Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 09:25

elnienjo schreef:
Vrouwen zijn simpelweg vaak minder geschikt voor topfuncties omdat ze willen baren en part-time willen gaan werken.

En dit soort dingen zijn precies waarom er een vrouwenquotum nodig is!

Dingen moet je niet automatisch voor mensen invullen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 09:29

liekec schreef:
En daarnaast durven vrouwen minder te onderhandelen over salaris, dus is het niet heel gek dat wij gemiddeld verdienen....

Fun fact: een man die stevig onderhandelt wordt eerder gezien als sterk en capabel, een vrouw eerder als een zeur, irritant e.d. Lijkt me geen goeie uitgangspositie voor eerlijke onderhandelingen

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 09:31

Magrathea schreef:
liekec schreef:
En daarnaast durven vrouwen minder te onderhandelen over salaris, dus is het niet heel gek dat wij gemiddeld verdienen....

Fun fact: een man die stevig onderhandelt wordt eerder gezien als sterk en capabel, een vrouw eerder als een zeur, irritant e.d. Lijkt me geen goeie uitgangspositie voor eerlijke onderhandelingen

Bron?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 09:45

fransje23 schreef:
elnienjo schreef:
Vrouwen zijn simpelweg vaak minder geschikt voor topfuncties omdat ze willen baren en part-time willen gaan werken.

Als ik een topfunctie in een bedrijf zou ambiëren, zou ik die functie willen krijgen op basis van mijn kennis, kunde en kwaliteiten voor die betreffende functie. Niet omdat ik een vrouw ben en het quotum gehaald moet worden. Een baan krijgen alleen omdat je een vrouw bent lijkt mij nou niet echt heel geëmancipeerd. >;)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 09:46

daphne_xxx schreef:
Berdien schreef:

JA. DIT. Ik snap écht niet waarom het halve land er zo lyrisch over is. Wat een hysterisch en nep gekweel is dat.

Maar ook echt. "hij is in het echt ook zo!" Geloof je het zelf?

Ja, 15 jaar geleden was hij al zo ;)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 09:49

Anoniem schreef:
fransje23 schreef:

Als ik een topfunctie in een bedrijf zou ambiëren, zou ik die functie willen krijgen op basis van mijn kennis, kunde en kwaliteiten voor die betreffende functie. Niet omdat ik een vrouw ben en het quotum gehaald moet worden. Een baan krijgen alleen omdat je een vrouw bent lijkt mij nou niet echt heel geëmancipeerd. >;)

Als ik een functie erg graag zou willen zou het me eerlijk gezegd niet veel uitmaken. Dan zien ze mijn kwaliteiten later wel :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 10:01

verootjoo schreef:
Das toch idioot, dat je salaris afhangt van je onderhandelingstechnieken en niet van je kwaliteiten :=

Onderhandelingstechniek is een kwaliteit. Een noodzakelijke kwaliteit om hogerop te komen. Mogelijk een van de belangrijkste kwaliteiten op zeer hoog niveau. Trump is trouwens heel goed in onderhandelen en minder in alle andere dingen, dat zegt misschien wel genoeg.

Magrathea schreef:

Fun inderdaad, fact niet.
Er zijn genoeg onderzoeken gedaan waaruit blijkt dat vrouwen even goed als mannen kunnen onderhandelen en dat ook deden voor een derde partij. Alleen als ze het voor hunzelf moesten doen deden ze het een stuk minder goed. Blijkbaar maakt het ze dus niets uit hoe ze gezien worden en hebben ze de kunde wel degelijk.
Trouwens, wie zich druk maakt om als "zeur" of "irritant" bestempeld te worden heeft niets te zoeken aan de top.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 10:07

Anoniem schreef:
fransje23 schreef:

Sowieso krijg je het nooit alleen omdat je vrouw bent. Het komt voor dat juist doordat je vrouw bent je al 1-0 achter staat op iemand die misschien wel minder capabel is maar wel man?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 10:09

Ik vind voor sommige beroepen mannen over t algemeen geschikter en voor andere beroepen vrouwen. Is imo niks mis mee. We zijn nu eenmaal anders.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 10:10

fransje23 schreef:
elnienjo schreef:

De bewust kindvrije carrieretijger komt er wel hoor.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 10:12

enzino schreef:
Magrathea schreef:

Fun inderdaad, fact niet.
Er zijn genoeg onderzoeken gedaan waaruit blijkt dat vrouwen even goed als mannen kunnen onderhandelen en dat ook deden voor een derde partij. Alleen als ze het voor hunzelf moesten doen deden ze het een stuk minder goed. Blijkbaar maakt het ze dus niets uit hoe ze gezien worden en hebben ze de kunde wel degelijk.
Trouwens, wie zich druk maakt om als "zeur" of "irritant" bestempeld te worden heeft niets te zoeken aan de top.

En waarom doen ze het dan juist minder goed?

De wereld zit vol rare verschillen. Mannen met 100-en bedpartner krijgen bewondering en worden zijn manlijk gevonden. Vrouwen met 100-en bedpartner zijn prutsmutsen/sletten etc.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 10:17

elnienjo schreef:
De bewust kindvrije carrieretijger komt er wel hoor.

Waarom bewust kindvrij?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 10:18

elnienjo schreef:

Een topfunctie is inderdaad keihard werken, ook voor mannen! Daar past een veiuw die om de haverklap thuis iers heeft gewoon niet in.

Die mannen kunnen/willen dat loslaten, knokken keihard voor die baan en komen er.

En waarom? Dat kunnen ze omdat hun vrouw thuis is bij de kinderen en hooguit parttime werkt.

