Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Szan

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 09:08

Dat mijn tram in Amsterdam wéér niet rijdt. Echt al de zoveelste keer.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 09:43

Warboel schreef:
3 oktober in Leiden en de week ervoor, zegt dat genoeg? :')

Nee oké aangezien we niet allemaal Leidenaren zijn zal ik het even toelichten :))
3 oktober is Leidens Ontzet, wat gepaard gaat met feesten en Kermis in de binnenstad. Nou gaat de bus natuurlijk door de binnenstad, wat dus ongeveer een week niet kan. Eerdere jaren was er altijd een prima omleiding maar dit jaar is die veranderd en hij is om te janken... Bussen met zo'n enorme vertraging dat ze niet meer rijden enzo. Gisteren zat ik al een half uur in de bus en toen waren we Leiden nog niet eens uit. Normaal is het 25 minuten naar huis :') oja en om de chaos compleet te maken rijden de hele week de treinen tussen Alphen en Leiden al erg slecht, waardoor er momenten zijn dat de mensen uit 6 treinen per uur, in 4 lijnbussen per uur moeten. Proppen gegarandeerd :)) Nouja, nog tot dinsdag volhouden en dan is het weer voorbij :')

Mijn ervaring in de afgelopen 10 maanden op krukken met het OV reizen is trouwens dat, ookal vraag je het, mensen alsnog doen of hun neus bloedt en ze je niet horen en je dus alsnog mag staan := heb al een aantal keer eerste klas mogen reizen van de conducteur, en dan moet je die gezichten eens zien. Pure jaloezie, als de trein propvol is en iemand op krukken mag eerste klas zitten! :')

Dat vind ik zo asociaal. Als je iemand op krukken ziet sta je toch gewoon op? %) moet toch niet gekker worden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 09:43

Ik zou voor die week eerste klas kaartjes kopen. :o

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 10:16

Als je die in de bus had, had ik dat gelijk gedaan :D

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 13:02

Bus die gewoon eventjes casually 22 (!!!) minuten te laat komt. Te gek voor woorden.

Heb gelijk een andere klacht naar Hermes gestuurd over de chronische inzet van te kleine/te korte bussen op een van de drukste lijnen die vanaf Eindhoven naar de scholen vertrekt.. het zorgt gewoon echt voor onveilige situaties. Mensen die als een kip zonder kop de baan over vliegen om maar die bus in te komen, ze klimmen over hekjes heen en kruipen er ook nog onderdoor, je wordt geduwd en aan de kant getrokken.. gaat gewoon nergens meer over, echt vreselijk. Ben benieuwd wat ze ermee gaan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 13:05

xPabloBokt schreef:
Bus die gewoon eventjes casually 22 (!!!) minuten te laat komt. Te gek voor woorden.

Heb gelijk een andere klacht naar Hermes gestuurd over de chronische inzet van te kleine/te korte bussen op een van de drukste lijnen die vanaf Eindhoven naar de scholen vertrekt.. het zorgt gewoon echt voor onveilige situaties. Mensen die als een kip zonder kop de baan over vliegen om maar die bus in te komen, ze klimmen over hekjes heen en kruipen er ook nog onderdoor, je wordt geduwd en aan de kant getrokken.. gaat gewoon nergens meer over, echt vreselijk. Ben benieuwd wat ze ermee gaan doen.

Bekende taferelen := In Utrecht is het ook altijd drama met lijn 12, vooral 's morgens vroeg is het echt dringen en duwen om een bus in te komen. Vaak proppen zo veel mensen zich dan in 1 bus terwijl er een minuut later een nieuwe komt die praktisch leeg is, maar je moet vrij regelmatig ook 10 minuten wachten op de volgende waardoor de groep die erin moet ook weer gigantisch groeit. Kan het vervoersbedrijf ook niet zo veel aan doen natuurlijk, maar ik hoop dat er uiteindelijk wel een duurzame oplossing komt waardoor de druk een beetje van die bussen af gehaald wordt.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 13:08

Oh Eindhoven is elke ochtend zo'n ramp met bussen. Gelukkig hoef ik maar 2 haltes, maar het is wel elke keer weer een bus vinden die 1. rijd en 2. waar je nog in past.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 13:10

Emmaa_ schreef:
(...) Kan het vervoersbedrijf ook niet zo veel aan doen natuurlijk, maar ik hoop dat er uiteindelijk wel een duurzame oplossing komt waardoor de druk een beetje van die bussen af gehaald wordt.

