[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 10:39

Een katje op sterkt water vind ik niet luguber. Als 't m'n eigen is, is dat het opeens wel. Ik hou van botjes en zou heel graag een kattenschedel willen. Maar toen m'n pa er eentje voor me had bewaard die hij in de tuin was tegen gekomen "ik denk dat 't loekie is", moest hij die direct weer begraven := Net zoiets als ik eet kip, maar nooit m'n eigen kip.... Zitten dan teveel emoties en herinneringen in die diertjes. Ik vind het as van m'n kat al een raar idee.... Maar ik krijg 't niet over m'n hart dat weg te gooien/begraven of iets.

Gevoel en emoties zijn soms gekke dingen, die niet te verklaren of onderbouwen zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 10:40

Dan wordt het te persoonlijk en te herkenbaar denk ik. Een vloerkleed zonder hoofd is gewoon een vloerkleed. Met een hoofd is het lege hond of beer of weet ik wat.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 10:43

Ik heb op hbo beware the slendermen gekeken

Twee twaalf jarige meisjes nemen hun vriendin mee het bos in en steken haar meerdere keren. In de zaak die erna volgt beweren ze dat dit een opdracht was die ze hebben gekregen van de horrorlegende Slenderman.

Erg sneu verhaal dat je zo in iets gelooft dat je er naar gaat handelen en nog zo jong

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 13:42

Tancreda4 schreef:
Een katje op sterkt water vind ik niet luguber. Als 't m'n eigen is, is dat het opeens wel. Ik hou van botjes en zou heel graag een kattenschedel willen. Maar toen m'n pa er eentje voor me had bewaard die hij in de tuin was tegen gekomen "ik denk dat 't loekie is", moest hij die direct weer begraven := Net zoiets als ik eet kip, maar nooit m'n eigen kip.... Zitten dan teveel emoties en herinneringen in die diertjes. Ik vind het as van m'n kat al een raar idee.... Maar ik krijg 't niet over m'n hart dat weg te gooien/begraven of iets.

Gevoel en emoties zijn soms gekke dingen, die niet te verklaren of onderbouwen zijn.

Zo werkt dat voor mij ook.
Al moet ik zeggen als ik de labrador met kop en al bij een ander zou zien liggen dat ik er ook met een boog omheen zou lopen.

Maar mijn eigenste dieren kan ik dat echt niet.

Soms baal ik daar van.
Wat zou mooier zijn onze eigen koe in de wei, eigen kippen en dan laten slachten.
Maar dat kan ik niet.
Maar de koe of kippen van de buurman, geen probleem mee.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 13:56

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 18:17

Shenavallie schreef:
Rivendell schreef:
Ik heb mijn eerste twee huiskipjes op laten zetten. Van de eerste heb ik zijn hartje op sterk water

Wat is voor jou de reden hiervoor?

Omdat ik ze bij me wilde houden. De resten van hun lijfjes heb ik laten cremeren. Hartje heb ik bewaard omdat ik sectie gedaan heb op één van de twee. Hij had een sterk vergroot hart en stierf aan een hartaanval. Toen ik zijn hartje in mijn hand had, wilde ik het niet weg doen.

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 21:52

Deze zinnen vind ik luguber:
'Even verderop spoelde later een tweede lichaam aan, dat op het strand lag totdat de hulpdiensten arriveerden. Strandgangers bleven gewoon wandelen en zwemmen en leken zich van de vondsten niet veel aan te trekken'

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buiten ... li=BBoPOOe (alleen tekst geen foto's)

Bedoel hoe dan... als je hier geen PTSS van krijgt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 15:04

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 15:43

Suzanne F. schreef:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/9915658 ... erbijsterd

Man heeft 2 meter lang springtouw via zijn geslachtsdeel in zijn blaas geduwd.

Hoe dan???
Dan ben je toch ook niet helemaal 100% als je zoiets doet.

AvHdG schreef:
'Even verderop spoelde later een tweede lichaam aan, dat op het strand lag totdat de hulpdiensten arriveerden. Strandgangers bleven gewoon wandelen en zwemmen en leken zich van de vondsten niet veel aan te trekken'

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buiten ... li=BBoPOOe (alleen tekst geen foto's)

Als je doorklikt op de links in het bericht kun je wel foto's zien.
Dat iedereen gewoon doorgaat, terwijl er zulke dingen aanspoelen.... Zijn ze daar zo gewend geraakt aan geweld dat ze dit soort dingen normaal zijn gaan vinden? Creepy.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 17:19

Maar het strand werd ook niet afgezet, dat vind ik minstens zo raar.

Brr dat springtouw...

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 17:35

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 17:42

AvHdG schreef:

Heel eerlijk? Ik denk niet dat ik een nacht minder zou slapen van zo iets zien. Niet dat ik gewoon lekker zou blijven zwemmen ofzo hoor, maar denk ook niet dat het traumatisch zou zijn.
Wel heel bijzonder dat mensen gewoon vrolijk doorgaan, alleen al uit respect voor eventuele nabestaanden kan je toch het fatsoen hebben te vertrekken? Zelfs als het jezelf je reet zou oxideren?

Suzanne F. schreef:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/9915658 ... erbijsterd

Man heeft 2 meter lang springtouw via zijn geslachtsdeel in zijn blaas geduwd.

