Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:37

Dat het serieus 27 graden in de bus is, dat is toch niet gezond meer. De meeste mensen hebben zich een beetje warm aangekleed waaronder ik terwijl ik voor mijn gevoel beter in een bikini aan had kunnen komen.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 11:07

Dat er vandaag, hier in Gent amper bussen en trams rijden ivm staking :roll:

Iejoorr

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 12:03

Dat er iemand vanmorgen dacht dat hij wel de trein in kon stappen voordat ik was uitgestapt. En me vervolgens verontwaardigd aankijken als ik voor zn neus blijf staan omdat ik er niet uitkon :')

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:37

Iejoorr schreef:
Dat er iemand vanmorgen dacht dat hij wel de trein in kon stappen voordat ik was uitgestapt. En me vervolgens verontwaardigd aankijken als ik voor zn neus blijf staan omdat ik er niet uitkon :')

Ohh ik heb zo een hekel aan dat soort mensen :=
Soms loop ik er dan "per ongeluk" tegenaan zodat ze het hopelijk een keer snappen.. Vooral als er heel veel mensen uit moeten kun je echt niet sneller gaan zitten als je alvast instapt 8)7

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 15:08

Ik ben er ook eens 'per ongeluk' tegenop gelopen, ik liep op krukken en had wat tijd nodig om uit te kunnen stappen...
Diegene stond al op het onderste treetje en blokkeerde mij de weg. Die ging dus achterover het treetje af :=

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 15:27

Oh ik heb vanmiddag nog iemand een schoudertje gegeven die al instapte terwijl ik er nog uit moest. Ik doe het wel vaker en spreek mensen er ook nog wel eens op aan. Dan krijg je vaak een grote mond terug :r

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 17:01

Ik reis met een vouwfiets en let daardoor altijd al zo goed mogelijk op dat ik niemand aanstoot etc. maar een beetje zelf uitkijken is ook erg moeilijk. Vanmiddag wendde iemand ineens af en tja die had de trapper in zijn enkel staan. :=
Of snel denken voorlangs te gaan met in en uitstappen en dan verontwaardigd kijken dat een botsingen onvermijdelijk is. :n

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 20:45

Ooh zo irritant die mensen die al instappen als er nog mensen uit moeten. Heb dinsdag iemand aan de kant gebeukt met mijn sporttas die wou instappen :+

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 21:49

Ik heb vandaag een aanrijding met een auto gehad, respect voor de ns medewerkers!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 11:58

Ik heb een vraag, nav van het treinongeluk met de auto waar ik vrijdag bij was, kan je de ns bellen om te vragen hoe het met de medewerkers van de NS gaat?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 12:49

eclair98 schreef:
Ik heb een vraag, nav van het treinongeluk met de auto waar ik vrijdag bij was, kan je de ns bellen om te vragen hoe het met de medewerkers van de NS gaat?

Dat lijkt mij niet. Stel dat een van die medewerkers met een enorm trauma thuis zit en voorlopig niet meer kan werken door de psychische problemen, zou het dan netjes zijn als zijn werkgever dat zomaar aan iedereen zou vertellen?

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 13:08

Ik ben het met oomens eens. Als je wat wilt doen kan je misschien een kaartje of een bloemetje naar een kantoor sturen?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 13:12

En werkzaamheden en een brandstoring... Wauwie. Leiden naar Schiphol. Had toch beter de auto kunnen pakken...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 13:17

Vaak worden er idd geen uitspraken gedaan. Afgelopen week heeft een klant bij mij in de winkel een hartinfarct gehad. Wij mogen ook geen uitspraken naar klanten doen over de toestand.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 13:18

lifaya schreef:
En werkzaamheden en een brandstoring... Wauwie. Leiden naar Schiphol. Had toch beter de auto kunnen pakken...

Als de treinen naar Hoofddorp rijden kan je vanaf daar een bus pakken.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 17:43

Er reden geen treinen :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 17:44

lifaya schreef:
Er reden geen treinen :+

Oh ja dan is het een ander verhaal. Soms rijden de treinen dan tot Hoofddorp

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 21:29

Ik ga dan denk ik een kaartje sturen. Niet dat ik wil weten hoe het met die mensen gaat, meer bedanken voor t feit dat ze het zo snel hebben geregeld!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:48

Gisteren stond de trein weer eens met z'n billen in de tunnel! Gelukkig niet zo ver deze keer dus was een deurtje doorlopen niet zo'n probleem, maar vorige keer stond bijna de hele achterste trein erin en moesten we dat hele end naar beneden springen, de deuren gaan gewoon open namelijk en er ligt een soort mini-perron :))

Afbeelding

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:56

En dan nog staat er een bordje met verboden te lopen terwijl je niet anders kan _O-

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 16:31

Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt :')

Ik moet van Utrecht naar huis, Amersfoort. De trein van 16.06 naar Schothorst was al 10 minuten te laat. De trein van 16.20 naar Leeuwarden vertrekt vanaf de overzijde (gewijzigd spoor). Trein naar Leeuwarden komt om 16.15 aan en die naar Schothorst pas 16.17. Ik verwacht dat ze de trein naar Leeuwarden eerder wegsturen dan die naar Schothorst dus ik kies die. Vervolgens wordt het 16.23 en word er omgeroepen dat de andere trein al een seintje had gekregen dat ie mocht vertrekken maar dat er nog een rentest gedaan moest worden. En 3 minuten later rijden wij weg en staat die andere trein dus nog op Utrecht.

Veel onduidelijkheid op t perron dus allemaal reizigers die heen en weer redden :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 16:34

Huray nu zitten we achter de sprinter vast :')

Is er hier iemand van de ns die mij kan vertellen waarom deze trein niet gewoon om 16.20 kon vertrekken??

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 16:50

Ik snap het ook niet precies. Soms gaan vertraagde treinen juist voor, om de vertraging verder te beperken. En soms wordt juist bewust gekozen om vertraagde treinen te laten wachten op treinen die nog wel op tijd rijden. Iemand die verheldering kan geven? :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 17:10

Szan schreef:
Ik snap het ook niet precies. Soms gaan vertraagde treinen juist voor, om de vertraging verder te beperken. En soms wordt juist bewust gekozen om vertraagde treinen te laten wachten op treinen die nog wel op tijd rijden. Iemand die verheldering kan geven? :D

Ja en in dit geval was voor de vertraagde trein Amersfoort het eindpunt. Schothorst ging ie niet meer halen :')

love_nelzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 17:25

Vanaf Deventer naar Tilburg, kostte me 3 uur ipv. 2. Yay!
Bussen tussen Nijmegen en Oss, nou eerst een half uur in een bus van 25 graden wachten en daarna heel langzaam naar Oss, in Oss rijdt net de trein weg dus daar weer een half uur mogen wachten. Thanks ns..
in Deventer zelf nog aan een conducteur gevraagd of het vertraging zou opleveren, nee hoor zegt ie.

dit was overigens afgelopen zaterdag