Ten einde raad. Problemen thuis *Help*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 17:09

Nee kimmy dat was jij niet, zie de kwoots op de vorige blz Knipoog Het was Vanity, die heeft een neef in Brazilie.

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 17:09

Kimmy, we hebben het wel over iemand in Brazilië die kan gaan kijken of met Lotte alles ok is.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 17:10

Kimmy, jij hebt het hier over Nederland, Sterre bedoelt iemand die het had over een neef die in Brazilie woont.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 17:12

Sorry Haha! , ik word helemaal kriegel van dit topic... *LOL* iedereen overschreeuwt elkaaf, en niemand snapt bijna meer, waar het overgaat.

Ik zal kijken of ik iig wat info van die vriendin kan lospeuteren en wat zij ervan vind, en ik hoop dat die neef van Vanity kan helpen.

Makkelijk familie Knipoog

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 17:14

Dames, bedankt OK dan! !

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 17:15

Ann schreef:
Feit 4 klopt niet, de school is wel op de hoogte en staat achter de reis.

De vader van Lotte zei dat hij toestemming had van school
Smurf heeft dat nagetrokken bij de school zelf, en de school heeft geen toestemming gegeven!

Feit 4 is wel ok!

chanel_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 17:15

russel heel maal goed onder worden gebracht
Laatst bijgewerkt door chanel_16 op 05-06-04 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 17:18

Dank je Sjimmy, ik wist niet meer wie dat was!

vanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 17:25

ik had hem net online op msn, maar omdat niemand nog wat gezegd had daarnet heb ik hem nog niets gezegd!

Ik ga nog even rustig afwachten en meelezen of ze vandaag ofzo mss nog iets plaatst of pb't of weet ik veel! Als het nog steeds verontrustend is wat ze zegt, dan wil ik hem contacteren, want hij zal zich dan idd wel in een situatie mengen waar hij weinig vanaf weet enzo.

Dus eventjes afwachten als het kan! Want als ik hem het hele ding ga uitleggen en Lot stuurt straks iets dat ze nu toch daar wil bijven of weet ik veel, dan gaat hij ook niet blij zijn als hij moeite doet voor iets dat niet ernstig of niet waar blijkt!

Moeilijk uitgelegd mss, maar ik hoop dat het begrepen is! Lachen

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 17:28

Perfect Vanity, het lijkt me idd niet zo leuk voor je neef om zich er voor niks in te steken. Eventjes afwachten maar, en idd misschien wel handig om dat eerst met de kerk en misschien zelfs met de politie te overleggen?

benneton

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 17:29

Justy schreef:
Feit: De vader van Lotte heeft dezelfde woorden gebruikt tegen de vader van Nathalie.
Feit: Lotte was die nacht totaal in paniek.
Feit: Lotte zit nu in Brazilie en is daar doodbang, om wat voor reden dan ook.
Feit: School wist van niks terwijl de vader van Lotte gezegd had dat hij toestamming had om op vakantie te gaan.

Zijn al 4 feiten die mij verontrusten. En verder geloof ik niet dat het allemaal verzonnen is. Ik begrijp ook niet zo goed wat je hiermee wilt bereiken, deze discussie is al vaker geweest. Het kan best zijn dat er niks aan de hand is ja, maar je weet het niet. En het lijkt wel alsof Lotte niet voor vol wordt aangezien omdat ze 'pas' 16 is, ze zal het dus wel aangedikt hebben voor een beetje aandacht? Sorry maar zo komt het niet op mij over. Haar leeftijd is het enige 'feit' wat 'tegen' haar zou kunnen werken in de ogen van sommige mensen: O ja, lastige puber. Terwijl ik tot nu toe meer dingen gezien die niet echt voor de vader pleiten. En ja, dan heb ik het over feiten en geen speculaties.

idd Knipoog
school wist dus van niks.

nu is duidelijk dat niks van dit alles met Omnicum te maken heeft, maar lotte voelt zich daar niet veilig en wilt er weg.

ze moet nu dus zelf een mailtje oid sturen naar politie, of nederlandse ambassade in brazelië, om te laten weten dat ze daar echt weg wilt en waarom.

daarom kunnen we nu denk ik niets anders doen dan wachten, helaas Scheve mond

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 17:32

Mensen, ik ben bang dat iedereen veel te hard van stapel loopt. Als politie mee leest in dit topic is het mischien handig om het overzichtelijk te houden. Het is moeilijk, iedereen wilt graag laten weten dat ze meedenken en leven, maar mischien is het beter dat alleen mensen die concrete feiten ed en natuurlijk Lotte nog op dit topic posten...

DominiqueDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 17:44

Laui! schreef:
Ik kan een beetje Portugees en wat ik van de site haal is het een opvanghuis voor idd jongeren die hier kunnen studeren, leren omgaan met het 'regime' (de regels dus). Dit opvanghuis is opgezet door een Nederlandse priester van de parochie van São Pedro de Alcantara (Sint Petrus van Alcantara, Alcantara is een plaatsje in Brazilië, vernoemd naar een voorstad van Lissabon).
Er is hier imo NIETS vreemds mee aan de hand. Er zijn heeeeel erg veel kerkelijke initiatieven in armere landen dan Nederland. Ontstaan in de tijd van de missionarissen. Voordat er verder gespeculeerd wordt over sekten e.d.: daar is hier géén sprake van.

Ik had vanochtend geen tijd meer om het te plaatsen, maar om eerlijk te zijn vond ik ook dat er niks raars was aan de plek waar ze nu zit. Ik denk dat we ons meer zorgen maken dan nodig is (tenminste over Brazilie, haar vader is een heel ander verhaal). Ik denk dat ze daar echt wel veilig zit. Ik hoop het.

chanel_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 17:46

jongens en meiden denk nou maar niet. dat de politie dit de heel tijd leest ik bedoel ze vind dat ze wel wat beter s te doen hebben. dan de heel dag bokt lezen 106 pagina s lang

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 17:49

Feit 4, dus wb de school, staat nog ter discussie en zou ik dus nog niet als feit bestempelen.

Verder, voor de zoveelste keer, aan iedereen, alsjeblieft:

* zorg dat je alles rustig en volledig gelezen hebt voor je een reactie plaatst, zodat niet alles tot in het oneindige herhaald moet worden

* probeer dit in dit topic enkel feiten, nieuwe dingen te plaatsen

* updates zijn voldoende te vinden tussen deze pagina en pagina honderd, doe aub even de moeite om ze te zoeken, dat zijn maar 6 pagina's

* momenteel kunnen WIJ niets meer doen, we hebben de hele molen in gang gezet, de politie leest mee en krijgt alle pbtjes, smsjes ed van Lotte doorgespeeld

* Lotte moet ZELF uit eigen beweging via politie, ambassade, ... laten weten dat ze weg wil, en omwille van welke (gegronde) redenen, dit is aan haar meegedeeld via een pb, die ze hopelijk leest de volgende keer dat ze online komt
Het is nu dus aan Lotte voor de volgende stap, niet aan ons.

* aub zo weinig mogelijk speculaties, elkaar opfokken, het hoofd inhakken, ... dat heeft totaal geen nut

* stuur Lotte geen pbtjes, zodat ze niet overspoeld wordt wanneer ze online komt (wat telkens blijkbaar maar voor heel ff kan)
Laatst bijgewerkt door leentje op 05-06-04 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 17:49

Kan iemand mij helpen het telefoon nummer van iemand te achter halen...voor en achternaam heb ik wel kom alleen niet verder
Graag via pb naam enz opvragen

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 17:50

chanel_16 schreef:
jongens en meiden denk nou maar niet. dat de politie dit de heel tijd leest ik bedoel ze vind dat ze wel wat beter s te doen hebben. dan de heel dag bokt lezen 106 pagina s lang

heb jij ondertussen al het topic helemaal doorgenomen zoals je al meerdere keren aangeraden werd? Je reacties geven nog altijd blijk van NIET.

chanel_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 17:53

iik heb die topic gelesen ja.
Laatst bijgewerkt door chanel_16 op 05-06-04 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 17:56

chanel_16 schreef:
iik heb die topic gelesen ja. en veder weet ik heel goed wat er aan de hand is. ik ken haar namelijk persoon lijk. ken jij lotte persoon lijk ??