Ze zijn toch nu echt concreet bezig voorbereidingen voor de tramlijn naar de Uithof? Of is het nog steeds niet zeker dat dat ding er (over vele jaren) ook echt komt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 13:13

Szan schreef:
Emmaa_ schreef:
(...) Kan het vervoersbedrijf ook niet zo veel aan doen natuurlijk, maar ik hoop dat er uiteindelijk wel een duurzame oplossing komt waardoor de druk een beetje van die bussen af gehaald wordt.

Ze zijn toch nu echt concreet bezig voorbereidingen voor de tramlijn naar de Uithof? Of is het nog steeds niet zeker dat dat ding er (over vele jaren) ook echt komt?

Klopt, in principe zou dat volgend jaar open moeten maar ze stellen de opleverdatum al een paar jaar steeds een beetje uit. Daarbuiten heeft onderzoek al aangewezen dat de druk misschien iets verlicht zal worden, maar dat de nieuwe stroom studenten alsnog groter zal zijn. Eerder kwam ik vanuit Utrecht zelf en was het prima te doen, maar tegenwoordig moet ik weer vanuit Almere en dan sta je toch regelmatig twee bussen voorbij te laten gaan omdat het te druk is om in te stappen. Ik ben op dit moment ook nog eens slecht ter been waardoor staan in de bus niet echt wenselijk is..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 13:19

Ik nam altijd de lijn 12 wat eerder en dan op de uni ontbijten - stukken ontspannener.

Overigens wordt er aan de tramlijn nu daadwerkelijk gebouwd, dat was eerder nog niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 13:20

Shadow0 schreef:
Ik nam altijd de lijn 12 wat eerder en dan op de uni ontbijten - stukken ontspannener.

Overigens wordt er aan de tramlijn nu daadwerkelijk gebouwd, dat was eerder nog niet.

Dat probeer ik ook wel zo veel mogelijk te doen, jammer genoeg sta ik tegenwoordig eerst in de file op de A6, dan op de A1, dan moet ik nog met een trein en dan is het meestal al spitsuur tegen de tijd dat ik de 12 in moet. Maar goed, hopen dat de tramlijn de boel wat makkelijker gaat maken. Je ziet vaak ook wel dat het na de eerste tentamenweek een stuk rustiger is in de bussen.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 13:37

Vanochtend toen alles rond zwolle stil lag. :Y)
Zo ongelofelijk druk in meppel.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 13:38

Klopt ja. Dan neemt de motivatie om op tijd te komen wat af. Wel knap veel file, kan me voorstellen dat dat heel frustrerend is. Overigens heb je ook nog lijn 11 (oh nee, niet meer 11, 28 ofzo?) en als je naar Neude loopt of reist lijn 27. Misschien zijn dat nog alternatieven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 13:44

Shadow0 schreef:
Klopt ja. Dan neemt de motivatie om op tijd te komen wat af. Wel knap veel file, kan me voorstellen dat dat heel frustrerend is. Overigens heb je ook nog lijn 11 (oh nee, niet meer 11, 28 ofzo?) en als je naar Neude loopt of reist lijn 27. Misschien zijn dat nog alternatieven.

Lijn 28 pak ik ook nog wel eens ja, daar kan ik vaak op station wel gaan zitten. Die wordt pas drukker vanaf Neude :j

Die file is inderdaad wel vervelend ja. Ze hebben nu gelukkig het nieuwe deel van de A1 open gegooid, maar de A6 is nog tot het einde van 2016 een drama. Bus kan grote delen langs de file rijden, maar vaak staat het zo vast dat de 200 meter die hij over de baan moet al voor flink wat vertraging zorgt. Ach ja, ik ben allang dankbaar dat ik gratis met het openbaar vervoer kan reizen :D

