Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 10:57

MerelV schreef:
Omdat er hier veel PostNl kenners zitten stel ik hier mijn vraag.

Ik heb een deken verkocht en verzonden met PostNl. Afmetingen nagemeten en paste binnen regulier pakket. Nu krijg ik een mail dat ik het verkeerde verzendlabel heb gekocht of ik het verschil (eigenlijk gewoon het dubbele van de originele prijs) wil bijbetalen.

Wat kan ik hier tegen doen? De afmetingen zijn volgens PostNl 60x50,5x19. Die 50,5 is dus het probleem, want dat mag max 50 zijn. Ik heb hem zelf gemeten op 45, maar als je het pakket helemaal indrukt (een deken is immers zacht) kun je vast op 50,5 komen. Ik vind dat best wel een beetje belachelijk, maar weet niet of het zin heeft hier iets aan te doen.

Heb ik ook al eens gehad dat post.nl beweerde dat het pakket groter was dan dat deze in werkelijkheid was. Nu verzenden wij via een tussenbedrijf maar pakketten worden geleverd door post.nl
Zweep 1.60 verzonden als xl pakket (mag tot 1.75)
Kreeg ik een naheffing dat het pakket te groot was en moest opeens € 75 betalen. Was volgens hun een pakket volume omdat het 1.83 zou zijn.
Gebeld en ik kon nav foto's bewijzen dat het pakket niet zo groot was dat als post.nl beweerde. Ik nl de doos waarin ze bij ons geleverd werden gehalveerd en de andere helft hadden we nog.
Netjes een credit factuur ontvangen. Maar de dame aan de telefoon gaf aan dat we wel eens vaker per ongeluk verkeerd werd gemeten.

mvdende

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 09:34

Gisteren avond met spoed iets besteld bij Bol.com met select, bezorging vandaag.

Nog geen tijdslot bekend helaas. Moet het echt vanmiddag hebben, anders heb ik een probleem morgen.

Dus even hopen dat postnl deze keer gewoon goed meewerkt. En nee, dit apparaat was niet normaal in een winkel te koop, uitsluitend online.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 09:53

Is t niet te lenen van iemand?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 09:59

mvdende schreef:
Gisteren avond met spoed iets besteld bij Bol.com met select, bezorging vandaag.

Nog geen tijdslot bekend helaas. Moet het echt vanmiddag hebben, anders heb ik een probleem morgen.

Dus even hopen dat postnl deze keer gewoon goed meewerkt. En nee, dit apparaat was niet normaal in een winkel te koop, uitsluitend online.

Herkenbare situatie voor mij, kwam gelukkig in orde. Mijn les hieruit was aantekening in de agenda zetten en op tijd gaan bestellen(week van te voren).
Hoop dat het goed komt voor je.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 10:07

CharleyT schreef:
mvdende schreef:

Herkenbare situatie voor mij, kwam gelukkig in orde. Mijn les hieruit was aantekening in de agenda zetten en op tijd gaan bestellen(week van te voren).
Hoop dat het goed komt voor je.

Ongelukjes kan je niet in de agenda zetten :+

Hond heeft gisteren de auto ondergeplast, kwam ik pas achter toen ik z'n dekbed uit de auto haalde bij thuiskomst.

En morgen moeten we met kleine kinderen met de auto weg.

Dus maar een tapijt reiniger gekocht om de bekleding te reinigen vanmiddag.

Krijg net een update van postnl en ze zijn er al het goed is binnen 2,5 uur, dan kan ik daarna direct aan de slag.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 10:24

Ooh hier heeft dochter vrijdag dr stoel onder gekotst :r gelukkig kunnen onze stoelen eruit :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 10:29

Ik heb een waterdichte beschermer in de auto liggen waar de hond ligt. Sowieso al tegen de modder maar ook handig als ze eens spugen of andere ongelukjes hebben, misschien ook nog een idee.

Hoop voor je dat die tapijtreiniger werkt, hier was het geen succes.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 10:48

Één gelukje heb ik dan weer wel. Doordat de hond ivm de canicross wedstrijd ontzettend veel water had gedronken, heeft hij meer water geplast dan echt plas, dus de stank zal meevallen. Dat was dan ook de reden van het ongelukje, normaal gezien is hij prima zindelijk en kan hij zonder problemen een uurtje of 5 in de auto blijven wachten (gebeurt zo nu en dan, als het weer het toelaat, dus als het bewolkt is en niet te warm. Of hij nu comfortabel in de auto ligt of thuis, maakt voor hem niet zoveel uit)

Nu lag hij nog geen 3 uur in de auto toen hij kennelijk heel nodig moest plassen.

Het apparaat heeft behoorlijk goede recensies op bol.com én de reviews op YouTube zijn behoorlijk. Dus ik hoop dat het goed gaat werken.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 12:27

Laatst bijgewerkt door Smallheal op 24-10-22 12:29, in het totaal 2 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 12:27

Oh nee, tegen mvdende haha. Het is bedoeld voor de hond :')

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 12:28

MyWishMax schreef:
Oh nee, tegen mvdende haha. Het is bedoeld voor de hond :')

Ik zie het nu idd. Ik zal mijn bericht weghalen :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 12:30

Maakt niet uit, joh! Ik was zo'n spugend kind, dat kan gebeuren. Ideaal als de stoel eruit kan en ze het niet vaak doet. maar de waterdichte beschermer is zo'n achterbank of bak hoes speciaal boor de hond.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 14:17

De tapijtreiniger werkt redelijk. Ik heb de goedkoopste gekocht en dat merk je wel.

