[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:55

Dat kippenhok zou me niet zoveel uitmaken, ik eet ook rustig mijn koekjes als ik bij de paarden ben.
Het kwijl en snot dat uit een dergelijk joch komt vind ik een stuk viezer...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:57

Duhelo schreef:
Dat kippenhok zou me niet zoveel uitmaken, ik eet ook rustig mijn koekjes als ik bij de paarden ben.

Ik neem aan niet als je net hebt gemest ofzo :=
En je weet niet of het kind in de poep heeft zitten graaien, of misschien gewoon een keer is gevallen met handjes op de grond in de stront... :o

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 15:01

Magrathea schreef:
Duhelo schreef:

Ik neem aan niet als je net hebt gemest ofzo :=
En je weet niet of het kind in de poep heeft zitten graaien, of misschien gewoon een keer is gevallen met handjes op de grond in de stront... :o

Zelf koekjes eten bij de paarden: daar komt je sterk van.

Qua kinderen: zelfs als ze net hun handen gewassen hebben eet ik niks wat ze aangeraakt hebben :+
(Maar ok, ik drink ook liever niet uit hetzelfde glas als iemand anders, vermijd het zelfs van mijn eigen vriend :D :') )

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 15:03

Haha, ja ik geef ook niks om een beetje zand of haar als ik een snack eet hoor. Maar nu ik erover nadenk zou ik inderdaad ook niet echt snel iets eten wat een klein kind aan heeft geraakt :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 15:03

Nou na de paarden vind ik het ook wel zo fris om even je handen te wassen, zit toch vaak wel zand, kwijl en/of stront aan je handen dan.. Dat is van een paard net zo goor als van een kind :+ Ik deel mijn ijsje ook niet met mijn paard/kat/hond (zulke filmpjes zie je ook wel eens voorbij komen :r ) Of je door een hond in je gezicht laten likken :r

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 15:04

Eigenlijk zijn we lekker bizar hé. Tussen het uitmesten / paard borstelen door snel een boterham naar binnen werken . Handen wassen? Nee joh, niet nodig :+

Kind wast handen, geeft koekje aan. "Ieuw joh, dat eet ik niet meer hoor :') " :+

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 15:05

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 15:07

NoeskaMoos schreef:
Ik kwam net een Tweet tegen waar ik zo om moest lachen. Ook in Nieuw-Zeeland zijn de scholen weer open:
https://twitter.com/CardsToast/status/1262101317922635776

Zo veel van dit soort reacties bij collega's he. Je zou bijna denken dat die engeltjes toch zo leuk niet zijn :+

Ja he := ik vond het ook zo'n rare situatie dat er eerst luid werd geroepen om sluiting van de scholen en een week later was het al volop kommer en kwel door die kinderen thuis. Ja wat dacht je dan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 15:22

Duhelo schreef:
Eigenlijk zijn we lekker bizar hé. Tussen het uitmesten / paard borstelen door snel een boterham naar binnen werken . Handen wassen? Nee joh, niet nodig :+

Kind wast handen, geeft koekje aan. "Ieuw joh, dat eet ik niet meer hoor :') " :+

Nou echt, heb soms wel het idee dat er een beetje overdreven wordt, beide kanten op :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 15:39

NoeskaMoos schreef:
Ik kwam net een Tweet tegen waar ik zo om moest lachen. Ook in Nieuw-Zeeland zijn de scholen weer open:

Zo veel van dit soort reacties bij collega's he. Je zou bijna denken dat die engeltjes toch zo leuk niet zijn :+

Die foto is wel geweldig. _O- Die tweede jongen met z'n gezicht in zijn hand. _O-

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 15:46

Duhelo schreef:

Haha dit ben ik echt. Ik vind het zo intens smerig als kinderen ergens met hun handen aangezeten hebben. Dan hoef ik het echt niet meer :r
Maar ik doe inderdaad wel rustig de wei uitmesten, paarden poetsen en op/aftuigen en daarna een boterham eten zonder handen te wassen. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 16:44

Relaxed schreef:
Nou na de paarden vind ik het ook wel zo fris om even je handen te wassen, zit toch vaak wel zand, kwijl en/of stront aan je handen dan.. Dat is van een paard net zo goor als van een kind :+ Ik deel mijn ijsje ook niet met mijn paard/kat/hond (zulke filmpjes zie je ook wel eens voorbij komen :r ) Of je door een hond in je gezicht laten likken :r
Na de paarden wel ja, want ik vind het ook goor om overal paardenresidu aan af te smeren in huis, maar tussendoor op stal... neh. :+

