Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 22:21

Ik heb er weer een! En nee ik heb geen illegale plannen. :') maar stel, je rijdt met je auto naar een ver land, verkoopt hem daar en vliegt dan terug.. Hoe werkt het met verkopen in t buitenland en met Nederlandse apk enzo?

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 22:23

Gele vlekken in je kleding en witte strepen onder je oksel.

Ik heb er ook nog een: zijn de vingerafdrukken van alle vingers aan een hand gelijk? Want ik hoef bijvoorbeeld maar 1 vingerafdruk per hand te maken voor mijn paspoort.

Free2

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 22:27

Nee, volgensmij is iedere vingerafdruk uniek.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 22:31

Dus stel dat ik weet dat de politie toegang heeft tot de vingerafdrukken van mijn wijsvingers, dan gebruik ik die bv niet tijdens een inbraak. Ben ik dan niet te traceren?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 23:48

das wel een goeie vraag... gracezellaa

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 23:51

Stel je hebt seks gehad met een jongen, en de dag erna met een ander. En je blijkt zwanger te zijn, is dan de eerste de vader, of kan de tweede het ook zijn, omdat het te kort op elkaar zit?
Nee, ik heb niks uitgespookt :P maar zulke zotte dingen vraag ik mij gewoon wel eens af.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 23:54

Sodeletuut schreef:
Ik heb er weer een! En nee ik heb geen illegale plannen. :') maar stel, je rijdt met je auto naar een ver land, verkoopt hem daar en vliegt dan terug.. Hoe werkt het met verkopen in t buitenland en met Nederlandse apk enzo?

Hij moet officieel uitgevoerd worden en de kentekenplaten bij de RDW inleveren, dus ik ben bang dat je dat niet lukt. Maar dat is dus officieel, ik weet niet wat jij van plan bent... _O- _O- _O-

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 23:54

Chasey schreef:
Stel je hebt seks gehad met een jongen, en de dag erna met een ander. En je blijkt zwanger te zijn, is dan de eerste de vader, of kan de tweede het ook zijn, omdat het te kort op elkaar zit?
Nee, ik heb niks uitgespookt :P maar zulke zotte dingen vraag ik mij gewoon wel eens af.

Dat hangt er van af welk zaadje sneller is :o

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 00:00

Maar komt ie van die eerste niet eerder bij het eitje? OF is dat zaad zo langzaam, dat het na een dag nog niet bij het eitje is... wahhaahha. Sorry... het wordt laat. Het niveau daalt :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 00:52

Het kan ook zijn dat de eerste "leeg" zaad heeft, of dat je eitje nog niet bereikbaar was. Bevruchting is super ingewikkelt omdat het van erg veel factoren afhankelijk is. Het is zelfs zo, dat als je besluit zwanger te willen worden, en dus op je meest vruchtbare dagen het meest sekst, het dan toch gemiddeld een jaar duurt voor het raak is.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 04:59

Waarom bestaan er alleen 18+ reclames die op mannen gericht zijn?
De 0900-dames vliegen je om de oren vanaf half 1 's nachts...
En op websites wordt je om de vijf minuten verleid om 'lekker wijf die-en-die' te contacten.

Zijn alleen mannen zo stom om in dit soort oliebol te trappen? :+

Ik zie nooit eens een lekkere vent voorbij komen met zijn telefoonnummer :Y) (niet dat ik er behoefte aan heb maar het is toch raar?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 05:42

Ik denk omdat over het algemeen mannen seks belangrijker vinden dan dat vrouwen dat vinden.

blacky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 10:49

Chasey schreef:

Ik heb ook een keer een verhaal gelezen van een vrouw die zwanger was van een tweeling. Toen de kinderen geboren waren vond de man dat kind a absoluut niet op hem leek, maar kind b wel. Hij is toen een dna-test gaan doen en toen bleek dat kind b wel van hem was, maar kind a verwekt was door een ander. Ze was dus vreemd gegaan en had met 2 mannen vlak achter elkaar sex gehad.
Dus dat zou betekenen dat je ook van 2 verschillende mannen tegelijkertijd zwanger kan wezen.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 10:52

blacky15 schreef:
Chasey schreef:

Ik heb ook een keer een verhaal gelezen van een vrouw die zwanger was van een tweeling. Toen de kinderen geboren waren vond de man dat kind a absoluut niet op hem leek, maar kind b wel. Hij is toen een dna-test gaan doen en toen bleek dat kind b wel van hem was, maar kind a verwekt was door een ander. Ze was dus vreemd gegaan en had met 2 mannen vlak achter elkaar sex gehad.
Dus dat zou betekenen dat je ook van 2 verschillende mannen tegelijkertijd zwanger kan wezen.

