Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 19:14

lenaa_tje schreef:
Coby schreef:
Het was hier in het dorp ook heel erg druk. Zelfs de stoelen van de terrasjes waren bezet. Met eigen mee gebracht drinken ...

Ik vind dat ook wel een fout van de horeca. Hier is eigenlijk alles opgeruimd of weg gezet achter linten. Kan je dus gewoon niet bij.

Daar heb je inderdaad een punt. Daar had ik mij ook al eerder over verbaasd dat alles er nog steeds stond en ook nog zonder lint.
Het is een heerlijk terrasje aan het water wat altijd stampvol zit. Ik begrijp het ook wel lekker van het zonnetje genieten. Maar dit kan gewoonweg niet.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 19:14

tokedri schreef:
tienus63 schreef:
Ik vind het zorgwekkend dat Brabant nu zegt dat zij een te kleine daling in het aantal nieuwe patiënten ziet.
Berichten in media lijken allemaal hosanna, met gevolg dat iedereen denkt, ach we kunnen de straat wel op.

6 april kreeg mijn moeder een (kriebel)hoest.
De kriebelhoest was twee dagen later voorbij.
Maar af en toe een kuch heeft ze tot en met 25 april gehad.
Vandaag voelt ze haar keel weer. Is dat vanwege alle telefoontjes en emoties of toch nog de covid?
Zij is (nog) niet getest.
Ze belt dinsdag even met huisarts of ggd om te horen hoe of wat.

Covid kan zo lang duren. Er is een fb groep over langdurige corona
Mensen hebben soms weken last, dan even niet en dan komt t weer
Ik heb al 5 weken keelpijn, toen niet meer, toen benauwd en toen was t een week weg de keelpijn en nu is het terug
Zo raar

Sorry dat ik het zeg. Maar Maar ik heb ook wel eens last van mijn keel, verkoudheidje, enz. En dat had ik ook voor de dat er Corona was.
Ik ben zelf bang dat de angst die gezaaid wordt met Corona doorgaans schadelijker is dan het virus zelf. Terwijl angst een slechte graad meter is.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 19:16

Ik lees dat er in groningen nog genoeg bedden zijn op de ic. En anders de grens even over ook genoeg bedden.
Dat het op dieren kan overgaan is mij een raadsel. Aangezien de viruloog die in Duitsland in Heinsberg bij de besmette mensen thuis is geweest. Ten eerste enkel door virus op materiaal aantrof en ten tweede dat geen enkele kat of hond dit had. Terwijl de katten het teststokje echt heerlijk hebben op zitten kouwen.

En ook wel apart dat nertsen wel getest worden maar mensen niet.

PSvanLot

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 19:18

Zojuist op het nieuws dat als deze trend van afname doorzet ze half mei onder de 500 mensen op ic gaan hebben.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 19:20

In onze provincie in Spanje is het verspreidingscijfer maar 0,6 op dit moment. Maar dan mogen de kinderen met 1 ouder naar buiten Allemaal naar dezelfde plek, omdat ze die autovrij maken. Ik snap dat niet!

Afbeelding

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 19:25

Blussem schreef:
Desondanks ken ik nu nog maar 5 mensen die corona hebben gehad waarvan bij 4 maar licht griep je was en 1 iemand even aan de zuurstof moest. Voor rest tot nu toe nog geen nieuwe gevallen geweest in mijn kenniskring en lijkt het virus zelfs uitgestorven te zijn.

Ben benieuwd in welke provincie jij woont. Mijn vader woont in Drenthe, daar waren in zijn gemeente 2 weken geleden al 30 positief geteste inwoners.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 19:25

Pantykous schreef:
Ik hoor net op het nieuws dat we weer boven de 1 zitten qua besmettingen pp, is vast een gezellig paasweekend geweest.

Al die dwazen ook in de stad, WAT MOET JE DAAR. Ik zit al weken op een appartement met mini balkon met een 3-jarige dus ik wil ook graag naar buiten maar denk eens na.

En dan die botox klinieken die weer lekker mogen spuiten, heel noodzakelijk. Ja natuurlijk als medische ingreep maar zag hier in het ingrepen topic ook al dames die weer stonden te juichen. Dan snap je het echt niet. :n

BLIJF. ZOVEEL. MOGELIJK. BINNEN.

Waar heb je dat gehoord? Ik kan dat nergens terugvinden. Het RIVM zegt vandaag ook nog dat de cijfers van de afgelopen dagen laten zien dat de maatregelen werken.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 19:26

MoniqueT schreef:
In onze provincie in Spanje is het verspreidingscijfer maar 0,6 op dit moment. Maar dan mogen de kinderen met 1 ouder naar buiten Allemaal naar dezelfde plek, omdat ze die autovrij maken. Ik snap dat niet!

