Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nynke55

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 16:22

Zeg je daar dan niks van? Ik zou zo iets hebben van:"gedraag je of daar is het gat van de deur"!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 16:42

Ik heb haar met mijn meest stralende glimlach heel vriendelijk goedemiddag gewenst en geholpen.
Wij krijgen bij het inwerken geleerd dat je zelf niet in discussie moet gaan met agressieve klanten... Gewoon helpen, tenzij het erop lijkt dat het echt gaat escaleren.
Als mijn leidinggevende op de vloer was geweest had ik die er wel bij gehaald (of hij was zelf wel op de stampij af gekomen), maar die was helaas achteren een vrachtwagen aan het lossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 18:04

Ik had aan het begin ook heel erg zo'n attitude Konstantine :j Altijd maar ja mevrouw en oke mevrouw en fijne dag mevrouw :') Sinds ik avond leidinggevende ben heb ik toch wel een iets andere houding daarin gekregen. Ik werkte in een filiaal waar nogal veel oud-Amsterdammers komen. Ik woonde destijds in Almere en daar heb je veel van die rasechte Amsterdammers die het liefst de hele zaterdag en zondag op het terras zitten. Ik had een collegaatje en die was buitenlands, die droeg ook een hoofddoek. Nou gebeurde het nogal eens dat ik een huilend collegaatje aan mijn servicebalie kreeg omdat een klant haar weer helemaal de pleuris in had gescholden. Dan ga ik er toch wel even achteraan. Niet eens op een boze toon, maar mensen die mijn meiden van de avondploeg aan het janken krijgen die verdienen wat mij betreft toch echt wel een winkelverbod := Zo ga je toch niet om met personeel zeg...

Het gekste wat ik ooit heb meegemaakt is een jongetje van een jaar of 8 gok ik, die een kinder bueno aan het stelen was. Wij hadden het door dus collegaatje had hem al aangesproken, is hij weggerend. Ander collegaatje gaat voor de deur staan, jongetje geeft haar echt een flinke stomp in haar maag, meiske op de grond, jongetje aan de ren. Ik heb even mijn grootste engste collega erbij gehaald en die is er achteraan gegaan.

Ik bega over het algemeen ongeduldige en gemene klanten vrij rustig, ik zou niet arrogant terug worden, maar te ver is te ver. Zelfs al ben je medewerker, je mag best laten weten dat je je niet zo laat behandelen. Gelukkig is mijn leidinggevende daarin precies hetzelfde :j

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 18:20

Ik ben wat dat betreft echt blij dat ik niet in de Randstad woon/werk, hier heb je natuurlijk ook aso's, maar toch niet zo veel en erg als daar denk ik zo.

Over ongeduldige klanten gesproken... Die grissers, die alles uit je handen trekken nog voor het goed en wel gewogen of gescand is en je daarbij nog om de haverklap krauwen ook, die mensen haat ik echt hartgrondig. _-:(
Zit constant onder de wondjes. :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 18:24

Oh dat mogen ze bij mij echt niet flikken.. Handen thuis, je krijgt het als ik klaar ben met scannen.....

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 18:25

Ik zeg er nu ook wat van, dat durf ik nog net. :')

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:23

Dat zouden ze bij mij ook echt niet moeten proberen, nagels thuishouden :+
Zit sowieso al constant onder de wondjes omdat ik de enige ben die van die lompe klusjes krijgt zoals kassavracht uitpakken en spullen sjouwen :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:31

Wij moeten allemaal ook wel eens in de winkel werken in plaats van achter de kassa, we rouleren een beetje. Ik heb vaak de pech koeling of diepvries te moeten vullen. Daarvan krijg je superdroge handen, dus dan raak je al helemaal snel gewond. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:34

Wij hebben hetzelfde idd, soms moet je 's avonds helpen met spiegelen of mist er een keer iemand op de kw en moet je dus gewoon even van je plek af. Ik vind het nooit zo erg, diepvries doe ik alleen niet :+

