Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 18:44

Kimmie25501 schreef:
Meelezer meldt zich weer eens.
Ik hoorde op de radio dat Belgie Voor Noord- en Zuid-Holland Code rood heeft afgekondigd. Dus verplicht in quarantaine als ze daar geweest zijn. Best heftig dan ineens!

Er worden ook maatregelen getroffen voor den haag enzo

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 18:45

imaudy schreef:
Morrie schreef:
Vrijdag persconferentie. Ze hebben het over lokale maatregelen. Ben benieuwd.

Ben benieuwd, wat denken jullie?

Ik denk dat de grote steden de pineut zijn en dat het in de rest van NL mee zal vallen met strengere maatregelen.

Astorga

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 18:55

Binnen de nu genoemde regio's(Amsterdam-Amstelland, Rotterdam-Rijnmond, Haaglanden (Den Haag), Utrecht, Kennemerland (Haarlem) en Hollands Midden (Leiden)). vallen ook dorpen met weinig besmettingen, wat doen ze daarmee?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 19:09

imaudy schreef:
Morrie schreef:
Vrijdag persconferentie. Ze hebben het over lokale maatregelen. Ben benieuwd.

Ben benieuwd, wat denken jullie?

Ik denk vooral maatregelen gericht op de studenten. Dus denk aan kroegen eerder dicht en het tijdelijk sluiten van verenigingen. En strengere handhaving ook al nemen misschien heel veel mensen dat niet meer zo serieus na wat Grappenhuis gedaan heeft.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 19:17

purny schreef:
Kimmie25501 schreef:
Meelezer meldt zich weer eens.
Ik hoorde op de radio dat Belgie Voor Noord- en Zuid-Holland Code rood heeft afgekondigd. Dus verplicht in quarantaine als ze daar geweest zijn. Best heftig dan ineens!

Er worden ook maatregelen getroffen voor den haag enzo

Oh interessant! Wat voor maatregelen precies?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 19:25

Ben erg benieuwd. Na Delft is de gemeente waar ik woon het ergst getroffen. Hoewel de cijfers dus ook niet kloppen, staan 0 ziekenhuisopnames bij terwijl mijn 2de moeder en tevens buurvrouw dus op de IC ligt. Met de man gaat het gelukkig de goede kant op.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 19:37

@kimmie: Dat weten we vrijdag pas, ik heb geen glazen bol

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 19:38

En ja de meest gedesinfecteerde persoon bij ons op school heeft een flinke snotneus en flink hoesten. Twijfel twijfel want zal vast verkoudheid zijn etc. Maar zonet toch gebeld. Mag niet komen. Heel sneu voor mijn groep die hier niet goed mee om kan gaan. Voelt zo krom, maar moet wel. Nu nergens plaats voor test online en al meervdan een half uur aan de telefoon -O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 19:38

Neonlight schreef:
Ben erg benieuwd. Na Delft is de gemeente waar ik woon het ergst getroffen. Hoewel de cijfers dus ook niet kloppen, staan 0 ziekenhuisopnames bij terwijl mijn 2de moeder en tevens buurvrouw dus op de IC ligt. Met de man gaat het gelukkig de goede kant op.

En volgens de burgemeester van Delft word er niet ingegrepen... ja....
Laatst bijgewerkt door purny op 16-09-20 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 19:52

Astorga schreef:
Binnen de nu genoemde regio's(Amsterdam-Amstelland, Rotterdam-Rijnmond, Haaglanden (Den Haag), Utrecht, Kennemerland (Haarlem) en Hollands Midden (Leiden)). vallen ook dorpen met weinig besmettingen, wat doen ze daarmee?

Ik heb Utrecht nergens voorbij horen komen? Ik dacht Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Haarlem en omgeving van Leiden, Delft.

Edit: al zou Utrecht als ook grote studentenstad wel logisch zijn. Aan de andere kant, zijn meer studentensteden en daar hoor je dan weer weinig over.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 19:54

Oh neonlight wat naar, jij nog op vakantie?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 19:57

knabbelgirl schreef:
Ik moet zeggen dat ik me ook wel afvraag hoe het geregeld gaat worden als de veiligheidsregio's maatregelen gaan treffen. Waar hoor je deze dingen? Regionaal nieuws is logischer maar leest een groot deel van de mensen niet, landelijk nieuws haalt weer een stukje nut weg. En waar vind je het terug voor mensen die bijvoorbeeld een dagje in die regio komen bezoeken etc etc. Ben erg benieuwd naar de praktische kant. Dat van de mondkapjes was natuurlijk landelijk nieuws, maar het lijkt me niet dat dit bij iedere regionale verandering zal gaan gebeuren?

