Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 13:51

Ik vind het soms wel lastig met producten die als nieuw worden verkocht, maar die wel langere tijd geleden zijn aangeschaft. Schoenen die nooit zijn gedragen kunnen na een lange tijd in de kast helemaal uitgedroogd en poreus zijn. Misschien wel 'nieuw' in de zin van ongebruikt. Toch ben je dan beter af met gedragen schoenen. Zo is dat op wel meer producten van toepassing. Altijd een beetje zoeken naar de balans tussen gegronde klachten en zeurkousen. :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 14:02

Helaas heb ik dat al meerdere malen meegemaakt. Schoen zgan en zien er idd fantastisch uit als ze uit de doos komen, maar dan doe je ze een keer buiten aan en na een half uur lopen ligt de zool er half onder vandaan helemaal verkruimeld ;(
Vaak is de verkoper dan ook helemaal van streek als je daar foto's van stuurt, die hebben meestal ook geen idee dat dát kan gebeuren.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 14:30

Oooh ik heb dat ooits gehad met mijn witte rijbroek lag al jaaaren in de kast gloednieuw, Tot ik deze eindelijk eens aan kon doen met de keuring van de Pony. Hele ochtend in gelopen met joggingsbroek erover. Totdat ik de baan in moest en op de wc even dus wilde omkleden... Die hele broek aan flarden gescheurd.. kapot uitgedroogd. :') heb de keuring maar gelopen met mijn joggingsbroek

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 14:56

StalNollie schreef:
Oooh ik heb dat ooits gehad met mijn witte rijbroek lag al jaaaren in de kast gloednieuw, Tot ik deze eindelijk eens aan kon doen met de keuring van de Pony. Hele ochtend in gelopen met joggingsbroek erover. Totdat ik de baan in moest en op de wc even dus wilde omkleden... Die hele broek aan flarden gescheurd.. kapot uitgedroogd. :') heb de keuring maar gelopen met mijn joggingsbroek

_O- Heb ik ooit gehad met een paar sportschoenen voor een heel specifieke sport. Na 3-4 jaar nog eens aan gedaan en na 2 sprintjes lieten de zolen los _O-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 14:58

Herkenbaar van die witte broek. Gelukkig wel net optijd gemerkt. Maar de elastiek zowel in het stof als in de band helemaal kort. Baalde want ging om 1 onderlinge wedstrijd

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 15:26

Je moet er toch niet aan denken dat je de ring al in bent -op of naast het paard- en het dan gebeurd :oo

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 15:29

Ach, hoeft daarvoor zelfs geen oud spul te zijjn. Ik galopeerde ooit aan met nieuwe rijbroek, scheurde het kruis hoorbaar open. Next level genant in een drukke groepsles waar je af moest stijgen om de rijbak uit te kunnen...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 16:17

foxy80 schreef:
DubbelFun schreef:
Wilde haar geld terug én 2x benzinekosten!!

8)7 8)7 8)7
Wat is het volgende? Smartengeld? Compensatie voor verloren tijd?

Ik denk irritatie toeslag! :')

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 16:52

Zo ben ik een keer tijdens een wedstrijd uit mijn oude witte rijbroek gescheurd. Heel het kruis scheurde open, en ik had een rode onderbroek aan _O-

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 16:52

Edit, dubbele post

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 17:37

FennyPower schreef:
Het is heeft niks met raar te maken, maar ik weet niet wat ik moet doen.
Ik heb een hoofdstel verkocht nieuwprijs 100,- hoofdstel is 2x gebruikt en kwam daarna in de schuur te hangen omdat het paard niet bereden kon worden.
Hoofdstel heb ik in november vorig jaar gekocht. Hoofdstel was in goede staat maar omdat het in de schuur blijft hangen te koop gezet voor 40,-.
Verkocht, koper heeft hem binnen alleen vind het hoofdstel niet nieuw, verkleurd? En vind oude hoofdstel er beter uit zien.

Ik herken het hoofdstel er niet in. Ik vond hem zelf heel mooi van kleur, en toen ik hem niet meer ging gebruiken heb ik hem ingevet goed gedroogd en opgehangen aan een haakje.
Hij zag er naar mijn weten echt gewoon nog net zo nieuw uit.. weinig gebruikt.

Wat zouden jullie doen in deze situatie?

Had je hem dan als "nieuw" verkocht of "zo goed als nieuw " ?
Ik vind een prijs van 40 voor een 5 maanden oude hoofdstel met np 100 erg netjes.

Als zij blijft zeuren, dan gewoon terug halen. Ik zou niets aan de prijs doen, gewoon op eigen kosten terug en als bij jouw, dan goed controleren alvorens het geld terug te storten.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 20:16

Ik vind dat zo raar dat mensen op 2e hands verkoop garantie menen te kunnen eisen en dat verkopers het ook nog eens geven.

Echt garantie tot de deur hoor, wil je wel garantie dan koop je maar in een winkel.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 23:59

Ik zou hem niet terugnemen, zei eerder van wel maar zou het toch niet doen.

Als mensen iets “zeker” willen weten dan moeten ze gewoon in de winkel kopen.

