Model worden/hoe? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OutOfTheWood

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 18:50

Ik reageer niet eens op jouw... >;)

Ik kan heus wel lezen wat jij typt hoor, ben niet gek.
Nederland is het land waar de meeste modellen vandaan komen omdat we zo vroeg al lang zijn door de genen.

Perfecte modellen bestaan niet ;)

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 18:57

Het is 'jou' en 'sowieso', dat ten eerste.

Ten tweede ben ik het eens met Emma, maar als de meiden van hier wél naar zo'n conventie willen moeten ze dat vooral doen! Het lijkt me in ieder geval een mooie ervaring. Paar goede polaroids laten maken en opsturen naar verschillende bureau's kan ook nooit kwaad. Hé meiden, wie niet waagt wie niet wint: een nee heb je, een ja kun je krijgen :D

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 19:22

Amburtjoz schreef:
Het is 'jou' en 'sowieso', dat ten eerste.

Ten tweede ben ik het eens met Emma, maar als de meiden van hier wél naar zo'n conventie willen moeten ze dat vooral doen! Het lijkt me in ieder geval een mooie ervaring. Paar goede polaroids laten maken en opsturen naar verschillende bureau's kan ook nooit kwaad. Hé meiden, wie niet waagt wie niet wint: een nee heb je, een ja kun je krijgen :D

Mee eens! (En dat van dat 'jou' en 'sowieso' wilde ik ook al zeggen := )
Je kunt er wel op blijven hameren dat maten en lengte niet belangrijk zijn maar dat zijn ze wel. Op zo'n groot evenement zijn er zoveel mooie meiden met de juiste lengte, dat een net zo mooie (of misschien wel mooiere) meid met een paar cm minder minder kans heeft om opgemerkt te worden. Als je foto's opstuurt naar een bureau kijken ze al naar jou, dus dan is de kans groter dat je er iets interessants uit haalt dan wanneer je de kleinste bent tussen zoveel anderen.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 19:41

En je kan natuurlijk ook je kansen spreiden en naar de conventie gaan en zelf bureau's benaderen, maar dat kost wel weer meer tijd natuurlijk.. Op zo'n conventie valt lengte eerder op (vooral als je in een groep potentiële modellen staat) dan een speciaal gezichtje. Wanneer je juist foto's van je gezicht stuurt, valt het oog daar eerder op.

Perfecte modellen zullen vast niet bestaan, maar ze zullen wel op zoek gaan naar iets dat daar zo dicht mogelijk bij in de buurt komt, op zo'n conventie.

Offtopic, @Arc_en_Ciel: onze onderschriften matchen een beetje :D

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:22

He ja inderdaad! Leuk :D

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 22:05

Is er hier iemand die naar Elite Model Look gaat? 20 Juni is er eentje in Spijkenisse, waar ik woon, dus ik ben van plan om heel misschien mee te gaan doen. Heeft iemand misschien ervaring?

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 23:44

Lestrange01 schreef:
Is er hier iemand die naar Elite Model Look gaat? 20 Juni is er eentje in Spijkenisse, waar ik woon, dus ik ben van plan om heel misschien mee te gaan doen. Heeft iemand misschien ervaring?

Elite is 1 van de meeste bekende en beste bureau's ter wereld dus ik zou de kans zeker aanpakken :D

Mouzs_engel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 22:08

hee ik heb een vraagje. Nu heb ik al keer model gestaan en vind het erg leuk om te doen. Ik zie ook zeker vooruitgang in de foto's. Mijn lijkt het ook heel erg gaaf om bij een modellenbureau te lopen maar ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken en of ik wel 'goed' genoeg ben. ik ben 1.74 en heb wel de goede maten maar ik vind niet dat ik een mooi hoofd heb en al helemaal niet zonder make-up. Ook heb ik (veel minder dan jaar terug) puistjes.

Hebben jullie misschien advies over hoe ik het kan aanpakken om mezelf in te schrijven en/of goede bureau's?

Alvast bedankt

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 22:13

Als je graag een bureau wilt kan ik je helpen?
Ik ken een redelijk aantal bureau's dus je mag me altijd wat foto's mailen of je vragen stellen :D

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 23:03

Mouzs_engel schreef:
hee ik heb een vraagje. Nu heb ik al keer model gestaan en vind het erg leuk om te doen. Ik zie ook zeker vooruitgang in de foto's. Mijn lijkt het ook heel erg gaaf om bij een modellenbureau te lopen maar ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken en of ik wel 'goed' genoeg ben. ik ben 1.74 en heb wel de goede maten maar ik vind niet dat ik een mooi hoofd heb en al helemaal niet zonder make-up. Ook heb ik (veel minder dan jaar terug) puistjes.

Hebben jullie misschien advies over hoe ik het kan aanpakken om mezelf in te schrijven en/of goede bureau's?

Alvast bedankt

Als je puistjes heb zijn dit jeugdpuistjes.
Ik had dit ook heel erg totdat ik slakkengel kocht bij de tuinen. (Winkel)
Ik reinigde me gezicht met water in de ochtend en in de avond. En deed ook een dun laagje slakkengel op in de ochtend en in de avond.
Mijn jeugdpuistjes en littekens van puistjes zijn zo goed als weg!
In de vakantie heb ik 2 weken geen slakkengel opgedaan en merkte echt dat mijn puistjes weer terug kwamen.
Toen ik het weer ging gebruiken verdwenen ze weer :)

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 07:55

Martinklok schreef:
Ik ken een redelijk aantal bureau's dus je mag me altijd wat foto's mailen of je vragen stellen :D

Je kunt toch een lijstje geven met bureaus die je aanraad... Waarom moet je jou foto's sturen?