Magrathea schreef:
NoeskaMoos schreef:

Ja he := ik vond het ook zo'n rare situatie dat er eerst luid werd geroepen om sluiting van de scholen en een week later was het al volop kommer en kwel door die kinderen thuis. Ja wat dacht je dan :')
Bovendien kan je kind nog zo goed opgevoed zijn, ik denk dat ieder kind na een week binnen opgehokt zitten zonder de mogelijkheid om met vriendjes te spelen o.i.d., knap vervelend gaat worden. := Ik ben inmiddels de buitenspeelleeftijd ruimschoots voorbij (hoewel... :)) ), maar ik had het ook slecht getrokken als ik bij mijn ouders in quarantaine was gegaan en we 24/7 op elkaars lip hadden gezeten. Je zit toch ineens veel meer in elkaars ruimte dan je gewend bent, en hebt ook niet echt een mogelijkheid om de ruimte voor jezelf op te zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:45

Afbeelding

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 18:02

Wahaha Relaxed, dat klopt echt precies!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 18:17

:)) Jup

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 18:46

Relaxed schreef:
[ [url=m/pfvKeW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wow, 100% _O-.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 18:47

Mijn buurkrijsje was vandaag vrij, dat hebben we gehoord *\o/*.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 16:15

Nu ook weer, zit een half uur in de tuin en heeft ze al drie keer lopen krijsen, een keer omdat ze geen ijsje wilde, daarna omdat ze wel een ijsje wilde en de derde keer omdat t ijsje op is :').

Christus... Je wordt daar als moeder toch ook helemaal godsgallisch van?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 16:15

Oh, vierde keer nu.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 16:20

Heb je het met de buren er al over gehad?Dat je er last van heb.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 16:21

Ik zou ze oppakken, in haar kamer zetten, deur en raam dicht en wachten tot de boodschap nee= nee begrepen is en er soort van sorry uitkomt. Maar ja, ik ben dan ook vreselijk ontaard.
Lijkt me echt rete irritant om daar naast te wonen. Ik leef absoluut met je mee.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 16:46

Britta31 schreef:
Heb je het met de buren er al over gehad?Dat je er last van heb.

Ik vind dat oprecht lastig. Hoe begin je daarover? We hebben best een goede verstandhouding en dat wil ik ook niet verpesten :=.

Sizzle schreef:
Ik zou ze oppakken, in haar kamer zetten, deur en raam dicht en wachten tot de boodschap nee= nee begrepen is en er soort van sorry uitkomt. Maar ja, ik ben dan ook vreselijk ontaard.
Lijkt me echt rete irritant om daar naast te wonen. Ik leef absoluut met je mee.

Ik had waarschijnlijk al lang een draai om de oren gegeven :o.

Het gejank is ook altijd wanneer iets moet. Opstaan: janken, aankleden: janken, eten: janken, douchen: janken, slapen gaan: janken.

Of ja, janken = krijsen.

Ik ga eens met m'n vriend overleggen hoe we het bespreekbaar kunnen maken, want we worden er beide wel naar van soms.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 18:34

Geen tips voor je, maar succes

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 18:52

Ik weet nog dat ik ooit een oorbel had die ontstoken was en dat mijn moeder moest schoonmaken en draaien. Dat deed enorm veel pijn en toen heb ik gekrijst. Dag erna zei mijn moeder dat de overburen aan de deur waren geweest omdat ze dachten dat er brand was ofzo door het geschreeuw. Daarna in stilte pijn geleden dus wie weet kan je die tip geven aan je buurvrouw?
Ij was toen 6 ofzo en weet het 24 jaar later nog precies dat het zoveel indruk maakte dat de buren (zogenaamd) aan de deur waren gekomen door mijn geschreeuw.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 18:56

Juist als je een goede verstandhouding hebt is het wellicht wat makkelijker om een opening te vinden voor een gesprek? Als je dat een beetje subtiel doet.. 'Ik vind jullie kind een monsterlijk krijsgeval' is wat minder subtiel en is waarschijnlijk níet goed voor de verstandhouding :)) maar als je het eens terloops ter sprake brengt.. Hopelijk helpt dat!