Ik heb een nieuw paard gekocht afgelopen jaar en dacht zelf naïef “full is full toch”, blijkt ze toch andere maten te hebben dan mijn andere merrie, pech voor mij maar ik koop nu dus vooral nieuw omdat ik bij haar de goede maten nog niet altijd kan inschatten. Ik kan wel 2de hands dingen kopen, maar als dat niet past kan ik dat ook enkel mezelf aanrekenen en niet een eventuele verkoper. :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 19:35

Ik had op 18/2 een paar manden op MP gezet voor €10 de drie.
Krijg ik op 27/2 een bericht dat iemand ze alle drie wil komen halen voor dat bedrag.
Dus ik schrijf OK laat maar weten wanneer dan geef ik het adres....
Vandaag 9/3 !! om 06.17 krijg ik antwoord dat ie ze vandaag kan komen halen.
Dus ik schrijf Prima geef maar een tijd dan geef ik het adres.....
Het is ondertussen gelezen, nu wachten op een reactie.....

Gelukkig ben ik niet de hele dag achter de pc blijf zitten om op een antwoord te wachten :) want je voelt hem al aankomen... hij moet nog antwoorden.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 00:15

Ergenis nr 1000...
Als mensen iets willen verkopen en een vraagprijs neer zetten maar wel een bieden vanaf wat net boven de helft is...
ok, ochtends bod afgegeven wat net iets onder het verschil is, gezien de toestand (ook al is de np wel behoorlijk)
Bid wordt binnen een half uur gelezen maar... stilte.
Volgende dag nog steeds niets.
Dus in de avond een vriendelijk berichtje achteraan gestuurd.

Krijg ik alleen maar dat het niet onder minimaal(!) de vraagprijs weggaat.

Kon het niet laten om toch even erop te wijzen dat het dan beter is om in de advertentie prijs als vast of minimaal te benoemen ,
de biedingen uitzetten envooral dan even de moeite nemen om het item ook in de staat te brengen dat het de vraagprijs waard is.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 00:30

Mijn zoekresultaten zijn sinds een paar dagen helemaal op hol op marktplaats, bij jullie ook? Ik heb veel opdrachten met specifieke merken kinderkleren erin staan. Nu krijg ik echt totale random advertenties, van hele andere merken, zonder dat het merk wat ik zoek in titel/beschrijving staat. Wel vaak ineens dezelfde advertentie bij meerdere zoekopdrachten. Pakt ie nu ineens gewoon alle advertenties van zo'n verkoper erbij ofzo? Vet irritant, meestal zijn het er dagelijks per item maar een paar en nu zijn het er minstens 20-30 waarvan het gros dus niet voldoet aan m'n opdracht.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 08:39

Dat heb ik al heel lang. Zoek ik bijvoorbeeld op eskadron krijg ik een paar eskadron dekjes en de rest van alles wat.

Zo irritant

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 09:17

Tamara schreef:
Mijn zoekresultaten zijn sinds een paar dagen helemaal op hol op marktplaats, bij jullie ook? Ik heb veel opdrachten met specifieke merken kinderkleren erin staan. Nu krijg ik echt totale random advertenties, van hele andere merken, zonder dat het merk wat ik zoek in titel/beschrijving staat. Wel vaak ineens dezelfde advertentie bij meerdere zoekopdrachten. Pakt ie nu ineens gewoon alle advertenties van zo'n verkoper erbij ofzo? Vet irritant, meestal zijn het er dagelijks per item maar een paar en nu zijn het er minstens 20-30 waarvan het gros dus niet voldoet aan m'n opdracht.

Ik heb dat idd ook sinds deze week, zo irritant

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 09:24

DuoPenotti schreef:
Zoeken doet sowieso al een tijd raar.
Allemaal hits die er niets mee te maken hebben.

Citaat:
Nee zocht op eskadron in dekjes.
En kreeg bijvoorbeeld een br dekje.
Ook niets in de advertentie tekst gaf eskadron aan.

28-03 23 schreef ik dit.
En het is nog steeds zo.

Raar dat jullie dat nu pas hebben.
Zit dat dan toch ergens in de instellingen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 10:37

Het zoeken op MP slaat sowieso nergens op. Als ik bijv. beukenhout in tik krijg ik er alle andere houtsoorten ook bij |o

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 10:40

DubbelFun schreef:
Gelukkig ben ik niet de hele dag achter de pc blijf zitten om op een antwoord te wachten :) want je voelt hem al aankomen... hij moet nog antwoorden.

Ondertussen een antwoord ontvangen. Op mijn opmerking dat het duidelijk niet gelukt was vandaag schreef hij 'mijn zus laat mij niet gaan'. Waarop ik antwoorde of ik de politie moest waarschuwen wegens vrijheidsberoving...

Karlijn_dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 10:45

Weet eigenlijk niet of ik deze al had gepost, wij hadden gratis stoeptegels afhalen staan. Wilde iemand deze ophalen met de scooter, of het een probleem was dat hij 20x op en neer kwam

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 11:32

DubbelFun schreef:
DubbelFun schreef:

Ondertussen een antwoord ontvangen. Op mijn opmerking dat het duidelijk niet gelukt was vandaag schreef hij 'mijn zus laat mij niet gaan'. Waarop ik antwoorde of ik de politie moest waarschuwen wegens vrijheidsberoving...

_/-\o_

Karlijn_dv schreef:
Weet eigenlijk niet of ik deze al had gepost, wij hadden gratis stoeptegels afhalen staan. Wilde iemand deze ophalen met de scooter, of het een probleem was dat hij 20x op en neer kwam

Als ze voor bij de oprit zouden liggen zou ik hem veel succes wensen :D
Maar als hij in de tuin moest zijn niet.

Maar ja het idee alleen al zeg :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 13:16

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 13:26

En niet iedereen heeft geld voor een auto. :o