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 09:45

Fred_Kroket schreef:
Martinklok schreef:

Je kunt toch een lijstje geven met bureaus die je aanraad... Waarom moet je jou foto's sturen?

Snap dat ook niet helemaal, bij iedereen die hier met zo'n vraag komt zeg je dat ze jou maar een mailtje moeten sturen. Komt op mij nogal over dat je denkt dat je de enige bent die er verstand van heeft. Denk juist dat iedereen meer zou hebben aan verschillende meningen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:08

Fred_Kroket schreef:
Martinklok schreef:

Vind ik ook een beetje vreemd, inderdaad. Bureaus zitten er echt niet op te wachten dat een ander foto's stuurt en een "goed woordje doet" ofzo. Dat moet je gewoon zelf doen, daarbij gaat het ook on hoe je in de mails naar voren komt en wat voor persoon je bent, daar krijgen ze dus echt geen hoogte van als een ander een mailtje stuurt. :')

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:44

Jeetje die jongen probeert gewoon vanuit zijn eigen ervaringen mee te helpen. Waarschijnlijk wil hij alleen maar tips geven over de foto's. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel begrijp na een aantal snauwen die hij hier al heeft gehad. Zelfs over een spelfout. Waar gaat het over denk ik dan.
Ik zelf voel ook totaal geen behoefte meer om tips te delen hier en heb zelfs spijt dat ik een aantal foto's van mijn dochter heb gedeeld hier. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Aan degene die model willen worden nog 1 ding;
Het beste kun je gewoon contact opnemen met agency's in Nederland en ze vragen wat ze zoeken.
Als je fashion en beauty wil ligt dat namelijk anders dan als je commerciele shoots zoekt.
Verder zit facebook vol met castingbureau's waarvan voldoende info te googlen is.
Wees ten alle tijde verstandig en betaal NOOIT voor foto's tenzij je zelf een fotograaf inhuurt.
Succes ermee gun jullie het allemaal!

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:11

Ik snap gewoon niet dat hij tips over foto's niet hier kan delen.. En waarom spijt dat je foto's van je dochter hebt gedeeld?

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:24

Ik vind hier nou geen leuk sfeertje hangen.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 14:59

Vorige week was ik gebeld door Vakfotografen Imaging. Ik was geselecteerd voor een gratis fotoshoot! Maar omdat ik minderjarig ben moest ik terug bellen met mijn moeder. Heb nooit terug gebeld want heb ze toen opgezocht op het internet. Kwam een programma tegen op tv waar ze het hadden over vakfotografen imaging. Ze blijken oplichters te zijn! Heb ook naar verschillende mensen een berichtje gestuurd of dit waar is, iedereen zei dat dit waar was. Ze zeggen je krijgt een gratis fotoshoot maar na de shoot zeggen ze kan je 120 euro overmaken voor 10 uur savonds, dan krijg je de foto's toegestuurd. Dit is niet alles ze zeggen ook als je 80 euro betaald zorgen wij ervoor dat je op tv komt.
Ik wil iedereen hier waarschuwen voor vakfotografen imaging! Ze benaderen je via instagram.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 15:01

Dat is inderdaad een heel bekende Vakfotografen. Heb zelf de laatste tijd weinig geshoot, alleen 2 opdrachten voor webwinkels maar heb daar de foto's nog niet van binnen.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 15:51

Sommige mensen willen hun foto's gewoon niet met iedereen hier delen.
Daarom mogen ze mij altijd een mailtje doen zodat ik ze toch kan helpen met type's qua foto die je het beste op kan sturen naar een bureau.
Zelf heb ik ervaring met het mailen naar bureau's en dit wil ik graag delen...Alleen niet iedereen wil hier foto's posten vanwege privacy redenen / onzekerheden etc.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:17

Is inderdaad oppassen met zulke dingen.

Ik werd pas geleden ook benaderd door iemand via Instagram. Ik maakte zulke mooie foto's en alles was perfect. Ik werd dus benaderd om naar Amerika te vliegen en te shooten voor Victoria's Secret. Maar daar zaten wel kosten aan verbonden van ik geloof $2500,- :P

Nee bedankt, ik sla over ;)

Maar het klonk allemaal heel professioneel, dus ik snap best dat er mensen zijn die daar intrappen.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:24

Als ervoor betaalt moet worden zou bij iedereen een lampje moeten branden met dit soort dingen. Ik ben een x direct benaderd door iemand van Next Model Management, dat was wel echt. Verder niet op ingegaan maar dat kwam heel anders over dan inderdaad weleens wat via instagram.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:25

Ja sommige mensen maken er echt misbruik van, al is het wel zo dat er via Instagram veel gescout word momenteel.
Heel veel mensen posten daar foto's dus de kans dat ze je kunnen beoordelen is groter dan met FB over het algemeen.

Net weer een 'salade" gemaakt, een andere variant als gisteren.
Elke dag probeer ik een salade te maken van fruit, gewoon omdat het lekker is en goed voor je body :D
Ingrediënten: zwarte bessen, aardbeien, abrikoos, tomaat & en aantal walnoten.

Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:51

http://www.ibemanagement.nl/index-nl.html
Ik kreeg via instagram een vraag van @julia_modelscout of ik al een agency heb. Ik vind het een beetje raar. Ze zou bij de bovenstaande link werken.
Wat denken jullie?

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 21:31

Of die julia echt is weet ik niet, maar ibe helpt wel veel meiden hogerop momenteel, ze hebben zelf ook insta: i_be_models je kunt het ze even navragen, ze werken samen met paul fischer.

Edit: zie net op hun insta dat julia echt voor hun scout!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 21:35

Ze was geïnteresseerd in me, alleen toen ik mijn lengte doorgaf werd het stil :')
Maar wel tof. :D