Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 23:12

Amber_anne schreef:
Kan je niet beide op dezelfde wedstrijd starten?

We rijden andere klasses, en paard komt uit een blessuretijd en heeft er nog niet helemaal de conditie voor op het moment. Ze leek er in ieder geval niet heel enthousiast over toen ik het zei, maar uiteraard kan ik nog een keer overleggen :)

c_alsemgeest

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-22 23:23

Stalletje regelen daar?
Dan kunnen ze mee en hoeft het paard wat niet gereden wordt niet op de wagen te blijven staan.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 23:37

We rijden hetzelfde paard en hebben geen trailer :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 07:57

Ik weet niet hoeveel ringen er zijn, maar gewoon bij de opgave vermelden. Heen en weer rijden is nogal een opgave voor een paard, het is niet zo dat trailer rijden geen energie kost...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 09:32

Mijn vraag was daarom ook vooral of er mensen waren die ingangen of mogelijkheden wisten voor mij om naar wedstrijden te komen als je zelf geen trailer had, bijvoorbeeld meerijdgroepen. De eigenaresse rijdt dan zelf niet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 09:42

Ik heb nog nooit van meerijdgroepen gehoord. Als er geen vrachtwagen met stalgenoten gaat, houdt het een beetje op denk ik? Auto plus trailer huren is duur denk ik?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 09:43

Ik zou gewoon wachten tot het paard dan wat meer conditie heeft en beide op dezelfde wedstrijd uitkomen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 09:44

Of tzt zelf een trailer kopen als je echt wedstrijden wilt rijden, die zelfstandigheid is zo fijn.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-22 09:48

Sheran schreef:
We rijden hetzelfde paard en hebben geen trailer :)

Oh wacht... dat het het zelfde paard was, had ik even gemist, ik dacht dat ze er 2 had :')

Dan zou ik gewoon een veewagentje huren. Want 2 wedtrijden op 1 dag voor hetzelfde paard vind ik persoonlijk echt not done.
Ik weet dat meerdere bokkers het wel doen, maar ik ga er altijd van uit dat je alles er uit haalt in je proef en vind het gewoon niet fair tegenover een paard om dit 2x te moeten doen.
Zeker als het ook dubbel reizen is... evenwicht bewaren etc is ook al vermoeiend.

Ik weet een aantal adressen die niet te duur zijn. Maar dat ligt ook een beetje aan je regio. Een keer iemand van stal of kennissen vragen of die mee wil rijden of het vragen hier op bokt of facebook lijkt mij makkelijker en goedkoper.
Vriendin regelt dat ook vaak zo als een van ons niet mee kan.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 09:51

Ja, paardentaxi is wel een beetje idioot duur als je geen Olympische Spelen start als ik het zo zie.
Stalgenoten en instructie die ik erover heb gesproken reageerden een beetje afwijzend - zo van: 'oh ja, er zijn vast mensen of stallen die dat doen.' zonder ooit hulpvaardig en concreet te worden. Of zeggen dat je ook gewoon een vrachtwagentje kan huren. Maar mijn stal is enorm groot en ik vind het vreemd, want vroeger ging ik altijd zo naar wedstrijd. Gewoon met een wedstrijdmaatje.

@Amber: zal nog eens aan de eigenaresse vragen of ze het dan wel goed vindt.

@Urbanus: dat wordt dan auto én trailer kopen voor een bijrijdpaard. Dat ga ik niet doen, haha.

@c_alsemgeest: dat is het probleem ja inderdaad. Hoewel we alle twee diep in de basissport zitten (B en M1) en 'alles eruit halen' dus alsnog best meevalt :'). Maar naar dat soort dealtjes waar jij het over hebt ben ik dus inderdaad op zoek. Vrachtwagen in mijn eentje huren wordt echt te gek.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-22 10:17

