Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:27

Ik hoop die reportage ook nog terug te kunnen kijken.

Net de hele blog van Isegrim gelezen. Wat onwijs heftig en wat een band zullen jullie hebben na al die jaren. Nogmaals veel sterkte en kracht gewenst.
Een vriendin van me heeft ook ooit met een terdoodveroordeelde geschreven. Na zijn executie kreeg ze een doos thuisgestuurd met zijn laatste spullen. Dat heeft enorme indruk op me gemaakt. En op haar ook. Ze heeft het altijd fijn gevonden om met hem te schrijven, maar heeft er enorm veel moeite mee gehad dat zijn executie daadwerkelijk had plaatsgevonden. Ze genoot met mij mee van de brieven die ik altijd kreeg, maar heeft zich er nooit meer toe kunnen zetten om opnieuw te gaan schrijven. Ik kan me dat wel voorstellen. Stoppen met schrijven omdat iemand vrijkomt is toch heel anders dan stoppen met schrijven omdat iemand een dodelijke injectie krijgt...
Ik heb een paar brieven gewisseld, jaren geleden, met Clinton Young. Mijn leeftijd, hij beweerde onschuldig vast te zitten. Op een gegeven moment schreef hij niet meer terug, geen idee waarom. Hij zat toendertijd in de Polunsky Unit.
Degene met wie ik nu schrijf heeft nog tot 2016 te gaan voordat hij vrijkomt.

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:48

CleovG schreef:
Hele domme vraag hier.

Wat voor postzegels moeten er op een brief naar Amerika? Kunnen dan "onze" gewone postzegels zijn? En hoeveel?

Nee, naar Amerika moeten er wereld postzegels op. Tot 20 gram is eentje genoeg. :)

Nimber

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:52

Ik heb ook met iemand op DR geschreven 2 brieven maar hoorde toen niets meer. Via google uitgevonden dat hij niet meer leefde. Na 2 brieven kun je niet over een band spreken. Het deed niet meer met me dan wanneer ik ik willekeurig in de krant lees dat iemand is omgekomen.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:42

Wat kun je ongeduldig zijn als je op mail wacht;-)

@maaike:
Even op gezocht op Clinton Young, sorry kon het niet laten. Niks gevonden nog, stuur je wel ff pb.

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:13

Risje erg is dat he, het wachten! Maar dat is het steeds weer waard. Mijn ouders hadden op een gegeven moment ook door dat die brieven zo leuk waren om te krijgen. Was ik met oa Nimber naar Disneyland Parijs, smst mijn moeder dat ik post heb uit Amerika! En dan moet je dus nog terug vanuit Frankrijk.... :+ Dank je voor je pb!
Ik was ook aan het googlen geslagen en voor zover ik kon zien is Clinton Young in elk geval nog niet geexecuteerd. Tien jaar zit hij nu op DR, een jaar ouder dan ik is hij. Dan zit je al vanaf je 19e op DR...

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:18

Dagmar_1995 schreef:
CleovG schreef:
Hele domme vraag hier.

Wat voor postzegels moeten er op een brief naar Amerika? Kunnen dan "onze" gewone postzegels zijn? En hoeveel?

Nee, naar Amerika moeten er wereld postzegels op. Tot 20 gram is eentje genoeg. :)

Nee je hoeft niet perse wereldzegels te gebruiken als je maar genoeg plakt. Tot 20gr is dat €1,-

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:06

Heftig, die reportage!

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:57

Nant schreef:
Nee je hoeft niet perse wereldzegels te gebruiken als je maar genoeg plakt. Tot 20gr is dat €1,-

Ik heb wel gewoon wereldzegels gehaald, net zo makkelijk. :j Heb mijn brief gister op de bus gedaan en had stiekem wel gewild dat ik hem kon volgen. Zit nu al in spanning op Eddie's reactie *\o/*

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 22:14

Maaike schreef:
Ik heb een paar brieven gewisseld, jaren geleden, met Clinton Young. Mijn leeftijd, hij beweerde onschuldig vast te zitten. Op een gegeven moment schreef hij niet meer terug, geen idee waarom. Hij zat toendertijd in de Polunsky Unit.
Degene met wie ik nu schrijf heeft nog tot 2016 te gaan voordat hij vrijkomt.