Dat is niet erg! Ik snap niet dat daar een punt van gemaakt word. Er bestaan ook een aantal (minderheid, dat wel) omgekeerde gevallen. Zij de ultime topbaan en hij thuis de huisman zijn. En daar hoor ik nienand over.

We zijn niet gelijk. Als we maar gelijke rechten hebben. En die hebben we ook. Het staat iedere vrouw vrij zich naar de top de knokken. Alleen kinderen passen daar wat minder bij. Dus moeten die vrouwen keuzes makrn. En sommige kunnen dat niet, komen er dus niet, en gaan vervolgen miepen over ongelijke rechten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 10:25

Palmera schreef:
elnienjo schreef:

Een topfunctie is inderdaad keihard werken, ook voor mannen! Daar past een veiuw die om de haverklap thuis iers heeft gewoon niet in.

Die mannen kunnen/willen dat loslaten, knokken keihard voor die baan en komen er.

En waarom? Dat kunnen ze omdat hun vrouw thuis is bij de kinderen en hooguit parttime werkt.

Dat is niet erg! Ik snap niet dat daar een punt van gemaakt word. Er bestaan ook een aantal (minderheid, dat wel) omgekeerde gevallen. Zij de ultime topbaan en hij thuis de huisman zijn. En daar hoor ik nienand over.

We zijn niet gelijk. Als we maar gelijke rechten hebben. En die hebben we ook. Het staat iedere vrouw vrij zich naar de top de knokken. Alleen kinderen passen daar wat minder bij. Dus moeten die vrouwen keuzes makrn. En sommige kunnen dat niet, komen er dus niet, en gaan vervolgen miepen over ongelijke rechten.

Maar mannen hoeven die keuze niet te maken? Onbegrijpelijk dat mensen in 2019 nog steeds niet begrijpen dat er iets scheef zit in onze maatschappij. Dat vrouwen een keuze moeten maken en mannen papadag :r hebben.

De andere kant van dezelfde medaille is trouwens dat er heel veel gescheiden mannen hun kinderen niet of nauwelijks zien omdat de moeders vaak veel meer rechten krijgen. En daar "miepen" die mannen dan weer over.

Allebei triest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 10:27

fransje23 schreef:
En waarom doen ze het dan juist minder goed?

Ze onderschatten zichzelf en wat ze waard zijn waarschijnlijk.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 10:28

Het is nou eenmaal zo! Vrouwen hebben die baarmoeder! Mannen niet. Daar valt niet veel aan te veranderen. Ik op mijn beurt begrijp niet dat daar uberhaubt over gediscussieerd moet worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 10:30

Palmera schreef:
Het is nou eenmaal zo! Vrouwen hebben die baarmoeder! Mannen niet. Daar valt niet veel aan te veranderen. Ik op mijn beurt begrijp niet dat daar uberhaubt over gediscussieerd moet worden.

Die paar maanden zwangerschapsverlof, alsof dat het probleem is :roll: . Je hebt geen baarmoeder nodig om op kinderen te passen als ze eenmaal geboren zijn.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 10:31

Palmera schreef:

Gaat natuurlijk niet over het baren maar de zorg daarna, en dat snap jij ook wel.

Mannen die zeggen dat ze de oppas hebben over hun eigen kinderen... 8)7

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 10:33

Maar jullie snappen vast wel, dat iedere keer reageren op de snotneus van mini, iedere keer daarvoor thuisblijven, altijd de kinderen op de eerste plaats hebben staan, niet bevordelijk is voor die baan hoog aan de top.

En mannen hebben daar nou eenmaal minder last van. Die zitten niet zo emotioneel vastgeplakt aan kinderen als de vrouw. Komt allemaal door die baarmoeder, hoor!

Edit: en dat doen al die vrouwen dus geheel vrijwillig, hè.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 10:35

Palmera schreef:
Maar jullie snappen vast wel, dat iedere keer reageren op de snotneus van mini, iedere keer daarvoor thuisblijven, altijd de kinderen op de eerste plaats hebben staan, niet bevordelijk is voor die baan hoog aan de top.

En niet alleen aan de top. Mijn vader werkt bij een overheidsinstelling met grote achterstanden, en om de haverklap moeten de vrouwen weer naar huis omdat één van de kinderen ziek is.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 10:40

Whale schreef:
Palmera schreef:

En niet alleen aan de top. Mijn vader werkt bij een overheidsinstelling met grote achterstanden, en om de haverklap moeten de vrouwen weer naar huis omdat één van de kinderen ziek is.

Waarom gaat hun partner dan niet naar huis?
Zou niet ongebruikelijk horen te zijn om dat af te wisselen.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 10:41

fransje23 schreef:

Weet ik niet, blijkbaar vinden zij dat ze op stel en sprong naar huis moeten.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 10:41

Palmera schreef:

En mannen hebben daar nou eenmaal minder last van. Die zitten niet zo emotioneel vastgeplakt aan kinderen als de vrouw. Komt allemaal door die baarmoeder, hoor!

Edit: en dat doen al die vrouwen dus geheel vrijwillig, hè.

Zal deels hormonaal zijn maar ook door de maatschappij opgelegd. Voor dat je weet krijg je een stempel: slechte moeder.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 10:42

Whale schreef:
fransje23 schreef:

Weet ik niet, blijkbaar vinden zij dat ze op stel en sprong naar huis moeten.

Of komt het door het standaard rollenpatroon?

Palmera

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 10:46

En waar komt dat standaard rollenpatroon vandaan? Juist ja, die baarmoeder.

En er mag gewoon de keus gemaakt worden om niets met die baarmoeder te doen. Maar als je er wel wat mee doet mag je niet verwachten dat de hele wereld zich daaraan aanpast.

En mannen hebben dat nou eenmaal niet. Accepteer i.p.v protesteer.