Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 22:24

Mijn niet-thuis bij ophalen kreeg nog een leuk staartje. Had een berichtje gestuurd dat ik voor de deur stond, stuurde ze de volgende ochtend een enorm excuus, zij was zelf niet thuis geweest en haar man zou er zijn, maar die had zich vergist in de tijd. Waar ik woonde (andere kant van de stad) want dan kwam ze hem brengen. Dus ze stond paar uur later op de stoep en we hebben alsnog de deal kunnen sluiten. Enorm netjes!

Nu met iemand aan het steggelen over kleding. Heb het er voor in totaal €35 op staan. Zij wil er €22,50 voor geven, ik zeg dat ik er minimaal €28 voor wil hebben. Stelt zij vervolgens €25 voor, dus nogmaals teruggestuurd dat €28 echt het minimum is. Volgens mij een prima prijs voor die items en ligt niet in de weg, dus wacht dan liever tot er iemand wel voor geeft wat ik ervoor wil hebben. Benieuwd of ze er nog op terugkomt.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 22:35

little_birdy schreef:
Vraagje .
Ik wil een originele michael kors tas verkopen loopt dat een beetje via marktplaats?

Nee, de mijne in ieder geval niet.

little_birdy

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 22:38

Hmmm
Anders blijft ie maar in de kast staan

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 22:40

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 22:46

Tamara schreef:
Mijn niet-thuis bij ophalen kreeg nog een leuk staartje. Had een berichtje gestuurd dat ik voor de deur stond, stuurde ze de volgende ochtend een enorm excuus, zij was zelf niet thuis geweest en haar man zou er zijn, maar die had zich vergist in de tijd. Waar ik woonde (andere kant van de stad) want dan kwam ze hem brengen. Dus ze stond paar uur later op de stoep en we hebben alsnog de deal kunnen sluiten. Enorm netjes!

Nu met iemand aan het steggelen over kleding. Heb het er voor in totaal €35 op staan. Zij wil er €22,50 voor geven, ik zeg dat ik er minimaal €28 voor wil hebben. Stelt zij vervolgens €25 voor, dus nogmaals teruggestuurd dat €28 echt het minimum is. Volgens mij een prima prijs voor die items en ligt niet in de weg, dus wacht dan liever tot er iemand wel voor geeft wat ik ervoor wil hebben. Benieuwd of ze er nog op terugkomt.

Ik heb dit ook een keer gehad. Zelf was ik op stal en had alles klaargelegd. Mijn ouders zouden het afgeven, alleen bleek de stekker uit het stopcontact te zijn. Hierdoor hadden ze de bel niet gehoord (die ging natuurlijk niet) en ik zat op het paard op het moment dat ze een berichtje stuurde via Marktplaats.

Heb aangeboden om het kosteloos op te sturen of langs te brengen, maar dat hoefde niet. Is een andere dag terug gekomen.

Nou voelde me goed banketstaaf hoor.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 23:08

Ik heb vandaag 2 stapels servies op marktplaats gezet. De eerste was verkocht binnen het uur; is al betaald, wordt zaterdag opgehaald.

De tweede was binnen een paar uur ook weg. Die boden 80% van m'n vraagprijs, en kwam een paar uurtjes later langs. Ieder bordje staan inspecteren op 5cm van de neus. Het was dan "wel oké". Tsja, het is tussen de 40 en 50 jaar oud, dan kan het zijn dat het er niet meer uitziet alsof het net uit de fabriek komt rollen. Uiteindelijk nog €5,- korting gegeven omdat er één bord echt niet meer mooi was.

Maar wel super lekker snel verkocht, dus ik ga toch maar beginnen met wat spul wat op zolder staat te verkopen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 06:40

Bijzonder goed geïnspecteerd dus jouw servies! Wel fijn dat het zo snel verkocht is.

Mij valt het juist op dat mensen die hier tot nu toe zijn geweest de klep (van de auto) open doen, betalen, spul er in zetten en weer weg gaan.
Kijken niet eens even na hoe het er uit ziet.
Ik kreeg wel van al die mensen de beoordeling dat er duidelijke foto’s bij zitten. Als er een beschadiging op zit zet ik daar ook foto’s van op mp.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 07:16

Ik ga de mobiele zonnehemel erop zetten denk ik. Ik lig er nooit onder, zonde. Lig nu alleen maar buiten, prachtig weer!

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 08:11

Gisteren zelf iets gekocht via marktplaats, en het ging allemaal erg vlotjes.
Mijn hond is extreem bang voor knallen en ik woon vlakbij allemaal boerderijen, en nu zijn boeren al weken lang aan het knallen met elektrische kanonnen om vogels te verjagen van het land. Ik krijg mijn hond dus al weken lang niet meer uitgelaten, zo sneu!
Ben dus op marktplaats gaan kijken naar een ‘thundershirt’ want nieuw zijn ze erg duur.
Eentje gevonden voor 25 euro en ik laat het opsturen, heb niet eens geprobeerd om wat van de prijs af te halen, heb dat shirt gewoon nu nodig. :')
Heel snel antwoord gekregen op mijn vragen en de verkoper dacht ook echt met me mee. Top!

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:15

MizzMontana, ik heb nu ook al een paar keer wat aan de deur verkocht. Gewoon echt dat mensen zeggen, stop maar in de tas. Niet naar kijken of checken, nu zijn het boeken die niet heel duur zijn, maar toch bijzonder. En bijzonder fijn. :+

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:14

Waarom hangen mensen zo aan "gelijk oversteken" op MP? Is dat heilig?