Hij zit als het goed is nog steeds in Polunsky, ik heb hem namelijk vorige week een eerste brief verstuurd. Wie weet krijg ik iets terug, ik zie het wel. Ik las zijn hele verhaal (blogs enzo) pas nadat ik de brief verstuurd had eigenlijk.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 22:17

Wat grappig dat er nu veel meiden beginnen met gevangene schrijven.. :)

Ik ga David even een lange en goede brief schrijven over hoe ik me voel want dingen gaan niet zoals het moet ... :\
Maar in December ga ik erheen en zijn we samen met de kerst bezoeken dus wie weet dat we dan ook nog is goed kunnen praten..

Van Joshua al een tijdje niks gehoord ik maak me een beetje zorgen om hem maar ik denk dat hij in the hole zit en hij daarom nog niet heeft kunnen antwoorden..

Marcel zit ik helaas ook nog steeds op te wachten tot hij een brief schrijf maar ik bid gewoon echt dat hij snel naar Nederland word overgeplaatst zodat ik hem kan bezoeken.. ik weet dat hij het niet slecht heeft in Noorwegen maar eigen land is fijner..

Alfredo ga ik natuurlijk ook zien in December ik kan echt niet wachten tot ik hem kan zien en hij zelf telt ook zo onwijs af.. ik vind het leuk om foto's van hem te krijgen en hij van mij... ik ben best wel een foto stuurder :D

Ik verzend ook met wereld zegels maar als jij thuis een rol normale zegels hebt waarom niet??

Hoop dat iedereen post terug krijgt van degene wie ze hebben benaderd en ik zelf trek me voor een tijdje terug uit het topic want want er spelen wat dingetjes die mij niet zo blij maken... :wave:

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 22:26

Ik pak normaal ook wereldzegels, maar met gewone zegels kan ook prima hoor :j

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 22:28

Shilady hopelijk gaat het snel weer beter!

Rianne wat grappig, ik ben benieuwd of je wat van hem gaat horen en of het contact gaat standhouden :)

Ik gebruik ook altijd wereldzegels. Eerder wel eens normale postzegels gebruikt maar dan wel met een priority sticker erbij :j

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 22:55

Rianne bedankt voor je uitleg! Hier kan ik wel iets mee.
En Maaike wat toevallig.. ik wilde naar Clinton Young schrijven _O- ik zoek nu wel iemand anders :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:25

Noah vind mijn dierenpostzegels veel te leuk ;$ dus ga nog niet over op wereldzegels

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:27

Ik heb vanmiddag nog iemand aan geschreven. 2 kan ik wel redden met tijd :D

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 01:15

Ha, Clinton Young kwam mij ook al zo bekend voor.. ik heb hem ook eens een brief willen sturen :p Is uiteindelijk een ander geworden van wie ik nooit meer wat gehoord heb. Blogde hij (Clinton) niet ook?

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 08:27

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 08:56

Hij is een "bekende" gevangene, hij heeft namelijk al heel veel mensen die hem schrijven..

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 09:00

Dan ben ik blij dat ik besloten heb hem niet te schrijven ;) Anderen verdienen ook post

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 09:48

Idd Djuulsie, dat ben ik helemaal met je eens :j

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 09:51

Ja toch? Lees overal hoe blij ze zijn met post ;)

Heb gisteren een brief/inschrijf op de post gedaan naar inside-outside. Hoop daar ook snel wat van te horen. Heb er helemaal zin in!

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 10:12

Spannend!! Bij inside-outside word je "gekoppeld" (om het zo maar even te noemen) toch?

Ik zoek ook meestal iemand uit via writeaprisoner die op de lijst staat van mensen die geen post ontvangen. Veel dankbaarder dan iemand die al met 10 anderen schrijft :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 10:12

Leuk hoor djuuls! Hoeveel mensen ben je van plan te schrijven?

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 10:15

Ja, je kan aangeven hoeveel adressen je wil en die sturen ze naar je op. Heb nu aangegeven dat ik met 2 wil schrijven, eens kijken hoe dat bevalt... Je betaald overigens wel 5,- donatie. Dat is eenmalig, maar vind het een goed doel, dus vond het wel de moeite.

Dat deed ik ook bij writeaprisoner. (alleen bij 1 niet naar zn daad gekeken :o en achteraf beetje spijt dat ik geschreven heb, maar moet nog zien of ik wat hoor)

@SteffiiY: Heb er nu 3 'lopen', ook omdat ik niet verwacht dat ze steeds allemaal tegelijk reageren... 1 via write a prisoner en 2 via inside-outside

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 11:42

Ik wist dus niet dat hij bekend was. Kwam hem tegen op WAP. Via de zoekmachine dus had 'm randomly gekozen en z'n profiel sprak me aan. Maar kwam er dus gister achter dat hij al veel post krijgt dus.. dan stuur ik idd ook liever iemand anders post :)