Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 17:05

bigone schreef:
[ [url=m/ExlwjQ.png]Afbeelding[/url] ]
En wanneer je ziet dat de stijging van vandaag voor rekening van vier provincies komt , Gelderland noord Brabant en noord en zuid Holland , ongeveer 200 opnames in die vier provincies . Ook de hoogste stijging in besmettingen. Zal eens gaan zoeken hoe het zit met stemmen op FvD en die gebieden. Kaart gevonden , hoge besmettingen en kaart met fvd stemmers komt aardig overeen.

Dus je wilt nu werkelijk forum de schuld geven van een stijging in het aantal besmettingen? Wat overigens niets zegt omdat besmettingen geen opnames zijn. Complete klassen worden getest en de spelregels voor het testen veranderen continue.

Als we afgelopen voorjaar hadden getest hadden we wellicht wel 20.000-25.000 besmettingen of meer gehad per dag.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 17:08

robert45 schreef:
Complete klassen worden getest en de spelregels voor het testen veranderen continue.

Als we afgelopen voorjaar hadden getest hadden we wellicht wel 20.000-25.000 besmettingen of meer gehad per dag.

Daarom vind ik de besmettingen ook niet zo spannend, maar helaas lopen de ziekenhuisopnames en IC ook op. Ook in andere landen hoor ik trouwens over aanscherpen van regels.. Ik heb mijn hoop op de vaccins gezet en dus op minder ziekenhuisopnames.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 17:09

Ik zit helaas ook weer helemaal in de stressmodus, met paniekaanvallen en al... Maar ik ben blijkbaar niet de enige, de huisarts heeft pas 18 april tijd :( Stomme corona.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 17:11

Sheran schreef:
Ik zit helaas ook weer helemaal in de stressmodus, met paniekaanvallen en al... Maar ik ben blijkbaar niet de enige, de huisarts heeft pas 18 april tijd :( Stomme corona.

De huisarts heeft 18 april tijd? Een huisarts? Dat is toch niet acceptabel

Jessix

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 17:11

Nou idd 18 april is een maand later. Dat is echt niet normaal!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 17:12

robert45 schreef:
bigone schreef:
[ [url=m/ExlwjQ.png]Afbeelding[/url] ]
En wanneer je ziet dat de stijging van vandaag voor rekening van vier provincies komt , Gelderland noord Brabant en noord en zuid Holland , ongeveer 200 opnames in die vier provincies . Ook de hoogste stijging in besmettingen. Zal eens gaan zoeken hoe het zit met stemmen op FvD en die gebieden. Kaart gevonden , hoge besmettingen en kaart met fvd stemmers komt aardig overeen.

Dus je wilt nu werkelijk forum de schuld geven van een stijging in het aantal besmettingen? Wat overigens niets zegt omdat besmettingen geen opnames zijn. Complete klassen worden getest en de spelregels voor het testen veranderen continue.

Nee ik geef niemand de schuld maar het is wel opmerkelijk dat de meeste besmettingen en ziekenhuis opnames op dit moment in gebieden zijn waar het A dicht bevolkt is en B veel fvd stemmers zijn die zich weinig tot niets van maatregelen aantrekken. Of er een verband is ? Geen idee maar valt wel op.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 17:12

Sheran schreef:

Vervanger ook geen tijd?

Anoniem

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 17:15

Dat is echt niet normaal hoor, heb je de noodzaak aangegeven? Ik vind het best wel schandalig..

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 17:17

Ik snap wel wat je bedoeld bigone. Als dat op plekken is waar mensen poep hebben aan de maatregelen en dat is voor veel mensen een reden geweest om je aan te sluiten bij FvD visie dan is er wel enig verband.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 17:17

Bigone, ik moest wel lachen om je opmerking, al die FvD stemmers met elkaar in een stemhokje :D :D (<grappie).

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 17:24

Relaxed schreef:
Dat is echt niet normaal hoor, heb je de noodzaak aangegeven? Ik vind het best wel schandalig..

Ja. Had al een intake gehad bij de huisarts overigens, een tijdje terug, maar die kon niet veel doen en stuurde me naar een praktijkondersteuner omdat ik daar moest zijn. En die heeft pas 18 april tijd. Sorry ik had iets zorgvuldiger moeten zijn in mijn formulering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 17:25

Sheran schreef:
Relaxed schreef:

Ja. Had al een intake gehad bij de huisarts overigens, een tijdje terug, maar die kon niet veel doen en stuurde me naar een praktijkondersteuner omdat ik daar moest zijn. En die heeft pas 18 april tijd. Sorry ik had iets zorgvuldiger moeten zijn in mijn formulering.

