Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 14:08

Nee, bah. Plassen/poepen doe je op het potje/het toilet in een daarvoor bestemde ruimte. Niet midden in de winkel tussen de winkelende gasten en het verkoopwaar.

Echt enorm goor.

Captain

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 14:10

Vind ik ook niet kunnen en de opmerking van de medewerker/mevrouw ook zeer logisch. Bah!

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 14:12

Ja we zaten midden in het gangpad :roll:
Netjes aan de kant zo goed als kan uit het zicht. Mogen ouders met kinderen dan nergens meer naartoe totdat hun kind zindelijk is? Ik snap het hoor. Ik had er ook wat van gevonden als ik geen kinderen van deze leeftijd van zo dichtbij meemaakte. En zeker van mensen die kinderen sowieso haten of niks vinden kan ik begrijpen dat het smerig gevonden wordt. Ik ga er verder ook niet meer over in discussie. Jullie moeten zelf maar weten wat je er van vindt. Een nat gangpad vind ik goorder.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 14:13

Tuurlijk wel, daar zijn luiers voor uitgevonden +:)+.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 14:15

Luier. Voor enkele uurtjes?

Nou is de Ikea die ik ken ook wel onhandig met alleen een wc aan het begin of eind.

-
Erger me dood aan iemand die maar uitstelt zonder verdere duidelijkheid te geven. Manman.
M'n hoofd zit echt vol en begin volgende week weer met werk maar daar aan denken kom ik niet eens aan toe.

_chou

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord dat luiers het moeilijker maakt om zindelijk te worden. Maar begeef me over het algemeen niet op de plekken waar dat soort dingen besproken worden.

Anyway, ik erger me aan het feit dat ik nu dat ik bedacht had lekker in de tuin met een boek te zitten, maar ik vind het niet warm genoeg :\

MarlindeRooz

denisesilver schreef:
Ja we zaten midden in het gangpad :roll:
Netjes aan de kant zo goed als kan uit het zicht. Mogen ouders met kinderen dan nergens meer naartoe totdat hun kind zindelijk is? Ik snap het hoor. Ik had er ook wat van gevonden als ik geen kinderen van deze leeftijd van zo dichtbij meemaakte. En zeker van mensen die kinderen sowieso haten of niks vinden kan ik begrijpen dat het smerig gevonden wordt. Ik ga er verder ook niet meer over in discussie. Jullie moeten zelf maar weten wat je er van vindt. Een nat gangpad vind ik goorder.

Het feit dat ik dit nog nooit eerder gezien of gehoord heb betekent dat dit inderdaad bizar is. Doe ze gewoon een luier om. :n

En ik heb jaren in de horeca en winkels gewerkt en dit nooit gezien of gehoord.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 14:16

Is het kind er dan wel aan toe?
Bedoel je zegt dat hij/zij 2 jaar oud is. Signaal herkent hij/zij dus wel maar het lukt nog niet om er wat mee te doen.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 14:23

Mellow schreef:
Is het kind er dan wel aan toe?
Bedoel je zegt dat hij/zij 2 jaar oud is. Signaal herkent hij/zij dus wel maar het lukt nog niet om er wat mee te doen.

Dat vraag ik me ook af, en als het mijn kind zou zijn zou ik er mee wachten en wel een luier aan doen als we naar de winkels zouden gaan, en überhaupt gewoon mijn gemak ermee houden, maar het kind gaat na de zomer naar de peuterspeelzaal, dus vandaar dat ze hem zindelijk willen hebben.

Ik snap jullie helemaal hoor. Ik ergerde me gewoon op dat moment aan die dame, omdat het überhaupt al gekut was met de tweeling, die 2-jarige, en ik met mijn manke poot. De IKEA daar is ook nog eens een doolhof om de liften te vinden en de juiste route aan te houden. En wat je zegt 1 wc helemaal ergens voorin in de winkel. Ze had hem achteraf daar al moeten laten plassen. Zijn wel meer dingen die ik anders zou doen, maar goed. Niet mijn kind. En zoals ik zei, ik zou anders geheel dezelfde mening hebben, maar als het eigen is, voelt het anders. Dus sorry dat ik fel reageerde.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 14:29

Dit soort fratsen werden niet bedacht toen wij klein waren. Hoe zijn wij dan toch zindelijk geworden als het dan niet zou werken?

