[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 19:03

Berdien schreef:
Juist als je een goede verstandhouding hebt is het wellicht wat makkelijker om een opening te vinden voor een gesprek? Als je dat een beetje subtiel doet.. 'Ik vind jullie kind een monsterlijk krijsgeval' is wat minder subtiel en is waarschijnlijk níet goed voor de verstandhouding :)) maar als je het eens terloops ter sprake brengt.. Hopelijk helpt dat!

_O-! Zo was ik het iig niet van plan :)).

Even met vriendje gesproken net, we gaan t nog even aankijken (ze wonen hier nog niet zo lang), omdat ze misschien nog moet wennen. Als t over een paar weken nog zo erg is gaan we t gesprek aan :j.

Ceffyl

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 19:57

Ik snap wel dat je het lastig vindt hoor, mensen zijn ook zo snel aangebrand als je wat over hun kind hebt te zeggen. Ik snap oprecht niet dat mensen zelf niet inzien dat dat gekrijst strontvervelend is.

Ik hoefde dat vroeger echt niet te flikken. Dan kwam mijn vader met het beruchte: ‘Als je niet stopt met huilen geef ik je een reden om te janken’ en dan was het echt wel klaar. Maar nu zie ik zelden ouders hun kinderen corrigeren.

Ondertussen ben ik echt al knotsgek van de trampoline. Het is ook een monsterlijk hoog ding. Het net rondom is denk ik minstens 3 meter hoog en ze hebben hem met drie gezinnen gekocht, dus er staan non-stop kinderen op te springen ;(

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 20:08

Hier hadden ze gisteren een vreselijke jank dag tot s'avonds vrij laat. Wij lijden wel in stilte. Je kan in principe niks zeggen of kinder gejank of je moet denken dat het uit verwaarlozing of mishandeling komt.Dan kan je instanties aanspreken.
Mensen gaan toch in de verdediging schieten als je aan hun heilig goed komt en bovendien kunnen ze er moeilijk een stuk ductape opplakken.
Hoewel dat wel handig zou zijn met tijd en wijl.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 20:12

Maar je mag wel klagen tegen een wijkagent over de blaffende honden van de buren.Maar niet over de krijsende kinderen van de buren.En misschien wordt het kind ook wel mishandeld.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 21:57

Opzich kinderen die echt veel krijsen genieten geen veilige omgeving en structureel goede opvoeding. Dus in hoeverre wordt het kind niet mishandeld als je als buren constant overlast hebt?
Melding van bezorgdheid maken kan meerdere dingen oplossen denk ik..
Nadat je met ouders gepraat hebt natuurlijk..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 22:22

Ik snap nooit dat ouders het toestaan dat kinderen expres keihard hoog gillen naar elkaar.
Gewoon een beetje enthausiast luidruchtig tijdens het voetballen vind ik normaal, maar sommige kinderen gillen om het gillen (alsof je in een achtbaan zit). Afschuwelijk vind ik dat en vooral ook onnodig.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 22:38

Sizzle schreef:
Ik snap nooit dat ouders het toestaan dat kinderen expres keihard hoog gillen naar elkaar.
Gewoon een beetje enthausiast luidruchtig tijdens het voetballen vind ik normaal, maar sommige kinderen gillen om het gillen (alsof je in een achtbaan zit). Afschuwelijk vind ik dat en vooral ook onnodig.

MAAR ZE MOETEN TOCH KIND KUNNEN ZIJN!!!1!1!!

:')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 22:49

smurffie schreef:
Opzich kinderen die echt veel krijsen genieten geen veilige omgeving en structureel goede opvoeding. Dus in hoeverre wordt het kind niet mishandeld als je als buren constant overlast hebt?

Nou, eerst maar eens aankaarten, inderdaad. Ik denk niet dat ze mishandeld wordt, het is echt geen angst of pijn krijsen, maar verwende poedersuiker krijsen, zeg maar.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 23:18

Ik heb vorig jaar een zeer effectieve methode toegepast. Ok, dit waren geen vaste buren maar het werkte wel.

Het gaat zo:

HÉ HOU EENS OP MET DAT GEBLÈR!

Hoor vader daarna gelukkig ook nog tegen koter zeggen dat het stiller moest, heb d'r daarna ook niet meer zo hard gehoord. Die was ook zo achterlijk aan het gillen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 23:56

_San87_ schreef:
smurffie schreef:

Nou, eerst maar eens aankaarten, inderdaad. Ik denk niet dat ze mishandeld wordt, het is echt geen angst of pijn krijsen, maar verwende poedersuiker krijsen, zeg maar.

Oh, die hadden wij voorheen ook naast ons wonen :=
Wij zijn toen wel het gesprek aan gegaan maar volgens de ouders kwam het krijsen omdat de kinderen hun persoonlijkheid aan het ontwikkelen waren en dat kwam dan op die manier tot uiting :=
Het zou vanzelf wel weer over gaan want het was maar een fase :j
Een fase van 2 jaar ja. Blij dat we zijn verhuisd!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 07:26

Dan zou ik oprecht wel zeggen dat je overlast ervaart en er een oplossing moet komen voor het ontwikkelen van de persoonlijkheid :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 07:32

Cayenne schreef:
_San87_ schreef:

Oh, die hadden wij voorheen ook naast ons wonen :=
Wij zijn toen wel het gesprek aan gegaan maar volgens de ouders kwam het krijsen omdat de kinderen hun persoonlijkheid aan het ontwikkelen waren en dat kwam dan op die manier tot uiting :=
Het zou vanzelf wel weer over gaan want het was maar een fase :j
Een fase van 2 jaar ja. Blij dat we zijn verhuisd!

