Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 19:11

Precies want anders kan iedereen met je QR code aan de haal om dat te voorkomen wordt er gezegd neem ook een geprinte versie mee.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 19:13

Popstra schreef:
Hoorde vanmorgen een tip op de radio om van je QR code op je mobiel een screenshot te maken.
Iemand wilde in Frankrijk een terrasje pakken waar naar zijn ...sanitair werd gevraagd ofwel je vaccinatie pas maar hij had daar geen bereik en kon zijn QR code niet tonen. Hij werd toegang geweigerd.

Wel lekker veilig niet?! :+

Mijn hemel; ik heb vaker niet dan wel mijn mobiel bij me als ik uitga. Meenemen is nu defacto ook verplicht. Oh, jee geen pep meer. Gut wat rut.

En die tip? Onformatie _O-

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 19:13

Ipv een screenshot kun je de printversie (pdf) downloaden. Via coronacheck.nl

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 19:14

Popstra schreef:
Hoorde vanmorgen een tip op de radio om van je QR code op je mobiel een screenshot te maken.
Iemand wilde in Frankrijk een terrasje pakken waar naar zijn ...sanitair werd gevraagd ofwel je vaccinatie pas maar hij had daar geen bereik en kon zijn QR code niet tonen. Hij werd toegang geweigerd.

Als ze dat accepteren is dat wel slim. Bij de Nl QR code kan dat in ieder geval wel, al krijg je direct een melding dat dit geen geldig bewijs is en je QR code verdwijnt dan voor 3 min. Normaal zie je onderin poppetjes op de fiets voorbij komen (bewegend beeld). Zo kan er in ieder geval gecheckt worden of je de app geopend hebt of dat het een screenshot is.

Ik kan met mijn iPhone video-opnames maken van mijn beeldscherm. Maar dat kan met die QR code niet. Dat is beveiligd.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 19:16

friezenfan2 schreef:
Wat spenk zegt, je kan geen screenshot maken van je corona check app om misbruik te voorkomen.

Ik kan dat wel hoor. Ik krijg idd die melding, maar ik heb gewoon mijn QR code in mijn galerij. Het is meer de vraag of ze dat accepteren op het terras enz, omdat het natuur geen officieel bewijs meer is dan.

Live video opnames maken van je beeldscherm en dan de QR code met de poppetjes die door beeld fietsen kan niet. Dan zie je geen QR code meer.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 19:28

Je kan hem gewoon printen toch?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 19:29

Ik heb hem ook in mijn gallerij...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 19:33

Erg veilig.... niet dus

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 19:53

Popstra schreef:

Zet je telefoon eens op vliegtuigmodus en test de app uit. Internetconnectie is niet nodig om de QR code te laden, zelfs niet om te schakelen tussen Nederlands en internationale QR.
En als je echt twijfelt kan je de printversie op papier meenemen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 20:36

Of met de mobiel van je man foto nemen en doorsturen kan toch

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 20:38

Bij onze belgische app kan screenshot wel trouwens :j

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 20:48

besita schreef:
ingedebruijn schreef:
Vind het ook echt schokkend om te zien hoeveel mensen nog geen tweede prik hebben gehaald want dat is dan toch echt eigen keuze.

Ja raar ..als je de eerste gehaald hebt haal je toch ook de tweede :?

Niet altijd, bv als mensen heftige reacties hebben gehad

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 23:08

ingedebruijn schreef:
Vind het ook echt schokkend om te zien hoeveel mensen nog geen tweede prik hebben gehaald want dat is dan toch echt eigen keuze.

??? Ik kon niet eerder dan vandaag terecht. Echt nog niet iedereen is volledig gevaccineerd.

Ik heb ook wel wat weerzin gehad. Voelde me na de eerste al niet lekker. Maar tot zover geen bijwerkingen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 23:37

MarlindeRooz schreef:
ingedebruijn schreef:

??? Ik kon niet eerder dan vandaag terecht. Echt nog niet iedereen is volledig gevaccineerd.

Ik heb ook wel wat weerzin gehad. Voelde me na de eerste al niet lekker. Maar tot zover geen bijwerkingen.

Jij bent geen 40 of 50 plus toch? Kijk maar eens hoeveel gaten daar zitten tussen de eerste en tweede.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 08:14

Maar dat is precies de groep die Janssen heeft gekregen :+ 67, 68 en 76. Dus daar zit het verschil in.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 08:16

Fitzroy schreef:
Maar dat is precies de groep die Janssen heeft gekregen :+ 67, 68 en 76. Dus daar zit het verschil in.