Echt goor.
Behoeftes doe je op de wc.
En anders een luier. Nergens anders. Ook niet aan de zijkant.

Denk dat de mensen in de Ikea beter in dit topic konden schrijven over de ergernis :D

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 14:32

Volgens mij hoeft je kind op de peuterspeelzaal helemaal nog niet zindelijk te zijn. Ikzelf had er toen ik leidster was een hekel aan als er weer een kind zogenaamd zindelijk was maar ik ze 2 keer in 3 uren helemaal kon omkleden. Niet te min dat ik het ook zielig voor de kinderen zelf vond.
Een kind moet er aan toe zijn om zindelijk te worden.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 14:42

Plus, als je weet dat je kind het nog niet makkelijk ophoudt, dan check je dat toch als je in de buurt van de wc's bent?

Plus, zo groot is de ikea niet dat het een half uur duurt om weer bij een wc te komen :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 14:48

Lau schreef:
Wil iemand nog een baarmoeder?

Nee, niet nodig,die van mij is met pensioen *\o/*

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 15:11

Ik kom net een filmpje tegen van een meid die het schijnbaar normaal vindt om haar paard die ze aan het in/doorrijden is te sederen, omdat die anders teveel energie heeft. Echt. Ik begin steeds meer vertrouwen in de sector te verliezen. Wat een idioterie.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 15:21

denisesilver schreef:
Ik kom net een filmpje tegen van een meid die het schijnbaar normaal vindt om haar paard die ze aan het in/doorrijden is te sederen, omdat die anders teveel energie heeft. Echt. Ik begin steeds meer vertrouwen in de sector te verliezen. Wat een idioterie.

Niet eerlijk om het op de sector te gooien.
Je moet het op dat wijf projecteren.

Ik heb zelf paarden zadelmak gemaakt, bij diverse stallen gereden waar paarden zadelmak gemaakt werden.
Maar dat soort dingen werd niet gedaan.

Ook niet bij elkaar geknoopt met een slof of wat ook.
Trensje in, zadel op. Logeerzweep voor de helper.
Niet om te meppen. Wel om voorwaarts te houden.
En meer niet.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 15:29

Volgens mij is alles wel gezegd over het Ikea verhaal, ik zal er niet nog een plasje overheen doen...

Ik word echt gek van mijn lijf, ik heb bijna constant irritante dingen die ik te klein vind om de huisarts voor te bellen, uiteindelijk gaat het wel weer weg, maar het is wel stomvervelend. Maandenlang constant gescheurde mondhoeken, weken het gevoel dat er iets hard bovenop m'n voet is gevallen (weken dezelfde pijn en van de ene op de andere dag ineens helemaal weg), rare pijnlijke blaren op m'n been die er weken over gedaan hebben om te genezen en littekens hebben achtergelaten, gekke bultjes in m'n hals. Doe gewoon eens normaal ^)

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 15:47

DuoPenotti schreef:
denisesilver schreef:

Niet eerlijk om het op de sector te gooien.
Je moet het op dat wijf projecteren.

Ik heb zelf paarden zadelmak gemaakt, bij diverse stallen gereden waar paarden zadelmak gemaakt werden.
Maar dat soort dingen werd niet gedaan.

Ook niet bij elkaar geknoopt met een slof of wat ook.
Trensje in, zadel op. Logeerzweep voor de helper.
Niet om te meppen. Wel om voorwaarts te houden.
En meer niet.

Als ik in de reacties kijk wordt het heel veel afgekeurd, maar wordt er ook gezegd dat het bij sommige springstallen en bij veel racestallen (VS) normaal wordt gevonden. Maar überhaupt. Hoe kom je op zoiets? Dit is niet iemand op een trainingsstal maar gewoon een individu die dat ergens als tip gehoord heeft en "een team van dierenartsen" om zich heen heeft die dat volgens haar een goed idee vinden.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 15:47

Ergernis van de laatste tijd;

Wandelcoaches

Die lopen in een natuurgebied met mensen over ellende te praten.
Doorgaans op redelijk volume ook.

Ik loop daar júist om even mijn kop leeg te maken.
Ik wil niet ongevraagd allemaal sores meekrijgen van coachingsessies.

