Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Warboel schreef:3 oktober in Leiden en de week ervoor, zegt dat genoeg?![]()
Nee oké aangezien we niet allemaal Leidenaren zijn zal ik het even toelichten![]()
3 oktober is Leidens Ontzet, wat gepaard gaat met feesten en Kermis in de binnenstad. Nou gaat de bus natuurlijk door de binnenstad, wat dus ongeveer een week niet kan. Eerdere jaren was er altijd een prima omleiding maar dit jaar is die veranderd en hij is om te janken... Bussen met zo'n enorme vertraging dat ze niet meer rijden enzo. Gisteren zat ik al een half uur in de bus en toen waren we Leiden nog niet eens uit. Normaal is het 25 minuten naar huisoja en om de chaos compleet te maken rijden de hele week de treinen tussen Alphen en Leiden al erg slecht, waardoor er momenten zijn dat de mensen uit 6 treinen per uur, in 4 lijnbussen per uur moeten. Proppen gegarandeerd
Nouja, nog tot dinsdag volhouden en dan is het weer voorbij
Mijn ervaring in de afgelopen 10 maanden op krukken met het OV reizen is trouwens dat, ookal vraag je het, mensen alsnog doen of hun neus bloedt en ze je niet horen en je dus alsnog mag staanheb al een aantal keer eerste klas mogen reizen van de conducteur, en dan moet je die gezichten eens zien. Pure jaloezie, als de trein propvol is en iemand op krukken mag eerste klas zitten!
xPabloBokt schreef:Bus die gewoon eventjes casually 22 (!!!) minuten te laat komt. Te gek voor woorden.
Heb gelijk een andere klacht naar Hermes gestuurd over de chronische inzet van te kleine/te korte bussen op een van de drukste lijnen die vanaf Eindhoven naar de scholen vertrekt.. het zorgt gewoon echt voor onveilige situaties. Mensen die als een kip zonder kop de baan over vliegen om maar die bus in te komen, ze klimmen over hekjes heen en kruipen er ook nog onderdoor, je wordt geduwd en aan de kant getrokken.. gaat gewoon nergens meer over, echt vreselijk. Ben benieuwd wat ze ermee gaan doen.
Emmaa_ schreef:(...) Kan het vervoersbedrijf ook niet zo veel aan doen natuurlijk, maar ik hoop dat er uiteindelijk wel een duurzame oplossing komt waardoor de druk een beetje van die bussen af gehaald wordt.
Szan schreef:Emmaa_ schreef:(...) Kan het vervoersbedrijf ook niet zo veel aan doen natuurlijk, maar ik hoop dat er uiteindelijk wel een duurzame oplossing komt waardoor de druk een beetje van die bussen af gehaald wordt.
Ze zijn toch nu echt concreet bezig voorbereidingen voor de tramlijn naar de Uithof? Of is het nog steeds niet zeker dat dat ding er (over vele jaren) ook echt komt?
Shadow0 schreef:Ik nam altijd de lijn 12 wat eerder en dan op de uni ontbijten - stukken ontspannener.
Overigens wordt er aan de tramlijn nu daadwerkelijk gebouwd, dat was eerder nog niet.
Shadow0 schreef:Klopt ja. Dan neemt de motivatie om op tijd te komen wat af. Wel knap veel file, kan me voorstellen dat dat heel frustrerend is. Overigens heb je ook nog lijn 11 (oh nee, niet meer 11, 28 ofzo?) en als je naar Neude loopt of reist lijn 27. Misschien zijn dat nog alternatieven.
magda_90 schreef:Ik weet het, overmacht maar toch aaaargh. Gisteravond seinstoring en flink om moeten omreizen, planning voor die avond opgeschort naar vanavond. Vandaag, aanrijding met persoon, dag planning.
Mag hopen dat het niet al te nouwja heftig/smerig is daar.Ben er naar van.