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 13:48

Moet zeggen dat ik het de laatste tijd goed te doen vind met de 12, heb tot nu toe pas 1 keer hoeven staan sinds het begin van het schooljaar (en ik ga 4x per week naar school). Soms kan het echt niet anders, maar vaak is het een kwestie van inderdaad goed opletten of er niet een lege achterstaat, 1 bus of 2 bussen wachten zodat je vooraan staat etc.
Alleen als je 9 uur op de uithof moet zijn is het echt absoluut drama, dan kan je wachten wat je wil maar hij blijft stampvol :')
Sowieso vind ik ook de bushalte nu aan de jaarbeurszijde echt een stuk fijner dan die vroeger aan de centrumzijde, dat scheelt ook al een hoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 13:53

Ik volg maar twee keer per week college en hoef alleen op vrijdagochtend op de Uithof te zijn, maar dan moet ik er toevallig ook om half 9 al zijn :)) Dan zit ik dus inderdaad in de volledige drukte. Op maandag begin ik op Oudenoord en pak ik vanaf daar de bus naar de Uithof om een uurtje of half 1, dan is het prima te doen. Mijn referentiekader is dus alleen die vrijdagochtend, waarop ik rond 10 voor 8 aanschuif bij de bushalte, vaak rond 8 uur in de bus zit en altijd moet staan

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 14:53

Oooh ja snap ik dan heb je het inderdaad niet fijn -O-

Gister ook weer een frustratie trouwens, ik stond op Leiden CS in de stromende regen op de bus te wachten, gelukkig wel onder het afdakje. Om de tijd dat hij zou komen liep iedereen al naar het platform, dus ik ook anders heb ik geen plekje. Komt dat rotding gewoon niet opdagen ;(
Dus heb ik dik 20 minuten in de volle regen gestaan, want het was ook niet duidelijk wanneer hij dan wel kwam dus kon ook niet terug naar het afdakje.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 16:48

6 weken geleden ben ik verhuisd van provincie Groningen naar Maastricht ivm studie. Ik ben te laat 18 geworden dus dan krijg je per 1 okt pas je studentenov. Dat is morgen, dus ik besloot na 4 weken niet meer thuis te zijn geweest vandaag weer eens naar huis te gaan. Het kost me van deur tot deur 5,5-6 uur. Na 4 uur reizen eindelijk aangekomen in Assen. Loopt in Haren een persoon op het spoor waardoor ik nu vast zit in Assen tot waarschijnlijk half 6. Maar ik zou uiteten dus nu ben ik waarschijnlijk later en pfff :'( Ben doodmoe van de week en mis mijn ouders dus hier word ik echt even mismoedig van.

Even gezeurd, verder ben ik normaal hartstikke tevreden en erger ik me nergens aan. :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 18:53

Supertoffe conducteur, die excuses maakt voor drukke trein, oproept tot melding, en aandacht vraagt voor mensen die moeite hebben met lang staan. +:)+

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 17:17

Ik weet het, overmacht maar toch aaaargh. Gisteravond seinstoring en flink om moeten omreizen, planning voor die avond opgeschort naar vanavond. Vandaag, aanrijding met persoon, dag planning.

Mag hopen dat het niet al te nouwja heftig/smerig is daar. -O- Ben er naar van.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 17:18

magda_90 schreef:
Ik weet het, overmacht maar toch aaaargh. Gisteravond seinstoring en flink om moeten omreizen, planning voor die avond opgeschort naar vanavond. Vandaag, aanrijding met persoon, dag planning.

Mag hopen dat het niet al te nouwja heftig/smerig is daar. -O- Ben er naar van.

Tussen Groningen en Zuidhorn toevallig?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 17:29

Ja.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 17:32

magda_90 schreef:
Ja.

Aha, ik stond nog in twijfel of ik met bus of de trein zou gaan. Blij dat ik voor de bus heb gekozen. :=

Succes nog even met thuiskomen!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 17:33

Bedankt, ik zit nu in de snelbus naar Drachten en straks naar Leeuwarden. De bussen die Arriva had geregeld waren zo stampensvol.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:05

*\o/* perfecte topic voor mij.

Vanochtend in de trein, een trein later wat ik normaal pak. Ik zat op een plek waar dan 4 mensen kunnen zitten.
Er zat al een meisje voor mij, komt er een stel aan. De jongen ploft naast mij en gaat breed zitten >;)
Zijn vriendin gaat haar make up doen geen problemen mee hoor trouwens. Maar daarna ging ze uitgebreid haar haren borstelen. Nou de haren vlogen in het rond, en het meisje tegenover mij was net aan het eten. :n