Lestrange01 schreef:elnienjo schreef:Ik zou er in elk geval geen horeca bezoeken aangezien daar veel studenten een bijbaantje in hebben.
Blijf dan ook maar weg uit alle supermarkten

Ik ben niet langer dan 'n kwartiertje in de supermarkt en was thuis gelijk m'n handen.
In de horeca zit je toch doorgaans wat langer. De kans dat je in die typische studentensteden waar 't nu oploopt je glas aangereikt krijgt door iemand die besmet is is groter dan in regio's waar het op dit moment rustig is.
Citaat:
Aboutaleb wees op twee clusters waar de stijging het sterkst is. Ten eerste een grote groep van mensen tussen de 20 en 30 jaar, voornamelijk studenten. Verder noemde Aboutaleb migranten. ,,Wij vermoeden dat het gaat om groepen migranten die de overheidscommunicatie in de Nederlandse taal niet goed begrijpen. Ik zie weliswaar oudere migranten met een mondkapje, ze zijn zich bewust van wat er wat speelt. Maar je ziet ook nog veel huwelijken waar de anderhalve meter regel echt niet wordt gerespecteerd en waar volop wordt gedanst,’’ aldus Aboutaleb. ,,De vraag is wat we daar aan gaan doen. Ik ga in ieder geval met deze groepen in overleg.’’ Ook zei Aboutaleb dat ‘de supermarkten verslappen’. ,,We moeten terug naar wat we in het begin deden
En dit zegt de Jonge:
Citaat:
Vooral in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag is er een probleem met een snelle verspreiding onder jongeren, migrantengroepen, in de horeca en met feestjes in huiselijke kring. „Dat maakt het ook niet eenvoudig om één maatregel te nemen die het aantal besmettingen naar beneden zal brengen”, schetst De Jonge.
Studenten en migranten vermijden dus.