Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 13:58

Opvolger van Bruins wordt Van Rijn, een PvdA.
Dat is bijzonder, omdat de PvdA geen deel uitmaakt van deze regering.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 13:59

Marie_Anne schreef:
Ingelaste persconferentie zie ik nu.

Hoe laat?

Anoniem

Electra63 schreef:

Dat is wel mooi. Waar lees je dat?

Popstra

_Penotti schreef:
Popstra schreef:
Je kan ook een grote sjaal voor je mond en neus doen als je in de super loopt. En inderdaad, wegwerp handschoentjes aan doen voor je kar of mandje pakt.

Ik vermoed zomaar dat de virus deeltjes heel wat kleiner zijn dan de gaatjes in de stof.

Een dikke wolle sjaal 2x omwikkelen. Lekker benauwd %)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:00

Marie_Anne schreef:
Electra63 schreef:

Dat is wel mooi. Waar lees je dat?

Nu op TV. Mooi, kijken naar kwaliteit en niet naar politiek.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:01

Loretta schreef:
Het RIVM krijgt toch kritiek uit alle hoeken.
Zelf snap ik ook niet waarom ze niet beter naar de WHO en China hadden geluisterd.

https://www.parool.nl/nederland/critici ... ce=twitter

het zou misschien een idee zijn om eens met een nieuw bericht te komen.. je herhaalt dit nu echt al een heel tijdje...
Hoe werkt dat? Gewoon blijven roepen en dan wat...?
Ik vind het wel een bijzonder fenomeen :j

En laten we even wel wezen, China... want die gingen zo lekker in het begin... (hoe zat het ookaweer met die wetmarkets.... :+ )
Laatst bijgewerkt door Cer op 20-03-20 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:01

Loretta schreef:
Maar het is gigantisch onderschat. en die sussende Tweets van het RIVM aan het begin hebben toch wel een hoog "Gaat u toch rustig slapen gehalte"

Ik geef wel toe dat het iets is wat je in veel Westerse landen terug ziet. Dat heeft er misschien ook wel mee te maken dat wij nooit eerder met iets dergelijks te maken gehad hebben.

Dat klopt. Het geldt voor vrijwel alle landen. Wij werken samen met een organisatie in Lombardije. Daar ging het ook zo.....

En er zijn hier nog grote verschillen. Ik zie het in de supermarkt, waar mensen zich op een volstrekt onverantwoorde manier gedragen. En hier in de buurt, waar loopgroepen nog steeds samen op pad gaan.
Ik geloof niet dat Nederlanders zich eerder dan nu het geval is in een keurslijf hadden laten dringen....

https://www.welingelichtekringen.nl/sam ... sgaan.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:02

Astorga schreef:
Marie_Anne schreef:
Ingelaste persconferentie zie ik nu.

Hoe laat?

Exacte tijd nog onbekend staat er. Maar ze laten wel al live een lege ruimte zien. :)ddd
Oh, nu

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:02

Is nu toch? Npo1

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:05

Kendra schreef:
Loretta schreef:
Maar het is gigantisch onderschat. en die sussende Tweets van het RIVM aan het begin hebben toch wel een hoog "Gaat u toch rustig slapen gehalte"

Ik geef wel toe dat het iets is wat je in veel Westerse landen terug ziet. Dat heeft er misschien ook wel mee te maken dat wij nooit eerder met iets dergelijks te maken gehad hebben.

Dat klopt. Het geldt voor vrijwel alle landen. Wij werken samen met een organisatie in Lombardije. Daar ging het ook zo.....

En er zijn hier nog grote verschillen. Ik zie het in de supermarkt, waar mensen zich op een volstrekt onverantwoorde manier gedragen. En hier in de buurt, waar loopgroepen nog steeds samen op pad gaan.
Ik geloof niet dat Nederlanders zich eerder dan nu het geval is in een keurslijf hadden laten dringen....

https://www.welingelichtekringen.nl/sam ... sgaan.html

en dat is ook zo dom he. dankzij zulke mensen zijn strengere maatregelen nodig., als iedereen nu 'sociale afstand" gewoon uit zichzelf in ere had gehouden..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:06

moonsparkle schreef:
Is nu toch? Npo1

Klopt.
Ik werk thuis, dus ik heb de hele dag de TV op de achtergrond aan i.v.m. het nieuws.