Of je daar nou zo trots op moet zijn :')

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 10:56

Ja, dat is best banketstaaf. :')
Maar die man vertrouwde die vrouw dan ook niet helemaal, als je toch een dna-test laat doen.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:03

Vaak zie je bij nieuwe wegen dit bord langs de weg: nieuw wegdek, langere remweg.
Hoe komt het dat de remweg langer is? Ik zou denken dat nieuw asfalt stroever is, waardoor je juist beter kan remmen... Maar dat is dus blijkbaar niet zo :')

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:09

Nicolien schreef:
Vaak zie je bij nieuwe wegen dit bord langs de weg: nieuw wegdek, langere remweg.
Hoe komt het dat de remweg langer is? Ik zou denken dat nieuw asfalt stroever is, waardoor je juist beter kan remmen... Maar dat is dus blijkbaar niet zo :')

Nieuwe wegen zijn nog erg 'glad', ze hebben nog geen slijtage, wat de grip voor de auto minder maakt.

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:11

Ik dacht vroeger altijd dat dat goed was, een langere remweg. Ik dacht dat ze je dan op het nieuwe wegdek direct wat meer tijd hadden gegeven om te remmen. Ik keek dan ook altijd uit het raam om te kijken hoe die mooie nieuwe lange remweg eruit zag :D. Tja, kinderlogica heh :+

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:13

Chasey schreef:
Maar komt ie van die eerste niet eerder bij het eitje? OF is dat zaad zo langzaam, dat het na een dag nog niet bij het eitje is... wahhaahha. Sorry... het wordt laat. Het niveau daalt :P

De zaad van een man kan nog een tijdje in de baarmoeder blijven zitten.. Ik heb even opgezocht hoelang namelijk Algemeen wordt aangenomen dat ze in het slijm van de baarmoederhals tot 72 uur overleven. Best lang dus..

Ik denk als je zoiets van plan bent en je raakt zwanger dat je dan maar het beste een DNA test kan doen :')

http://www.predictor.nl/zwanger-worden/ ... n-zaadcel/

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:59

blacky15 schreef:
Hoewel ik dit verhaal een beetje overdreven vindt (uiterlijk baby’s vergelijken en/of een dnatest afnemen) kan het in de praktijk idd wel gebeuren. De vrouw heeft dan twee eisprongen gehad. Het is in dit geval dan ook zeker géén eeneiige tweeling :)

En idd of je er trots op moet wezen :=

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 12:30

LisannePruts schreef:
aangenomen dat ze in het slijm van de baarmoederhals tot 72 uur overleven. Best lang dus..

Ik denk als je zoiets van plan bent en je raakt zwanger dat je dan maar het beste een DNA test kan doen :')

http://www.predictor.nl/zwanger-worden/ ... n-zaadcel/

_O- Nee ik ben zoiets niet van plan hoor, maar ik vraag mij altijd van die rare dingen af :+ En dan wil ik ook nog antwoord hebben haha!

Blacky15, Wow, dat is wel heel bizar! Maar wou theoretisch idd kunnen. Zoiets zal wel heel uniek zijn.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 12:51

Shanna schreef:
Het kan ook zijn dat de eerste "leeg" zaad heeft, of dat je eitje nog niet bereikbaar was. Bevruchting is super ingewikkelt omdat het van erg veel factoren afhankelijk is. Het is zelfs zo, dat als je besluit zwanger te willen worden, en dus op je meest vruchtbare dagen het meest sekst, het dan toch gemiddeld een jaar duurt voor het raak is.

Bevruchting is idd ingewikkeld, dat klopt.
Maar anno 2015 maken wij het zelf nog veel moeilijker.

Je bent als vrouw die-nog-nooit-een-kind-heeft-gedragen niet zo heel erg lang vruchtbaar. Voor de meeste vrouwen diersoort mens schijnt haar top ergens rond de twintig te liggen. Maatschappelijk gesproken is het dan niet aan de orde, velen van ons slikken dan de pil.
Dan is het op gegeven moment zoeken naar de juiste man, samenwonen, opleiding klaar, alvast een beginnetje carrière en dan stoppen met de pil.
Soms duurt het een half jaar voor je weer een cyclus hebt - en als inmiddels de 35 in de buurt gaat komen komt er nog extra druk bij kijken ook. (En die extra druk werkt weer contra productief.)

Vrouwen die wel rond haar twintigste een kind hebben gedragen, blijven veel makkelijker tot op hogere leeftijd vruchtbaar.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 28-07-15 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 12:58

Citaat:
Sommige stammen in Afrika stoppen vrouwen die ongesteld zijn toch ook nog in huisjes? Al weet ik niet in hoeverre Groeten uit de rimboe de werkelijkheid afbeeldde :P

Het schijnt in sommige culturen nog altijd gedaan te worden :j[/quote]

Nou, daar zit je dan een hele week.[/quote]

Lijkt me hartstikke leuk. :j
Met enige kennis van zaken: vrouwen die samenwonen, menstrueren samen, dus het halve dorp oid zit daar dan.
En nog al wat buikdansen zijn bedoeld om/ werken in de praktijk uitstekend tegen menstruatiepijn.

Dus lekker af en toe een weekje zonder die kerels - "dat kan beslist erger".

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:36

Toen we nog thuis woonde. Mijn moeder, zus en ik altijd samen ongesteld. En mijn vader zat daar dan tussen, gezellig boel :P

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 16:45

Ik ben weleens benieuwd hoe ze het aantal calorieën in een product berekenen..