Hoe ouder hoe gekker? Ik zou zo iets eerder bij een puber verwachten dan bij iemand van bijna tachtig. "Joe, ik moet opa even ophalen uit het ziekenhuis, er was een dingetje met een springtouw." 'Och wat nou, heeft hij zijn heup gebroken?' "Ehrm...." :')
Geeft wel een heel andere lading aan 'er even aan trekken' :+

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 17:45

T schijnt een ding te zijn om voorwerpen in te brengen via de plasbuis bij de man.
Sounding heet het.
Zijn ook sexartikelen voor te koop om het gewoon netjes en verantwoorder te doen. T is nogsteeds iets wat je niet zomaar even moet proberen en je moet echt de hygiene in acht nemen

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 17:51

Het zal vast een 'logische' reden hebben dat mensen dat doen, maar ik kan het mij gewoon echt niet voorstellen dat iemand vrijwillig iets in zijn of haar plasbuis wil doen. Zo vind ik allerlei opties (zoals levende dieren of speelgoed in welk gat dan ook) ook bizar. Ik vraag me echt af wat er in zo iemand zijn of haar hoofd omgaat, wat drijft die mensen. Ooit van de moeder van een verpleegster op de eerste hulp gehoord wat haar dochter allemaal op foto's en scans ziet. Echt.... waarom? Als er een plausibele reden voor is, dan wil ik daar best wel begrip voor opbrengen, maar voor nu zie ik de logica niet.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 17:58

Oef lijkt me erg pijnlijk

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 17:59

Ik las net dit op teletekst
Afbeelding

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 18:12

bij zulke daden volwassen straffen.....

Getrut hier toch met die minderjarige...

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 19:21

DuoPenotti schreef:

De oudste broer is als volwassene berecht, maar de rechtbank kwam vervolgens met een relatief lage celstraf.
In het bericht van NOS staat ook dat de twee broers verminderd toerekeningsvatbaar zijn en is de kans groot dat ze opnieuw de fout ingaan. Brrrrr......!!!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 19:50

noviceh schreef:
DuoPenotti schreef:

De oudste broer is als volwassene berecht, maar de rechtbank kwam vervolgens met een relatief lage celstraf.
In het bericht van NOS staat ook dat de twee broers verminderd toerekeningsvatbaar zijn en is de kans groot dat ze opnieuw de fout ingaan. Brrrrr......!!!

Lage celstraf wellicht, maar voor TBS staat een gemiddelde van 8/9 jaar, dus als hij alweer vrij komt, dan duurt dat nog wel even gelukkig.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:45

Tbs betekent dat er meer aan de hand is. Deze jongens zullen worden behandeld en er zal altijd gekeken worden of terug in de maatschappij verstandig is en ook hoe.
Wat heeft zo'n jong iemand aan om als volwassene te worden bestraft? Iemand wordt er niet beter van en zal meer gevaar opleveren. Zelfs als iemand 30 jaar vast zit (wat leert iemand daar van?). Behalve dat iemand dat geen leven heeft kunnen opbouwen, ontzettend veel foute voorbeelden ziet en geen idee heeft hoe de maatschappij dan werkt.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:08

Kennen jullie het verhaal van Jack Unterweger?

Ik heb er laatst een podcast over geluisterd. Hij zat vast voor moord maar werd na 16 jaar vrijgelaten, hij werd beschouwd als voorbeeld van rehabilitatie. Hij werd journalist en schreef boeken maar ondertussen was hij alweer bezig met het plegen van moorden. Hij had wel een soort kenmerken volgens mij was het dat hij ze bijvoorbeeld wurgde met de bh die de dame om had. Volgens mij had hij 9 vrouwen vermoord.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Jack_Unterweger

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:09

fleurtjeuh schreef:
Sounding heet het.

Sonderen dus in goed Nederlands. De term kan overigens op iedere vorm van 'met een (stomp) voorwerp in een gat/holte peuteren/poeren/rondvoelen' slaan, niet specifiek op touwen en plasbuizen.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 12:13

overigens zo'n twee jaar geleden was ik bij mijn moeder in het ziekenhuis op bezoek. Was er een man aan het roepen aan de overkant van de gang. Die was erg in de war, dus schonk er niet zoveel aandacht aan.
Maar omdat hij mij zag zitten, riep hij rechtstreeks naar mij om hulp, dus ik ging toch maar even kijken.
Staat hij in de deuropening van zijn kamer, een heel bloedspoor achter zich en zeer bloederige doek tegen zijn kruis aangedrukt.
Had meneer zijn katheter eruit getrokken.
Ik ben heel hard naar de zusterspost gerend om te melden dat er een heel bloedbad was.

Meneer is nog die zelfde dag naar een andere, meer geschikte, afdeling gebracht. (want we waren op de longafdeling)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 14:03

Nee….! :oo Bedenk dat er aan het einde een met vloeistof gevuld ballonnetje zit om m in de blaas te houden, auw!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 14:06

Je wil niet weten hoe vaak urinaire sondes uitgetrokken worden. Zowel die via de plasbuis als via de buikwand. En die laatste groeien pijlsnel dicht, kan al binnen de minuut zijn. In zo'n geval moet men dan terug naar het ziekenhuis om de opening opnieuw open te maken met een kleine ingreep.

En overal zit idd zo een ballonnetje.