Je ruikt nog iets, maar ik heb dan ook een belachelijk goede neus.

De bekleding is nog vochtig, gelukkig blijft het De rest van de dag droog, dus ramen open en morgen is het echt wel weer droog.

In ieder geval schoner dan dat het was en ga gelijk een waterdichte hoes bestellen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 14:25

Vandaag wel boos op GLS. Gewoon zo slordig hoe ze met pakketten omgaan.
Word aangebeld en mijn man doet de beneden deur open en daarna onze voordeur. Hij hoort de beneden deur dichtvallen en auto wegrijden.

Loopt hij nar beneden hebben ze een pakket in de hal gedropt. Niet voor ons, niet voor de buren. Maar voor mensen uit een compleet ander dorp (ook een hele andere straatnaam).
Kon de ontvangers niet vinden via google dus het bedrijf maar gebeld waar het pakket vandaan kwam.
Die waren ook niet blij met GLS, maar wel blij dat wij zo eerlijk waren te bellen.
Ze wilde het eerst op laten halen bij ons en dan naar de ontvanger te laten bezorgen. Dorpje ligt ca 8km bij ons vandaan. En gezegd dat de ontvanger het indien gewenst het ook bij ons op mocht halen. Bedrijf ging overleggen wat de klant wilde. Opnieuw versturen of bij ons ophalen.
Nou de ontvanger was zo blij dat we het voorstelde, want GLS was afgelopen donderdag en vrijdag al niet op komen dagen en hij zat er zo op te wachten.
Super opgelost zo

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 12:39

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met 'Held by customs' op Den Haag inbound? Gaat om een bestelling van buiten de EU.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 12:43

Sodeletuut schreef:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met 'Held by customs' op Den Haag inbound? Gaat om een bestelling van buiten de EU.

Dan gaan ze denk ik nu bepalen wat de inklaringskosten gaan zijn. Daarna wordt hij vrijgegeven en kan je hem in de buurt op een pakketpunt ophalen. Dan moet je eerst een bedrag aftikken en dan krijg je hem mee.
Ik heb dit ooit gehad met een bestelling uit Canada. Waren toen geen grapjes. Mocht 48 euro ofzo betalen daar op het pakketpunt.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 13:54

Ja, ik had dat laatst met shampoo uit de VS. Daar zat een sticker op "checked by customs", maar hoefde niets bij te betalen gelukkig. Misschien zat dat toen al bij de verzendkosten, want ik had het door een pakket-doorstuurbedrijf laten verzenden. Normaal moet je nu wel btw en inklaringskosten betalen.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 14:37

Ik vind het helemaal niet erg om iets te betalen, alleen het ligt er nu al bijna 2 weken terwijl de verzender het met Speed post heeft verzonden, dus het had binnen 7 dagen (na 23 oktober) binnen moeten zijn. Dus dat is ontzettend balen. En zoals PostNL als Douane zegt dat ze niks kunnen doen, en de verzender natuurlijk ook niet. En iedereen verwijst naar elkaar, en PostNL zegt, wacht maar lekker 6 weken.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 14:45

Oh dat is balen inderdaad. Mijn pakket was op 28 oktober in Nederland en op 9 november is het bij mij bezorgd. Dat was met Aramex en DPD.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 15:02

Oke, die van mij is sinds 3 november bij Den Haag Inbound, en het is ijzig stil. Kwam die van jou ook van buiten de EU?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 15:32

Even een heads-up voor mensen met PostNL pakketten inkomend vanuit buitenland: Er is blijkbaar een storing in het systeem welke de inklaringskosten verwerkt waardoor je zowel online áls bij het ophaalpunt 'moet' betalen. Ik was al extreem verbaast net dat ik nogmaals moest betalen, maar na een telefoontje bleek dus dat dit een bekend probleem is. Even goed in de gaten houden dus :)

Sodeletuut schreef:

Dan moeten de inklaringskosten etc nog berekend worden. Kan soms wel tot 10 dagen duren. Mijn huidige pakket is op 02-11 bij de douane aangekomen en pas afgelopen donderdag opgepakt door PostNL. Gaat niet zo snel momenteel.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 15:35

Courses schreef:
Sodeletuut schreef:

Dan moeten de inklaringskosten etc nog berekend worden. Kan soms wel tot 10 dagen duren. Mijn huidige pakket is op 02-11 bij de douane aangekomen en pas afgelopen donderdag opgepakt door PostNL. Gaat niet zo snel momenteel.

Dank je wel. Ook van buiten de EU?
Mijn pakket uit India ligt er al vanaf 3 november en ik heb nog helemaal niks gehoord en er wordt niks geupdate. :( En het heeft echt spoed (medicijn kat)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 15:37

Yep, ik heb recent meerdere pakketten geïmporteerd (Japan, Australië, UK) en meeste doen er vrij lang over merk ik. Als ik de optie heb laat ik alles met DHL Courier komen, dan weet ik tenminste zeker dat het enigsinds bijtijds arriveert. Dat het een aantal dagen bij de douane ligt is echt niet raar, zeker nu ze overal extra kosten over rekenen merk ik extreme vertragingen op dat stuk qua verzenden.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 15:51

Oke! Ik heb nu spijt dat ik voor EMS Speed Post gekozen heb. Maar binnen NL geeft juist DHL vaak meer problemen dan PostNL voor mijn gevoel, dus daarom dacht ik dat dit een goede optie was.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 15:53

Ik weet niet wat voor medicijn het is, wat uit India moet komen?
Maar als het niet is geregistreerd voor de Nederlandse/Europese markt, kun je ook nog de pech hebben dat het pakket tegen gehouden wordt.