Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sharmila schreef:Daar ben ik het niet mee eens. Voorbeeld: Mijn nicht in Suriname heeft een maand geleden te horen gekregen dat ze borstkanker heeft. Ze wil al jaren dolgraag naar NL aangezien ze een van de weinigen van mijn familie is die daar nog woont, door een hoop gezeik en rompslomp met papieren duurt dit inmiddels al 4 jaar. Met het kabinet van nu kan ze gewoon met spoed naar Nederland om hier onderzoek te doen mits mijn vader borg staat. Geen enkel probleem.
Hadden we meneer Wilders op de stoel zitten had ze absoluut niet met spoed naar Nederland gekund, en op een visum mag je ook niet zomaar gebruik maken van de gezondheidszorg hier. Gevolg: borst wordt afgezet op 30 jarige leeftijd aangezien ze niet zo ver zijn qua technieken in Suriname. Belachelijk!
Nog een voorbeeld: Mijn tante (moeder nicht overigens) woont ook in Suri. In een hutje middenin de jungle. Analfabeet, 75 jaar oud (vergelijkbaar met 85 jaar in Nederland), suikerziekte, geen gas licht of stromend water. Mijn ouders onderhouden haar, en we sturen haar elke maand medicatie op, omdat ze het zelf niet kan betalen. Van Wilders zouden we geen medicatie meer mogen opsturen, op doktersrecept van de huisarts van ons. Ze moet het zelf maar regelen. Probleem, aangezien dit mensje ongeveer een dag rijden van een bank afwoont en als we geld opsturen via de post wordt het gejat. Bovendien is de apotheek net zo lang rijden. Aangezien ze meer strompelt en hinkt dan loopt, geen auto kan rijden en haar zoon ook geen rijbewijs heeft en analfabeet is kan ook hij niks betekenen.
En zo kan ik er nog genoeg opnoemen. Dus ook ik heb er wel degelijk mee te maken.
Overigens stem ik links omdat ik zelf links ben. Iedereen is welkom in mijn huis en mijn land. Ik zou nooit iemand de deur wijzen. Ook geen criminelen. Ik pak liever dingen aan bij de kern van het probleem in plaats van het probleem te verplaatsen door ze het land uit te schoppen. Ook criminelen zijn mensen. Dat Femke een vrouw is, is puur toeval. Ik vind inhoud belangrijker dan een persoon.
Manon_ schreef:Heino schreef:Hoezo een trap NA?Hahahaha wat grappig dat die man Islamieten nog even een trap na geeft. Lig helemaal dubbel.
Sharmila schreef:Nog een voorbeeld: Mijn tante (moeder nicht overigens) woont ook in Suri. In een hutje middenin de jungle. Analfabeet, 75 jaar oud (vergelijkbaar met 85 jaar in Nederland), suikerziekte, geen gas licht of stromend water. Mijn ouders onderhouden haar, en we sturen haar elke maand medicatie op, omdat ze het zelf niet kan betalen. Van Wilders zouden we geen medicatie meer mogen opsturen, op doktersrecept van de huisarts van ons. Ze moet het zelf maar regelen. Probleem, aangezien dit mensje ongeveer een dag rijden van een bank afwoont en als we geld opsturen via de post wordt het gejat.