Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 16:15

Sodeletuut schreef:
Oke, die van mij is sinds 3 november bij Den Haag Inbound, en het is ijzig stil. Kwam die van jou ook van buiten de EU?

Ja, uit Amerika

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 16:20

Marije_jiplover schreef:
Ik weet niet wat voor medicijn het is, wat uit India moet komen?
Maar als het niet is geregistreerd voor de Nederlandse/Europese markt, kun je ook nog de pech hebben dat het pakket tegen gehouden wordt.

Het is niet geregistreerd voor diergeneeskundig gebruik, maar wordt voor zover ik weet wel in ziekenhuizen gebruik voor covid patienten (Molnupiravir)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 16:21

Eilish schreef:
Sodeletuut schreef:
Oke, die van mij is sinds 3 november bij Den Haag Inbound, en het is ijzig stil. Kwam die van jou ook van buiten de EU?

Ja, uit Amerika

Ah oke.. Nou toch maar weer afwachten helaas

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 19:55

Marije_jiplover schreef:
Maar als het niet is geregistreerd voor de Nederlandse/Europese markt, kun je ook nog de pech hebben dat het pakket tegen gehouden wordt.

Een registratie kan het nooit zomaar hebben uit India.

Een artikel moet een Nederlandse toelating hebben en die heeft het vermoedelijk niet.

Staan enorme boetes op. Net zoals bv wormspuiten in Ierland/uk bestellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 10:15

Sodeletuut schreef:
Marije_jiplover schreef:

Het is niet geregistreerd voor diergeneeskundig gebruik, maar wordt voor zover ik weet wel in ziekenhuizen gebruik voor covid patienten (Molnupiravir)

Je weet dat dat illegaal is in Nederland?

Je mag geen medicatie bestellen he alleen als arts of dierenarts. Het moet helemaal Nederlands goedgekeurd zijn.

Geloof er boetes van €2500 opstaan. Die zijn ook aan verschillende bokkers uitgedeeld voor het bestellen van omeprazole in het buitenland.

Sodeletuut

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 10:28

Ja, het officiële medicijn tegen FIP bij katten is ook illegaal, maar de andere optie is dood, dus dat risico neem ik ook bewust.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 10:29

Maar dat kan wel de reden zijn dat het bij de douane ligt / nog steeds ligt en misschien zelfs helemaal niet aankomt.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 10:43

Dat kan, ik moet nog maar even afwachten. Wat ik alleen raar vind is dat in Europa echt heel veel mensen dit binnen no-time binnen kregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 10:51

Sodeletuut schreef:
Dat kan, ik moet nog maar even afwachten. Wat ik alleen raar vind is dat in Europa echt heel veel mensen dit binnen no-time binnen kregen.

Ja maar ze pakken niet élk pakket eruit natuurlijk maar steekproeven. Pakken ze hem wel kun je gewoon de sjaak zijn. Want jij mag dat niet bestellen als burger. Enkel een arts.

Mensen met de omeprazole kregen dan vanzelf visite van de NVWA. Met een boete.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 10:55

Soms floept zoiets idd de douane door, soms ook niet. Ik heb ook wel vaker gehad dat (legale) spullen met een prijs waar ik extra belasting over had moeten betalen er zonder problemen doorheen zijn gekomen, andere keren juist weer niet. Het kan zijn dat jij gewoon pech hebt gehad en jouw pakket er wel uit is gepikt en je hem nooit gaat krijgen. Als het veel spoed heeft en mogelijk levensreddend is zou ik juist alvast naar alternatieven gaan kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 11:01

Als die eruit gepikt is en illegaal bevonden dan zal je hem inderdaad nooit krijgen. Dat vernietigen ze gewoon.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 11:04

Dat we in nederland behoorlijk traag zijn met douane is echt wel heel erg waar. Ik heb leveranciers die ze via Belgie versturen of zelfs via Polen omdat het in nederland gewoon te lang duurt. Het is daar echt een chaos. DHL, UPS en PostNL zijn de ergste. Dpd en fedex gaan net.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 12:48

Ik moet maar even afwachten. Tot die tijd geven we de kat het achterlijk dure alternatief (kleine 25 euro per dag). Maar inderdaad wat Veulen84 zegt speelt denk ik ook een grote rol. Want ik had de douane aan de lijn en die zei, grote kans dat het helemaal niet bij ons is, maar gewoon nog in een hal op de inklaringsafdeling ligt bij PostNL.

