Friesfanaat schreef:Stille meelezer: Er zijn weinig voordelen aan slechthorend zijn, maar door kunnen slapen tijdens slecht weer is er wel 1 van
Dat is waar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Stal_Fiore schreef:Ik zou het naar een restaurateur brengen. Of er mee naar tussen kunst en kitsch
Britta31 schreef:Als het van koper is dan koperpoets.
Britta31 schreef:Je zou met koperpoets aan de binnenkant een stukje kunnen testen.
APCIII schreef:Wellicht kun je iets proberen met was-achtig spul, om er wat meer glans op te krijgen. Maar inderdaad, wel oppassen dat je de bestaande verflaag er niet af poetst.
Janine1990 schreef:[…]
Ik deed 'm vanmiddag even open en dacht dit precies dus!
Aan de binnenkant zit namelijk ook her en der nog die glans... Maar ik betwijfel of koperpoets hier vat op krijgt. M'n moeder zei cola..APCIII schreef:Wellicht kun je iets proberen met was-achtig spul, om er wat meer glans op te krijgen. Maar inderdaad, wel oppassen dat je de bestaande verflaag er niet af poetst.
Je wilt toch geen was op iets van metaal? Dat neemt toch niet op?
Citaat:https://www.merkelbachshop.be/metaalwas
De vaste metaalwas is samengesteld voor het beschermen en kleuren van giet- en smeedijzer, gewalst staal of plaatstaal maar ook brons en gelijkaardige legeringen.
De metaalwas vertraagt de vorming van roest/oxidatie aanzienlijk. Het metaal moet volledig bedekt zijn met de was, maar een zeer dunne laag volstaat. Geroeste oppervlaktes kunnen, na afborstelen van losse delen, met de microkristallijnwas gefixeerd worden.
APCIII schreef:Nee, het hoeft ook niets op te nemen. Je zet er een doorzichtig laagje bovenop, waardoor de matte plekken meer glans krijgen. Een dun laagje olie zou ook kunnen, maar dat blijft zo plakkerig
Even een willekeurige pagina met beschrijving gequote:Citaat:https://www.merkelbachshop.be/metaalwas
De vaste metaalwas is samengesteld voor het beschermen en kleuren van giet- en smeedijzer, gewalst staal of plaatstaal maar ook brons en gelijkaardige legeringen.
De metaalwas vertraagt de vorming van roest/oxidatie aanzienlijk. Het metaal moet volledig bedekt zijn met de was, maar een zeer dunne laag volstaat. Geroeste oppervlaktes kunnen, na afborstelen van losse delen, met de microkristallijnwas gefixeerd worden.
Kookaburra schreef:Knaagt het wel eens bij meer mensen dat een dressuurjury meer punten geeft dan dat de proef waard was? Dat je dan je protocol terugziet en je een 'het knaagt'-gevoel hebt?
Gister tweede geworden op wedstrijd, en echt iedereen had hoge punten. Onderaan stond 'nette proef'. Mijn hoofd: 'dit kon beter, die volte was te klein, ponylief sjeesde door de hoek'.
Nu mag ik blij zijn, als ze iedereen wat realistischer had gepunt was ik vast ook tweede geworden. Maar afijn
Kookaburra schreef:Knaagt het wel eens bij meer mensen dat een dressuurjury meer punten geeft dan dat de proef waard was? Dat je dan je protocol terugziet en je een 'het knaagt'-gevoel hebt?
Gister tweede geworden op wedstrijd, en echt iedereen had hoge punten. Onderaan stond 'nette proef'. Mijn hoofd: 'dit kon beter, die volte was te klein, ponylief sjeesde door de hoek'.
Nu mag ik blij zijn, als ze iedereen wat realistischer had gepunt was ik vast ook tweede geworden. Maar afijn
Ladygiroc schreef:Maar de meeste bokkers hebben er geen "opleiding cq cursus" voor gedaan janine. Neem aan dat je in een jury opleiding leert dat je allemaal een beetje hetzelfde punt. Maar aan de andere kant, als je als jury standaard een 7 geeft waarbij de buurjury een 6 geeft gaat het wel hard natuurlijk.