Maar er werd net gezegd dat die wel als 2 meegeteld worden in de cijfers dus dat klopt dan toch niet?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 08:18

Bizar hoe dat haast een heksenjacht wordt op basis van een inenting. Nog even dat GGD datalek erbij en men kan pamfletten uitdelen bij de twijfelaars.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 08:20

Sizzle schreef:
Bizar hoe dat haast een heksenjacht wordt op basis van een inenting. Nog even dat GGD datalek erbij en men kan pamfletten uitdelen bij de twijfelaars.

Ja dat krijg je als je maatregelen blijft opleggen in deze fase. Gewoon alles open gooien en er is niks meer aan de hand. Dit veroorzaakt de overheid zelf.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 08:29

Als ik kijk naar de cijfers op de RIVM website, zie ik dat nergens staan. Alleen wie een eerste en tweede dosis heeft gehad.

Afbeelding

De omcirkelde getallen zijn de jaren die met Janssen zijn ingeënt.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 08:33

Fitzroy schreef:
Als ik kijk naar de cijfers op de RIVM website, zie ik dat nergens staan. Alleen wie een eerste en tweede dosis heeft gehad.

[ [url=m/N7wrL5.jpg]Afbeelding[/url] ]

De omcirkelde getallen zijn de jaren die met Janssen zijn ingeënt.

Nee ik ook niet maar Spenk gaf op de vorige pagina aan dat mensen met een besmetting en 1 vaccinatie ook als volledig gevaccineerd meegeteld worden. Dan lijkt het me niet dat Jansen niet zo meegeteld wordt. Oftewel.. Heb geen idee waar ik nu precies naar zit te kijken.

Gevonden :

206.682 van de geschatte vaccinaties door overige uitvoerders, en 570.335 vaccinaties door de GGD, betreffen JANSS. Deze vaccinaties worden alleen weergegeven bij de eerste dosis, omdat één dosis van dit vaccin volstaat.

Dus Janssen zit lekker scheef in de tabel inderdaad maar zie niets over cijfers voor mensen met 1 vaccin plus besmetting.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 08:39

nienke555 schreef:
besita schreef:
Bij ons is er geen coronapas nodig in dierentuin en geen beperking op aantal mensen ( als argument 75 ha dus afstand prima te doen en over heel de dierentuin mondmasker op :x - leuk in open lucht een hele dag die vod op )

Ooh hmm, welke dierentuin is dat?

Ik was ook nieuwsgierig en heb even gezocht.
Voor bijv Planckendael en Zoo Antwerpen moet je alleen een masker op in de gebouwen, buiten niet. Wel vooraf reserveren als je komt want nog steeds beperkte capaciteit.

Voor Pairi Daiza moet je overal een masker op blijkbaar en ook online reserveren.

Bijzonder weer dat dit zelfs verschilt van dierenpark tot dierenpark.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 08:54

Ik heb ook net pas dosis 2 erin zitten van Pfizer, jaar 1981. Zat 5 weken tussen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 08:57

Ik ben 29 jaar en ben al 2 weken volledig ingeënt dus ik heb de QR code ook al. Heb direct een afspraak gemaakt toen dat kon voor 1991. Maar ik woon in Friesland dus misschien kon het hier gewoon heel snel? Bij mij zat er ook 5 week tussen.

Ik snap dan ook totaal niet waar nog druk over gemaakt wordt. Ben het dan ook eens met bijvoorbeeld HC en meerderen in dit topic. Krijg sterk het gevoel nu dat 'de wappies' volledig gelijk krijgen met hun voorspellingen een jaar geleden.
Laatst bijgewerkt door Jildau op 15-08-21 09:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 08:57

ingedebruijn schreef:
Sizzle schreef:

Ja dat krijg je als je maatregelen blijft opleggen in deze fase. Gewoon alles open gooien en er is niks meer aan de hand. Dit veroorzaakt de overheid zelf.

Het is inderdaad een schokkende ontwikkeling welke helaas volstrekt te verwachten was al in februari met alle geneuzel over verplichten. Ook hier op Bokt angstgevoede agressie vermomd onder hogere moraal op de verschillende draden.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 08:59

Jildau schreef:
Ik ben 29 jaar en ben al 2 weken volledig ingeënt dus ik heb de QR code ook al. Heb direct een afspraak gemaakt toen dat kon voor 1991. Maar ik woon in Friesland dus misschien kon het hier gewoon heel snel? Bij mij zat er ook 5 week tussen.

Ja klopt ik ook. Ook al 3 weken inmiddels.