Het lijkt me logisch dat je gewoon weg blijft uit regio's waar de besmettingen de spuigaten uitlopen.
En hopelijk denken die studenten nu niet, kom laten we 'ns in Zeeland gaan stappen want daar gelden geen extra beperkingen omdat er nu weinig besmettingen zijn.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 19:59

SusanH schreef:
Astorga schreef:

Ik heb Utrecht nergens voorbij horen komen? Ik dacht Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Haarlem en omgeving van Leiden, Delft.

Edit: al zou Utrecht als ook grote studentenstad wel logisch zijn. Aan de andere kant, zijn meer studentensteden en daar hoor je dan weer weinig over.

Ben van deze uitgegaan: https://nos.nl/artikel/2348575-regional ... esten.html

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 19:59

Nou ja, als je in die regio moet zijn bijvoorbeeld vanwege werk (veel mensen die buiten de stad wonen maar er wel werken) dan is wegblijven wel lastig natuurlijk. Die studenten kunnen ook niet zomaar even weg. Die wonen er. En studeren en werken er.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 20:04

Ik zou er in elk geval geen horeca bezoeken aangezien daar veel studenten een bijbaantje in hebben.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 20:09

Ik heb dit weekend een weekendje Utrecht centrum gepland staan. Utrecht niet teveel besmettingen gelukkig. Maar zullen morgen wel te horen krijgen of en welke maatregelen er gaan gelden (in Utrecht)

Ouders komen uit Haaglanden, komen dit weekend ook weer langs (om op de hond te passen)

Zolang er geen lockdown komt die een hele stad opsluit, moeten dit soort familie bezoek gewoon mogelijk blijven.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 20:12

Goed nieuws mag ook nog wel even gemeld worden vandaag!

De proefpersoon van farmaceut AstraZeneca die een acute ontsteking aan het ruggenmerg kreeg, liep dat waarschijnlijk niet op door het testen van een coronavaccin. Dat blijkt uit een document van de Universiteit van Oxford. Toen de proefpersoon ziek bleek te zijn, werd het testen van het vaccin op 6 september wereldwijd gestaakt.

De Britse toezichthouder startte een onderzoek om erachter te komen of de klachten met het toedienen van het testvaccin te maken hadden. Uit een onafhankelijke beoordeling bleek dat het niet waarschijnlijk is dat de ziekte met het vaccin te maken had, staat in het document. Er is onvoldoende bewijs om de relatie met het vaccin met zekerheid vast te stellen.

Afgelopen zaterdag hebben AstraZeneca en de Universiteit van Oxford het testen in het Verenigd Koninkrijk hervat. Ook in Brazilië en Zuid-Afrika is het testen weer begonnen, maar in de Verenigde Staten nog niet.

Bron: Nos

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 20:12

elnienjo schreef:
Ik zou er in elk geval geen horeca bezoeken aangezien daar veel studenten een bijbaantje in hebben.

Blijf dan ook maar weg uit alle supermarkten :')

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 20:34

Lestrange01 schreef:
elnienjo schreef:

Blijf dan ook maar weg uit alle supermarkten :')

Ik ben niet langer dan 'n kwartiertje in de supermarkt en was thuis gelijk m'n handen.
In de horeca zit je toch doorgaans wat langer. De kans dat je in die typische studentensteden waar 't nu oploopt je glas aangereikt krijgt door iemand die besmet is is groter dan in regio's waar het op dit moment rustig is.

Citaat:
Aboutaleb wees op twee clusters waar de stijging het sterkst is. Ten eerste een grote groep van mensen tussen de 20 en 30 jaar, voornamelijk studenten. Verder noemde Aboutaleb migranten. ,,Wij vermoeden dat het gaat om groepen migranten die de overheidscommunicatie in de Nederlandse taal niet goed begrijpen. Ik zie weliswaar oudere migranten met een mondkapje, ze zijn zich bewust van wat er wat speelt. Maar je ziet ook nog veel huwelijken waar de anderhalve meter regel echt niet wordt gerespecteerd en waar volop wordt gedanst,’’ aldus Aboutaleb. ,,De vraag is wat we daar aan gaan doen. Ik ga in ieder geval met deze groepen in overleg.’’ Ook zei Aboutaleb dat ‘de supermarkten verslappen’. ,,We moeten terug naar wat we in het begin deden

En dit zegt de Jonge:
Citaat:
Vooral in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag is er een probleem met een snelle verspreiding onder jongeren, migrantengroepen, in de horeca en met feestjes in huiselijke kring. „Dat maakt het ook niet eenvoudig om één maatregel te nemen die het aantal besmettingen naar beneden zal brengen”, schetst De Jonge.

Studenten en migranten vermijden dus.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 20:35

We zijn al even een paar pagina's verder. Ik zag dat het los ging na mijn post. Als ik sochtends met een kriebel in de keel wakker wordt en dat verergerd niet, zoals ik wel vaker verkouden (groot woord) ben, zou ik de wachttijden en het gedoe idd lastig en een drempel vinden. Neemt niet weg dat ik geen afspraken zou hebben dan en alleen hoog nodige doen op afstand als het niet anders kan. Maar als het nu al op z'n gat ligt waardoor mensen met echte flinke klachten niet kunnen testen, zou ik mij ook bezwaard voelen met m'n mini kriebel. Zou het doorzetten zou ik het wat anders vinden. Heb het puur voor de mini klachten.

