Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 21:14

Ik heb nog steeds een Nokia, alleen de smart phone versie. Gaat ook weer jaren mee, kost 200 euro. No way dat ik 800 euro aan een telefoon uit ga geven, daar kan ik een hoop leuke andere dingen van doen :))

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-24 21:20

Rien bedoelt het gewoon in het kader van dit topic, het is duidelijk dat je erover nadenkt hoor!

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 21:24

Ja misschien was mijn “praat me ervan af” iets te serieus voor de toon van dit topic.. maar het heeft wel geholpen :=

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 21:34

Hier zeiken we elkaars keuzes zo creatief mogelijk af om mensen van producten af te praten, niemand wil je bewust kwetsen in dit topic :D alles is geschreven met een knipoog, no worries!

Had je al eens gekeken naar een Fairphone? Zelf vond ik ze te duur toen ik een nieuwe telefoon zocht dus ik ben wel bij mijn favoriete merk gebleven, maar misschien dat het je aanspreekt?

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 21:36

Noted :D

Ik ken de Fairphone idd wel, maar wil toch het liefst bij iPhone blijven! Het besturingssysteem vind ik toch het prettigst, en de camera is zelfs op dit wat oudere model nog heel goed. En als deze nog meegaat tot ik ‘m uitgespeeld heb is dat (hoop ik) toch ook wel duurzaam :j

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 22:34

Mocht je batterij af zijn, je kan die altijd laten vervangen voor een fractie van het geld dat een nieuwe telefoon kost. Toch een stukje duurzamer weer :D

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 22:51

Summerfly schreef:
Ik wil een nieuwe telefoon kopen.. := heb nu een iPhone 11 maar wil een iPhone 15.

Reden om het wel te doen:
Huidige telefoon heb ik al bijna 4 jaar (wat ik echt wel netjes vind) en heeft nog maar 72% battery health. Is met inruilen nog €170 waard, maar ik verwacht dat dit snel minder gaat worden. Nieuwe telefoon zou dan €630 zijn met die inruilwaarde er al af, wat ik opzich prima kan betalen.

Reden om het niet te doen:
Telefoon doet het echt nog prima en zal ook nog wel eventjes updates ontvangen. Ik zou het dan met name kopen omdat ik het mezelf gun maar ik wil juist graag wat bewuster bezig zijn met mijn telefoongebruik en ook vind ik het lastig vanwege milieuredenen en de huidige situatie in de regio’s waar kobalt wordt gemijnd..

Praat me hier maar vanaf aub :D

Ik snap je voorkeur voor de IPhone. Heb nu een Samsung via mijn werk en ik snap m niet. K*tding. Maar er is niks met de 11 en als ik m nu had zou ik m stomweg in leven houden. Als een oude kat. Zo lang ie werkt zonder pijn, gewoon aanhouden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 23:29

Summerfly schreef:
rien10 schreef:
Hoppa, belast het milieu ff lekker met je nieuwe telefoon. Lekker nodig ook zo'n nieuw ding. Hoesje er bij, hoesje met een andere kleur voor bij die ene blouse, Temu krijgt het nog druk met jou.

Geschreven vanaf je ouwe Nokia, in je zelfvoorzienende blokhut bij het kaarslicht zeker := als ik geen ziel om het milieu gaf had ik er überhaupt niet zo over nagedacht }:0

Anyway, dank voor alle andere reacties, jullie hebben gelijk! Ik ben nog blij met deze telefoon en moet pas gaan nadenken over een nieuwe als deze echt kuren gaat vertonen.

Geschreven? Bah, wat modern. Nee hoor, gebeiteld in een steen!

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 13:58

Ik wil graag een (oplaadbare) warmtedeken of kleed kopen.
Dan hoeft de verwarming minder aan wanneer ik thuis werk. Hij zou eventueel mee naar werk kunnen (verwarming gaat pas wat doen vanaf 19 graden).
Ik zou hem eventueel kunnen gebruiken om mijn voeteneind mee voor te verwarmen voordat ik in bed stap.
En in de nacht en het weekend kan hij op de bank voor de katten.

