Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 17:59

black_kelpie schreef:
Siggislief schreef:
Ik had ooit buren die een hond hadden die alles bij elkaar blafte met en zonder iemand erbij.
En zonder ik het door had stond er 1 van de buren erbij,
heb toen door het raam geschreeuwd dat ie z'n smoelwerk moest houden (wel op een grovere manier).

De hond hield z'n bek dicht en ik had een boze buurvrouw,
ja zeg je staat er bij en je accepteert dat ie al een kwartier zijn stembanden liet horen. Krijg de piep.

Kwartiertje maar? Hier gaat de køtkeffer van de achterburen uren door. Uren en uren. Zomer en winter. Ze flikkeren dat beest in de tuin en gaan zelf binnen zitten, wordt nooit gecorrigeerd. Ook rustig om 11 uur 's avonds. Gierend gek word ik ervan ^)

Misschien is het wel langer dan een kwartiertje geweest, maar het was wel om gierend gek van te worden.
Het is zeker iets meer dan 10 jaar geleden geweest dat het gebeurde.

denisesilver

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 18:18

Kimchi was niet voor herhaling vatbaar -O-

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 18:21

Geen ergernis van mezelf, maar vast wel van iemand die op de camping in Wassenaar zijn cake even alleen had gelaten :D

Afbeelding

Later zag ik ook nog een kraai met een plak rosbief in zijn snavel. Note to self: nooit je eten onbeheerd achter laten in een gebied met veel kraaien :))

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 18:23

Ik ben soms echt verbaasd over de (non-)opvoeding van sommige mensen. Je kinderen laten rondrennen en schreeuwen in het openbaar vervoer, kinderen die hun moeder slaan of pogingen daartoe doen… ik ben helemaal voor gentle parenting en zo, maar het mag soms best wat strenger van mij. Maar wie ben ik :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 18:26

prompter schreef:
Geen ergernis van mezelf, maar vast wel van iemand die op de camping in Wassenaar zijn cake even alleen had gelaten :D

[ [url=m/W9cIHF.png]Afbeelding[/url] ]

Later zag ik ook nog een kraai met een plak rosbief in zijn snavel. Note to self: nooit je eten onbeheerd achter laten in een gebied met veel kraaien :))

Ook niet met zeemeeuwen trouwens :+
Mijn dochter weet nog steeds dat een zeemeeuw haar zak chips jaren geleden heeft leeg gevreten tijdens een vakantie…

#soortvanjeugdtrauma

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 18:27

Eapy schreef:
Ik ben soms echt verbaasd over de (non-)opvoeding van sommige mensen. Je kinderen laten rondrennen en schreeuwen in het openbaar vervoer, kinderen die hun moeder slaan of pogingen daartoe doen… ik ben helemaal voor gentle parenting en zo, maar het mag soms best wat strenger van mij. Maar wie ben ik :')

Eens. Ik hoor soms weleens: foei jobje, dat mag jij niet doen. Dan denk ik echt: pak dat kind nou eens aan, hij heeft gewoon schijt aan je.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 18:28

Ik had vanmiddag kudde olifanten over de galerij (kinderen). :roll:

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 18:31

Eapy schreef:

Ik ben als cassière nog wel eens op mijn kont geslagen door een jochie die niet ouder dan 4 kon zijn, en die moeder ook nog eens boos dat ik er wat van zei.

Veel mensen vergeten dat bij gentle parenting nog steeds grenzen horen en dat die best hard mogen zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 18:42

Wij hebben er een middag theater op zitten en het verbaast me echt wat mensen hun koters toestaan.

Takken op het podium gooien als er dansers bezig zijn met een act, aan acteurs proberen te zitten, op het podium gaan zitten als er spelers bezig zijn, een speelkleed inclusief baby op het podium leggen en dan verongelijkt doen als je weggestuurd wordt.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 18:49

Marcella schreef:
Ik had vanmiddag kudde olifanten over de galerij (kinderen). :roll:

Ik had gisteravond en vanmorgen kinderen in de straat die met geweren
achter elkaar aan het rennen waren.

Hoorde alleen maar piew piew. -O-

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-24 19:04

Urbanus schreef:
Wij hebben er een middag theater op zitten en het verbaast me echt wat mensen hun koters toestaan.

Takken op het podium gooien als er dansers bezig zijn met een act, aan acteurs proberen te zitten, op het podium gaan zitten als er spelers bezig zijn, een speelkleed inclusief baby op het podium leggen en dan verongelijkt doen als je weggestuurd wordt.

Wtf -O-

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 19:06

black_kelpie schreef:
Siggislief schreef:
Ik had ooit buren die een hond hadden die alles bij elkaar blafte met en zonder iemand erbij.
En zonder ik het door had stond er 1 van de buren erbij,
heb toen door het raam geschreeuwd dat ie z'n smoelwerk moest houden (wel op een grovere manier).

De hond hield z'n bek dicht en ik had een boze buurvrouw,
ja zeg je staat er bij en je accepteert dat ie al een kwartier zijn stembanden liet horen. Krijg de piep.