Het is gewoon allemaal rot en naar en stom dat het virus zich in zoveel vormen laat zien en stiekem onder ons is. Nu ik mij gewoon goed voel vind ik het al lastig afspraken met mensen te hebben ondanks de afstand en die afspraken heb ik dan ook al amper.

Vanmiddag naar de supermarkt gelopen, even vergeten dat vandaag de jaarmarkt zou zijn. Er is wel kermis. En veel mensrn nog vrij want het was super druk.... Ik heb vanavond in een andere super m'n boodschappen gehaald.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 20:43

Tancreda4 schreef:
We zijn al even een paar pagina's verder. Ik zag dat het los ging na mijn post. Als ik sochtends met een kriebel in de keel wakker wordt en dat verergerd niet, zoals ik wel vaker verkouden (groot woord) ben, zou ik de wachttijden en het gedoe idd lastig en een drempel vinden. Neemt niet weg dat ik geen afspraken zou hebben dan en alleen hoog nodige doen op afstand als het niet anders kan. Maar als het nu al op z'n gat ligt waardoor mensen met echte flinke klachten niet kunnen testen, zou ik mij ook bezwaard voelen met m'n mini kriebel. Zou het doorzetten zou ik het wat anders vinden. Heb het puur voor de mini klachten.

Het is gewoon allemaal rot en naar en stom dat het virus zich in zoveel vormen laat zien en stiekem onder ons is. Nu ik mij gewoon goed voel vind ik het al lastig afspraken met mensen te hebben ondanks de afstand en die afspraken heb ik dan ook al amper.

Vanmiddag naar de supermarkt gelopen, even vergeten dat vandaag de jaarmarkt zou zijn. Er is wel kermis. En veel mensrn nog vrij want het was super druk.... Ik heb vanavond in een andere super m'n boodschappen gehaald.

Maar er is voor jou neem ik aan ook wel een verschil tussen de bekende kriebel in je keel en hoesten als in verkouden? Of is dat hetzelfde?

Ik kan hoesten van stof of een schimmel. Heb ook heel lang een chronisch kuchje gehad. Maar dat is voor mij heel anders dan dan ik hoest omdat ik keel of neusverkouden ben. En dat verschil voel ik eigenlijk wel direct.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 20:48

Als ik een nacht minder goed slaap kan ik m'n keel al eens voelen. Teken op te letten. Het kan doorzetten tot meer verkouden. Maar meestal valt het bij mij mee. 9 van de 10x zet het niet door. Ik zou dat dan ook afwachten, voor ik zou testen denk ik. Als ik de ervaringen zo lees.

Meestal begint een potentiele 'doorzetter' ook met oren en tandvlees. Dus dat is wel te voelen idd

Griep kan ik mij niet heugen wanneer ik dat de laatse keer had.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 20:58

Tancreda4 schreef:
Als ik een nacht minder goed slaap kan ik m'n keel al eens voelen. Teken op te letten. Het kan doorzetten tot meer verkouden. Maar meestal valt het bij mij mee. 9 van de 10x zet het niet door. Ik zou dat dan ook afwachten, voor ik zou testen denk ik. Als ik de ervaringen zo lees.

Meestal begint een potentiele 'doorzetter' ook met oren en tandvlees. Dus dat is wel te voelen idd

Griep kan ik mij niet heugen wanneer ik dat de laatse keer had.

Kan me ook wel voorstellen dat je niet meteen naar de GGD rent. Inderdaad dan even aankijken en wel proberen afstand te houden of mondkapje op.

Echte griep heb ik zo'n 20 jaar geleden voor het laatst gehad. Man, wat was ik ziek... -O-
Afgelopen winter ben ik wel 3 keer ziek geweest. De Corana klachten inclusief koorts. Laatste keer was in februari geweest. Dus ik ben één van die mensen die zich afvraagt of ik het al heb gehad.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 21:59

purny schreef:
@kimmie: Dat weten we vrijdag pas, ik heb geen glazen bol

Oh ik dacht dat je bedoelde dat het over België ging :+ Even je verkeerd begrepen, mijn excuses!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 22:02

Ik kreeg net een mail van BuZa dat voor ons in Duitsland Noord en Zuid-Holland ook risicogebieden zijn. Er wordt gevraagd om bij terugkomst preventief te testen en 14 in zelfisolatie te gaan. Laat ik nou nooit ik die provincies komen en net voor komend weekend plannen hebben gemaakt := Gaan nu sowieso niet meer naar die 2 provincies en we gaan even kijken wat we gaan doen.