Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:22

O,sorry hoor.

Urbanus

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:22

Het was maar een vraag, geen verwijt.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:25

Tuurlijk kun je een mailtje sturen. De mentor zal het lezen of in de vakantie of 1e werkdag. En die is in de laatste week van de vakantie. Dan kan er eventueel in het team nog gesproken worden over je vraag. Krijg je denk ik pas antwoord op, op de 1e schooldag.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:37

Britta31 schreef:
Zou ik de mentor van mijn 15jarige dochter in de vakantie een email kunnen sturen om te vragen of ze bij haar vriendinnen in de klas mag komen.Ze is als enigste ingedeeld in een nieuwe klas.

Ik kan je uit ervaring vertellen dat het niet op prijs wordt gesteld door leerkrachten/docenten.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:42

Jolien87 schreef:
Britta31 schreef:
Zou ik de mentor van mijn 15jarige dochter in de vakantie een email kunnen sturen om te vragen of ze bij haar vriendinnen in de klas mag komen.Ze is als enigste ingedeeld in een nieuwe klas.

Ik kan je uit ervaring vertellen dat het niet op prijs wordt gesteld door leerkrachten/docenten.

Plus dat een gevalletje 'mijn-vriendinnen-zitten-in-een-andere-klas' eerder een lesje 'welkom in de grote wereld' is dan een reden om een docent in zijn vakantie te gaan mailen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:44

jup... soms hebben ze het ook bewust zo ingedeeld. En in pauzes, tussenuren en na school nog genoeg tijd om elkaar te zien? Je kan niet je hele school carrière bij elkaar zitten helaas.
Sowieso vindt ik dit niet om als ouder te regelen... eerder aan je dochter zelf.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:47

Hahaha, wat een onzin. Alsof een leerkracht zich om zoiets druk maakt. Ik werk in het onderwijs en kijk wekelijks of er mailtjes zijn. En antwoord dan ook. Sommige dingen stuur ik door en andere dingen worden in de 1e vergadering besproken..

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:48

Geen algemeen mailadres van de school of van de planning?
En ik vind best dat je dat kan vragen. Schooltijd moet nuttig maar ook leuk zijn. Waarom onnodige stress toevoegen en vrienden groepen uit elkaar halen.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:53

Maar wist ze dat niet eerder dan? Lijkt me dat je dan meteen aan de bel had kunnen trekken ipv wachten tot de vakantie.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:54

Zammie schreef:
Hahaha, wat een onzin. Alsof een leerkracht zich om zoiets druk maakt. Ik werk in het onderwijs en kijk wekelijks of er mailtjes zijn. En antwoord dan ook. Sommige dingen stuur ik door en andere dingen worden in de 1e vergadering besproken..

Zal per persoon totaal verschillen!
Denk ingeval dat mentor hier inderdaad niet alleen over beslist. Bij ons zijn dit soort kwesties ook werk van de teamleiders. Dus gewoon niet nu een antwoord verwachten. Begin van het schooljaar genoeg tijd om dit op te lossen of juist niet. Wij gaan echt geen leerlingen pesten door alles zonder reden uit elkaar te hangen. Ouders en leerlingen denken altijd dat we dat vol plezier doen. Het heeft bijna altijd te maken met rooster technische zaken. kan mij niet voorstellen dat een school dat wel zou doen

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:56

lenaa_tje schreef:
Zammie schreef:

Zal per persoon totaal verschillen!
Denk ingeval dat mentor hier inderdaad niet alleen over beslist. Bij ons zijn dit soort kwesties ook werk van de teamleiders. Dus gewoon niet nu een antwoord verwachten. Begin van het schooljaar genoeg tijd om dit op te lossen of juist niet. Wij gaan echt niet leerlingen pesten door alles zonder reden uit elkaar te hangen. Ouders en leerlingen denken altijd dat we dat vol plezier doen. Het heeft bijna altijd te maken met rooster technische zaken.

Zei ik ook al in mijn vorige post. Team zal daarover beslissen..

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 11:58

Ik vraag alleen maar of ik de mentor daar in zijn vakantie mee kan lastig vallen.Heb nog geen email gestuurd.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:02

Veulen84 schreef:
En ik vind best dat je dat kan vragen. Schooltijd moet nuttig maar ook leuk zijn. Waarom onnodige stress toevoegen en vrienden groepen uit elkaar halen.