Kwartiertje maar? Hier gaat de køtkeffer van de achterburen uren door. Uren en uren. Zomer en winter. Ze flikkeren dat beest in de tuin en gaan zelf binnen zitten, wordt nooit gecorrigeerd. Ook rustig om 11 uur 's avonds. Gierend gek word ik ervan ^)

Dan krijg je toch de nijgjng een stukje worst met een extra ingrediend over de schutting te gooien := En nee mensen, dit is frustratie praat maar zal nooit een actie worden, want dat zou ik nooit doen :)

Ik moest gelukkig weg en nu net thuis hoor ik m niet meer.

Rotkeffers. Even blaffen ala. Maar niet zo lang laten gaan. We hebben echt een super stille straat, en dan is dit extra irritant :=

@urbanus wtf???? Sommige mensen zijn zo asociaal! Bizar....

Zo ook eens bij een paardenshow. Liet ook iemand z'n kind de ring in gaan, die ging op het opstapkrukje in de ring zitten spelen "mamma kijk. Mamma kijk." Dat vinden we niet raar, dat vinden we vooral heel.bijzonder....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 19:08

Urbanus schreef:

Serieus :=...

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 19:19

prompter schreef:

[ [url=m/W9cIHF.png]Afbeelding[/url] ]

Ze jatten ook golfballen. Meestal vlak voordat je ze kunt tegen houden….. :')

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 20:56

Mijn tante die zeikt dat ik 22 ben en niet help met opruimen na de familiedag bbq. Eh er staan hier ook 4 mannen een beetje te staan en bier te zuipen. Die zijn ook oud en wijs genoeg om te helpen? :') (en ja ik weet dat het netjes is om te helpen, maar ik heb autisme dus vind het moeilijk om te zien hoe ik moet helpen enzv, en sociale angst dus durf het ook weer niet te vragen)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 21:02

Eapy schreef:

Je hoeft inderdaad het licht niet uit een kind zijn/haar ogen te slaan, maar men mag inderdaad best wat strenger zijn. Wat mij opvalt is dat het voornamelijk bij wat oudere ouders gebeurt en dat ze het meestal houden bij 'niet doen', zonder uitleg. Ook zijn dat meestal ouders die hun telefoon veel belangrijker vinden.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 21:04

Suzanne F. schreef:
Eapy schreef:

Eens. Ik hoor soms weleens: foei jobje, dat mag jij niet doen. Dan denk ik echt: pak dat kind nou eens aan, hij heeft gewoon schijt aan je.

Dat is zelfs nog een hele volzin! :D Ik hoor meestal alleen 'nee', of 'niet doen'.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 21:12

Aan mijn hond die stronthormonaal is vandaag, en die de hele wereld even veel belangrijk vindt dan mij.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 21:20

Muggen.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 21:33

Keuzedilemma's voor mijn dochter en voor mij ook want ik wil het beste voor haar,en andere dochter,richting de toekomst.
Neemt ze het appartement dat niet haar voorkeur geniet en verder van haar werk af ligt.Kleine keuken en woonplaats,heel klein terrasje.Dat bovendien voor mijn andere dochter niet ideaal is voor werkgelegenheid en openbaar vervoer.
Of gaat ze nog reageren op een andere woning vlakbij haar werk,die ideaal is qua binnen- en buitenruimte,de kinderopvang en supermarkten vlakbij,gelegen pal in het midden op fietsafstand van 2 grotere gemeentes met goede werkgelegenheid voor andere dochter.
De eigenaar van het eerste heeft al laten weten dat hij haar graag als huurder heeft.
Het tweede is 160€ duurder per maand maar dat compenseert zich met de benzine volgens mij.
Dus dilemma,als ze het tweede niet heeft,is het eerste waarschijnlijk al weg.

Edit:Het eerste is pas vrij vanaf 1 september.De andere vrijstaande woning onmiddellijk.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 22:36

Collega

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 22:45

Er lijkt een zenuw knel te zitten in mijn voet. Gruwelijk irritant en pijnlijk, en ik krijg het er zelf niet uitgerold

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 05:27

Strijd met een mug verloren en nu kan ik niet meer slapen van de jeuk

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 09:02

Merlen schreef:
Keuzedilemma's voor mijn dochter en voor mij ook want ik wil het beste voor haar,en andere dochter,richting de toekomst.
Neemt ze het appartement dat niet haar voorkeur geniet en verder van haar werk af ligt.Kleine keuken en woonplaats,heel klein terrasje.Dat bovendien voor mijn andere dochter niet ideaal is voor werkgelegenheid en openbaar vervoer.
Of gaat ze nog reageren op een andere woning vlakbij haar werk,die ideaal is qua binnen- en buitenruimte,de kinderopvang en supermarkten vlakbij,gelegen pal in het midden op fietsafstand van 2 grotere gemeentes met goede werkgelegenheid voor andere dochter.
De eigenaar van het eerste heeft al laten weten dat hij haar graag als huurder heeft.
Het tweede is 160€ duurder per maand maar dat compenseert zich met de benzine volgens mij.
Dus dilemma,als ze het tweede niet heeft,is het eerste waarschijnlijk al weg.

Edit:Het eerste is pas vrij vanaf 1 september.De andere vrijstaande woning onmiddellijk.

lastig, de 2e klinkt wel een stuk beter, maar het is een gok om daarop te wachten. Gaan je dochters samenwonen?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 09:04

De beelden (en geluiden...) van varkens die mishandeld worden met een stroomstok op het RTL Nieuws ;( Die arme, arme dieren.