Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 09:02

Angst gevoede agressie vermomd onder hogere moraal op verschillende draden?
Precies wat je vriendinnen onder het mom van we zijn zo bezorgd om je, neem die prik nou, deden toch?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 09:04

ingedebruijn schreef:
Dus Janssen zit lekker scheef in de tabel inderdaad maar zie niets over cijfers voor mensen met 1 vaccin plus besmetting.

Zo zie je wéér hoe de informatie op zijn best incompleet is.
Dat is continue en met alles. Kan je twee verklaringen voor bedenken; incompetentie of bewust. Beíden maakt het beleid hoogst onbetrouwbaar. Beslist geen basis om over eventueel andere keuzes van anderen een waardeoordeel te geven.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 09:04

ingedebruijn schreef:
Sizzle schreef:
Bizar hoe dat haast een heksenjacht wordt op basis van een inenting. Nog even dat GGD datalek erbij en men kan pamfletten uitdelen bij de twijfelaars.

Ja dat krijg je als je maatregelen blijft opleggen in deze fase. Gewoon alles open gooien en er is niks meer aan de hand. Dit veroorzaakt de overheid zelf.

Precies! Hier is een leuk evenement afgelast waar ik heen zou gaan op 11 september. Een datum waarop gewoon iedereen die dit wilt gevaccineerd had kunnen zijn. Een datum waarop ze prima kunnen zeggen “alleen toegang met een vaccinatie paspoort”. En nog gaat het niet door. Terrasjes om 0:00 dicht. Mijn volledig gevaccineerde dochter start het schooljaar met mondkapje en verplicht 1,5 m afstand.

Vaccineren zou dé manier zijn om hieruit te komen. Nu zitten we praktisch op het punt dat zo goed als iedereen volledig gevaccineerd kan zijn (11 september sowieso en al helemaal in deze regio) en we blijven zitten in dit gedoe en de regeltjes.

Je merkt gewoon dat het OMT adviseert op basis van de vaccinatiegraad en niet op basis van het moment waarop iedereen gevaccineerd had kunnen zijn.

Ik merk echt dat het vertrouwen bij mij weg is. Ik geloof er niks meer van dat in november alle maatregelen verdwenen zouden zijn. Dat kan nu al. Ik vrees voor het najaar en de winter. Bij mij is het draagvlak om me nog aan maatregelen te houden echt helemaal weg.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 09:09

Vayo schreef:
Precies! Hier is een leuk evenement afgelast waar ik heen zou gaan op 11 september. Een datum waarop gewoon iedereen die dit wilt gevaccineerd had kunnen zijn. Een datum waarop ze prima kunnen zeggen “alleen toegang met een vaccinatie paspoort”. En nog gaat het niet door. Terrasjes om 0:00 dicht. Mijn volledig gevaccineerde dochter start het schooljaar met mondkapje en verplicht 1,5 m afstand.

Vaccineren zou dé manier zijn om hieruit te komen. Nu zitten we praktisch op het punt dat zo goed als iedereen volledig gevaccineerd kan zijn (11 september sowieso en al helemaal in deze regio) en we blijven zitten in dit gedoe en de regeltjes.

Je merkt gewoon dat het OMT adviseert op basis van de vaccinatiegraad en niet op basis van het moment waarop iedereen gevaccineerd had kunnen zijn.

Ik merk echt dat het vertrouwen bij mij weg is. Ik geloof er niks meer van dat in november alle maatregelen verdwenen zouden zijn. Dat kan nu al. Ik vrees voor het najaar en de winter. Bij mij is het draagvlak om me nog aan maatregelen te houden echt helemaal weg.

Amen. Tegen die tijd verzinnen ze wel weer wat anders. De vaccinatiegraad gaat echt niet ineens nog met 10% toenemen. Dit is wat het is. Let it go.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 09:10

bigone schreef:
Angst gevoede agressie vermomd onder hogere moraal op verschillende draden?
Precies wat je vriendinnen onder het mom van we zijn zo bezorgd om je, neem die prik nou, deden toch?

Hoppa en wéér persoonlijk worden.

Ja, en? Maakt dat mijn waarneming ander of juist beter onderbouwd?

Daarbij, aardig en sociaal van mij niet, dat ik hun ongerustheid in mijn eigen risico-overweging meegenomen heb?!

