakkes was gevallen. :7

Hahaha . Het is maar een vlinder _O-

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 22:00

Tsja, als zusje Vlinder heet wordt het ineens nóg weer anders :D