Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Littera

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 01:27

Ik kijk de reportage nu ook.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 03:38

Goof schreef:
Isegrim, nogmaals, wat een bewondering van mijn kant zeg.
Ik lees momenteel dagelijks mee in het topic om je updates in de gaten te houden.

Kun je ook nog wat 'genieten' van je verblijf overseas? Hoe ga je je verblijf daar afsluiten voor je naar huis gaat? En misschien heel erg voorbarig, maar nu je hebt gezien hoe je iemand tot steun kunt zijn, wil je dan tezijnertijd weer een andere gevangene gaan schrijven?

Ja, ik kan zeker ook genieten van mijn verblijf hier. Dat is ook wel nodig denk ik. Ik moet afleiding hebben, anders word ik gillend gek.

Ik weet nog niet of ik dit nog eens aan zou kunnen. Die vraag komt later.

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 07:40

Knap hoor isegrim! Ik heb je blog gelezen heftig! Al weet je al jaren dat dit moment een keer gaat komen lijkt me onwijs moeilijk als het bijna zover is. Heb je wel iets van professionele hulp als je terug bent? Sterke in ieder geval!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 10:18

Isegrim ik heb net ook je hele blog gelezen. Poeh wat enorm heftig zeg. Ik wens je heel veel wijsheid en sterkte toe de komende tijd.

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 10:34

AAAHH ik heb mijn eerste brief terug!! :D Binnen een week en een paar uur dus al, wauw! Nooit gedacht dat ik dat ZO leuk zou vinden haha :D En hij klinkt als een hele leuke, oprechte jongen/man om mee te schrijven, dus ik klim straks gelijk weer in mijn digitale pen :)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:05

Wat leuk Rianne... Spannend!

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:12

Wauw, dat is snel!! Ik zie dat jij via emailingaprisoner.com werkt, maar je kan daarvoor wel inmates via writeaprisoner 'uitzoeken'?

Ik vind die rapportage erg heftig! Wat zullen die ouders zich vreselijk voelen zeg, dat ze hem toch het voordeel van de twijfel gegeven hebben ;(

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:25

Ja zeker, want het adres wat je vindt op WAP kun je invoeren op emailingaprisoner.com :) Het is zo leuk, want we komen wel veel overeen. Hij is maar een paar maanden jonger dan ik (hij is bijna 22), dus dat vind ik bijzonder. En sneu ook wel, om dan in de gevangenis te moeten zitten (al dan niet door eigen toedoen).

Ik ga ook eens proberen de reportage te kijken vanavond.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:34

Hoi hoi, mag ik mij hier melden? Ik lees al een hele lange tijd mee. Ik wil ook graag een email sturen aan een gevangene. Loop al een aantal jaar met dit idee rond maar nooit iets mee gedaan.

Ook volg ik de blog van Isegrim. Echt heel heftig allemaal.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:42

Hallo! Ik ben ook weer eens aan het schrijven geslagen. Heel lang niets gehoord maar ineens weer een brief van Joanna! :)
Ik vroeg me af of er ergens een lijst is van dingen die je naar je gevangene mag sturen. Ik heb bijv een heel schattig notitieboekje liggen waar ik niks mee doe, die wil ik wel opsturen, maar zou het zonde vinden als hij daar niet naar binnen mag en wordt weggegooid. Het is Texas State School (zo heet het geloof ik). Heb gegoogeld maar kan alleen vinden 'dat verschilt per gevangenis' (joh 8)7 )

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:25

Mag ik me hier ook melden? Ik heb 4 jaar met iemand in Amerika geschreven die een aantal jaar terug is vrijgekomen. Vorig jaar ben ik in december naar hem toe geweest (ben een vriendin van Nimber :D ), daar Kerst gevierd en dat was heel speciaal om mee te maken. Hij heeft een vriendin waar hij gelukkig mee is, werkt keihard en doet zijn best om op het juiste pad te blijven. Wat hem heel goed lukt, gelukkig :) We hebben sinds hij vrij is nog steeds veel contact. We hebben een hele fijne vriendschap opgebouwd, waar we allebei veel aan hebben en die we allebei koesteren.
Toen hij vrij kwam heb ik een hele tijd niet meer geschreven. Immers, een band als met hem zou ik niet weer vinden en dat vond ik niet eerlijk tegenover een nieuwe penpal. Inmiddels is dat veranderd en ben ik een paar maanden terug weer op zoek gegaan naar een nieuwe penpal. Die heb ik ook gevonden, dus nu druk bezig met elkaar leren kennen.