Kortom ik zit vast in de voordelen. Is die uitgave van meer dan 100 euro wel nodig?
Help.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 14:06

Afbeelding

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 14:24

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-24 14:40

Een gewone elektrische deken doet echt exact hetzelfde. Ik heb er eentje en die sleep ik van de bank naar het bed naar de stoel... gaat prima.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 14:42

Hier ook een gewone elektrische deken. Kost een stuk minder en is heerlijk behaaglijk :). Dan maar even een stekker in het stopcontact.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 14:53

Luxorvalkje schreef:
Ik wil graag een (oplaadbare) warmtedeken of kleed kopen.
Dan hoeft de verwarming minder aan wanneer ik thuis werk. Hij zou eventueel mee naar werk kunnen (verwarming gaat pas wat doen vanaf 19 graden).
Ik zou hem eventueel kunnen gebruiken om mijn voeteneind mee voor te verwarmen voordat ik in bed stap.
En in de nacht en het weekend kan hij op de bank voor de katten.

Kortom ik zit vast in de voordelen. Is die uitgave van meer dan 100 euro wel nodig?
Help.

Verwarming minder aan kan ook met A) een dikke fleece deken. B) een warmte deken met een snoer. Ennuh het is een kul argument, want dat ding van jou gaat op stroom, dus dat kost ook geld.
Je voeteneind verwarmen kan ook door daar de kat vanaf 11 uur savonds op te leggen.
Een verwarming voor je kat? Eeehhh, de kat IS toch de verwarming?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 14:57

Fijn, katten er ook op. Prima.

Maar electrische onderdelen in de wasmachine kent nogal zo zijn prikkelende uitdagingen die bij mij persoonlijk wat weerstand oproepen. Nu ben ik redelijk geaard, (beter dan die deken in een wasmachine) en adviseer iets zónder stroom voor de katten.

Gewoon, ouderwets fleece ofzo.

Voor jezelf een heerlijk warme warmwaterkruik en je bent voor een fractie van de kosten een stuk beter uit..

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 15:05

Afbeelding

Doe zo’n ding. Kan je ook wassen enzo. Als je echt cool bent doe je hem ook aan naar je werk :))

Edit: Nyaleti had hetzelfde idee _O-

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 15:12

Kersenpitkussen maken voor die voeten. Veel goedkoper en milieuvriendelijker!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-24 15:48

Ik wil graag nog even afgepraat worden van eenvoudige zwarte sneakers, zoals Vans. Ik wil ze omdat ik ze jaren geleden altijd had en echt heb afgedragen - onder broeken, jurken etc en ze liepen zo fijn dat ik er ook gewoon een hele dag in kon wandelen.

Waarom ik ervan af gepraat wil worden is dat ik al zwarte laarzen heb, zwarte enkellaarsjes en zwarte ballerina's :P En bovendien ook nog een stel allstars, maar die zijn licht en staan dus heel stom bij een zwarte panty.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 15:51

Zwart dit, zwart dat. Lekker kleurloos. Fantasieloos. Lekker veilig. Kom op! Koop ze niet of koop ze van kleur!
Maar beter, koop ze niet.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-24 16:06

Mijn eigen term daarvoor was 'chic' :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 16:18

Een panty nu het kouder aan het worden is? Waarom doe je jezelf dat aan. Gewoon lekker een lange broek. Niemand die je schoenen meer ziet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 16:19

Er is echt niks chic aan Vans _O-.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 16:22

Klinkt meer als de zwartekousen-mode hier in het dorp. En dat wil je echt niet. Echt niet :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-24 16:25

Winged schreef:
Een panty nu het kouder aan het worden is? Waarom doe je jezelf dat aan. Gewoon lekker een lange broek. Niemand die je schoenen meer ziet.

Een dikke panty is veel warmer dan een broek! :') En ze kunnen óók onder een broek :j

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 16:28

Sheran schreef:
Mijn eigen term daarvoor was 'chic' :')

Sneakers als vans en chic?? :oo #)

Waar is de mode politie als je ze nodig hebt :7