Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 00:13

Vol in een astma aanval zitten.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 06:14

Kan niet meer slapen -O-
Begin verkouden te worden dus ademhalen gaat lastig en lig ook opgesloten tussen vriend en kat.
Heb al een podcast aangezet maar blijf me focussen op dat m'n neus verstopt zit :+

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 07:29

Al dagen last van zere droge lippen (door het weer, heb ik vaker).
Alleen dit keer doet het zo'n pijn, zelfs eten gaat moeilijk.

Nu wakker geworden met een flinke bloedkorst op mn lip -O-

Iemand DE tip hiervoor?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 07:33

Bloedkorst als in koortsuitslag? Of door de droge lippen?

Ik smeer de winter door met Palmer's cacaoboter met vitamine E. Werkt perfect.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 07:34

_San87_ schreef:

Droge lippen :j knapt elke keer open.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 07:37

Biebz schreef:
_San87_ schreef:

Droge lippen :j knapt elke keer open.

Dan goed vet houden met een natuurlijk product :j. En veel water drinken.

Ik herken het, heb daar ook iedere winter weer last van. Nu met Palmer's de eerste winter dat het echt goed onder controle is :).

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 07:38

Dankjewel! Ik ga straks gelijk even kijken.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 09:46

Al een aantal dagen dat mijn hart steeds overslaat. Bloedirritant. Weet niet of ik hier nou mee naar de dokter moet. Heb het weleens vaker en het gaat vanzelf weer over. Misschien door te lage bloeddruk door betablokkers?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 09:47

Omdat je betablokkers slikt zou ik op zijn minst advies vragen bij de huisarts.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 10:03

"Wat verdikkingen door het eten uit een hooinet" die Gigi achter haar wangen heeft zijn waarschijnlijk dus gewoon melanomen. Had ik dat nou maar meteen geweten :\

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 10:04

Dat mijn arm en vooral de pols zeer pijnlijk is.Ik den zelf een Carpaal tunnelsyndroom.Teminste de symptomen zijn precies hetzelfde.Vrijdag naar de dokter.Ach ja,arm zit er nog aan gelukkig.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 10:09

De wachttijd bij de huisarts aan de telefoon, hang al bijna 25 minuten aan de lijn en ben slechts een plek opgeschoven -O-

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 10:19

Wakker geworden met hoofdpijn, en eigenlijk ook gisteren mee gaan slapen.
Hopelijk trekt het straks nog weg.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 10:40

denisesilver schreef:
Al een aantal dagen dat mijn hart steeds overslaat. Bloedirritant. Weet niet of ik hier nou mee naar de dokter moet. Heb het weleens vaker en het gaat vanzelf weer over. Misschien door te lage bloeddruk door betablokkers?

Als je betablokkers krijgt, ben je dan sowieso niet onder behandeling bij een cardioloog?

Ik slik die namelijk ook en ik ben (al vanaf geboorte) onder behandeling bij een cardioloog die mij ook die pillen heeft voorgeschreven ivm ritmestoornissen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 10:49

Hier ook sinds gisteren van die vervelende bonkende koppijn als je bukt en opstaat. Zelf met liggen werd het niet beter. Vanmorgen was het er nog, maar ik voel mijn nek nu ook. Denk dat de hoofdpijn ook daar van komt.

Hopelijk zijn de pijnstillers voldoende, anders gaat dit een hele lange dag worden. Vanmiddag en vanavond ook nog werken. Bah ben nu al klaar met vandaag.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 11:01

Ik heb vanmiddag een oogtest waar je van die druppels krijgt om je pupillen te vergroten. Daarna zie je uren wazig en ben je heel gevoelig voor licht. Ik heb hier weinig zin in.
Nu wel blij dat ik bruine ogen heb, zo ziet niemand dat m'n ogen op standje ketamine staan :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 11:05

Nyaleti schreef:
Ik heb vanmiddag een oogtest waar je van die druppels krijgt om je pupillen te vergroten. Daarna zie je uren wazig en ben je heel gevoelig voor licht. Ik heb hier weinig zin in.
Nu wel blij dat ik bruine ogen heb, zo ziet niemand dat m'n ogen op standje ketamine staan :')

Zo'n test heb ik ook gehad maar het gevoelig zijn voor licht viel bij mij heel erg mee. Wazig wel een beetje maar dat nam vrij snel af.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 11:19

Bellatrix schreef:
Nyaleti schreef:

Zo'n test heb ik ook gehad maar het gevoelig zijn voor licht viel bij mij heel erg mee. Wazig wel een beetje maar dat nam vrij snel af.

Ja dat is super lastig te zeggen idd, want het verschilt heel erg per persoon.
Ik krijg op werk heel vaak de vraag van mensen “hoe lang ga ik daar last van hebben”, maar daar is gewoon geen antwoord op. De een kan gelijk weer autorijden, de ander is 2 dagen half blind bij wijze van spreken :=

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 11:29

Bellatrix schreef:
Nyaleti schreef:

Ik had eigenlijk nergens last van, maar volgens mijn vader was het wel zichtbaar aan mijn ogen. :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 11:30

Ik mocht iig niet autorijden de rest van de dag dus ik had een chauffeur mee.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 11:31

Een vriendin had toevallig vorige week dezelde afspraak. Zij was om 10u al en zat 'savonds laat nog in het stik donker in huis incl zonnebril :+ en de dag erna waren haar pupillen zelfs nog groot.
Dus dat is mijn referentie haha.

Ik ben al heel gevoelig voor licht dus nehhh :o
Handige is wel dat ik nu daarom stress en niet om de mogelijke diagnoses die eruit kunnen komen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 11:32

Zooooo koud en naar %) Ziek gemeld en m’n bed ingedoken maar ook daar koud koud koud ;(

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 11:42

_Nancy schreef:
denisesilver schreef:

Als je betablokkers krijgt, ben je dan sowieso niet onder behandeling bij een cardioloog?

Ik slik die namelijk ook en ik ben (al vanaf geboorte) onder behandeling bij een cardioloog die mij ook die pillen heeft voorgeschreven ivm ritmestoornissen.

Nee, ik slik ze ivm migraine. Nu was mijn onderdruk bij de laatste meting op het randje (60) en heb ik van mezelf al een hele lage bloeddruk. Moet zeggen, heb er nu geen last meer van gehad. Klagen hier helpt haha. Maar even aankijken wat het doet. Het is vooral irritant.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 11:51

Lage bloedsuiker.. Gisteren heb ik weer bloed laten prikken want het is echt irritant. Ik blijf wel binnen de grenswaarden, maar tot de lunch ongeveer blijf ik zo laag en het voelt alsof ik elk moment om kan vallen. (En nee, iets eten of drinken is niet de oplossing. Geen idee waar het aan ligt wrs hormoon probleem)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 12:00

Nyaleti schreef:
Een vriendin had toevallig vorige week dezelde afspraak. Zij was om 10u al en zat 'savonds laat nog in het stik donker in huis incl zonnebril :+ en de dag erna waren haar pupillen zelfs nog groot.
Dus dat is mijn referentie haha.

Ik ben al heel gevoelig voor licht dus nehhh :o
Handige is wel dat ik nu daarom stress en niet om de mogelijke diagnoses die eruit kunnen komen.

Ik heb dit onderzoek 2 jaar geleden gehad. Na een uurtje nergens meer last van en autorijden ging daarna ook prima, dus niet bij iedereen is het zo heftig :)