Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 10:10

SophieO schreef:
Hier had ik het vanochtend al gelijk verkloot;p Moest tanken, tankstation ligt echt net over de Duitse grens...mondkapje vergeten thuis. Naja, voor nu hadden ze nog papieren doekjes die je mocht gebruiken haha. Oepsie. Had juist speciaal er eentje besteld.

In Duitsland verplichten ze mondkapjes begrijp ik hieruit?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 10:12

xx_Irisje schreef:
SophieO schreef:
Hier had ik het vanochtend al gelijk verkloot;p Moest tanken, tankstation ligt echt net over de Duitse grens...mondkapje vergeten thuis. Naja, voor nu hadden ze nog papieren doekjes die je mocht gebruiken haha. Oepsie. Had juist speciaal er eentje besteld.

In Duitsland verplichten ze mondkapjes begrijp ik hieruit?

Ja. In winkels en in regionaal openbaar vervoer. Per Bundesland zijn er nog wel verschillen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 10:55

Manlief moest nog iets van de Gamma hebben, ging om 10 uur open en hij dacht mooi om 10 uur te gaan voor de drukte. Parkeerplaats helemaal vol en rijen. Hij is maar omgedraaid. Koningsdag is denk ik klusdag met de familie. :))

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 10:58

Bij ons stond vrijdag file voor het recyclingscentrum, maar alle bouwmarkten en tuincentra waren nog gesloten, vond dat wel bijzonder.

Vandaag gaan hier bouwmarkten en tuincentra voor het eerst weer open.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 11:14

recyclingscentrum: hele week lang rijden en uren stilstaan , hoorde ik, whaha.

Mondkapje in duitsland en Luxemburg verplicht. per bundesland idd verschillen. In Luxemburg verplicht in openbaar vervoer, winkels en benzinepompen en artsbezoek. Of elke situatie waarin je geen 2 m afstand kunt houden.

Maar tanken in Duitsland? is die grens niet dicht dan?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 11:16

Getup schreef:
recyclingscentrum: hele week lang rijden en uren stilstaan , hoorde ik, whaha.

Mondkapje in duitsland en Luxemburg verplicht. per bundesland idd verschillen. In Luxemburg verplicht in openbaar vervoer, winkels en benzinepompen en artsbezoek. Of elke situatie waarin je geen 2 m afstand kunt houden.

Maar tanken in Duitsland? is die grens niet dicht dan?

Nee. De grens is gewoon open.

Sizzle schreef:
Bij ons stond vrijdag file voor het recyclingscentrum, maar alle bouwmarkten en tuincentra waren nog gesloten, vond dat wel bijzonder.

Vandaag gaan hier bouwmarkten en tuincentra voor het eerst weer open.

Misschien wilde iedereen van zijn rotzooi af zodat ze vandaag nieuwe dingen kunnen kopen? :=

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 11:38

de gemeentewerf op weg naar stal is het al de hele lockdown bal, om de haverklap file inclusief verkeersregelaars

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 11:45

Sonja_vR schreef:
de gemeentewerf op weg naar stal is het al de hele lockdown bal, om de haverklap file inclusief verkeersregelaars

Hier ook :') files van 2 uur zijn geen uitzondering op vrijdag en zaterdag.

Nu is dat ook (en complimenten natuurlijk) omdat ze afstand proberen te creëren dus de doorstroom is gewoon minimaal.
Zo stond ik ook 10 minuten in de rij voor ons papier en plastic maar dat was dus zodat je met Max. 2 je plastic en papier kon uitladen.
Tja wij konden onze bijkeuken niet meer gebruiken dus ik moest ook echt :')
Had de hele stationwagen vol.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 11:52

Hier is het ook al weken raak bij de milieustraat. Buurman werkt er, de aantallen liggen sinds de maatregelen iedere dag zeker 3 keer zo hoog. Wij zijn er 1 keer geweest omdat we nog een berg bladafval hadden, maar moeten eigenlijk weer want we komen om in groenafval. Kliko is veels te klein (120 liter en wordt 1 keer per 2 weken geleegd). Met een tuin van 900 m2 en gras wat als een tierelier groeit (onkruid overigens ook :') ) schiet dat niet op. Woensdag is ie geleegd, er is al weer 2 keer gemaaid en hij zit nu al vol. En achter de schuur ligt een fikse berg van tuinieren aan onkruid, en de voortuin moet nog. Buurman maar lief aankijken of het bij hem op de aanhanger mag, hij rijdt af en toe met aanhanger naar het werk.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:00

Kinke schreef:
Blussem schreef:
Desondanks ken ik nu nog maar 5 mensen die corona hebben gehad waarvan bij 4 maar licht griep je was en 1 iemand even aan de zuurstof moest. Voor rest tot nu toe nog geen nieuwe gevallen geweest in mijn kenniskring en lijkt het virus zelfs uitgestorven te zijn.

Ben benieuwd in welke provincie jij woont. Mijn vader woont in Drenthe, daar waren in zijn gemeente 2 weken geleden al 30 positief geteste inwoners.