En als dit nou eens eens per jaar gebeurde zoals 10 a 15 jaar terug, à lá.

Maar momenteel vrijwel wekelijks wel.

De themas laatste maand:

Zelfmoord,
Abuse binnen relatie
Vechtscheiding

Kijk, ik snap dat mensen coaching willen en over dit soort zaken moeten kunnen praten ergens.

Maar maak een ander daar niet ongewenst deelgenoot van alstjeblieft.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 15:55

denisesilver schreef:
Als ik in de reacties kijk wordt het heel veel afgekeurd, maar wordt er ook gezegd dat het bij sommige springstallen en bij veel racestallen (VS) normaal wordt gevonden. Maar überhaupt. Hoe kom je op zoiets? Dit is niet iemand op een trainingsstal maar gewoon een individu die dat ergens als tip gehoord heeft en "een team van dierenartsen" om zich heen heeft die dat volgens haar een goed idee vinden.

In de VS zie ik wel meer dingen voorbij komen waar wij dit nooit oké hebben gevonden.

Als er dan commentaar op gegeven word staat er daarna; ook weer iemand die nog geen probleem paarden heeft gereden. En krijgt dan tig likes.

Dat soort lui maakt zelf de probleem paarden maar dat begrijpen ze zelf niet...

Daar is de manier van paarden trainen wel vaker anders dan hier.
Zie de tennessee walking horse maar.

Maar in Nederland is sederen zeker niet gangbaar. Ook niet op spring stallen.

En ik dacht omdat je er niet bij had staan je Nederland bedoelde.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 16:00

Ik ken ook wel een paar bokkers die op een gesedeerd paard gaan zitten. :o Ik snap dat ook niet, ten eerste vind ik het voor het paard niet eerlijk en ten tweede levensgevaarlijk.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 16:00

Lijkt mij dat zo iemand daar ook nog eens de vertrouwelijkheid breekt van een cliënt, Nyaleti. Als is die er natuurlijk ook bij.

Oh sorry had ik erbij moeten vermelden inderdaad, DP. Nee, je moet eens kijken naar al die mensen daar die opscheppen over paarden met 2 jaar zadelmak te maken en gelijk trektochten ermee te gaan rijden. Of mensen die beweren dat western paarden veel beter zijn opgeleid dan engels gereden paarden, en vervolgens een paard laten zien dat volledig in shutdown zit. Ik ga niet zeggen dat Nederland rozengeur en maneschijn is, maar ik zou niet graag een paard in de VS zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 16:02

Captain schreef:
Ik ken ook wel een paar bokkers die op een gesedeerd paard gaan zitten. :o Ik snap dat ook niet, ten eerste vind ik het voor het paard niet eerlijk en ten tweede levensgevaarlijk.

Serieus? Ik heb er nog nooit van gehoord, snap ook niet hoe je het verzint :o .

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 16:05

Waar geld en roem gemoeid is, worden dingen verziekt. Denk dat de meeste "adviezen" van de instructeurs en/of stalbazen zelf afkomen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 16:07

Echt? Ken alleen kiwikos verhaal daarin met een buitenrit. 20 jaar terug.
Maar maakt het gelukkig nog niet gangbaar. In Nederland dan. Zeker nu niet. Tijden veranderen sowieso wel.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 16:15

Femke_Tweety schreef:
Ik loop daar júist om even mijn kop leeg te maken.
Ik wil niet ongevraagd allemaal sores meekrijgen van coachingsessies.

Wauw. Je kunt vaak echt heel prima praten zonder dat iemand anders er last van heeft (ik heb tijdens corona heel wat gesprekken in de buitenlucht gevoerd) dus dit is echt raar.

Maar als je je heel dapper voelt, kun je ze eens aanspreken. "Sorry, maar ik krijg een deel van jullie gesprek mee en ik vind dat niet zo fijn om te horen." (Of nog neutraler, 'weten jullie dat het best goed te verstaan is?')

Je hoeft geen oplossing aan te dragen, en het hoeft ook geen discussie te zijn. Het is gewoon een mededeling, jij vond dat zij het moesten weten, ze weten het nu.

Een paar keer feedback en ik denk dat die client het al HEEL snel niet meer ziet zitten, en een paar clienten die niet meer mee willen doen en dan denk ik dat de coach ook wel wat beter gaat plannen.