Ok, ga nú met Berglief ontbijten in de Venta hier verderop. Daarna met haar tomaten/eieren naar Bubbly. Die heeft een zálig stuk wilde zalm voor lunch voor mij. Voor vanavond plek op een terras bij haar om de hoek reserveren. Nee, geen certificaat mee en ik doe ook geen masker op *\o/*
Jij ook veel plezier vandaag +:)+

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 09:12

Ik houd je alleen een kleine spiegel voor HC, waar jij nooit van gediend bent. Ja persoonlijk want dat doe jij ook al zal je het zeker anders zien.
Jij ook een fijne zondag.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 09:18

Het zou mij niets verbazen als een hoop mensen die 2e prik niet nemen omdat ze zich gewoon belazerd voelen. Er eigenlijk niet achter stonden maar vooruit dan maar, dan kunnen we weer verder met ons leven. Vervolgens blijkt dat niet zo te zijn dus denken ze steek die 2e prik dan maar lekker ergens anders.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 09:26

corinep schreef:
Het zou mij niets verbazen als een hoop mensen die 2e prik niet nemen omdat ze zich gewoon belazerd voelen. Er eigenlijk niet achter stonden maar vooruit dan maar, dan kunnen we weer verder met ons leven. Vervolgens blijkt dat niet zo te zijn dus denken ze steek die 2e prik dan maar lekker ergens anders.

Nou hier zeg je wat. Maar dit kan zeker meespelen. Mijn eerste prik haalde ik overtuigd, ik zag het inderdaad als de uitweg uit deze omstandigheden. Toen bleek dat je nog steeds besmet kon raken, nog steeds mensen kon besmetten en we er niet zijn met vaccineren, haalde ik die 2e prik met wat tegenzin. Ik ben wel van ‘wie a zegt moet ook b zeggen’ dus ik heb 2 ook gehaald maar niet heel blij.
Ik kan me dus voorstellen dat anderen dat ook hebben.
Verder volledig eens met Vayo en Ingedebruijn.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 09:27

corinep schreef:

Ik heb inmiddels best dubbele gevoelens idd dat mijn dochter volledig gevaccineerd is.
Ook wat betreft mijzelf vraag ik me af of ik me straks nog eens laat vaccineren. Ik ben in januari al gevaccineerd, maar ik heb er qua mogen en kunnen tegenover niet gevaccineerden echt nog geen profijt van gehad. Je zal zien dat tegen de tijd dat alles eindelijk open zou mogen, blijkt dat de eerste groep gevaccineerden niet meer voldoende beschermt zijn en we toch nog “even vol moeten houden” en ons nog even aan regels moeten houden, want “we doen het ten slotte met zijn allen”.

Ik merk echt dat ik er boos en geïrriteerd door raak. Steeds wordt er wat leuks voorgehouden en vervolgens gaat het niet door. En naar mijn idee zeer onterecht. Ze bereiken er alleen maar mee dat mensen er zo klaar mee zijn dat de bereidheid om zich nog aan enige regels te houden daalt naar 0. Net als de bereidheid om nog te testen bij een snotneus of een kuchje.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 09:29

Klopt Vayo, heb ik ook. Ik heb eerlijk gezegd gewoon geen zin om mezelf te testen bij ieder kuchje en snotje. Ik heb mezelf niet voor niks laten vaccineren toch?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 09:34

Je moet je gewoon nog niet teveel verheugen op dingen, want er is nu gewoon altijd een grote kans aanwezig dat iets niet door kan gaan. Je weet dat alles zo maar weer kan veranderen maar als je moeite hebt met veranderingen of snel aanpassen wordt het inderdaad steeds een vrij grote teleurstelling.

Wat ik wel heb geleerd is goed omgaan met teleurstellingen helemaal de afgelopen 1,5 jaar. Ik kan nu gelukkig gewoon denken ach we zien het wel en als het niet zo is loslaten en weer doorgaan anders maak je het zo vermoeiend en lastig voor jezelf. Alles is met een misschien ook wat de regering zegt qua openen van bijv festivals. Alleen heb ik het idee dat sommige mensen denken oh dan gaat het ook echt door.

