[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 17:49

Een ééneiige tweeling kan nooit van verschillend geslacht zijn. Adam en Eva hebben in ieder geval één ander chromosoom :D

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 18:30

Ibbel schreef:
Een ééneiige tweeling kan nooit van verschillend geslacht zijn. Adam en Eva hebben in ieder geval één ander chromosoom :D

Dan ga je er vanuit dat Eva cisgender was, en dat is zó non-inclusive :roll:

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 18:32

Uit het feit dat Adam en Eva kinderen hebben gekregen, lijkt het mij een no-brainer te deduceren dat ze verschillende geslachtsgenen hadden. Of Adam XX en Eva XY was laat ik in het midden, maar één van tweeën moet XX zijn geweest en de andere XY.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 18:33

Ibbel schreef:
Uit het feit dat Adam en Eva kinderen hebben gekregen, lijkt het mij een no-brainer te deduceren dat ze verschillende geslachtsgenen hadden. Of Adam XX en Eva XY was laat ik in het midden, maar één van tweeën moet XX zijn geweest en de andere XY.

Kunnen die niet gewoon onbevlekt gecreëerd zijn? Of geadopteerd? In het paradijs was alles toch nog perfect? Dan was er toen ook nog geen kerk die adoptie door homostellen verbood, toch?
Laatst bijgewerkt door oomens op 19-12-18 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 18:33

Hermafrodieten zijn onvruchtbaar zeker alsn het bij mensen van toepassing is?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 18:35

Ik heb het niet over hermafrodieten?

Ja zeg, als de kinderen van Adam en Eva ook al onbevlekt van god waren, waarom heeft-ie dan zo lang gewacht met Jezus? :+

En alle mannetjes en vrouwtjes die er nu rondlopen zijn van Adam en Eva, toch? Dan moet dat daar tóch begonnen zijn, met de verschillen ;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 18:48

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 18:50

Magrathea schreef:
Kind heeft moeite met eten: https://imgur.com/gallery/sTFxV68

Zoon ouder zou ik ook zijn. (niet dat ik dat ooit word want zoon kind word diep ongelukkig bij mij)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 18:51

Brainfail schreef:
Magrathea schreef:
Kind heeft moeite met eten: https://imgur.com/gallery/sTFxV68

Zoon ouder zou ik ook zijn. (niet dat ik dat ooit word want zoon kind word diep ongelukkig bij mij)

Ja echt, ik zit echt al 5 minuten hierom te lachen _O-

Iemand in de comments zegt ook dat je er een heavymetal nummer onder zou moeten monteren, het is nu net alsof hij in een microfoon schreeuwt

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 19:04

Ibbel schreef:

Kan wel maar is heel zeldzaam.

Tot zover mijn bijdrage. :')
Heb in een deuk gelegen om alle berichten. _O-

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 19:27

Lisette0 schreef:
Kan wel maar is heel zeldzaam.

Way off topic, maar hoe zie je dat voor je? Een XXXY-embryo dat splitst waarbij toevallig het teveel aan sekschromosomen correct wordt verdeeld?

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 19:41

"Toch komt het in zeer uitzonderlijke gevallen voor dat een eeneiige tweeling van verschillend geslacht is. Dit komt bijvoorbeeld voor in het unieke geval dat de twee bevruchte cellen drie geslachtschromosomen meekrijgen. In dit geval kan bij het ene embryo een XX (meisje) ontstaan en bij het andere embryo een XY (jongen) ontstaan. Er zijn gevallen bekend dat dit gebeurd is maar de kans hierop is minimaal. J.H. Edwards e.a.[1] beschreven in 1966 het geval van een tweeling met mozaïcisme (XO/XY) waarbij de één zich ontwikkelde als meisje met het Syndroom van Turner en de ander als (vrijwel normale) jongen."

Aldus Wikipedia. :P

Ik ben zelf een tweeling, dan onthou je dat soort weetjes misschien wat makkelijker. :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 19:42

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 20:03

Ik kwam op hermafrodiet ivm tweeslachtigheid en eventuele zelfbevruchting, waarbij een eeneiige hermafrodietentweeling een optie was als Adam en Eva de enige mensen waren geweest.