Kan best dat jij haar persoonlijk kent, maar er is gebleken dat haar vader héél goed de schijn kan ophouden tegenover buitenstaanders. Alleen tegen de vader van Natalie heeft hij een keer zijn masker laten vallen.

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 17:58

chanel_16"]
iik heb die topic gelesen ja. en veder weet ik heel goed wat er aan de hand is. ik ken haar namelijk persoon lijk. ken jij lotte persoon lijk ??
[/quote]
Ik had het over je uitspraak dat we dat niet moeten geloven van de politie, dat die liever bonnen uitschrijven.

En kijk nu toch wat ik even van een pagina tussen p 106 en p 100 heb uitgeplukt?

[quote="nikkiemisty schreef:
Ik heb net Brenda (Chatelaine) aan de bel gehad. We hebben het adres van Lotte uitgezocht, telefoonnummers, adres van haar tante en doorgegeven aan de politie. Nouja dat heeft de moeder van Brenda gedaan.

Politie gaat nu uitzoeken wie de voogd is van Lotte. De politie heeft ook nadrukkelijk gevraagd om allemaal te stoppen met bellen en zelf dingen te ondernemen. De politie gaat nu alles uitzoeken en lezen natuurlijk nog steeds mee.

Alle berichten die van Lotte afkomen die één van jullie krijgt, moet doorgestuurd worden naar Brenda (Chatelaine) en die belt alles door naar de politie.

DUS STOP MET BELLEN, ALLES GAAT VIA DE POLITIE ZELF!!

chanel_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 18:01

ja dat weet ik wel maar als lotte werkelijk zo bang was had ze dat tegen iedereen hier thuis op stal in haar omgeving kunnen zegen en had ze alang al uit huis geweest . en was dit mischien al voor bij lotte kreeg al hulp thuis van iedereen. maar nu 3 weken lang als iemand wat vroeg zei ze dat het goed ging, en dat zezich er al bij neer geleged had. ik snap gewoon niet waarom ze dan niet zei tegen iemand thuis. die haar wel regstreeks kon helpen. dan zat ze nu niet in brazile snap je
Verward Boos! Huilen

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 18:03

chanel_16 schreef:

Oh ja, en ik hoop dat ik Lotte nooit "persoon lijk" moet leren kennen.
"persoonlijk" wil ik iedereen wel leren kennen, geen probleem.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 18:04

chanel_16 schreef:

Nee, de meesten hier kennen Lotte niet persoonlijk, maar sommigen lezen wel al heel lang mee over haar problemen met haar vader (beter gezegd, haar vader's probleem).

Nathalie kent Lotte WEL persoonlijk en zij en Chatelaine hebben een aantal zeer verontrustende pb-tjes en smsjes van Lotte gehad. Ook heeft de vader van Nathalie Lotte's vader persoonlijk aan de telefoon gehad en hij heeft een aantal bedenkelijke uitspraken gedaan.

Dat jij haar persoonlijk kent wil niet zeggen dat jij dan ook direct alles van haar situatie afweet. Hou eens op met alles te weerleggen. Als jij denkt dat ze daar fijn op vakantie is, prima. Maar de meesten denken daar anders over.

chanel_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 18:05

ik snap ook heel goed dat dit een uit laat klep voor haar is. en dat jullie haar ook willen helpen !! maar hier thuis willden iedereen. en konden ze haar meteen helpen. jullie kunnen aleen maar dingen advieserenwat ze kan doen . niet banketstaaf voor jullie bedoelt ik vind het heel gaaf wat jullie wel en proberen te doen ! dit ook voor haar doen
Laatst bijgewerkt door chanel_16 op 05-06-04 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 18:05

Sterre schreef:
Dames, bedankt OK dan! !

Ik ben een mannetje Lachen