Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 23:07

Vervelend is dat Ineke!

Vandaag iemand die meer dan de vraagprijs en verzenden samen biedt. Vreemd?
Scheelt maar 75 cent dus misschien geen rekenwonder? Maar na mijn akkefietje vorige week met die vreemde link die ik kreeg per 06 ben ik wel een beetje op mijn hoede.
Wordt vervolgd...

FlameHorse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 23:10

Net weer een hele fijne deal gedaan. Betaalverzoekje is binnen een paar minuten betaald en geen gedoe eromheen. Ook weer fijn!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 07:22

MizzMontana schreef:
Vervelend is dat Ineke!

Vandaag iemand die meer dan de vraagprijs en verzenden samen biedt. Vreemd?
Scheelt maar 75 cent dus misschien geen rekenwonder? Maar na mijn akkefietje vorige week met die vreemde link die ik kreeg per 06 ben ik wel een beetje op mijn hoede.
Wordt vervolgd...

Wees gewoon voorzichtig. Meestal is dat idd niet oké, hoeft niet maar wees wel alert.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 08:09

Merexa schreef:
Hier heb ik ook weer iets. Ik heb mooie skeelers te koop die maar lagen te verstoffen, dus deze heb ik in de was gezet en voor 60euro op Marktplaats gezet na ook een beetje te hebben gekeken wat ze er hier in de buurt voor vroegen. Het wijkt niet echt af en is een duur merk. Optie tot bieden heb ik uit staan. Toch kreeg ik een berichtje van iemand die ze wel voor 45euro wilde hebben, maar zelfs bied ze skeelers voor 55euro aan in dezelfde staat en nieuw ook goedkoper omdat deze haar niet passen. En ze woont ook nog eens meer dan 100km hier vandaan terwijl ik ophalen er bij heb staan..

En vanmorgen kreeg ik een bod van 30,-€ 8)7
Ik heb terug gestuurd dat ze niet voor minder dan 50,-€ weg gaan, het ook een duur merk is en ze nog prima in orde zijn. Dat heb ik ook naar diegene gestuurd die 45,-€ bood.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:05

Ineke2 schreef:
Mijn ergernis is momenteel echt dat ik artikelen al voor bodemprijzen erop heb staan en dan nog maar de helft bieden.
Dan gaat het dus voor dingen in nieuwstaat of gebruikt maar nog mooi zonder zichtbare gebruiksschade voor 5 of 10 euro.
Dan ben je wat mij betreft echt een dikke krent.

Zo dat moest ik even kwijt :P

Daarom zet ik het er altijd voor meer op, mensen dingen toch af :)
Ik ook hoor.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:11

Ik niet dus als het gewoon een reële prijs is of zelfs aan de lage kant.

Als ik vind dat iemand te hoog in zet met zijn prijs klik ik weg / door.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:21

Niet geschoten is altijd mis.
Ik bied de prijs die ik ervoor wil geven, maar loop even makkelijk ergens bij weg als ik het niet voor mijn prijs kan krijgen.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:16

Snap die irritatie heel goed, zelfde ervaring. Verwachten ze nou echt dat je gloednieuwe items van de duurdere merken echt voor een prikkie kan verkrijgen? Of je vraagprijs vragen en verder niet meer reageren, zet ook altijd wat hoger in vanwege onderhandelen, jammer dan hoor.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:19

BopjeBo schreef:
Snap die irritatie heel goed, zelfde ervaring. Verwachten ze nou echt dat je gloednieuwe items van de duurdere merken echt voor een prikkie kan verkrijgen? Of je vraagprijs vragen en verder niet meer reageren, zet ook altijd wat hoger in vanwege onderhandelen, jammer dan hoor.

Tja, bij de geïnteresseerde voor de skates deed ik daarna nog een tegenbod maar ook radiostilte pfff..

hoikimmmyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 14:07

Ik heb toch ook nog goede ervaringen. :')

1; zadel verkocht naar portugal, betaling en vervoer alles binnen een dag geregeld door hun.

2; ik had een zadel op het oog, maar de verkoop van mijn zadel ging niet door dus had voor de zekerheid afgezegd. Heeft ze het zadel 2 week voor me vast gehouden zonder te weten of ik ook echt ging kopen. _/-\o_

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 14:50

Slechte ervaring, maar gelukkig nog niks betaald en verkoper wilde het perse komen brengen vandaag tussen 13.00 en 14.00 uur, maar helaas nog niemand gezien. :')

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 15:23

Marcella, rekening gehouden met wintertijd en alle andere tijdsverschillen die we hebben op de wereld? :+ :P

Dit is ook irritant, je bied 4 Rituals reisverpakkingen shampoo aan en dan willen ze er maar 3.. -O-

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 15:30

Iemand bied een item aan voor €1,50 er staat weinig andere info in de beschrijving dan “prijs per stuk en heb 15 in totaal”.
Men bied op MP hetzelfde voor €1,20 per stuk aan, maar dat zijn er niet zoveel bij elkaar.
Dus ik bied €25 voor alle 15 inclusief verzenden.
Zegt ze eerst, “Ik heb er nu nog maar 13”, om een half uur later te zeggen, “Oh nee, toch 15”.
Dus ik vraag maar of mijn bod akkoord is, zegt ze “het is vaste prijs”.
Dat staat dus niet in de advertentie en dat had ze ook meteen kunnen melden ipv aantallen te roepen. Ik heb haar succes gewenst met de verkoop.

Echt, ik volg mensen soms niet.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 15:39

Misschien dat het anders voor vannacht is, maar ik ga naar de moestuin lang genoeg gewacht. :')

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 15:56

Ik had mijn s9 op mp gezet. De gekste berichten binnen een uur.
Heb hem er naar weer vanaf gehaald.
Nu via marketplace van fb verkocht.