Isegrim jouw verhaal viel me op, wat onwijs heftig. Sterkte!

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:51

Wat gaaf Maaike, dat je hem nog op hebt kunnen zoeken na zijn vrijlating! Lijkt mij ook erg bijzonder :) Hopelijk wordt het schrijven met je nieuwe PP net zo leuk.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:15

Idd super leuk dat je nog contact hebt... Maar dat opzoeken zou ik toch niet zo gauw doen (zoals ik er nu insta)

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:32

Wat een heerlijk succesverhaal, Maaike! Fijn om te lezen :j

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:34

Djuulsie dat was ik eerder ook echt echt echt niet van plan hoor :D Ben er ook pas heen gegaan toen hij al ruim een jaar vrij was, in die tijd heeft hij laten zien dat hij niet weer de verkeerde vrienden opzocht, dat hij hartstikke hard werkt om een gewoon leven op te bouwen. En na al die jaren schrijven hebben we wat bijzonders opgebouwd. Had ik nooit verwacht toen we net begonnen met schrijven :n Nu nog steeds hebben we dagelijks contact.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:37

Dat is wel super bijzonder Maaike...
Denk dat ik hier wel eerlijk kan zeggen dat mijn man daar een beetje bang voor is en het derhalve ook niet goed keurt dat ik dit doe

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:55

En zelfs ik heb hem op facebook en das echt heel bijzonder. Hij is ook echt leuk en grappig.

Ik heb net weer een brief gepost. gewoon een blabla brief met wat plaatjes van hoe nat, vies en herfst het hier nu is

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:16

Leuk Kim, ben heel benieuwd naar zijn reactie!

Hij is niet alleen leuk en grappig, ook attent. Ik had zondag concours, sprak ik hem 's morgens even via fb net voordat hij moest gaan werken. 's Middags stuurt ie weer een berichtje via fb hoe mijn wedstrijd is gegaan. Dat is toch schattig!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:09

Echt heel leuk!

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:24

Superleuk!!

Ik heb een vraagje, ik wil een inmate toevoegen aan mijn adresboek maar ik weet niet wat ik waar moet invullen:

Afbeelding

Kan iemand mij helpen? Ik snap niks van die Amerikaanse adres/postcode etc..

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:40

Hmm, hoe leg ik dit uit zonder complete adressen online te zetten? :P Je mag me er evt over PB'en als je er niet uit komt?

DOC# is dat nummer wat achter de naam staat,
Street Address en/of P.O. Box is de tweede regel
City spreekt voor zich, State kun je opzoeken (stad googlen) en Zip staat vaak achter of voor de City. Op WAP vind je meestal geen gegevens als Facility of Housing Unit, maar dat hoeft ook niet.

Bv
Rianne Dekker (naam) #AB0123 (DOC#)
Gevangenis Huppeldepup (Facility)
Prison Street 1 / P.O. Box 0000 (Street name of PO Box)
New York (City), NY 12345 (Zip) USA

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:44

Targaryen schreef:
Wauw, dat is snel!! Ik zie dat jij via emailingaprisoner.com werkt, maar je kan daarvoor wel inmates via writeaprisoner 'uitzoeken'?

Ik vind die rapportage erg heftig! Wat zullen die ouders zich vreselijk voelen zeg, dat ze hem toch het voordeel van de twijfel gegeven hebben ;(

Waar werd de reportage uitgezonden? ik wil hem nu gaan terug kijken!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:39

sbs en dan gewoon intoetsen reportage Steffiy

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:41

Heb hem ondertussen gezien, wat een heftige reportage..

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:21

Hele domme vraag hier.

Wat voor postzegels moeten er op een brief naar Amerika? Kunnen dan "onze" gewone postzegels zijn? En hoeveel?