Nog op dat je op bepaalde plekken wel mondkapjes moet dragen klopt. Ik ga aankomende donderdag naar een museum in Leiden en ook daar zijn de mondkapjes nog verplicht. Heb het er wel voor over, wil dat museum al jaren heel graag bezoeken :D plus eigenlijk loop ik wel vaker weer met mondkapje helemaal in drukke winkels.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 09:37

Maar het enige dat nu nog niet kan, zijn toch festivals en nachtclubs? Is dat zo ontzettend belangrijk voor je welzijn?
Ik vind daar wat van :o

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 09:39

Vayo schreef:
corinep schreef:

Ik heb inmiddels best dubbele gevoelens idd dat mijn dochter volledig gevaccineerd is.
Ook wat betreft mijzelf vraag ik me af of ik me straks nog eens laat vaccineren. Ik ben in januari al gevaccineerd, maar ik heb er qua mogen en kunnen tegenover niet gevaccineerden echt nog geen profijt van gehad. Je zal zien dat tegen de tijd dat alles eindelijk open zou mogen, blijkt dat de eerste groep gevaccineerden niet meer voldoende beschermt zijn en we toch nog “even vol moeten houden” en ons nog even aan regels moeten houden, want “we doen het ten slotte met zijn allen”.

Ik merk echt dat ik er boos en geïrriteerd door raak. Steeds wordt er wat leuks voorgehouden en vervolgens gaat het niet door. En naar mijn idee zeer onterecht. Ze bereiken er alleen maar mee dat mensen er zo klaar mee zijn dat de bereidheid om zich nog aan enige regels te houden daalt naar 0. Net als de bereidheid om nog te testen bij een snotneus of een kuchje.

Dus jij laat je enkel vaccineren omdat je leuke dingen wil doen en bent zuur omdat dit nog niet kan!?

Je kan ook positief denken, dat je blij bent gevaccineerd te zijn en zo minder risico loopt op ernstig ziek worden.
Dat zuur zijn heeft geen enkele nut want wat anderen wel of niet doen heb je toch niet in de hand

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 09:40

Probleem is dat er steeds gezegd werd dat alles weer open kan als we voldoende gevaccineerd zijn. Dat zijn we maar dan alsnog houden ze het dicht en ja dan worden mensen boos en wantrouwend.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 09:41

Ik was zaterdag in DE bij de bouwmarkt en bij de grens is echt het enige wat boeit dat je je btw correct gestempeld hebt. Covid is totaal irrelevant.
Dat is hoe het leven gewoon weer is, alles bij het oude.

Gnome

Fitzroy schreef:
Maar het enige dat nu nog niet kan, zijn toch festivals en nachtclubs? Is dat zo ontzettend belangrijk voor je welzijn?

Daar vind ik dan ook weer wat van :j je kunt niet voor een ander bepalen of iets wel of niet meegenomen mag worden in hun welzijn.

Gnome

Sizzle schreef:
Ik was zaterdag in DE bij de bouwmarkt en bij de grens is echt het enige wat boeit dat je je btw correct gestempeld hebt. Covid is totaal irrelevant.
Dat is hoe het leven gewoon weer is, alles bij het oude.

Mooi!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 09:45

ingedebruijn schreef:
Fitzroy schreef:

Daar vind ik dan ook weer wat van :j je kunt niet voor een ander bepalen of iets wel of niet meegenomen mag worden in hun welzijn.

Laten we even niet vergeten dat er op heel veel plekken ook nog steeds grote veranderingen zijn, die extra energie kosten (vind ik) en het leven imo minder leuk en minder spontaan maken. Overal voor moeten reserveren en je dan ook aan die tijdslots houden. Overal verplichte looproutes die net weer anders aangegeven staan. Die paal met handgel die meteen in your face overal staat bij binnenkomst. Op scholen moeten kinderen nog steeds mondkapje op na de vakantie, ondanks vaccinatie. Beperkt aantal bezoekers in oa de bios, theater. Niet eens even lekker kunnen douchen na je bezoek aan het zwembad.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 09:45

Popstra schreef:
Dus jij laat je enkel vaccineren omdat je leuke dingen wil doen en bent zuur omdat dit nog niet kan!?

Je kan ook positief denken, dat je blij bent gevaccineerd te zijn en zo minder risico loopt op ernstig ziek worden.
Dat zuur zijn heeft geen enkele nut want wat anderen wel of niet doen heb je toch niet in de hand

Lekker kort door de bocht.. Dat staat er helemaal niet. Feit blijft dat de overheid de vaccinaties altijd en nog steeds presenteert als de enige uitweg uit deze pandemie. Daarbij schuiven ze steeds de grenzen wat verder op met beloftes wanneer dingen weer terug naar vroeger kunnen.