[ [url=m/QV3ZBR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ondanks dat het niet handig is begrijp ik dat mensen er meteen massaal op uit gaan na zo'n lange tijd helemaal niet buiten mogen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 19:26

Marie_Anne schreef:
Pantykous schreef:
Ik hoor net op het nieuws dat we weer boven de 1 zitten qua besmettingen pp, is vast een gezellig paasweekend geweest.

Al die dwazen ook in de stad, WAT MOET JE DAAR. Ik zit al weken op een appartement met mini balkon met een 3-jarige dus ik wil ook graag naar buiten maar denk eens na.

En dan die botox klinieken die weer lekker mogen spuiten, heel noodzakelijk. Ja natuurlijk als medische ingreep maar zag hier in het ingrepen topic ook al dames die weer stonden te juichen. Dan snap je het echt niet. :n

Waar heb je dat gehoord? Ik kan dat nergens terugvinden. Het RIVM zegt vandaag ook nog dat de cijfers van de afgelopen dagen laten zien dat de maatregelen werken.

Ik heb dat ook nergens terug kunnen vinden.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 19:28

Dinopino schreef:
Ik lees dat er in groningen nog genoeg bedden zijn op de ic. En anders de grens even over ook genoeg bedden.
Dat het op dieren kan overgaan is mij een raadsel. Aangezien de viruloog die in Duitsland in Heinsberg bij de besmette mensen thuis is geweest. Ten eerste enkel door virus op materiaal aantrof en ten tweede dat geen enkele kat of hond dit had. Terwijl de katten het teststokje echt heerlijk hebben op zitten kouwen.

Misschien hadden de besmette mensen in Heinsberg geen fretten of varkens? Dat zijn dieren die over het algemeen gevoeliger zijn. Verder wordt al aangegeven dat het zeer sporadisch is aangetoond bij katten. Dat die onderzoeker het bij die groep katten niet vond, wil niet zeggen dat het niet kan.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 19:28

@blussum, met je eens.
Ware het niet dat mijn ouders op symptomen gediagnostiseerd zijn, mijn vader paar dagen later thorax foto en positief getest.
Moeders is niet getest omdat zij niet ziek genoeg is geweest.
Helaas is het coronavirus nekslag voor mijn vader geweest.
En tot aan bezoek huisartsenpost had hij ook maar milde klachten.
Wel iets zwaarder dan mijn moeder.

Wij zijn onder de indruk hoe verneukeratief de klachten in aanloop tot het echte ziekworden zijn. Terug rekenend klopt het precies met het tijdsverloop dat gescherts wordt.
Dag 5-7 verslechtering, toename klachten.
Mijn vader heeft geen last van de keel gehad.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 19:47

Pantykous schreef:

Allereerst: eens.

Maar op basis van wat meten ze die besmettingsgraad? Er wordt toch veel te weinig getest om daar een oordeel op te baseren?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 19:50

Kinke schreef:
Blussem schreef:
Desondanks ken ik nu nog maar 5 mensen die corona hebben gehad waarvan bij 4 maar licht griep je was en 1 iemand even aan de zuurstof moest. Voor rest tot nu toe nog geen nieuwe gevallen geweest in mijn kenniskring en lijkt het virus zelfs uitgestorven te zijn.

Ben benieuwd in welke provincie jij woont. Mijn vader woont in Drenthe, daar waren in zijn gemeente 2 weken geleden al 30 positief geteste inwoners.

Ik ken helemaal niemand met Corona.
Ja ik ken de verhalen van bokkers en ik heb een leerling wiens oma is overleden aan waarschijnlijk Corona.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 19:51

Dinopino schreef:

Een kat of hond is toch geen nerts :?

Het is bekend dat nertsen en varkens een gelijksoortig immuunstelstel als mensen hebben. Daarom worden er ook veel proeven gedaan op nertsen/fretten en varkens en nooit op honden en katten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 19:52

Pantykous schreef:

Welk nieuws...

Dit zou vanuit het RIVM moeten komen en levert via de NOS echt wel een pushbericht op... :?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 19:55

PSvanLot schreef:
MoniqueT schreef:

[ [url=m/QV3ZBR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ondanks dat het niet handig is begrijp ik dat mensen er meteen massaal op uit gaan na zo'n lange tijd helemaal niet buiten mogen.