Oke, ja die begrijp ik wel iets beter, die zijn er vaak niet volledig en hebben het denk ik ook drukker dan ooit. Wel heel vervelend :(:)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 17:37

Ik had net NPO 2 aan maar daar vertelde een deskundige dat ondanks de hoge besmettingsaantallen en het aantal zkh opnames de sterfte en ic-opnames niet stijgen, maar eerder in een dalende lijn zitten. Dit zou komen doordat deze golf milder uitpakt. Dat is dan op zich nog een fijn detail, maar die cijfers moeten natuurlijk gewoon omlaag. Ik snap om heel eerlijk te zijn ook niet waar dit getal nu weer vandaan komt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 17:40

Shaggy09 schreef:
Dit zou komen doordat deze golf milder uitpakt.

De meest kwetsbaren worden steeds minder kwestbaar.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 17:41

Afbeelding
De sterftes is volgens mij 1 op 1 te wijten aan de vaccinaties in de verpleeghuizen. De IC opnames stijgen gewoon, we zijn bijna verdubbeld tov ruim een maand terug.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 17:42

secricible schreef:
De sterftes is volgens mij 1 op 1 te wijten aan de vaccinaties in de verpleeghuizen. De IC opnames stijgen gewoon, we zijn bijna verdubbeld tov ruim een maand terug.

Nou ja, de npo vertelde wat anders.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 17:44

Relaxed schreef:
Josien_ schreef:
Versoepelingen lijken mij ook lastig inderdaad, eerder scholen en winkels weer dicht -O-
Avondklok wordt echt huilen als het straks langer licht is...

Scholen vooral, ik hoor in mijn omgeving zoveel klassen die weer thuis moeten blijven ivm besmettingen.

Ik ga huilen als de scholen weer dicht gaan hoor. En mijn dochter ook.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 17:44

Ik vermoed ook dat het gedrag van de Thierry aanhang aandeel is geweest van het aantal hoge besmettingen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 17:45

SusanH schreef:
Relaxed schreef:

Scholen vooral, ik hoor in mijn omgeving zoveel klassen die weer thuis moeten blijven ivm besmettingen.

Ik ga huilen als de scholen weer dicht gaan hoor. En mijn dochter ook.

Dat snap ik heel goed :j Wat ik wel vooral hoor zijn middelbare scholen, maar misschien is het landelijk wel heel anders.. Ik vind het echt wel opvallend..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 17:46

purny schreef:
Ik vermoed ook dat het gedrag van de Thierry aanhang aandeel is geweest van het aantal hoge besmettingen

Mwah. Het lag er dubbeldik bovenop dat dit ging gebeuren met de Engelse variant en versoepelingen terwijl de R-waarde zo hoog was.

Ann

De scholen gaan -denk ik- pas dicht als het echt niet anders kan. Misschien blijft de avondklok en de 1 persoon visite wat langer ter compensatie?

Femke_Tweety

secricible schreef:
purny schreef:

Mwah. Het lag er dubbeldik bovenop dat dit ging gebeuren met de Engelse variant en versoepelingen terwijl de R-waarde zo hoog was.

Jup.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 17:50

secricible schreef:
[ [url=m/L1olad.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zie dit...

Afbeelding

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 17:51

Zoveel stemmen heeft hij nu ook weer niet. Dat daardoor besmettingen op zijn gelopen. Erg ver gezocht. Ook in deze regio is het meeste vvd gestemd.
Dit werd al een hele poos gezegd en daarom vonden velen de scholen open geen goed idee. Geloof dat die kinderen nog niet stemmen :+
Het is hier gewoon druk. Steden en dorpen liggen bijna of helemaal tegen elkaar op veel plaatsen.
Kleine scholen zijn dicht dus die kinderen moeten al naar grotere dorpen of steden. Met werk net zo.
Dan heb je genoeg om te verspreiden. Zonder feestjes.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 17:52

Needje schreef:
secricible schreef:
[ [url=m/L1olad.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zie dit...

[ [url=m/ocHwLT.png]Afbeelding[/url] ]

Jij kijkt weer wat verder terug. Maar de daling in Januari komt door de maatregelen van toen dus dat is wel verklaarbaar. Je ziet nu langzaam weer stijging nav de laatste versoepelingen m.i.