Nee joh :\. Ik hoop toch dat onze buurvrouw er anders mee omgaat.

Zojuist was het weer raak. Nu was ik al wakker, maar mijn vriend, die nachtdiensten draait vanwege corona, lag nog te slapen. Lag...

Ik ben benieuwd hoe lang hij nog begrip heeft. En ook vraag ik me af of de buurvrouw er wat aan kan doen. Ze zal dat gegil zelf ook niet leuk vinden. Hoop ik dan :').

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 07:42

Ik zou toch eerder het gesprek aan gaan, voordat je het écht zat bent, dan wordt het waarschijnlijk lastiger om een constructief gesprek te hebben.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 08:37

Ik denk dat de buren er ook aan gewend zijn geraakt.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 08:39

Dat gekrijs om het gekrijs lijkt wel echt iets van de laatste tijd te zijn. Hierachter ook, gaan ze gewoon tegen elkaar in gillen. Ik hoefde dat vroeger écht niet te proberen hoor := Gillen en joelen tijdens het spelen en sporten vind ik wat anders, maar soms zie je ze gewoon stil staan en... krijsen.

Als het inderdaad zelfs je slaap gaat kosten zou ik het zeker snel even aankaarten San! :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 08:49

Bij ons stond gisteren ook zo‘n meisje gewoon keihard hoog te gillen enkel omdat ze blijkbaar aandacht wilde of zo. Ik vind dat maar vreemd.
Wij hadden voorheen een italiaanse familie naast ons die enorm luidruchtig waren en die kinderen gilden ook zo. Op den duur nam mijn dochter dat over maar dan zei ik standaard: niet zo gillen, je bent geen italiaan :P

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 09:07

In ons vorige huis kregen we een gezin in de straat er bij
Die hadden een dochter van ergens tussen de 14 en 16 die flikte dat dus nog steeds....
Dan hoorde je een hoop gegil en gekrijs
En even later ging moeder op pad om te halen wat dochterlief wilde

Ik heb serieus wel eens om 1 uur snachts uit mijn raam staan kijken of dat er iemand verkracht werd in mijn voortuin... maar dat was dochterlief die haar zin doordramde :roll:
(En nee, dat meiske mankeerde verder niks :n dat was gewoon crappy opvoeding)

Edit: is net Zoiets als een hond opvoeden... bedenk bij een pup alvast even of je bepaald gedrag ook tof vind als ze groot zijn en stuur dat vanaf 8 weken alvast even bij
Anders zit je met de gebakken peren als ze groot zijn

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 09:15

Erg is dat he.. Ik word er af en toe ook schijtziek van. Ik spreek die kinderen daar overigens wel altijd op aan. Ofja, meestal schreeuw ik terug "WAAROM SCHREEUW JE ZO?! KUN JE NIET NORMAAL PRATEN?!" En dan is de boodschap vaak wel duidelijk.

Gisteren had ik het jaarlijkse 'Ik weet weer waarom ik geen kinderen wil'-uitje met mijn zus en haar koters. Elk jaar maken we foto's voor mijn oma. Mijn hemel, die oudste was zo ongelooflijk stront irritant. En die is 8 jaar dus je zou verwachten dat hij inmiddels wel kan luisteren, nou niet dus.

Bedankt weer voor de herinnering waarom ik ze niet wil zuslief! :wave:

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:11

Kijken julie wel eens de Meilandjes. Die mensen krijsen ook zo allemaal. Ik denk dat het een genetische aanleg is of zo.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:16

Nee ik krijg spontaan jeuk, vlekken en hyperventilatie van de Meilandjes. Ik snap echt níet wat mensen daar leuk aan vinden.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:33

Ik werd gisteren onderuit gefietst door een kind van ongeveer 8 jaar... hij moest uitwijken en kon niet bij zijn remmen want hij had 2 speeltjes in zijn handen dus besloot hij maar achterop mij te botsen. Levensgevaarlijk, als hij niet kan remmen voor een auto ligt hij er onder. En ik een pijnlijke voet #)

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:45

Berdien schreef:
Nee ik krijg spontaan jeuk, vlekken en hyperventilatie van de Meilandjes. Ik snap echt níet wat mensen daar leuk aan vinden.

Hij doet wel altijd mooie uitspraken naar dat kleine kind Claire. Zoals: 'Ik zit hier met dat kind van jou' en 'och, daar heb je dat kind weer.
Dat hoef ik bij mijn eigen familie niet te zeggen want dan krijg ik boze moeders over me heen.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:53

Bambi1995 schreef:
Hij doet wel altijd mooie uitspraken naar dat kleine kind Claire. Zoals: 'Ik zit hier met dat kind van jou' en 'och, daar heb je dat kind weer.
Dat hoef ik bij mijn eigen familie niet te zeggen want dan krijg ik boze moeders over me heen.

Ik ben niet erg bekend met de familie Meiland (al heb ik net even Claire's leeftijd gegoogeld;; 2,5 jaar) , maar dat kun je niet over gezinsleden zeggen. Als dat meisje opgroeit, gaat ze zich zo ongewenst voelen bij hem in de buurt. En als minderjarige kun je niet zomaar weglopen uit de situatie.
Er is een verschil tussen kinderen van andere familieleden niet leuk vinden en ze openlijk aan een complex helpen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:55

beatje schreef:
Kijken julie wel eens de Meilandjes. Die mensen krijsen ook zo allemaal. Ik denk dat het een genetische aanleg is of zo.

Ik ken die naam niet, reallife soap of zo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:56

Heb je onder een steen gelegen San? :+ Chateau Meiland..