Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jUstkiimmiej

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:55

Vandaag had ik een leuke...
Een stel moest €1,- afrekenen..
dus die meneer zegt: Mevrouw, kan ik dit in termijnen betalen??
Ik zeg: Ja hoor ik ga ik kijken wat voor betalings regeling kunnen treffen

Met een lach op het gezicht natuurlijk XD

Lady_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:35

Ik moet voordat ik begin met het scannen van de artikelen altijd eerst het makro-pasje van de klant scannen.
Deze pasjes hebben een kant met daarop heel groot MAKRO, en een kant met een streepjescode. Lijkt me wel logisch welke kan ik moet hebben :+
Vandaag had ik dus een klant, die het pasje liet zien met de MAKRO kant boven. Dus ik vraag vriendelijk of ze het pasje even kan omdraaien. Draait ze het pasje een kwart rechtsom, dus met nog steeds dezelfde kant boven :+

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:54

Is hetzelfde als bij ons de creditcards.
"Hij mag er boven in, de chip naar uw kant en beneden op het pasje."
En nog doen ze rustig de chip richting mijn kant of geven ze mij het pasje. :')

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 00:01

Oja, die pinautomaten is echt het bewijs dat mensen niet lezen :P

Bij ons staat op elk pinautomaat 'strip naar deze zijde' waar ze hun bankpas doorheen moeten halen en echt bijna elke klant doet het fout!! Ik roep al bijna automatisch: andersom. Elke klant reageert dan met: duh, het staat er zelfs op. En toch doet iedereen het fout.

Of die mensen die denken het beter te weten.

Ik: Meneer, uw pasje mag er nog een keer doorheen, maar dan andersom
Klant: Niet waar het moet zo
Ik: Meneer, het pasje moet echt andersom
Klant: heel eigenwijs pasje er andersom erdoorheen en doet het nog niet, ow hij moet andersom...
Ik denk duuhh

óf het fenomeen

Klant: haalt pasje door apparaat en apparaat piept heel hard
Ik: uw pasje nog er nog een keer doorheen
Klant: draait pasje om en doet het nog een keer
Ik: uw pasje mag er nog een keer doorheen, maar dan andersom
Klant: Ja, maar dat deed ik net ook
Ik: Ja dat klopt, dat was goed, alleen pakte het apparaat het niet
Klant: Eigenwijs andere kant op en komt er later toch achter dat het niet werkt

Of mensen doen alvast hun pasje erdoorheen als je aan het scannen bent (heel fijn :j) en toetsen alvast hun pincode in. Terwijl ze dat doen lezen ze wat er staat (althans, ze kijken op het schermpje). Vervolgens ben ik klaar met alles scannen en druk ik op pin en staat er heel vaak: uw pas aub.
Dan vraag ik me altijd af wat die mensen doen tijdens het pinnen.... je leest toch op het schermpje wat er staat??

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 00:03

Ik heb laatst eens geteld ( en uiteraard extra langzaam gescand ). Meneer had zijn pasje er tien keer doorheen gehaald tijdens het scannen van 3 producten. :')

Of van die ouders met kinders, die ze dan stap voor stap begeleiden. 'Hij moet er zo doorheen, NEE ZO, lees maar. Weet je je pin nog? Ja, ja, ja, ja. En dan KIJK JE EEEEEERST naar het bedrag en dan druk je op ok"

Ik moet altijd lachen dan. :')

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 01:11

Ik heb wel eens dat kinderen dan inderdaad mogen helpen bij het pinnen. De ouders typen dan snel de pincode in en zeggen dan: Ja, dat ging te snel voor je, hè?!
Vervolgens beginnen de kinderen dan: Nee hoor, het was 15...

Dan snoeren de ouders snel de monden! :')

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 03:55

colinneke schreef:
Sommige mensen (dan vooral de rollator-rijders :P ) vertellen ook alles.
Bijv.

Vragen ze waar de Tena lady ligt moeten ze het volgen ook even mededelen: Als ik nies heb ik mijn broek vol.
Voor wegwerpwashandjes: Ja ik heb ze van de week meer gebruikt omdat ik aan de diarree stond.
Ook zo`n geweldige: mijn inlegkruisjes kreukt en scheurt na 2 dagen.
Mensen dit soort informatie WILLEN we niet weten.

