Het grote Dr Martens topic!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolien87

Berichten: 17532
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 23:58

Ah wat jammer zeg.

Ik had laatst mijn zwarte 1461's aan toen we gingen bowlen. Dus ik had ze braaf in het lege schoenenvak van de bowlingschoenen gedaan, tot mijn nichtje 2 meiden hoorde zeggen: "Dat zijn wel heel gave Dr. Martens. Heel uniek".
Toen heb ik ze toch maar bij me gehouden. :=

Shenavallie
Berichten: 11778
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 10:05

Oeh, dat was een goed plan om ze bij je te houden! :j

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 23:01

Wat eng Jolien! Ik liep vandaag de trap op en hoorde twee meisjes zeggen: "Oh die schoenen zijn zo vet he." "Ja ik wil ze ook." "Ja ik eigenlijk ook, maar ik heb hele grote voeten dus dan staat het zo lomp." Vond het wel grappig, waren best wel van die "tutjes" zeg maar.

Ik heb trouwens mijn volgende aankoop gespot: https://www.debijenkorf.nl/dr-martens-b ... dr-martens

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 23:11

PeerAppel schreef:
Wat eng Jolien! Ik liep vandaag de trap op en hoorde twee meisjes zeggen: "Oh die schoenen zijn zo vet he." "Ja ik wil ze ook." "Ja ik eigenlijk ook, maar ik heb hele grote voeten dus dan staat het zo lomp." Vond het wel grappig, waren best wel van die "tutjes" zeg maar.

Ik heb trouwens mijn volgende aankoop gespot: https://www.debijenkorf.nl/dr-martens-b ... dr-martens

Oeeh! Die rainbows zijn ook leuk ja! Ik moet denk ik niet teveel in dit topic kijken, ik moet mijn bankrekening met rust laten _O-

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 23:19

Ik heb best veel zelfbeheersing. Ik hoop dat ze er nog zijn over een paar maanden, want mijn bankrekening kan het nu ook echt niet aan. :=

Lynnepinny

Berichten: 2713
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 23:50

PeerAppel schreef:
Wat eng Jolien! Ik liep vandaag de trap op en hoorde twee meisjes zeggen: "Oh die schoenen zijn zo vet he." "Ja ik wil ze ook." "Ja ik eigenlijk ook, maar ik heb hele grote voeten dus dan staat het zo lomp." Vond het wel grappig, waren best wel van die "tutjes" zeg maar.

Ik heb trouwens mijn volgende aankoop gespot: https://www.debijenkorf.nl/dr-martens-b ... dr-martens


Je ziet ook wel steeds meer "tutjes" op DM's lopen :+ Best grappig, want ooit waren het echt punkschoenen. In ieder geval zei m'n moeder dat bij haar op school vroeger alleen de hele heftige typjes DM's droegen :P

MyChoice

Berichten: 2210
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 08:24

20 jaar geleden droeg ik ze al. Heb best wel flowerpower achtig er bij gelopen soms. Maar droeg ze voornamelijk met een jeans en bandshirt.

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 13:05

Weet iemand wat je kan doen aan de tong die niet gewoon recht wil zitten? :+
Bij mijn linkerschoen zit de tong helemaal gekreukt en naar links ipv in het midden. Wat ik ook doe, ik krijg hem niet normaal. Rechts zit hij wel gewoon recht. Vreemd genoeg heb ik rechts wel weer een beetje last van mijn wreef, en links juist helemaal niet :') _O-
Afbeelding
Afbeelding

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 14:07

Zit hij er niet gewoon scheef in genaaid?

Syberdepiep

Berichten: 1611
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 14:24

Je zou er met een scherp mesje 2 sneedjes naast elkaar kunnen zetten zodat er een lusje onstaat waar je je veters doorheen kunt rijgen om de tong op z'n plek te houden. Dit zie je wel vaker bij hogere modellen schoenen zoals jodhpurs

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 14:26

Ik heb én dezelfde sokken (Pride Socks van Happy Socks?) en ook de linkertong die vervelend doet. :') Heb het gewoon maar geaccepteerd. Je ziet het toch niet zo duidelijk bij mij.

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 15:00

Sonja_vR schreef:
Zit hij er niet gewoon scheef in genaaid?

Zou best kunnen inderdaad, zou het niet weten eigenlijk

BopjeBo schreef:
Je zou er met een scherp mesje 2 sneedjes naast elkaar kunnen zetten zodat er een lusje onstaat waar je je veters doorheen kunt rijgen om de tong op z'n plek te houden. Dit zie je wel vaker bij hogere modellen schoenen zoals jodhpurs

Dat is ook wel een goeie, ja. Ik doe het nu nog maar even niet, vind het een beetje eng om in Docs te snijden, maar ik ga ‘m zeker onthouden! Als ik het een keer echt zat ben :+

PeerAppel schreef:
Ik heb én dezelfde sokken (Pride Socks van Happy Socks?) en ook de linkertong die vervelend doet. :') Heb het gewoon maar geaccepteerd. Je ziet het toch niet zo duidelijk bij mij.