Maar geloof dat we tegenwoordig alleen maar blij mogen zijn dat we gezond zijn en gevaccineerd zijn. Wat zeg je dan nu tegen mensen die een andere ziekte hebben en dit wellicht hun laatste jaar kan zijn? Dan gaat die vlieger ineens niet meer op.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 09:46

Fitzroy schreef:
ik snap ook niet zo wat nu nog zo vervelend is. Er kan zo veel wel namelijk.
En regels? Ook dat valt wel mee.
Ik vind het echt verwend kleuter gezeur

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 09:47

SusanH schreef:
Laten we even niet vergeten dat er op heel veel plekken ook nog steeds grote veranderingen zijn, die extra energie kosten (vind ik) en het leven imo minder leuk en minder spontaan maken. Overal voor moeten reserveren en je dan ook aan die tijdslots houden. Overal verplichte looproutes die net weer anders aangegeven staan. Die paal met handgel die meteen in your face overal staat bij binnenkomst. Op scholen moeten kinderen nog steeds mondkapje op na de vakantie, ondanks vaccinatie. Beperkt aantal bezoekers in oa de bios, theater. Niet eens even lekker kunnen douchen na je bezoek aan het zwembad.

Volledig met je eens. Het is nog zoveel meer dan niet naar een club of festival kunnen. Het is constant in your face.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 09:47

ingedebruijn schreef:
Probleem is dat er steeds gezegd werd dat alles weer open kan als we voldoende gevaccineerd zijn. Dat zijn we maar dan alsnog houden ze het dicht en ja dan worden mensen boos en wantrouwend.

Dat komt ook omdat het virus de spelregels en het speelveld heeft veranderd.

Met een minder besmettelijk origineel coronavirus (Wuhan type) was een lagere vaccinatiegraad voldoende. Inmiddels zitten we bij de besmettelijkere delta die ook de kans op besmetting als gevaccineerde laat toenemen en moet je je strategie aanpassen. Hogere vaccinatiegraad en toch ook meer social distancing voor gevaccineerden om verspreiding te voorkomen.

Ik denk dat deze winter de proef gaat zijn in hoeveel druk er op de zorg komt. Ik had liever gezien dat ze nog even niet gaan versoepelen, even de koers blijven varen die we nu doen (die al behoorlijk los is in vergelijking met landen om ons heen) en dan als we de winter goed doorkomen in het voorjaar alle maatregelen afbouwen.

Ik vrees dat we in september een herhaling van juni krijgen. Alles open, gevolgd door een piek 14-21 dagen later en weer zo’n halfslappe lockdown waardoor we in de maatregelen zitten tot mei 2022.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 09:48

Ja want in het VK gaat het ook ontzettend mis na alles los gooien.. Of nee toch niet.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 09:50

Het zal wel aan mij liggen, maar ik heb in mijn persoonlijke leven van de maatregelen nu echt geen last (behalve het thuiswerken dan :+ , maar dat is inmiddels al normaal.)
Boeiend dat er handgel staat, ik zie het niet eens meer. En pijlen op de grond, so what? Dat is echt een stukje dat tussen je oren zit imo.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 09:50

ingedebruijn schreef:
Popstra schreef:

Lekker kort door de bocht.. Dat staat er helemaal niet. Feit blijft dat de overheid de vaccinaties altijd en nog steeds presenteert als de enige uitweg uit deze pandemie. Daarbij schuiven ze steeds de grenzen wat verder op met beloftes wanneer dingen weer terug naar vroeger kunnen.

Maar geloof dat we tegenwoordig alleen maar blij mogen zijn dat we gezond zijn en gevaccineerd zijn. Wat zeg je dan nu tegen mensen die een andere ziekte hebben en dit wellicht hun laatste jaar kan zijn? Dan gaat die vlieger ineens niet meer op.

Ja want die in hun laatste fase zitten willen ook echt nog naar een nacht club :roll:
Joh, ik weet als geen ander hoe het is om al jaren chronisch ziek te zijn dus ja gezond zijn is het aller, aller belangrijkste wat je je maar kunt wensen!! Maar dat besef je dus pas als je zelf beperkt raakt door een ziekte.