Moet wel erbij zeggen dat mijn mannelijke collega er meer last van heeft dan ik. Tja een man die in een drogist werkt is toch heeel vreemd :)) .

haha! super, lig hier helemaal dubbel _O-

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 04:28

Ik en mijn moeder waren pas in de colruyt aan het winkelen en die ging dicht om 8 uur, dus om 2 voor 8 kwam er iemand tegen ons zeggen dat we naar de kassa moesten gaan. Ik liep (echt lopen dus!) naar de drankafdeling want ik moest nog water hebben en toen riep hij naar mij: "wilt ge nu eens maken dat ge aan de kassa staat!"
pff, vond ik echt serieus overdreven hoor! #)

jUstkiimmiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:01

ook niet echt klantvriendelijk..XD

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:36

colinneke schreef:
Bijv.

Vragen ze waar de Tena lady ligt moeten ze het volgen ook even mededelen: Als ik nies heb ik mijn broek vol.
Voor wegwerpwashandjes: Ja ik heb ze van de week meer gebruikt omdat ik aan de diarree stond.

Moet wel erbij zeggen dat mijn mannelijke collega er meer last van heeft dan ik. Tja een man die in een drogist werkt is toch heeel vreemd :)) .

OMG! Deze is wel echt TE erg!
Ook na 2 dagen gaat ie kreuken?? Moehahaha! Mevrouw: na 5 dagen is ie wel weer glad hoor! En knoephard :D

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:11

Ik had deze week een klant waarvan de pinpas geweigerd werd. Meestal is dan het saldo te laag, maakt mij niks uit, kan gebeuren, maar dat geven ze niet altijd toe. Dan krijg je opmerkingen als: klant: "ik heb toch echt betaald want er stond genoeg op", ik: nee meneer de kassa zegt betaal anders dus u heeft nog niet betaald. "klant: belachelijk! ik weet het zeker de kassa werkt niet goed" klant doet nog 4 pogingen met telkens hetzelfde resultaat.... sommige mensen zijn eigenwijs...

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:55

Majo schreef:
colinneke schreef:
Bijv.

OMG! Deze is wel echt TE erg!
Ook na 2 dagen gaat ie kreuken?? Moehahaha! Mevrouw: na 5 dagen is ie wel weer glad hoor! En knoephard :D

;( _O-

Lady_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 17:27

Yellomofoon schreef:
Ik en mijn moeder waren pas in de colruyt aan het winkelen en die ging dicht om 8 uur, dus om 2 voor 8 kwam er iemand tegen ons zeggen dat we naar de kassa moesten gaan. Ik liep (echt lopen dus!) naar de drankafdeling want ik moest nog water hebben en toen riep hij naar mij: "wilt ge nu eens maken dat ge aan de kassa staat!"
pff, vond ik echt serieus overdreven hoor! #)

Wij zijn van 's morgen 7.00 tot 's avonds 22.00 uur open. Er wordt 3 keer omgeroepen dat we gaan sluiten. Je vraagt je dan af waarom er uberhaubt nog mensen winkelen om 22.00 uur. Ik ga dan gewoon alle mensen in de winkel na sluitingstijd nog "vangen". Maar ik zeg dan wel altijd vriendelijk: "Zou u ook kunnen gaan afrekenen? Onze caissieres willen ook graag naar huis".

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:22

Het gebeurd echt zoooo vaak dat de laatste 2 minuten er mensen nog willen winkelen.. :Z

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:22

Wij roepen 5 minuten voor sluitingstijd om dat we bijna gaan sluiten, en als het echt sluitingstijd is ga ik naar de mensen toe en vraag: 'Kan ik u nog ergens mee helpen? We gaan namelijk sluiten.'

Lijkt mij vriendelijk genoeg. Ik snap ook niet dat mensen om 5 voor negen nog uitgebreid gaan winkelen en zich ook echt niet lijken te beseffen dat het sluitingstijd is. :Y)

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:38

Wij sluiten altijd om 8 uur en op vrijdag om 9 uur. Soms komen er net voor sluitingstijd nog even snel mensen wat halen, heb ik geen problemen mee. Maar er zijn ook mensen die dan nog flink wat boodschappen gaan halen en dan verbaasd reageren als we zeggen dat we gaan sluiten. Dat is vaak gewoon onzin, we zitten in een dorpje, komen zowat altijd dezelfde mensen dus vertel me niet dat je niet wist dat we gingen sluiten. Vooral als je het al meerdere keren geflikt hebt :+

Tijd geleden stond er om 5 over 8 een man kwaad op de deur te bonken en slaan dat hij nog boodschappen wou doen.... hebben het hek voor de zekerheid toen ook nog maar even naar beneden gelaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:46

In het restaurant waar ik gewerkt heb kwam eens een keer een kerel binnen. Hij zei dat ie mij erg aantrekkelijk vond en blabla onzin, ik schonk er weinig aandacht aan. Tot ie opeens vroegw anneer mn contract afliep, ik zo waarom wil je dat in godsnaam weten?