Jaa! De Pride Socks van Happy Socks inderdaad. Wat grappig/toevallig :Y)

deksel

Berichten: 3840
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 15:17

E_J schreef:
Weet iemand wat je kan doen aan de tong die niet gewoon recht wil zitten? :+
Bij mijn linkerschoen zit de tong helemaal gekreukt en naar links ipv in het midden. Wat ik ook doe, ik krijg hem niet normaal. Rechts zit hij wel gewoon recht. Vreemd genoeg heb ik rechts wel weer een beetje last van mijn wreef, en links juist helemaal niet :') _O-
[ [url=m/2zhfYu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/W9MyMe.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ja dat heb ik dus ook. Vet irritant want het ziet er niet uit als je lelijke sokken aanhebt en het loopt vervelend en ja :').

Shenavallie
Berichten: 11778
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 16:29

Lynnepinny schreef:
PeerAppel schreef:
Wat eng Jolien! Ik liep vandaag de trap op en hoorde twee meisjes zeggen: "Oh die schoenen zijn zo vet he." "Ja ik wil ze ook." "Ja ik eigenlijk ook, maar ik heb hele grote voeten dus dan staat het zo lomp." Vond het wel grappig, waren best wel van die "tutjes" zeg maar.

Ik heb trouwens mijn volgende aankoop gespot: https://www.debijenkorf.nl/dr-martens-b ... dr-martens


Je ziet ook wel steeds meer "tutjes" op DM's lopen :+ Best grappig, want ooit waren het echt punkschoenen. In ieder geval zei m'n moeder dat bij haar op school vroeger alleen de hele heftige typjes DM's droegen :P

Dat klopt helemaal! Vroeger werd het voornamelijk door de Punk-scene en de Old School Rock-liefhebbers (soms ook wel Alto's genoemd) gedragen. Ik hoorde bij de laatste groep. :D

Shenavallie
Berichten: 11778
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 16:32

E_J schreef:
Weet iemand wat je kan doen aan de tong die niet gewoon recht wil zitten? :+
Bij mijn linkerschoen zit de tong helemaal gekreukt en naar links ipv in het midden. Wat ik ook doe, ik krijg hem niet normaal. Rechts zit hij wel gewoon recht. Vreemd genoeg heb ik rechts wel weer een beetje last van mijn wreef, en links juist helemaal niet :') _O-
[ [url=m/2zhfYu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/W9MyMe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Toch volhouden met terug sjorren of helemaal opnieuw inveteren. Als je zo door blijft lopen, gaat je tong deze vorm vasthouden en dat is nu net wat je niet wilt. Ik heb het zelf ooit ook met een paar gehad. Schoen helemaal opnieuw geveterd, tong goed recht getrokken, met aantrekken nog eens goed rechtgetrokken en daarna pas de veters aansnoeren. Desnoods een keer wat strakker.

Jolien87

Berichten: 17532
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 17:35

PeerAppel schreef:
Wat eng Jolien! Ik liep vandaag de trap op en hoorde twee meisjes zeggen: "Oh die schoenen zijn zo vet he." "Ja ik wil ze ook." "Ja ik eigenlijk ook, maar ik heb hele grote voeten dus dan staat het zo lomp." Vond het wel grappig, waren best wel van die "tutjes" zeg maar.

Ik heb trouwens mijn volgende aankoop gespot: https://www.debijenkorf.nl/dr-martens-b ... dr-martens


Haha, dat is ook leuk om te horen. :)

Ik heb nieuwe zomerdocs. <3 Schuurman-schoenen had er meerdere kortingen overheen gegooid dus ik heb ze voor €47,99 besteld.
De charmante legging en binnenstebuitensokken maken het af...
Afbeelding

Lynnepinny

Berichten: 2713
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 20:04

Oh die had ik ook in het rood, maar ze waren veel te smal |( Zo jammer, want ze zijn echt leuk!

Jolien87

Berichten: 17532
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 20:37

Ah wat jammer. Ik vind ze juist ruim zitten dus heb ze een maat kleiner dan mijn eigen maat en deze zitten als gegoten.
Ik was even bang dat de zolen als Allstars zouden zijn maar ze bieden echt flink steun.

Lau

Berichten: 16684
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 23:10

Ik heb vandaag mijn eerste paar gescoord:

Afbeelding

Nala

Berichten: 8219
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-19 23:17

Zo die zijn gaaf!

Lau

Berichten: 16684
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 11:09

Maddoxx schreef:
Zo die zijn gaaf!


Thanks! Ben er ook echt heel blij mee <3
Kevin heeft ze ook heel subtiel en mooi gepimpt. Hou er wel van als ze net anders zijn dan normaal :D

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 11:20

Ik ook, wat vet!

Jolien87

Berichten: 17532
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 11:36

Lau schreef:
Ik heb vandaag mijn eerste paar gescoord:

[ [url=m/vJT3jG.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh wauw, dat zijn meteen goeie binnenkomers. Ik vind ze heel gaaf.
En welkom bij de familie! :wave:

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 11:37

Heel gaaf :j

Lau

Berichten: 16684
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 11:39

Thanks!! Als ze fijn lopen komt er misschien nog een paar. En nog een en nog enz :')