Ja weet je wat het is... ook al is het "maar" basis.
Het vergt gewoon vrijwel altijd redelijk wat van een paard.
Behalve als hij elke keer met 2 vingers in de neus zonder enige moeite of een drupje zweet met 80% thuis komt. Dan heeft hij het misschien echt makkelijk :+
Maar over het algemeen is het altijd iets waar de ruiter en dus ook het paard energie in moeten steken. Er is ook altijd een klein beetje wedstrijdspanning. En dat vergt ook altijd iets van het paard. Fysiek en mentaal...
Dus daarom ben ik er zelf nooit fan van om dat twee keer te doen.
Maar dat is voor ieder natuurlijk een eigen keuze en afweging. Ik vind het persoonlijk niet fair... maar ik kan ook begrijpen dat mensen het wel doen en daar niet veel nadeel in zien.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 11:56

Bokkers help! In het kader "Bokt weet raad":
Ik ben een zakelijke uitnodiging aan het maken, gaat per e-mail, met het programma van een bijeenkomst.
Uiteraard de opsomming van de tijdstippen en onderwerpen, en dan 16:00 uur afsluiting met een drankje en een hapje. Hoe oubollig klinkt dit. Gewoon zo laten? Of is er een origineler iets te bedenken, wat toch zakelijke is?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-22 12:08

Mijn werk zette er weleens op:
Afsluiting met welverdiende versnaperingen.

Maar of ik dat nou beter vind? :')

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 12:12

Ik heb nieuwe Ariats besteld maar ik twijfel enorm of ik ze niet een halve maat groter moet. Ik heb echt het gevoel alsof mijn tenen bij elkaar gemushd worden, maar qua lengte zijn ze wel goed en ze doen ook geen pijn of iets dergelijks. Loop ik dat nog uit?

Het gaat overigens om de Heritage IV jodphur met veters.
Laatst bijgewerkt door xPabloBokt op 27-06-22 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 12:13

c_alsemgeest schreef:
Mijn werk zette er weleens op:
Afsluiting met welverdiende versnaperingen.

Maar of ik dat nou beter vind? :')

Mwahh, en niet geschikt voor de doelgroep. Ik houd het bij het aloude bekende "afsluiting met een drankje en ene hapje"
Dacht nog even aan "gelegenheid tot napraten onder het genot van een drankje en een hapje" maar dat is niet veel beter.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 12:16

Afsluiting met een borrel staat bij ons vaak op de uitnodiging.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 12:17

Sheran, je kan in de dressuur nog steeds online starten. Je kan dus gewoon thuis proefje rijden, laten filmen en insturen. Problem solved.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 12:19

geerte schreef:
Afsluiting met een borrel staat bij ons vaak op de uitnodiging.

Oh ja, dat is wel een goede

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 12:20

@rien10: ik noem het nog wel eens netwerkborrel

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 12:21

Ladygiroc schreef:
Sheran, je kan in de dressuur nog steeds online starten. Je kan dus gewoon thuis proefje rijden, laten filmen en insturen. Problem solved.

Dank je, maar ik rij M, het gaat maar tot L2 :)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 13:01

Maflinger_S schreef:
@rien10: ik noem het nog wel eens netwerkborrel

Ja, borrelen en netwerken, wilde ik ook zeggen :j .

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 13:19

Toen wij nog geen eigen vervoer hadden, huurde ik een trailer die ik gevonden had na een fb oproepje en een auto met trekhaak via snappcar
Dure grap voor een wedstrijd ( rond de 35-40 euro per keer)maar ja je moet ergens beginnen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 13:32

Yom schreef:
Toen wij nog geen eigen vervoer hadden, huurde ik een trailer die ik gevonden had na een fb oproepje en een auto met trekhaak via snappcar
Dure grap voor een wedstrijd ( rond de 35-40 euro per keer)maar ja je moet ergens beginnen

Jeetje, ja! Voor een eigen paard zou ik het doen, voor een bijrijdpaard gaat het me te ver, je weet nooit wanneer je ze weer kwijtraakt...

Ik vraag vandaag mijn instructrice nog even, of ze iemand kent met hetzelfde 'probleem'...

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-22 13:37

Ik begrijp het wel, het is echt een flinke investering. De trailer zelf, een wagen die hem mag trekken (extra benzine) en dan ook onderhoud.

Uiteindelijk ben je dan met iets huren voor een aantal keer per jaar goedkoper uit.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 14:24

Misschien iemand van je vereniging? Hebben jullie een insta of facebook ofzo?