Ik kan daar niet mee betalen, zij willen verkopen maar blijven aandringen op "gelijk oversteken", terwijl ik al 3 gezegd heb dat ik daar niet mee kan betalen omdat dat met iDeal is. Ik kan niet met iDeal betalen, punt. Ze hebben geen paypal account. Overmaken mag niet. Wat is er mis met ouderwets overmaken? Zijn ze te lui o de volgende dag even op hun rekening te kijken of het bedrag erop staat ofzo?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:23

Voor een verkoper zit er minder risico’s aan als het overgemaakt wordt dan voor een koper.
Sommige willen hun bankgegevens denk ik niet zo prijsgeven.
Een voordeel voor verkoper is wel dat er al direct een verzendlabel gemaakt wordt als je dat wilt via marktplaats.
Mij maakt het als verkoper niet echt uit, net wat de koper fijner vindt.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:25

Idd gc
10 jaar is overmaken op mp goed en ineens niet meer?
Wordt ook moe van zulke mensen en koop daar dan ook niet van.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:26

Ik heb die vraag nog geen enkele keer gehad :)
Ik doe er ook niet aan mee want ik weet niet hoe het werkt.
En vooral tegenwoordig dat een overboeking er meteen op staat niet nodig.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:45

Ik ga er ook geen energie meer in steken Alja, geen andere betaalmethode mogelijk, dan koop ik niet van je. Gaat ook niet anders, want ik kan echt niet met iDeal betalen! Maar ga ook geen discussie over 6 berichten sturen meer aan.

cobiie, ik KAN niet met iDeal betalen, dus dan is het snel klaar. Als ik het wel kon, zou ik niet moeilijk doen :) Er is niks mis met een een IBAN nummer geven, daar kan iemand niks mee, behalve geld naartoe overmaken. Zoals Alja al schreef, 10 jaar lang was het geen probleem, nu ineens wel nu MP allemaal (betaalde!) onveilige betaalmethodes bedenkt?

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:48

Ik had vandaag iemand die een paar inline skates van K2 van mij wilde overnemen voor 15 euro incl verzenden. Ja oké, ze zijn oud maar wel altijd netjes onderhouden. Zulke dingen zijn niet goedkoop... :evaw:

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:58

FlameHorse schreef:
Ik had vandaag iemand die een paar inline skates van K2 van mij wilde overnemen voor 15 euro incl verzenden. Ja oké, ze zijn oud maar wel altijd netjes onderhouden. Zulke dingen zijn niet goedkoop... :evaw:

Had je er wel een vraag- of richtprijs bij staan? Ik moet zeggen dat ik ook echt geen flauw benul heb van wat zulke dingen waard zijn.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:02

Jolien87 schreef:
FlameHorse schreef:

Had je er wel een vraag- of richtprijs bij staan? Ik moet zeggen dat ik ook echt geen flauw benul heb van wat zulke dingen waard zijn.

Dat kan ik ook wel begrijpen idd! Heb ze er voor 15 euro excl. opstaan, eigenlijk al een klein prijsje. Vind t dan niet zo netjes om dan alsnog net meer dan 50% van het oorspronkelijke te bieden..

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:29

GamblersCup schreef:
Waarom hangen mensen zo aan "gelijk oversteken" op MP? Is dat heilig?

Ik kan daar niet mee betalen, zij willen verkopen maar blijven aandringen op "gelijk oversteken", terwijl ik al 3 gezegd heb dat ik daar niet mee kan betalen omdat dat met iDeal is. Ik kan niet met iDeal betalen, punt. Ze hebben geen paypal account. Overmaken mag niet. Wat is er mis met ouderwets overmaken? Zijn ze te lui o de volgende dag even op hun rekening te kijken of het bedrag erop staat ofzo?

Ik kan het wel, maar ik wil het niet :+ Zeker als ik zelf iets verkoop wil ik gewoon meteen het geld eigenlijk. Ik vraag dan gewoon of ze akkoord gaan met een betaalverzoek van eigen bank (voordat ik hem meteen stuur) en zo niet, dan ga ik gewoon niet door met de verkoop aan die persoon en anders moeten ze het maar ophalen.. :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:56

Het gaat mij om de 40 cent extra :+

Vind dat als je een advertentie plaatst in sommige rubrieken dat mp er genoeg aan verdient en als je 10 aankopen op een dag doet loopt het mooi op.
Tja noem me een krent maar vind de service van mp nu ook niet over om naar huis te schrijven

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 19:39

Maar iedereen kan toch met iDeal betalen als je internetbankiert? Of betaal jij nog met cheques en overschrijfformulieren?

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 20:17

Suzanne F. schreef:
Maar iedereen kan toch met iDeal betalen als je internetbankiert? Of betaal jij nog met cheques en overschrijfformulieren?

Volgens mij woont GC in Duitsland en als je geen NL bankrekening hebt kun je niet met IDeal betalen

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 21:09

Klopt
Vanuit Duitsland kan het niet :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 21:31

Oké sorry had ik niet begrepen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 23:00

Mijn ergernis is momenteel echt dat ik artikelen al voor bodemprijzen erop heb staan en dan nog maar de helft bieden.
Dan gaat het dus voor dingen in nieuwstaat of gebruikt maar nog mooi zonder zichtbare gebruiksschade voor 5 of 10 euro.
Dan ben je wat mij betreft echt een dikke krent.

Zo dat moest ik even kwijt :P