Ik ook, maar dit is een grote bekende winkelstraat, het lijkt mij beter als iedereen een beetje in zijn eigen buurt blijft.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 20:13

De nood IC van het ziekenhuis hier in de buurt is gesloten omdat ze bedden “over” hebben.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 23:07

Bij OP1 is Jan Kluytsman weer aanwezig. Hij is lid van het OMT.
Ik vind dat zo'n fijne arts. Hij legt het duidelijk uit en zegt ook als iets een moeilijke beslissing is of als zij (wetenschappers) het antwoord (nog) niet weten.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 23:50

Ja ik ook. Ik doe mee aan 1 van zijn onderzoeken maar antistoffen.
Uiteraard heb ik contact met de laborantes. Maar als hij iets een goed idee vind om te onderzoeken doe ik mee. (En ook voor de rest van de mensheid uiteraard).

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 23:59

raket schreef:
Ja ik ook. Ik doe mee aan 1 van zijn onderzoeken maar antistoffen.
Uiteraard heb ik contact met de laborantes. Maar als hij iets een goed idee vind om te onderzoeken doe ik mee. (En ook voor de rest van de mensheid uiteraard).

Ja, ik zou ook meedoen als ik het gehad zou hebben. Zonder onderzoeken geen oplossing!
Succes Raket !!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 07:08

Jeetje Monique wat een "eng" beeld zo al die mensen bij elkaar. Mochten mensen niet gewoon in hun eigen omgeving naar buiten, ik neem aan van wel?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 07:37

Wat veel mensen op die foto, Monique! Kan me voorstellen dat zoiets niet helemaal handig is.

In Berlijn was er een demonstratie van rond de 1000 mensen afgelopen zaterdag :n Ze waren aan het demonstreren tegen de Coronamaatregelen. In Stuttgart was er ook een, daar waren tussen de 350 en 500 mensen. In Berlijn zijn 105 aangehouden en hebben ze een proces-verbaal gekregen voor o.a. het overreden van Coronamaatregelen en het gebruiken van symbolen die in strijd zijn met de wet/die van verboden organisaties zijn. 5 agenten raakten licht gewond.

https://www.welt.de/politik/deutschland ... ahmen.html

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 09:15

Destination schreef:
Wat veel mensen op die foto, Monique! Kan me voorstellen dat zoiets niet helemaal handig is.

In Berlijn was er een demonstratie van rond de 1000 mensen afgelopen zaterdag :n Ze waren aan het demonstreren tegen de Coronamaatregelen. In Stuttgart was er ook een, daar waren tussen de 350 en 500 mensen. In Berlijn zijn 105 aangehouden en hebben ze een proces-verbaal gekregen voor o.a. het overreden van Coronamaatregelen en het gebruiken van symbolen die in strijd zijn met de wet/die van verboden organisaties zijn. 5 agenten raakten licht gewond.

https://www.welt.de/politik/deutschland ... ahmen.html

Demonstreren ja ja, en worden ze ziek dan moet er wel voor gezorgd worden. Zo oliedom .

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 10:03

Hier had ik het vanochtend al gelijk verkloot;p Moest tanken, tankstation ligt echt net over de Duitse grens...mondkapje vergeten thuis. Naja, voor nu hadden ze nog papieren doekjes die je mocht gebruiken haha. Oepsie. Had juist speciaal er eentje besteld.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 10:03

opisop_shop schreef:
Jeetje Monique wat een "eng" beeld zo al die mensen bij elkaar. Mochten mensen niet gewoon in hun eigen omgeving naar buiten, ik neem aan van wel?

Iedereen mocht in zijn eigen omgeving naar buiten, sterker nog, je moet binnen een kilometer van je huis blijven en je mag niet met de kinderen in de auto ergens anders heen rijden. Mensen die in de buurt van de stranden wonen, mochten de boulevard gebruiken, op sommige plaatsen waren de stranden opengesteld.

Maar over het algemeen zijn parken en stranden nog afgesloten en speeltuinen al helemaal, want dan raken ze de toestellen aan. Als je dan ook nog bepaalde straten gaat desinfecteren en autovrij gaat maken zodat de kinderen veilig kunnen spelen, kan je verwachten dat iedereen daar op af gaat. En zo krijg je dus dit soort situaties.

Ik las ergens dat in de grote stad de trottoirs te smal bleken om echt ruimte te bieden, dus dat kan een reden zijn om zo'n autovrije straat op te zoeken. Mij lijkt het handiger om juist wel pleinen en parken te openen ...

Wij wonen in een klein dorp, waar ruimte genoeg is en dan nog jagen ze ze allemaal één weg op.