Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Biebz

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:22

Ik ga het wel zien wat er gebeurt, zal het hier ook laten weten. Voor die ene euro ga ik niet moeilijk lopen doen.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:29

Marjo schreef:
Sellpy heb ik 1x geprobeerd. Nadat zij tientallen euro's hadden verdiend, en ik in de min stond vond ik het wel prima. Zij verdienen dik aan jouw spullen en jij ziet daar amper iets van terug, zeker als de items gewoon minder waard zijn :=

Sellpy voor kleding verkopen ga ik niet aan beginnen vanwege de vele slechte recensies. Maar voor kleding kopen ben ik er zeer tevreden over. :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:41

Ik heb voor een paar honderd euro verkocht. Je moet geen hoofdprijs te verwachten. Voorheen had ik geen tijd voor dat geneuzel. Nu denk ik 10x10 is ook 100 euro ipv in de kledingbak.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:50

Ok, ik ben benieuwd wat jullie zouden doen. Ik heb een boek gekocht voor 50 euro. Dat heeft ze verstuurd in een Zalando kartonnen zak. Daar zat een gat in en de kaft zit vol krassen. Dus ik stuur dit naar haar en ze zegt: ja ik had geen doos en gelukkig is het enkel de kaft die beschadigd is. Is het gek als ik daar niet akkoord mee ga en vinted meld dat het niet goed verzonden is? Als het nou een goedkoop romannetje was.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:51

Echt hoe dom kun je zijn om het zo te verzenden

Had er dan een laag bubbelfolie omgedaan…

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:55

Zeker niet akkoord meegaan! Dit is gewoon niet goed beschermd genoeg verzonden.
Echt zonde, ik koop mijn boeken ook om ze netjes neer te zetten. Dat ga ik met beschadigde boeken niet doen.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:04

Nee niet mee akkoord gaan. Is een special edition boek voor die prijs ook nog neem ik aan?

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:06

Zeker niet mee akkoord gaan!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:18

Het is maar wat je er mee wilt. Je mag het dan terugsturen op eigen kosten en je kan tegenwoordig geloof ik ook een gedeeltelijke terugbetaling aanvragen? Zou er eerst proberen met de verkoper uit te komen maar anders wel een probleem melden idd.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:22

Ik zou een probleem melden. Dit is gewoon slordig verzonden.

Ik heb dit ook eens gehad. Mocht ik en het product houden en geld terug :=

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:24

Ik heb met kleding al bijzondere wijzes van verpakkingen ontvangen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:27

CastaMickey schreef:
Het is maar wat je er mee wilt. Je mag het dan terugsturen op eigen kosten en je kan tegenwoordig geloof ik ook een gedeeltelijke terugbetaling aanvragen? Zou er eerst proberen met de verkoper uit te komen maar anders wel een probleem melden idd.

Samengevat zegt de koper: hij was nieuw 90, je hebt er 50 voor betaald, dit is enkel de kaft dus wat zeur je. Heel eerlijk als ze zich iets empathischer opgesteld had dan had ik gedacht jammer zonde. Maar nu neig ik wel om het te melden

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:57

Caira, ik zou een probleem melden.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:19

Gewoon probleem melden. Boek komt nu ook niet overeen met de staat waarin je het kocht.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:25

Ik zou het ook melden. Vind zelf an sich een kras niet zo heel erg maar wel als het 50 piek kost. Maar kan me voorstellen dat je het nu überhaupt niet wil hebben als je het bedoeld hebt als boek om te gebruiken bij klanten of voor op de koffietafel voor het mooi zijn.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:29

troi schreef:
Een vraagje aan de ervaren mensen hier.

Ik wil al een tijdje een jurk van een bepaald merk. Dat is niet perse een duur merk, maar wel 1 met een duidelijk eigen stijl. Iets voor de liefhebber en minder main-stream.

Op vinted vind ik hem wel maar vragen ze er prijzen voor die incl de verzendkosten dan gelijk staan aan de nieuw-waarde -O-

Nu ben ik niet zo ervaren maar das voor gebruikte kleding toch niet normaal?

Dat je niet een kwart accepteert snap ik hoor maar in mijn hoofd is het gebruikelijk dat er bij gebruikte kleding minstens een kwart van de waarde afgaat, vaak zelfs de helft.

Waarschijnlijk heb ik een verkeerd beeld?

Bedankt!

Is ook een kwestie van vraag en aanbod, ik zou het een tijdje in de gaten houden. Als ik iets graag wil hebben probeer ik meerdere keren per dag de zoekopdracht te checken. Je ziet dan ook vanzelf wel of het echt snel verkocht wordt voor hoge prijzen of dat het blijft staan. In het eerste geval komen er ook vanzelf wel verkopers voorbij die niet door hebben wat de waarde is, maar dat wordt doorgaans dan ook snel weer gekocht dus moet je maar net zien. Geduld hebben en vaak kijken dan dus, ik wilde bijv. graag de Sézane alienor body die toen nog nieuw te koop was voor 110 euro. Die werd al bijna niet te koop aangeboden en de paar die ik zag voor 80/90 euro en ook nog snel verkocht. Het heeft een half jaar of zo geduurd maar ik heb 'm uiteindelijk laatst voor 47 euro incl. alles gekocht, in perfecte staat :D

In het tweede geval als het maar blijft staan maar verkopers zakken niet in de prijs is het lastig, je kan sowieso een bod doen maar soms zijn mensen ook heel stug met de prijs die ze in hun hoofd hebben, ook als die eigenlijk niet realistisch blijkt.

Ik vind zelf overigens 25 tot 50% van de nieuwprijs voor kleding in (heel) goede staat wel de max persoonlijk.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:38

Kleding kan opeens een godsvermogen kosten als 1 of andere celeb het droeg, of het kwam op tv. Ook dat kan verklaren waarom sommige items stevig geprijsd zijn