Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Summerfly schreef:Ik wil een nieuwe telefoon kopen..heb nu een iPhone 11 maar wil een iPhone 15.
Reden om het wel te doen:
Huidige telefoon heb ik al bijna 4 jaar (wat ik echt wel netjes vind) en heeft nog maar 72% battery health. Is met inruilen nog €170 waard, maar ik verwacht dat dit snel minder gaat worden. Nieuwe telefoon zou dan €630 zijn met die inruilwaarde er al af, wat ik opzich prima kan betalen.
Reden om het niet te doen:
Telefoon doet het echt nog prima en zal ook nog wel eventjes updates ontvangen. Ik zou het dan met name kopen omdat ik het mezelf gun maar ik wil juist graag wat bewuster bezig zijn met mijn telefoongebruik en ook vind ik het lastig vanwege milieuredenen en de huidige situatie in de regio’s waar kobalt wordt gemijnd..
Praat me hier maar vanaf aub
Summerfly schreef:rien10 schreef:Hoppa, belast het milieu ff lekker met je nieuwe telefoon. Lekker nodig ook zo'n nieuw ding. Hoesje er bij, hoesje met een andere kleur voor bij die ene blouse, Temu krijgt het nog druk met jou.
Geschreven vanaf je ouwe Nokia, in je zelfvoorzienende blokhut bij het kaarslicht zekerals ik geen ziel om het milieu gaf had ik er überhaupt niet zo over nagedacht
![]()
Anyway, dank voor alle andere reacties, jullie hebben gelijk! Ik ben nog blij met deze telefoon en moet pas gaan nadenken over een nieuwe als deze echt kuren gaat vertonen.
Luxorvalkje schreef:Ik wil graag een (oplaadbare) warmtedeken of kleed kopen.
Dan hoeft de verwarming minder aan wanneer ik thuis werk. Hij zou eventueel mee naar werk kunnen (verwarming gaat pas wat doen vanaf 19 graden).
Ik zou hem eventueel kunnen gebruiken om mijn voeteneind mee voor te verwarmen voordat ik in bed stap.
En in de nacht en het weekend kan hij op de bank voor de katten.
Kortom ik zit vast in de voordelen. Is die uitgave van meer dan 100 euro wel nodig?
Help.