Haha, het uitelkaar halen van vrendengroepen kan óók "onnodige stress" in de les verminderen.
Ik vind het eigenlijk vrij absurd dat je als ouder overweegt de mentor van een nota bene vijftienjarige met zo'n trivialiteit lastig te vallen in zijn vakantie.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:08

Kuggur schreef:
Veulen84 schreef:

Haha, het uitelkaar halen van vrendengroepen kan óók "onnodige stress" in de les verminderen.
Ik vind het eigenlijk vrij absurd dat je als ouder overweegt de mentor van een nota bene vijftienjarige met zo'n trivialiteit lastig te vallen in zijn vakantie.

Ik vind dat geen trivialiteit en dat kind ook niet. Werd zelf in de 2de klas van al mijn vriendinnen gescheiden. Hoorde dat pas 3 dagen voordat de school begon, toen ik het vroeg kon er niet gewisseld worden. Ben de eerste maand echt ziek geweest van de eenzaamheid en ellende. Toen zijn mijn ouders naar de school geweest en was het in een half uurtje geregeld.
Eerst om uitleg vragen aan de school en dan kan er altijd nog over gepraat worden.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:10

Wat een traumatische ervaring. Hoe oud was je?

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:19

Britta31 schreef:
Ik vraag alleen maar of ik de mentor daar in zijn vakantie mee kan lastig vallen.Heb nog geen email gestuurd.

Gewoon even in de laatste week van de vakantie een mailtje sturen. Kan het besproken worden en heb je hopelijk voordat de school begint een antwoord.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:31

Kuggur schreef:
"Lompe hork"? Och ik vind het eigenlijk best een eerlijke en realistische instelling van die ouderling.

Ja leuk om te horen als je als jonge meid net je moeder verloren hebt, dat het gedachtegoed van je moeder er niet meer toe doet.
Nee, ik had van een ouderling iets meer sociaal gedrag verwacht.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:38

Nikass schreef:
Kuggur schreef:
"Lompe hork"? Och ik vind het eigenlijk best een eerlijke en realistische instelling van die ouderling.

Ja leuk om te horen als je als jonge meid net je moeder verloren hebt, dat het gedachtegoed van je moeder er niet meer toe doet.
Nee, ik had van een ouderling iets meer sociaal gedrag verwacht.

Inderdaad, dat is natuurlijk precies wat die ouderling bedoeld heeft met zijn opmerking.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:43

Ik lees hier steeds de term 'ouderling'. Is dat de protestantse versie van een parochiemedewerker of meer een soort pastor/lekenpriester?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:47

Zammie schreef:

In de zomervakantie was ik als docent onbereikbaar hoor. Lekker vakantie vieren *\o/*

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:54

oomens schreef:
Ik lees hier steeds de term 'ouderling'. Is dat de protestantse versie van een parochiemedewerker of meer een soort pastor/lekenpriester?

Ik voelde me al dom om dat te vragen haha

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 13:08

lieveli schreef:
Zammie schreef:

In de zomervakantie was ik als docent onbereikbaar hoor. Lekker vakantie vieren *\o/*

Gelukkig werk ik in een team wat wel contact met elkaar houdt. Niet wekelijks en als ze op vakantie zijn, maar er wordt bij ons wel contact gehouden. Ook over schoolse dingen.. Veel tegenwoordig via een app, maar heb over schoolse dingen via mail wel contact met de mensen. Daarnaast kom ik in de vakantie ook geregeld op school voor de post en zorg ik dat de facturen worden betaald. Ook dan kom ik geregeld een collega tegen die nog wat dingen in de klas doet. Directie komt tussentijds ook weleens op school. Is bij ons dus heel normaal..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 13:20

Zo gelukkig!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 13:26

Kan ik m'n ontdooide gehakt opnieuw invriezen vanavond, of moet ik het eerst klaarmaken en dan invriezen? Het staat in de koelkast te ontdooien, schijnt tegen de bacteriën te helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 13:27

Volgens mij is opnieuw invriezen niet aan te raden, bereid invriezen kan dan weer wel.