MerelV schreef:Omdat er hier veel PostNl kenners zitten stel ik hier mijn vraag.
Ik heb een deken verkocht en verzonden met PostNl. Afmetingen nagemeten en paste binnen regulier pakket. Nu krijg ik een mail dat ik het verkeerde verzendlabel heb gekocht of ik het verschil (eigenlijk gewoon het dubbele van de originele prijs) wil bijbetalen.
Wat kan ik hier tegen doen? De afmetingen zijn volgens PostNl 60x50,5x19. Die 50,5 is dus het probleem, want dat mag max 50 zijn. Ik heb hem zelf gemeten op 45, maar als je het pakket helemaal indrukt (een deken is immers zacht) kun je vast op 50,5 komen. Ik vind dat best wel een beetje belachelijk, maar weet niet of het zin heeft hier iets aan te doen.
Heb ik ook al eens gehad dat post.nl beweerde dat het pakket groter was dan dat deze in werkelijkheid was. Nu verzenden wij via een tussenbedrijf maar pakketten worden geleverd door post.nl
Zweep 1.60 verzonden als xl pakket (mag tot 1.75)
Kreeg ik een naheffing dat het pakket te groot was en moest opeens € 75 betalen. Was volgens hun een pakket volume omdat het 1.83 zou zijn.
Gebeld en ik kon nav foto's bewijzen dat het pakket niet zo groot was dat als post.nl beweerde. Ik nl de doos waarin ze bij ons geleverd werden gehalveerd en de andere helft hadden we nog.
Netjes een credit factuur ontvangen. Maar de dame aan de telefoon gaf aan dat we wel eens vaker per ongeluk verkeerd werd gemeten.