Iets met ver zoeken enzo.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 20:25

Oh dat was weer even heerlijk bijlezen. Overigens valt 14 kids wel mee als je naar leeftijden in de bijbel gaat kijken.

Ik heb heerlijk een kindvrije kerst! Yay!!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 22:39

Ik voel mij niet serieus genomen hier. Blessed be.

Adam & Eva 4ever.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 23:35

Ik meende dat ik ook een hele biologie les aan hermafrodieten heb besteed tot ergenis van mijn docent. Maar zo ver wij toendertijd wisten waren humane hermafrodieten niet vruchtbaar. Degene dij wij bestudeerde waren xxy getypeerd in hun chromosomen. Was wel maar een select indiaanse groep. Dus ik weet niet meer precies hoe het met andere hermafrodieten zat. Voornamelijk de vorming van de geslachtsdelen vonden wij interessant(ik was toen nog een pest puber)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 01:20

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 09:39

speedfiets_2 schreef:
Ik meende dat ik ook een hele biologie les aan hermafrodieten heb besteed tot ergenis van mijn docent. Maar zo ver wij toendertijd wisten waren humane hermafrodieten niet vruchtbaar. Degene dij wij bestudeerde waren xxy getypeerd in hun chromosomen. Was wel maar een select indiaanse groep. Dus ik weet niet meer precies hoe het met andere hermafrodieten zat. Voornamelijk de vorming van de geslachtsdelen vonden wij interessant(ik was toen nog een pest puber)

Hoho, een XXY is geen hermafrodiet, noch alle andere XY-chromosoomafwijkingen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 09:47

Dus in principe een Kween?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 10:04

Ook niet. Als je XXY bent, heb je gewoon 1 chromosoom te veel (een X), net als iemand met Down's syndroom.
Hoe zich dat uit, die ene X te veel, verschilt van persoon tot persoon - net zoals niet iedereen met Down's dezelfde afwijkingen heeft. Sowieso staat bij alle vrouwen de helft van de genen op ieder X chromosoom uit (anders zouden vrouwen dubbele genen hebben waar mannen er altijd maar 1 hebben), en op het Y-chromosoom liggen maar heel weinig genen. Dus hoe die genen aan en afgeschakeld staan bepaalt heel veel.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 10:11

Oké dankjewel. Weer wat geleerd vandaag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 10:29

Down is trisometrie 21 toch? Dus gen teveel op allel 21. Ofzoiets. Biologie is echt heel lang geleden...

Nuja, ik heb aardig vaak dat ik eerder de indruk heb dat er wat dingen ontbreken of uitgeschakeld staan bij bepaalde mensen dan dat ze teveel hebben :+

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 10:31

Nee, Down's is een compleet 21ste chromosoom te veel :+ 3 copieën ipv de normale 2.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 10:43

Ibbel schreef:
Nee, Down's is een compleet 21ste chromosoom te veel :+ 3 copieën ipv de normale 2.

Dit klopt.
Edit: dit kan overigens ook bij alle andere chromosomen gebeuren :+

Ibbel schreef:
Ook niet. Als je XXY bent, heb je gewoon 1 chromosoom te veel (een X), net als iemand met Down's syndroom.
Hoe zich dat uit, die ene X te veel, verschilt van persoon tot persoon - net zoals niet iedereen met Down's dezelfde afwijkingen heeft. Sowieso staat bij alle vrouwen de helft van de genen op ieder X chromosoom uit (anders zouden vrouwen dubbele genen hebben waar mannen er altijd maar 1 hebben), en op het Y-chromosoom liggen maar heel weinig genen. Dus hoe die genen aan en afgeschakeld staan bepaalt heel veel.

Dit klopt niet helemaal. Op de twee X'en van een vrouw liggen gewoon dezelfde genen. Er wordt alleen maar één van de chromosomen afgelezen en gebruikt voor expressie. Een wiki artikeltje hier over: https://en.m.wikipedia.org/wiki/X-inactivation