Dat werd vanochtend via Twitter ook bevestigd, dat het heel druk is volgens PostNL op deze afdeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 12:57

Dat kan inderdaad! Maar het was meer om je erop te wijzen dat er echt tórenhoge boetes staan hierop. Als je dat voor lief neemt prima.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 13:33

Post.nl wordt voor bedrijven duurder en duurder om mee te verzenden.
Naast de reeds ingevoerde volume toeslag nu toch ook weer de piektoeslag van 20-11 t-m 31-12

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 19:35

Sodeletuut schreef:
Ik moet maar even afwachten. Tot die tijd geven we de kat het achterlijk dure alternatief (kleine 25 euro per dag). Maar inderdaad wat Veulen84 zegt speelt denk ik ook een grote rol. Want ik had de douane aan de lijn en die zei, grote kans dat het helemaal niet bij ons is, maar gewoon nog in een hal op de inklaringsafdeling ligt bij PostNL.

Dat werd vanochtend via Twitter ook bevestigd, dat het heel druk is volgens PostNL op deze afdeling.

Je hebt de douane gebeld waar je pakket met illegale inhoud is?
Gedurfd…

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 19:39

Ik vind het toch wel vervelend dat de post niet meer elke dag komt. Wel meldingen in de app, maar dan maar afwachten wanneer het komt. Nu een pakketje met track en tracé waar ze ineens brievenbus van maken en geen idee welke dag ze komen bezorgen meer. Ja, ze zeiden vandaag maar geen post.

Vorige keer kreeg ik belangrijke brief over een afspraak 4 dagen na de afspraak... die wordt een week tot 2 weken van te voren verstuurd en gewoon tussendoor geen enkele post gehad wat wel in app stond

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 19:57

Dan zou ik wel even melding maken. Door drukte kan het best voorkomen dat er een (dal)dag weg valt, maar dan zou het toch de dagen erna moeten komen. Als je de hele week niks krijgt dan gaat er toch ergens iets fout

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:04

Ik dacht dat ze hier gewoon nog meer dal dagen waren. Ook door personeelstekorten? Want eigenlijk lijkt het op 1 dag per week de laatste tijd? En soms iets minder.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:12

Het verschilt per wijk. De ene heeft 2 dal en 3 piek en de andere 3 dal en 2 piek. Maar mijn planner probeert zoveel mogelijk de piekdagen sowieso weg te krijgen. Dan wordt er geschoven. Of soms wordt er dan toch op maandag nog een wijk gedaan als het niet anders kan.

De app geeft trouwens wel aan dat de post onderweg is. Dus het kan altijd een paar dagen duren terwijl je hem al ziet. Maar bij twijfel gewoon even contact opnemen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:17

Vroeger was het altijd als ik het zag kwam het ook die dag. Het is meer irritant bij belangrijke dingen, snap wel dat ze hun best doen dus bellen oid vind ik zo zeurderig :') De vaste postbode is gestopt en sindsdien probleem.

Maar officieel zou 2 dagen oid per week bezorgen normaal zijn?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:22

Nou in principe gewoon 5. Maar bij sommige wijken zal het door personeelstekort wat lastiger zijn. Hebben je buurtgenoten het zelfde probleem?

Gewoon even chatten met de klantenservice. Daar zijn ze voor. Het kan ook dat het in het bezorgproces ergens verkeerd gaat. Als niemand problemen meldt dan kan er ook niks aan verbetert worden :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:26

Heel klein dorpje dus iedereen heeft hetzelfde ja. Iig deze helft van het dorp. Sinds de vaste bezorger gestopt is dus gingen ze over naar niet meer elke dag. En soms heel laat s avonds waardoor ik dacht dat iemand het er even extra bij deed.

Zal eens contact opnemen dat het soms erg weinig is.

Vind alleen die pakketten die eerst met track en tracé komen en dan ineens brievenbus pakket erg vervelend. Betaal wel voor die bezorging :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 11:15

Irritatie van DHL. Elke pakketbezorger op mijn werk brengt de pakketten naar de postkamer maar eentje vertikte het om naar de postkamer te brengen. Omdat meneer voor zichzelf werkt

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 11:36

Officieel is het leveren tot de voordeur dus hij doet niks verkeerd.
Daarnaast, als je 200 adressen op een dag moet doen is 'even naar de postkamer' gewoon zonde van je tijd.