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:59

Dat hoeven wij gelukkig nooit, maar wij zijn alleen al met 90 caissières dus dat geeft wel een beetje aan hoe groot onze winkel is. Vakkenvullen doen wij alleen als het 3 weken vantevoren al bekend is dag ze mensen tekort komen :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 21:01

In wat voor winkel werk jij dan wel niet :oo

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:09

Uhh bij de AH XL O:)

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:19

Het lijkt mij juist vreselijk saai om alleen maar kassa te draaien en verder niks anders te doen. :')
Ruziënde klanten onderling vind ik altijd erg lastig. Bemoei me er meestal maar niet mee, tenzij het uit de hand loopt. Of probeer het zo op te lossen dat beiden nog tevreden de deur uit gaan. Vaak is het bij ons de verwarring bij de rij. Als er 2 kassa's tegenover elkaar open zijn dan wil het nog wel eens onduidelijk zijn of er 2 rijden zijn of een langere waarbij de klant op het einde kiest voor de kassa die op dat moment vrij is. Soort primark idee.
Soms is er wat onduidelijkheid en vind de één dat de ander voordringt.

Vrijdag hadden wij een Amerikaan in de winkel die wel gewoon Nederlands sprak. Die wilde smiddags met 100 betalen, maar dat mogen wij alleen doen als het bedrag boven de 50 is ivm wisselgeld. Was ie het niet mee eens en hij liet de spullen staan. Was ie savonds weer gekomen om het alsnog te proberen. Toen ie zijn zin niet kreeg heeft ie heel Nederland staan afzeiken. Ga dan lekker naar Amerika joh :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:20

Ik heb ook wel (Nederlandse) mensen gehad die mij hebben uitgescholden omdat ze niet met creditcard konden betalen. Hallo, je staat bij de supermarkt. Wie heeft er nou geen bankpas?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:22

Hier betaald iedereen met creditcards. Vind het ook belachelijk dat creditcards in nederland in 'gewone' winkels geen betaalmiddel zijn. Niemand betaald hier met een debit pas aangezien dat geld kost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:23

Ja maar (zo te zien) zit jij in het buitenland.. Bij ons in de supermarkt is het gewoon niet mogelijk, wij kunnen nergens creditcards aanslaan. Ik wil best geloven dat dat bij geen enkele supermarkt in Nederland mogelijk is. Daarbuiten snap ik dat het vervelend is, maar om een cassiére daar nou over uit te gaan schelden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:26

Nee dat is niet normaal :+ Maar daar had ik het verder ook niet over. Sommige mensen.. :=

Ik vind het alleen raar dat de creditcard hier eigenlijk gewoon niet geaccepteerd word. Ja bij de Bijenkorf en sommige restaurants, maar niet de Albert Heijn of de H&M.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:40

Hier is juist de creditcard een stuk duurder dan de bankpas.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 23:17

Bij de Bas kun je wel met een creditcard betalen

heb ik wel eens gedaan toen ik volledig blut was :')

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 23:41

Bij de McDonald's ook. Kwam ik achter toen een klant ermee wilde betalen.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 11:28

bij dille en kamille kan je ook met visa of mastercard betalen maar weer niet met American Expres (als je t zo schrijft :) )

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 10:15

Ik werk in een grote kledingwinkel en ik moet zeggen dat het hier hartstikke meevalt met de lastige klanten vergeleken met toen ik nog cassiere was. Het enige rare tot nu toe wat ik heb mee gemaakt zijn mannen die vrouwenkleding willen kopen of passen. Tja, dan moet je maar serieus zien te blijven :D

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:09

Eskimo schreef:
Ik werk in een grote kledingwinkel en ik moet zeggen dat het hier hartstikke meevalt met de lastige klanten vergeleken met toen ik nog cassiere was. Het enige rare tot nu toe wat ik heb mee gemaakt zijn mannen die vrouwenkleding willen kopen of passen. Tja, dan moet je maar serieus zien te blijven :D

Probeer dat eens in een lingeriewinkel.
Volgens mij heb ik een keistrakke pokerface.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:16

Oei, dan moet je wel een hele goede pokerface hebben....

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 19:43

Ik denk niet dat ik dan mijn gezicht nog in plooi zou kunnen houden :')