Ten einde raad. Problemen thuis *Help*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 16:00

amen russel... Maarrr... Waarom deed Lotte haar vader zo raar tegen de vader van Nathalie/

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 16:03

Dat de 'Casa' in orde leek dat was al duidelijk Russel. Het heeft idd niks met Omnicum te maken. En nee, zuiveren 'hoeft' niet eng te zijn, maar het kan wel. Zeker als iemand zegt dat zijn dochter slecht is, negatieve energie aan haar pony doorgeeft en zijn ziel afgepakt heeft.. Scheve mond Het kan best zijn dat jou verhaal klopt, ik hoop het van harte, maar ik hou er wel rekening mee dat het allemaal wat minder mooi zou kunnen zijn. Voorlopig ligt de bal iig bij de politie en Lotte zelf.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 16:04

Ja idd waarom zegt hij dan dat lotte zijn ziel heeft afgepakt en dat ze geschoont ofzo moest worden hoe verklaar je dat ?

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 16:07

Echt een prachtige en duidelijke uitleg Russel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 16:18

Ik, net zo min als jullie zijn bij die gesprekken geweest over ziel en ed. Wij horen het zoals Lotte het ons/jullie verteld. Dit zullen heus wel verhitte discussies/ruzies zijn geweest.

Ik kan ook mensen negatief vinden, een negatieve uitstraling vinden hebben. Als ik dit zeg en mijn woorden worden op een weegschaaltje gelegd en een kwartslag gedraaid, ben ik vast een eng wijf met rare praat. Het kan zijn dat paps de taal overneemt van Omnicum, maar zelf niet eens weet wat hij nu eigenlijk zegt of bedoelt. Niet doordraven, bij de feiten blijven.

Wat heeft hij tot nu toe in praktijk gebracht bij zijn gezin? Buren al eens opgeschrikt door vreemde rituelen thuis? Politie al bekend bij dit vreemde gezin?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 16:24

Niets aan toe te voegen, Russel OK dan!
Je hebt het goed verwoord!
Laatst bijgewerkt door Ann op 05-06-04 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 16:24

russel schreef:

Wat heeft hij tot nu toe in praktijk gebracht bij zijn gezin? Buren al eens opgeschrikt door vreemde rituelen thuis? Politie al bekend bij dit vreemde gezin?

Vanavond spreek ik een vriendin van haar. Mijn nichtje woont vlakbij Lotte. Die vind het compleet een normaal gezin. Maar goed, ik ken genoeg gezinnen wat op het eerste gezicht een normaal gezin lijkt, maar je wil niet weten wat er binnen de muren van dat huis zich afspeelt Scheve mond

Echt, dat kom je vaak tegen.

Ik hoop dat ik wat helderheid van die vriendin van haar krijg. Of die nog wat van Lotte gehoord heeft ed.

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 16:25

Maar volgens mij heeft die vader dat zelf tegen nathalie der vader gezegd???
(over ziel afpakken)

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 16:28

Feit: De vader van Lotte heeft dezelfde woorden gebruikt tegen de vader van Nathalie.
Feit: Lotte was die nacht totaal in paniek.
Feit: Lotte zit nu in Brazilie en is daar doodbang, om wat voor reden dan ook.
Feit: School wist van niks terwijl de vader van Lotte gezegd had dat hij toestamming had om op vakantie te gaan.

Zijn al 4 feiten die mij verontrusten. En verder geloof ik niet dat het allemaal verzonnen is. Ik begrijp ook niet zo goed wat je hiermee wilt bereiken, deze discussie is al vaker geweest. Het kan best zijn dat er niks aan de hand is ja, maar je weet het niet. En het lijkt wel alsof Lotte niet voor vol wordt aangezien omdat ze 'pas' 16 is, ze zal het dus wel aangedikt hebben voor een beetje aandacht? Sorry maar zo komt het niet op mij over. Haar leeftijd is het enige 'feit' wat 'tegen' haar zou kunnen werken in de ogen van sommige mensen: O ja, lastige puber. Terwijl ik tot nu toe meer dingen gezien die niet echt voor de vader pleiten. En ja, dan heb ik het over feiten en geen speculaties.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 16:31

chanel_16 schreef:
dat van de toetesen week ben ik het mee eens maar daar heeft school zelf toesteming voor gegeven en gezegt dat dat wel goed komt nikkiemisty ik weet heel goed wat er aan de hand is maar deze vakantie is bedoelt om weer een gezin te worden en heeft niks met ondicum te maken of met het negatief van lotte

Feit 4 klopt niet, de school is wel op de hoogte en staat achter de reis.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 16:33

JA natuurlijk is er de mogelijkheid dat het verhaal waar is, een grote mogelijkheid zelfs. Een ander feit is dat wij dit verhaal van 1 kant horen. Ze mag gewoon op internet, mag tot zekere hoogte bellen en smsen met haar vaders mobiel en mag ook gewoon zeggen waar ze is. Ze zit er dan misschien tegen haar wil, maar dat ik 16 was was ik het ook lang niet met alles eens wat mijn ouders voor me verzonnen. Wij kunnen op dit moment niets voor haar doen en zitten elkaar alleen maar op te jutten en banger te maken met de verschrikkelijkste verhalen. Een beetje relativering is dan ook helemaal niet verkeerd.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 16:34

Er heeft iemand van Bokt contact gehad met de school (weet even niet meer wie, is een pagina of 40 terug schat ik Scheve mond ) en die wisten van niks meen ik.

rode_kool

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 16:34

Mijn twijfel begint nu steeds groter te worden, ik denk dat we nu niet veel meer moeten doen dan dat er gebeurt, bovendien is de schreeuw van ïk moet weg hier"bij de een heel groot, en bij de ander minimaal.
Een beetje tegestrijdig allemaal...

Chatelaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 16:43

Justy schreef:
Er heeft iemand van Bokt contact gehad met de school (weet even niet meer wie, is een pagina of 40 terug schat ik Scheve mond ) en die wisten van niks meen ik.
Dat dacht ik ook dat ,dat hier stond..

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 16:44

ik vind dat we het even allemaal tot rust moeten laten komen, in die zin:

De politie/justitie is ingeschakeld. Zij doen de rest, wij kunnen aktief niet veel meer bijdragen.

Gezien het feit dat Lotte vaak genoeg contact zoekt, zal er gaandeweg heus wel meer duidelijkheid ontstaan over dit hele verhaal.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 16:46

Grmbl.... Had ik een heel verhaal getypt, slaat Bokt op hol... Boos!

Ik ben het met je eens irish_lady, dat er gerelativeerd moet worden. Graag zelfs, niemand heeft iets aan paniekvoetbal. Maar het is een feit dat er dingen niet kloppen en als je dan zegt: ach, het waait wel over, lastige meid van 16, dan ga je daar imo aan voorbij. Dan blijkt er straks misschien toch een getraumatiseerd meisje terug te komen, ik zou niet lekker slapen in de wetenschap dat ik het verhaal heb afgedaan met 'lastige puber'. De waarheid zal ergens in het midden liggen. Ik ben (net als de rest van Bokt denk ik) heel benieuwd naar het volledige verhaal, maar tot die tijd blijf ik me toch zorgen maken.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 16:53

Meiden, er wordt hier zóveel gepost, dat ik -door de drukte in dit topic) moeilijk terug kan lezen Scheve mond !

Er heeft hier iemand (ik meen in de buurt van pag. 100) geschreven, dat haar neef daar in de buurt woont en dat zij wel wilde vragen of hij bij Lotte poolshoogte zou willen gaan nemen!!

Dit vind ik opzich een super idee Lachen ! De neef kan zich ter plekke een voorstelling van de hele gang van zaken maken en Lotte kan hem alles vertellen: wát er nu precies aan de hand is en wát ze nu zelf precies wil. Ook kan hij Lotte misschien de telefoon nrs. van de div. instellingen geven, waar zij kontakt mee kan opnemen!

Wie-oh-wie- was degene die dit bericht geschreven had ??

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 16:57

Vanity

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 16:58

Was dat vanity (??) niet?
edit: leentje was me voor. Knipoog

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 16:58

vanity schreef:
Ga nu voor het eerst reageren na heel de morgen het topic te hebben doorgeworsteld!

Ik hoop dat dit geen zinloze reactie is, maar ik heb een neef die daar in de buurt woont, die komt 9 juni terug naar België (op bezoek)! Als ik via hem iets kan proberen uit te zoeken of doen, laat het me dan aub weten!

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 16:59

vanity schreef:
Ga nu voor het eerst reageren na heel de morgen het topic te hebben doorgeworsteld!

Ik hoop dat dit geen zinloze reactie is, maar ik heb een neef die daar in de buurt woont, die komt 9 juni terug naar België (op bezoek)! Als ik via hem iets kan proberen uit te zoeken of doen, laat het me dan aub weten!

Deze was dat Sterre!!

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 16:59

Hahahaha sorry Haha!

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 17:01

Let er wel ook even op dat de kerk ginder gecontacteerd is en dat zij uitdrukkelijk gevraagd hebben dat we zelf niet naar die oom dat casa zouden bellen.
Dat wil dus zeggen, dat als we daar iemand willen laten langsgaan, dat op zn minst aan de kerk gemeld moet worden!!! En liever nog echt overleggen.

En of die neef effectief zichzelf in zo'n delicatie situatie wil begeven? Als hij dat niet zou willen, zou ik dat best begrijpen

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 17:08

Sterre schreef:
Meiden, er wordt hier zóveel gepost, dat ik -door de drukte in dit topic) moeilijk terug kan lezen Scheve mond !

Er heeft hier iemand (ik meen in de buurt van pag. 100) geschreven, dat haar neef daar in de buurt woont en dat zij wel wilde vragen of hij bij Lotte poolshoogte zou willen gaan nemen!!

Dit vind ik opzich een super idee Lachen ! De neef kan zich ter plekke een voorstelling van de hele gang van zaken maken en Lotte kan hem alles vertellen: wát er nu precies aan de hand is en wát ze nu zelf precies wil. Ook kan hij Lotte misschien de telefoon nrs. van de div. instellingen geven, waar zij kontakt mee kan opnemen!

Wie-oh-wie- was degene die dit bericht geschreven had ??

IK!!!!!!
ZO, nu leest ook eens niemand over mij heen Knipoog

Mijn nichtje spreekt af met een vriendin van Lotte. Nicole (mijn nichtje) heeft haar de laatste dagen niet gezien. Ze zitten bij elkaar op school. Nicole heeft vanavond met die vriendin afgesproken om wat te informeren. Ik krijg ook de email adres van die vriendin van Lotte.

Nicole is nog erg jong, en ik denk niet dat zij zich in deze situatie wil inworstelen, maar ik hoop wél dat ik dat met die vriendin lukt...

Goed mensen; op een rijtje... Wat wil ik straks van die vriendin weten/ wat moet ik vragen. Kan iemand ingodsnaam een kleine samenvatting weer geven?

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 17:09

Justy schreef:
Deze was dat Sterre!!

ja, ik was dat dus ook, Nicole woont dicht in de buurt...