Durf het bijna niet te melden, maar ken niemand met corona verschijnselen, laat staan iemand in het ziekenhuis/IC. Prijs me gelukkig, en blijf hoopvol de maatregelen braaf opvolgen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:03

Dan hoef je toch niet te zeggen "durf ht bijna niet te melden"? Dat is gewoon hartstikke fijn!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:08

rien10 schreef:
Dan hoef je toch niet te zeggen "durf ht bijna niet te melden"? Dat is gewoon hartstikke fijn!

Wel fijn maar wel de reden dat ze hier in de provincie wel makkelijk zijn.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:12

Sonja_vR schreef:

Hier iedere dag dat die open is file. Heb zelfs een aantal keren politie erbij gezien. En nu staat er tegenwoordig een verkeersregelaar. Vanaf een bepaald punt mag niet meer aangesloten worden en heb je gewoon pech en mag je rechtsomkeert. :')

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:12

Pantykous schreef:
Ik hoor net op het nieuws dat we weer boven de 1 zitten qua besmettingen pp, is vast een gezellig paasweekend geweest.

Al die dwazen ook in de stad, WAT MOET JE DAAR. Ik zit al weken op een appartement met mini balkon met een 3-jarige dus ik wil ook graag naar buiten maar denk eens na.

En dan die botox klinieken die weer lekker mogen spuiten, heel noodzakelijk. Ja natuurlijk als medische ingreep maar zag hier in het ingrepen topic ook al dames die weer stonden te juichen. Dan snap je het echt niet. :n

BLIJF. ZOVEEL. MOGELIJK. BINNEN.

Ja ik ben ook blij dat ze weer open mogen. Word daar erg hygiënisch gewerkt. Zijn weinig mensen en bent daar veiliger dan in een supermarkt en wil niet zeggen dat ik ook gelijk ala minuut daar een afspraak maak.
Maar omdat jij boven blijft met je kleintje wil toch niet zeggen dat iedereen dat maar MOET doen!? Dat is niet verplicht namelijk :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:13

Nee popstra, niet verplicht. Wel verstandig. Besmetting ligt weer boven 1.
Er gaan dus zieken bijkomen. Het getal aan zieken gaat naar boven. Het worden er meer.

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:14

Maar waar is de nieuwbron dan die zegt dat die besmettingsgraad weer hoger ligt? Want ik heb op de normale kanalen nog niets gezien?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:14

Ik zie het ook nergens

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:15

OH ehhh, je hebt een punt _Cathalijne, ik weet het niet. Ik hoorde het hier, in dit topic. Maar heb het niet geverifieerd.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:16

Neonlight schreef:
Hier is het ook al weken raak bij de milieustraat. Buurman werkt er, de aantallen liggen sinds de maatregelen iedere dag zeker 3 keer zo hoog. Wij zijn er 1 keer geweest omdat we nog een berg bladafval hadden, maar moeten eigenlijk weer want we komen om in groenafval. Kliko is veels te klein (120 liter en wordt 1 keer per 2 weken geleegd). Met een tuin van 900 m2 en gras wat als een tierelier groeit (onkruid overigens ook :') ) schiet dat niet op. Woensdag is ie geleegd, er is al weer 2 keer gemaaid en hij zit nu al vol. En achter de schuur ligt een fikse berg van tuinieren aan onkruid, en de voortuin moet nog. Buurman maar lief aankijken of het bij hem op de aanhanger mag, hij rijdt af en toe met aanhanger naar het werk.

Misschien compostbak een optie dan zeker grasmaaisel is perfect zeker in combinatie met bepaald bladafval (sommige bladeren wil je er dan weer niet in wegens bepaalde stof dat afbreken voorkomt). :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:24

Het zou wel fijn zijn als er gemeld word over nieuwe besmettingsbronnen dat er op zijn minst een bron word vermeld

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:25

Pantykous had het op het nieuws gehoord. Dat staat ook in haar post.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:26

_Cathalijne schreef:
Maar waar is de nieuwbron dan die zegt dat die besmettingsgraad weer hoger ligt? Want ik heb op de normale kanalen nog niets gezien?

Gisteren ook overal gezocht en niet gevonden. OP TV was een lieve arts die aangaf dat we voorzichtig moeten blijven. Want IC gaat weliswaar onder de 1000 MAAR dat komt ook door het aantal overleden mensen daar. Waarbij hij ook aangaf, en dat vond ik zo lief, dat zeer zeker mensen overleven waaronder ook mensen met onderling lijden. Zowel overlevende thuis, als in het ziekenhuis als op IC overleven mensen met minder of ernstig onderling lijden. Het was voor mij duidelijk dat hij uit de wereld wilde helpen dat deze mensen geen schijn van kans zouden hebben!

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:27

Nou we kunnen het ook gewoon vragen aan de bokkers. Hoeveel mensen zitten er op bokt en hoeveel daarvan van overleden of liggen op ic. En dan niet ik heb gehoord. Die je daadwerkelijk kent . Hebben we hier op een groot forum ook gedaan. Resultaat was op zijn zachst gezegd verassend.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:29

Ik ken ook niemand die het virus gehad heeft en heb een hele grote kennisen kring uit de paardensport.
Ik hoop uiteraard dat dit zo blijft.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:30

1 Buurvrouw op de IC geweest, is nu thuis.
1 Familielid op de IC. Is aan het herstellen, mag waarschijnlijk morgen naar de gewone afdeling toe.