Zelf op zoek naar een kickbike maar ik zit er steeds naast te vissen.
Zag 1 in Leeuwarden dacht mooi bied de vraagprijs ga ik hem gelijk halen maar ik moest meebieden.

Ik hou het nu wel in de gaten anders moeten mijn ouders die zaterdag richting Arnhem gaan er daar maar 1 in de buurt ophalen.

Nu weet ik weer waarom in zo'n hekel heb aan mp

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 16:16

Ik kreeg via marketplace van fb nog raardere berichten dan via marktplaats voor mn iPhone..

Uiteindelijk via marktplaats voor mijn vraagprijs verkocht aan een heel vriendelijke man!

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 17:54

Ach dit is zo lief.
Ik heb dus een thundershirt gekocht voor mijn hond via marktplaats. Ik heb de verkoper haar uitgelegd dat mijn hond erg bang is voor knallen.
Ze stuurt me zojuist een tikkie met de tekst erbij:
‘Ik heb de helft van de verzendkosten voor mijn rekening genomen. Zodra het shirt binnen is maak je het maar over. Met vriendelijke groet en hopelijk helpt het je hondje net zo goed’

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 17:57

Aaaah wat lief. Ze bestaan nog,de betrokkene medemens.

(Moest wel ff googlen op zo'n shirt, kreeg al rare ideeën over een hond in een rockband) :o

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 18:13

_O- _O- _O- _O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 20:19

Haha

Tundershirt is echt een aanrader idd. Heb daar voor mijn hond echt profijt van gehad. Wel nieuw gekocht in de winkel i.v.m grote maat.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:17

Oh wat lief.

Hier heeft het thindershirt ook enorm geholpen voor een hondje wat bang was geworden voor knallen.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:40

Oh wat fijn om te horen!

Die van mij is sowieso extreeeeem bang voor vuurwerk. Ik woon vlakbij allerlei velden waar boeren nu met elektrische kanonnen vogels verjaren. Van ‘s morgens vroeg tot ‘s avonds laat.
Het is nu zo erg dat mijn hond gewoon niet meer uitgelaten wil worden, behalve ‘s morgens vroeg om 06.00. Dat is dus ook helaas de enige wandeling van de dag. Voor de rest ligt ie alleen maar onder de bank te trillen. Zó sneu. Dus ik hoop zo erg dat dit gaat helpen, want ik ben echt behoorlijk wanhopig nu!

Zo, sorry voor de off-topic.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 22:01

Ik heb trouwens ook een leuke, ik verkoop momenteel weer wat dressuur dekjes van goede kwaliteit, waaronder één van mijn LeMieux dekjes die ik nooit gebruik, dat ding is in perfecte staat en nog maar 1x uitgewassen. Over het algemeen worden ze voor €45 tot €50 aangeboden in deze staat, dus voor €45 er op gezet.

Krijg ik een bericht met de vraag of ik van dekje zou willen ruilen, dus ik vraag wat ze aan wil bieden. Bied ze een oud HKM dekje aan dat nieuw misschien €25 kost en zij zelf te koop heeft staan voor €15. Echt ik viel nog net niet van mijn stoel. Niet geschoten is altijd mis, maar elk enigszins logisch denkend persoon kan toch bedenken dat ik daarmee niet akkoord zou gaan.

Nou ja, ik heb het aanbod vriendelijk afgewezen en kan er nu wel weer om lachen.
Laatst bijgewerkt door Daphara op 27-05-20 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 22:01

Sassii schreef:
Oh wat fijn om te horen!

Die van mij is sowieso extreeeeem bang voor vuurwerk. Ik woon vlakbij allerlei velden waar boeren nu met elektrische kanonnen vogels verjaren. Van ‘s morgens vroeg tot ‘s avonds laat.
Het is nu zo erg dat mijn hond gewoon niet meer uitgelaten wil worden, behalve ‘s morgens vroeg om 06.00. Dat is dus ook helaas de enige wandeling van de dag. Voor de rest ligt ie alleen maar onder de bank te trillen. Zó sneu. Dus ik hoop zo erg dat dit gaat helpen, want ik ben echt behoorlijk wanhopig nu!

Zo, sorry voor de off-topic.

Even off topic verder.
Heb je nog niet geprobeerd om een verband of bandage om te wikkelen.
Dat heeft voor ons hondje ook al echt geholpen.
De half-wrap.

Ontopic,
Ik had dus dat thundershirt ook 2e hands gekocht.
Verkoper handelde super snel af, allemaal fijn.
Stuurt het op als brievenbuspakket met track and trace.
En vervolgens krijg ik een niet thuis melding op het pakket.
Ja ik weet niet, ik denk dat mijn brievenbus een dagje naar de Efteling is geweest :?
Normaal gesproken staat hij wel 24/7 aan de weg. -O-

Met andere woorden het was kwijt.

dus toen de half wrap wat langer om gedaan.
Je word er al snel handiger in al is het thindershirt fijner.

http://www.dierenartsveendam.nl/page/he ... rwerkangst

https://cdn.webklik.net/user_files/2012 ... urwerk.png

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 22:13

upendo schreef:
Nouja, er staat dat het pakket bij mij is afgeleverd. Dus dan verwacht ik niet een bericht te krijgen dat het bij het postNL punt wordt afgeleverd morgen.. -O-

Ben bang dat het ergens is neergezet of dat iemand het voor de deur heeft aangenomen..

Nog even terugkomend hierop...

PostNL maakt er echt een bende van.. Pakket is de 20ste verzonden, nu nog steeds niet binnen. Ik heb al 4 dagen een tijdsvak gekregen waarbij het die dag bezorgd zou worden... Niks, uiteraard.. Zo jammer.