Ik vind het echt fantastisch van deze regering (waar ik niet op gestemd heb), dat zij een ervaren minister van een andere partij aantrekken.
Het is een tijdelijke job voor 3 maanden, hoor ik net.

lukka63

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:09

Hulde dat dit kan

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:10

Je kan zeggen wat je wil van onze regering, maar ik vind het toch heel bijzonder dat ze niet naar politieke partijen hebben gekeken, maar naar de persoon. Verstandig besluit en niets dan lof van mijn kant.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:10

Duidelijk en adequaat.
Misschien moet een deel van de journalistiek nu even in lockdown. }>

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:11

Behalve Fvd , pvv en pvdd hebben de anderen zich blijkbaar wel tot doel gesteld om elkaar te steunen . Hoop dat dat in de volgende verkiezingen terug komt .

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:11

Rutte heeft wel gelijk dat partijkleur op dit moment er eventjes niet toe doet. Dat kan wel wachten tot na deze crisis.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:14

Electra63 schreef:

Ik heb dit topic opgezocht omdat ik dit ook wilde opmerken. Het is echt bijzonder. Ik denk niet dat dat ooit eerder is voorgekomen.

Wel heel mooi dat mensen in tijden van crisis van de regels kunnen afwijken en over hun eigen schaduw kunnen heen springen. Als hij de beste man is on the job, dan moet hij het worden. Geen partijpolitiek gekonkel.

Hij was tot nu toe directeur van een ziekenhuis en daarvoor staatssecretaris van Gezondheid, Welzijn en Sport. Kan niet beter.
Laatst bijgewerkt door LindyH op 20-03-20 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:17

het is wel een mooie tijd voor mensen, om ook eens extra te kijken naar hun voorbereiding op oa overstromingen en dergelijke!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:17

Ik vind het zo naïef hoe ze nog bezig zijn met de voorbereidingen in Tokyo. Dat kan 'm toch gewoon niet gaan worden...?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:18

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:19

Kaus schreef:
Ik vind het zo naïef hoe ze nog bezig zijn met de voorbereidingen in Tokyo. Dat kan 'm toch gewoon niet gaan worden...?

Inderdaad, ik geloof daar ook niet in. Sporters kunnen momenteel niet eens in hun trainingsruimtes terecht. Jaartje uitstellen zou mij logischer lijken.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:20

Ook al wil ik niet neerbuigend doen over sporters, maar ik denk dat dat geld ondertussen in de gezondheid dringender nodig is dan mensen die momenteel sporten

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:21

Hannanas schreef:
het is wel een mooie tijd voor mensen, om ook eens extra te kijken naar hun voorbereiding op oa overstromingen en dergelijke!

Dat denk ik ook wel ja. We zijn zo verwend geweest met dat alles er altijd maar gewoon was. Het is wel goed als we er met z'n allen wat meer bij stil gaan staan dat dingen ook weg kunnen vallen. En dus eigenlijk ook hoe goed we het normaal gesproken wel niet hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:27

LindyH schreef:
Hannanas schreef:

Dat denk ik ook wel ja. We zijn zo verwend geweest met dat alles er altijd maar gewoon was. Het is wel goed als we er met z'n allen wat meer bij stil gaan staan dat dingen ook weg kunnen vallen. En dus eigenlijk ook hoe goed we het normaal gesproken wel niet hebben.

Langdurige stroomuitval heeft ook immens veel impact.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:29

LindyH schreef:
Hannanas schreef:

Maar het probleem is juist dat het er allemaal niet is! Overheid verlangt juist zelfredzaamheid.