Wou ie met mij naar de bahama's voor een paar hjaar op zijn kosten!! Haha mafkees. Ben gelijk naar de keuken gelopen waar op dat moment iemand werkte waar ik t heel goed mee kan vinden. Ik omhelsde die jongen wen toen droop die enge gast weg hahah

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:50

vandaag ook weer iemand hoor.
Wij hebben nu tassenacties, d.w.z. groente en fruit: 5 stuks voor 5 euro, vers vlees: 5 stuks voor 10 euro, vleeswaren/kaas: 1 stuk kaas (van al bijna 5 euro) en 3 vleeswaren voor 5 euro. brood: 4 voor 5 euro.
Komt er een mevrouw die vroeg of ze dat kon combineren, dus 2 x vers vlees, 1 kaas, 1 groente/fruit, 1 vleeswaren en dan nog iets (brood hoefde ze niet) voor 5 euro :? . Ja tuurlijk hoor, dat blijft vast hetzelfde :roll: . Ze snapte ook nog niet waarom dat niet mocht. Werkelijk, sommige mensen begrijp ik echt niet.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:16

Het ging weer lekker vandaag hier :P

Klant: Juffrouw, deze zijn toch gratis met deze bonnen
Ik: Ja, mevrouw dat klopt
Klant: okeey, dan denk ik dat het zo goed heb gedaan
Ik: scan de producten en zeg dat het inderdaad goed is. De producten stonden een beetje raar op de bon, dus conversatie gaat verder:

Ik: Mevrouw, de kortingen staan een beetje raar op de bon. Het pak is 1,99, dan haalt hij er 1,00 vanaf en daarna gelijk nog een keer 0.99 dus dan is er 2 euro vanaf en is het pak gratis
Klant: kijkt zeer bedenkelijk en vraagt dan aarzelend: maar het pak is toch gratis?
Ik: Ja dat klopt, het pak is 2 euro en hij haalt er ook 2 euro af
Klant: Als het pak maar gratis is....

Hoezo blonT?

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:49

Cchanny schreef:
Het gebeurd echt zoooo vaak dat de laatste 2 minuten er mensen nog willen winkelen.. :Z

het is niet zo dat we pas om 2 voor 8 waren binnen gekomen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 09:41

Wij mogen geen mensen vangen na sluitings tijd... :=
Door de weeks sluiten wij om negen uur, en dat gaat meestal goed. Maar zaterdag sluiten wij om zes uur, waar ik helemaal geen problemen mee heb. Dan heb ik tenminsten nog een beetje weekend. Het komt bijna nooit voor dat wij voor 18:10 kunnen sluiten, maar laatst was toch wel heel erg:

Paar weken terug was er voor de zaterdagmiddag een sneeuwstorm voorspelt, die was dan ook al bezig vanaf vier uur. We waren niet stipt om zes uur klaar maar twingtig minuten laten wouden we onze eigen afdeling afsluiten, winkel zou al dicht zijn. Komen er nog twee mensen of ze nog asjeblieft eventjes wat boodschapen mochten doen want ze hadden vertraging dankzij de sneeuw. Naja die sneeuw was al een paar uur bezig dus niks onbekends maar goed. Ze hebben meer dan een half uur in de winkel rond gesnuffelt terwijl het complete personeel op hen moest wachten. ;(

Ook zo leuk:
'Hoe laat sluiten jullie?' (als het tien voor zes is)
'Om zes uur meneer/mevrouw'
'Niet waar!'

Naja dan niet, sluiten toch al minstens zes jaar om die tijd op zaterdag, maar ach.

Lady_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 12:04

Hoevaak mensen niet aankomen met:
Klant: Hoelaat sluiten jullie?
Ik: Om 10 uur, en het is nu 10 over 10 :+

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 12:06

Of om half 12 bellen:
> Zijn jullie nog open?
< Nee, meneer, wij zijn dagelijks open van 4 tot 10.

Dat is toch niet zo moeilijk? :=

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 12:10

Saskiaatje schreef:
Of om half 12 bellen:
> Zijn jullie nog open?
< Nee, meneer, wij zijn dagelijks open van 4 tot 10.

Dat is toch niet zo moeilijk? :=

open van 4 tot 10?
Rare tijden houden jullie er op na.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 12:19

Misschien wel handig om te vermelden: ik werk bij een pizzeria. :Y)
Oftewel, om half 12 's avonds nog bellen om te vragen of wij nog pizza's bezorgen.